HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 1 ] 
Autor Správa

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Wushu: The Ancient Art of Roleplaying

Obrázok

Tak sme sa s Corvusom, Warriorom a ostatnými z MW dohadovali nad skúšaním tohoto RPG. Na jeho hranie netreba žiadnu vážnu prípravu, a hral by sa one-shot. Vítaný je každý koho hra zaujme, dátum sa upresní, miesto v Bratislave ako inak.

Wushu je jednoduché RPG. Akčné filmy sú v rozpore s realitou. Našťastie, problém sa vyriešil sériou rýchlych kopancov do tváre reality! Wushu je hra, v ktorej všetko čo popíšete, sa naozaj stane. Unavení z DnDčkovského, zaútočím na neho? Vo Wushu poviete, uhnem sa do strany, zachytím jeho štýlovú katanu paličkami na jedlo tesne pred mojou tvárou, potom ju jedným elegantným pohybom otočím proti nemu a zarazím mu ju do vnútorností toho smrada, následne vyklopím jeho smradlavý ksicht do môjho jedla, vymáčam ho v ňom, potom ho schytím za tričko a prehodím s rachotom cez okno von na ulicu. Vo Wushu je hráč vyzývaný mechanikou, aby vykonal čo najviac útokov, skokov, nadávok, pádov, rozbitých okien a stolov počas svojho vyprávania. Za každý detail, ktorý popíšete, získate kocku. Ich počet je obmedzený danou scénou. Po scéne hodíte kockami, a podľa toho, ktorý rys ste použili, sa vyhodnotí, ako ďaleko sa dostala scéna. Všetko čo ste popísali sa stalo, tento hod iba rozhoduje o tom, či neprišli ešte ďaľší nepriatelia, či ste sa neunavili a podobne. Úspech na kocke znamená, že na nej padla hodnota menšia, alebo rovná hodnote rysu.

Ninja, policajti, zombie a podobne žijú v akčných filmoch pre tento moment – pre to, ako ich nakope hlavný hrdina do zadku! Je ich málo? Pridajte si ich do scény koľko chcete, poskokov môže pridávať do hry hráč aj GM. Ich jedinou úlohou je, aby pomohli hráčovej postave, aby dobre vyzerala. Týmto jedincom sa priradzuje hodnota hrozby, ktorá sa znižuje úspechmi hráčov (to sú tie úspechy z kociek), až klesne na nulu, keď sú všetci mŕtvi, alebo v hrôze utekajú k mamke domov.

Ak si myslíte, že ste nadupaný hrdina, ktorý nemá rovného, tak sa mýlite. Do cesty vám môže prísť Nemesis. Ninjovia a podobne sú vlastne iba rozcvičkou na tohoto majstra kung-fu, ktorý vie nakopať zadok hrdinom, pretože takisto popisuje scény a získava kocky. Proti Nemesisovi sa zásadne prejavuje úcta a napínavosť bojov v tom, že na neho útočí najviac jedna postava, ale môžu sa striedať. Pri boji s Nemesisom, sa rýchlo strieda hráč a GM, v dvoch, najviac troch opisoch, ako útočia, alebo sa bránia (jednoducho ako nakopávajú jeden druhého do zadku v efektných záberoch). Potom sa hádžu kocky, a vyhodnocuje sa, počítajú sa úspechy. Kocky sa delia na obranu a útok, ako si hráč rozhodne (pred hodom). Každý útok je vyrovnaný obranou protivníka, a každý útok navyše znamená úspech. Nevykrytý úspech znamená koniec pre postavu. Ale čo by to bol za hrdinu, keby sa nepostavil, a nebojoval ďalej! Hráči majú Čchi (často 3, ktoré sa ako tak dopĺňajú po scéne), ktoré môžu použiť proti útoku. Víťaz (ten, kto spôsobí nevykrytý útok) má potom právo na dramatický popis rany z milosti.

Iniciatíva a zbrane sa neriešia. Lepšia zbraň je v hre taká, ktorá umožňuje viac opisov a akcie!

Aké sú rysy postáv? Hociaké. Zamestnania (policajt, texaský ranger), prívlastky (chytrý, mocný, bohatý, troll), bojové rysy (aspoň jeden povinne!, Majster Šaolinu, Gun-Fu), 1337 powerz (telekinéza, hocičo čo vyhovuje settingu). Každá postava má začínajúce rysy (aj ak ich nemá) na 2. Svojej postave priradíte 8 bodov tak, že maximálna hodnota rysu je 5.

Každý správny hrdina má slabé miesto. Milostná aféra, slnečné svetlo pre upíra, pitie. Jedno slabé miesto si musíte vytvoriť. Ak sa hrdina postaví v boji proti svojej slabine, na každej kocke, ktorej padne viac ako 1 je zlyhanie!

Dôležité je, že sa treba držať settingu.

Pre porovnanie, uvažujme setting Castle Wolfenstein a Band of Brothers.

Neohrozene napriek hrozbe čeliac paľbe, BJ Blazkowicz vyskočí s úkrytu s granátom vysiacim z jeho úst za poistku. S koltom v každej ruke beží priamo smerom na guľometné hniezdo, zasahujúc dvoch nemcov. Ako sa blíži, odhodí jeden zo svojich koltov a vytrhne granát zo zubov, hádžuc ho smerom ku guľometnému hniezdu a zabára sa skokom do zeme, v momente ako výbuch zaplní okolie hlukom.

V prvom zo settingov, získate maximum kociek, ale v inom by vám mohli dať hráči veto za nerealistickosť.

Pravidlá nájdete na bayn.org/wushu v češtine.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 1 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun