HuSä
http://annun.sk/

Skoly nase vysoke
http://annun.sk/viewtopic.php?f=12&t=5502
Stránka 2 z 5

Autor:  alef0 [ Št. 08. Nov 2007, 12:06 ]
Predmet príspevku: 

Axioma 1: univerzita cloveka povacsine nenauci vedomosti. Univerzita da cloveku schopnost ucit sa, rozhlad, kontakty a studentsky zivot.

Z IT vedomosti, co som mal na skole, a ktore prakticky pouzivam, je mozno 10% takych, co do mna nahucala skola. Zvysok som sa dosprtal sam. Ale nezacnem pobehovat zbesilo po blogoch a bliakat, aka bola ta skola o nicom, ze ma nic nenaucila. To nakopnutie k tym IT veciam, co teraz viem, mi dala skola (konkretne diplomovy veduci).

Axioma 2: clovek je tvor lenivy a ma tendenciu riesit veci cestou najmensieho odporu. Ak si chce niekto absolvovat skolu tymto sposobom, nech sa paci, vsak koniec koncov zivot je otazka priorit - ak niekto vie otahakovat skolu, a presediet ju v krcme, tak v pohode.. Problem je ale v tom, ze kopa ludi ocakava, ze sa im nieco naserviruje rovno pod nos, najlepsie predzute a ak sa tak nestane alebo ak predzuta strava nie je dostatocne podla ich gusta, tak sa prejavi krcmova mentalita a zacne sa nadavat.

A paradoxne najviac nadavaju ludia, ktori namiesto toho, aby prejavili nejaku aktivitu, svoju energiu smeruju do kydania a nadavania. Samozrejme, ze ani nahodou nie je kopa univerzit idealna (casto priam naopak), ale dovolim si povedat, ze na blogoch a v mediach sa skoro nikdy od individualnych studentov nenajde konstruktivna kritika (ta sa vacsinou riesi [tutle] vo vnutri).

Ak si clovek mysli, ze skola mu nedava nic, nic mu nebrani bud ist niekam inam, alebo sa poobzerat a vyuzit dvestotisic prilezitosti, vyliezt na semester von a pripadne tam ostat :-)

Ano, na univerzitach sa prednasa kopa hluposti a pedagogicky zbor je casto prudko odtrhnuty od reality a studentstva (kazdy pozna ludi, ktorych nemozno titulovat inak nez vulgarizmom, co su na fakulte dvesto rokov, myslia si, ze bez nich fakulta spadne, odnesu ich odtial len na marach a student je pre nich cerv). Ale ak by clovek vyvinul nejaku aktivitu, tak urcite sa da kopa veci zmenit, problem je, ze kazdy radsej nadava (alebo sa boji :-)), ako by nieco spravil a tym nastava ten zacarovany kruh.

------------------

Inak argument o audinach je tiez podla mna takym mytom ako o matfyzakoch, ekonomkach a pod.

------------------
V poslednom case inak celkom funguje v ramci hadok o nekvalite predmetu a skoly prosta otazka: kolko casu a energie si venoval na to, aby si skolu/predmet spravil alebo zmenil?

Autor:  Will [ Št. 08. Nov 2007, 12:15 ]
Predmet príspevku: 

Moj nazor je vyjadreny tym, ze som slovensku statnu skolu nestudoval a nezazival som veci o ktorych mi hovoria / hovorili moji studujuci spoluputnici

Samozrejme vsetko vie ist dolu vodou ale vychytil som spravny cas (skor nez sa skola plne integrovala do SK prostredia :P) co sa na slovenskej statnej skole pocas jej historie este nestalo ako tak pocuvam.

Autor:  alef0 [ Št. 08. Nov 2007, 12:22 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Moj nazor je vyjadreny tym, ze som slovensku statnu skolu nestudoval a nezazival som veci o ktorych mi hovoria / hovorili moji studujuci spoluputnici

Mozes pre zaujimavost rozviest, co si studoval?

Autor:  thera [ Št. 08. Nov 2007, 12:27 ]
Predmet príspevku: 

a zaujimalo by ma, ake si mal ty skusenosti na svojej skole s profaktmi, studiom a tak

Autor:  Will [ Št. 08. Nov 2007, 12:33 ]
Predmet príspevku: 

Studoval som manazment na City University, bakalara este kym bola nestatna, mastra uz ked bola ale toho sa to netyka. Skusenosti so studiom a profakmi na 95% skvele pretoze to boli ludia ktori z drvivej vacsiny ucili az potom co mali prakticke skusenosit v obore, pripadne ucili popri praci alebo ako oddych od prace.
Ak nahodou aj bol nejaky problem s profakom dalo sa s nim bez problemov pokecat mimo hodiny, robili sa pravidelne hodnotenia ktore mali vahu atd. Ajked tato cast je obavam sa uz dana inym elementom nez len korektnym pristupom z strany vyucujuceho a skoly.

Autor:  alef0 [ Št. 08. Nov 2007, 12:35 ]
Predmet príspevku: 

V tom pripade v pohode a raduj sa :-)

Akurat tu vidim istu "skrvnu" a to je platene studium, ak sa nemylim, vsak? (Co je sice pre niekoho detail, ale pre ineho podstatna vec v slovenskom vysokom skolstve)

Autor:  Will [ Št. 08. Nov 2007, 12:38 ]
Predmet príspevku: 

Ano bolo to platne studium a ani pre mna to nebol tak uplny detail avsak stalo to za to. Moj nazor na moznosti plateneho studia myslim, ze uz poznas.
Kazdopadne rovnako ako na statnej skole aj tu sa daju ziskavat stipendia ci uz socialne alebo prospechove, par spoluziakov odstudovalo aj takto.

Autor:  Corvus [ Št. 08. Nov 2007, 12:45 ]
Predmet príspevku: 

kamos chodi na city.. a ako moj nazor na tu skolu je celkom vyhraneny ..

Autor:  thera [ Št. 08. Nov 2007, 12:45 ]
Predmet príspevku: 

corvus, tak sa on podel :)

debatu o plateni resp. neplateni skoly tu radsej nezacinajme... ta uz tu bola, pokial viem :)

Autor:  Will [ Št. 08. Nov 2007, 12:47 ]
Predmet príspevku: 

Corvus> kludne povedz lebo ako som ja sam pozoroval slo to dost dolu vodou, co sa tyka kvality vyucby. Debilkovia ktorym to platia rodiacia tam boli vzdy :)

Autor:  nage [ Št. 08. Nov 2007, 13:01 ]
Predmet príspevku: 

Takú kravinu som už dlho nečítala... 5 rokov prázdnin? No to ma pobavilo. Ak chce človek niečo z tej školy mať, musí pre to aj niečo spraviť. Bez vlastnej inciatívy to nejde. Ak nemá záujem, tak nech sa zabáva, je to jeho vec.

Autor:  alef0 [ Št. 08. Nov 2007, 13:18 ]
Predmet príspevku: 

Hej, len presne je problem v tom, ze niekto si urobi 5 rokov prazdnin a pomedzi to nezabudne nadavat.

Autor:  Will [ Št. 08. Nov 2007, 13:20 ]
Predmet príspevku: 

Ale poukazat na skutocnosti ;)

Autor:  Corvus [ Št. 08. Nov 2007, 13:22 ]
Predmet príspevku: 

no tak CITY je skola pre bohacov nie EU.  pri dostacujucom case a peniazoch ju dokaze vystudovat aj cvicena opica.

a co sa tyka naplne vyucby, tak kamos travi kopu casu robenim projektov co v podstate nie je zle, ale samozrejme sa to redukuje na opisovanie z internetu (hoc oni naozaj obcas kontroluju takze copy/paste nie je dobry napad)

skusky a zapocty su povacsine tzv. tipovaci system, teda testy.

ale vzdy ma pobavilo ked som pozeral napln studia. raz som nahodne zobral ekvivalentny predmet, tak city mala tak polovicu objemu uciva co eu...

kamosa som doucoval z matiky (limity, derivacie a spol) a ja som zazil toto ucivo na fei kde bolo krutacke, zazil som ho na eu kde bolo povedzme stredne a to, co mali oni vediet na skusku ma vyslovene pobavilo. najzakladnejsi zaklad a to mohol tusim pouzivat legalne tzv cheatsheet s poznamkami, vzorcami a postupmi. (inak maju dost drsnu policy na tahaky)

plus bullshitne predmety ala Uctovanie v anglicku ktore su naozaj na dve veci.

nejak mam problem brat CITY za skutocnu vysoku skolu, mne to pride ako taka nejaka nadstavba..

Autor:  alef0 [ Št. 08. Nov 2007, 13:26 ]
Predmet príspevku: 

Ja si dovolim polozit provokativnu otazku, kde sa postavim do oportunizmu: aka je priblizna uroven ludi z City v porovnani s EUBA? S ohladom na prakticke vedomosti a pouzitelnost absolventa?

Lebo teoreticky je super, ze ratas limity 250-tich premennych a derivujes srdiecka podla konika, ked to nikdy nepouzijes a je super, ked obsah predmetu pokryva dvakrat tolko, ale co z toho, ked aj tak tie nadstavbove veci nepouzijes?

S tou cvicenou opicou je to na povazenie, ale tam je jadro problemu v mentalite "zaplatim si, dajte mi titul", ktora sa rozoberala inde.

Stránka 2 z 5 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/