Sherlock HolmesViktorianskych filmov je strasna kopa a nevedno preco -- a tie najznamejsie sa na seba ponasaju ako vajce vajcu.
From Hell (a detektiv Depp),
Fantom Pariza (ci Pariz alebo Londyn, to je jedno, hlavne ze je tam detektiv Depardieu) a Sherlock Holmes (a detektiv Downey Jr.)
Mesto, macacie hlavy, prsi, tma a modry filter.
Treba sa vsak pripravit na to, ze tento Holmes nebude chodit po styroch miestnostiach jedneho domu a jeho prilahlom okolo a brilantnou dedukciou usvedcovat pachatelov z kradeze sperku.
K dedukcii mu totiz prihodili box a pistol. Rovnako sa vylepsil Watson (ktory vyzera ako vyskoceny z Adely jeste nevecerela 2), ktory je charizmaticky, fuzkaty a celkom slusny sidekick. A do mlynceka "moderneho epickeho hrdinu" mu dodali aj dej, ktory sa toci okolo mystiky a magie a skazy Imperia. Jednym slovom Indiana Holmes 3,5
Ku cti vsak sluzi to, ze hoci akcnych scen je tam ovela viac, nez by si Doyle zelal, so fyzickymi schopnostami sa to az tak neprehana (ziadne patmetrove skoky cez budovy). A co je pozitivne, i ten dej sa nakoniec zvrtne tak, ze sa nevymani z limitov klasickej detektivky.
Problemom bolo mozno to, ze je to malo britske -- scenaristi sa snazili a snazili vybudovat konverzacnu chemiu medzi dvoma hrdinami, ale takmer nikdy to nepresiahlo klasicke bezne vymeny "ja sidekick, ty pane".
Inak pozitivna bola hudba, Hans Zimmer (ach jaj) sa aspon trochu snazil ozivit soundtrack pouzitim cimbalu, husli (ano, Holmes brnka), a
Rocky Road to Dublin ziskava novy rozmer. A este samozrejme flash-forwardy.
V sume: take prijemne Bcko, ktore nedava braindamage, zapada do standardneho victorianpunku, ale zase nic prevratne. Musim si pozriet Adelu.