KajinekKajinek chce byt film o tom ceskom legendarnom vaznovi, ktory usiel z najstrazenejsej vaznice a doteraz su pochybnosti, ci bol pravoplatne odsudeny alebo nie. V kontexte ceskych realii je to teda bud vrah alebo obet systemu alebo i jedno i druhe. V kontexte medzinarodnom je vsak tato legenda asi taka, ako Cyprian v Cechach.
Kajinek je natoceny moderne, strihovito, prakticky na svetovej urovni a popravde niekedy az kamerovo masturbacne
Problem je, ze kamera a strih a hudba nestacia, nech by boli ktovieako ubercool. (A ubercool momentov je tam pozehnane, ani Max Payne by sa miestami nehanbil.) Pan vazen ma svoju dejovu liniu nacrtnutu priamo a jasne a vsetko ostatne je mu poplatne, co by ani tak neprekazalo, ale dana tema by sa elegantne zmestila na vyzivnych 90 minut. S pociatocnym nasupom napatie a dej pomaly ale isto upada a na konci mi to prislo ako povinna jazda. Ktovie ci su na vine postavy, ktore prakticky stoja a padaju na svojom vizuale. Konstantin Lavronenko realne nehra - len ukazuje trademarkovu kajinkovsku ofinu, Tana Vilhelmova strieda ucesy a minisukne, Vladimir Dlouhy je vychudnuty, ale inak sa vsetci len vezu na predpisanom deji bez konfliktov, ktory ich udrzi bez toho, aby nieco mimoriadne pokafrali, ale stale su to len ploche archetypy.
Komiks v kombinacii s fenomenom Kajinka a vizualom by z toho bolo odvazny a ehm ubercool pocin, ale na film, ktory chce byt realisticky a moderny, tomu treba este o nieco viac stavy na ukor modreho filtra.
(A specialny minus ide za otrasne postsynchrony: zahranicni herci ziskali hlasy a lipsync na urovni vychodonemeckej produkcie).