Kedysi som pisal o Bratislavafilme ako veci, ktora bola sama o sebe dost hrozna, ale vzhladom na rozpocet a tvorivy tim svarnych junakov nie velmi horsia od kvazi velkofilmov.
Lóve su Bratislavafilm II, teda identicke prostredie, podobna nalada, ale... vylepseny zazitok.
Dvaja typci v Bratislave vykradaju auta.... a viac k deju nie je co dodat, lebo ono to vela deju nema
Oproti Bratislavafilmu sa vylepsili technicke podmienky, herci urovnali, atmosfera vydupala, cim sa film dostal na roven standardneho slovenskeho filmu vytvoreneho mladymi tvorcami, kde braindamagu nie je az tolko, kolko by sa cakalo. Standardneho v plnom zneni:
* vidime ozratych ludi? vidime
* vidime poprsie slovenskej herecky? vidime
* vidime obsadeneho Romana Luknara (a Adyho Hajdu tiez?) vidime
* lietaju [vymazané] a [vymazané]? lietaju. A to prakticky nonstop (zrejme aj preto, ze vo filme nie je takmer jediny postarsi clovek).
So scenarom je ale trochu problem, co je opat syndrom slovenskeho filmu. Takmer vsetko ma potencial, az na skecovitost. Prakticky by ani nevadilo, ze dejova linia tam nie je (prostredie a ludia to svojou prirodzenostou dost dobre tahaju), ale suvisla linia tam nie je, nezavisle paralelne linie su velmi podivne prepletene (romanticka linia vs akcna funguju ako keby sa odohravali v inych vesmiroch), a zopar scen je vyriesenych sice vtipne, ale len vtedy, ked hrate
Primetime Adventures. Vo chvilach, ked sa to deje v uveritelnej faze, je to kurna uveritelne, ale akcna linia je na realitu papierovo priakcna a romantika papierovo priromanticka a tak sa moze stat, ze sa budete chytat za hlavu, preco sa film nerozpadne.
Ale prostredie je uveritelne a realne. Prave skrz vyjadrovanie sa opat ukazalo, ze akonahle sa nechali hlavni protagonisti vyjadrovat ako im huba narastla, islo to v pohode a uveritelne (a nie divne ako v prekladoch Slovenskej televizie), a naopak - erudovani herci vyzerali v reci umelo. S tym suvisel aj obsah dialogov: kym sa brali drsne reci, bolo to ako na masle, ale akonahle nabehla romanticka linia, stelenovelnilo sa to a padali epiteta a metafory. Ale zvysok prostredia bol doverne znamy, krcma, klub, intrak a a podnajom s playstationom je v tomto ohlade je to lepsie nez napr. cesky starsi Gympl.
Kuzelne boli vizualne napady (sutaz vo vykradani aut v split-screene je idea hodna najlepsich britskych sitcomov!), napodiv priliehavy soundtrack, referencie na sucasnu Bratislavu (pri 39nie az slzu nacim zatlacit), trilion znaciek nahodne pohadzanych kade-tade sposobom, za ktory by sa nehanbila ktorakolvek bondovka (od igelitky Tesco cez scenu v Sheratone az po TV JOJ) a par vtipnych napadov.
Myslim, ze chalanom treba fakt podhodit nadupany scenar alebo pockat kym si ho najdu/inspiruju sa sami -- a potom sa mozeme dockat moderneho cool film bez patosu predoslych rezimov a tradicii.