Axioma 1: univerzita cloveka povacsine nenauci vedomosti. Univerzita da cloveku schopnost ucit sa, rozhlad, kontakty a studentsky zivot.
Z IT vedomosti, co som mal na skole, a ktore prakticky pouzivam, je mozno 10% takych, co do mna nahucala skola. Zvysok som sa dosprtal sam. Ale nezacnem pobehovat zbesilo po blogoch a bliakat, aka bola ta skola o nicom, ze ma nic nenaucila. To nakopnutie k tym IT veciam, co teraz viem, mi dala skola (konkretne diplomovy veduci).
Axioma 2: clovek je tvor lenivy a ma tendenciu riesit veci cestou najmensieho odporu. Ak si chce niekto absolvovat skolu tymto sposobom, nech sa paci, vsak koniec koncov zivot je otazka priorit - ak niekto vie otahakovat skolu, a presediet ju v krcme, tak v pohode.. Problem je ale v tom, ze kopa ludi ocakava, ze sa im nieco naserviruje rovno pod nos, najlepsie predzute a ak sa tak nestane alebo ak predzuta strava nie je dostatocne podla ich gusta, tak sa prejavi krcmova mentalita a zacne sa nadavat.
A paradoxne najviac nadavaju ludia, ktori namiesto toho, aby prejavili nejaku aktivitu, svoju energiu smeruju do kydania a nadavania. Samozrejme, ze ani nahodou nie je kopa univerzit idealna (casto priam naopak), ale dovolim si povedat, ze na blogoch a v mediach sa skoro nikdy od individualnych studentov nenajde konstruktivna kritika (ta sa vacsinou riesi [tutle] vo vnutri).
Ak si clovek mysli, ze skola mu nedava nic, nic mu nebrani bud ist niekam inam, alebo sa poobzerat a vyuzit dvestotisic prilezitosti, vyliezt na semester von a pripadne tam ostat :-)
Ano, na univerzitach sa prednasa kopa hluposti a pedagogicky zbor je casto prudko odtrhnuty od reality a studentstva (kazdy pozna ludi, ktorych nemozno titulovat inak nez vulgarizmom, co su na fakulte dvesto rokov, myslia si, ze bez nich fakulta spadne, odnesu ich odtial len na marach a student je pre nich cerv). Ale ak by clovek vyvinul nejaku aktivitu, tak urcite sa da kopa veci zmenit, problem je, ze kazdy radsej nadava (alebo sa boji :-)), ako by nieco spravil a tym nastava ten zacarovany kruh.
------------------
Inak argument o audinach je tiez podla mna takym mytom ako o matfyzakoch, ekonomkach a pod.
------------------
V poslednom case inak celkom funguje v ramci hadok o nekvalite predmetu a skoly prosta otazka: kolko casu a energie si venoval na to, aby si skolu/predmet spravil alebo zmenil?
_________________ Light hand of Empelol.
|