HuSä
http://annun.sk/

Hra o trony / Game of Thrones
http://annun.sk/viewtopic.php?f=22&t=4440
Stránka 2 z 5

Autor:  Kleriker [ Po. 08. Jan 2007, 21:18 ]
Predmet príspevku: 

So vsetkym treba suhlasit. Ja si len nemyslim, ze pri testovani by im usla taka chyba ako moznost zlikvidovat jendeho hraca za dve ci tri kola, pricom sa tomu neda zabranit. To je proste vela na mna. Druha vec je,ze nam to povedal clovek, ktory je znamy tym,ze by bol schopny objavit aj dieru vo fyzikalnych zakonoch, aby ich mohol obist pri hrani nejakej hry a vyhrat. Takyto ludia by mali testovat :P

Autor:  alef0 [ Ut. 09. Jan 2007, 9:43 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Alef0 : chyba ide na vrub hlavne testerom a konkretnej mape - akonáhle nie sú štartovacie jednotky totožné, veľmi ťažko je testovaním vychytať muchy a ak chceš aspoň ako tak dodržať "špeciálne" vlastnosti jednotlivých rodov knižnej predlohy - je to takmer nemožné.


Mozno uz zajdem mimo temy, ale ked som sa nad tym zamyslel, tak presne takto funguju pocitacove hry. A ked som sa zamyslel druhykrat, tak roznorodost jednotiek a frakcii pridava hre vacsiu atraktivnost.

Vezmime konkretny pripad: strategie v realnom case a multiplayer (aby sme zanedbali moznost podvadzania umelej inteligencie). Myslim, ze co sa tyka velkych hitov z tejto kategorie, tak da sa povedat, ze povacsine su tie frakcie vyvazene (casto sa podari pekne spravit aj pripady, ked sady jednotiek su kompletne ine). Jedinou vynimkou z tejto kategorie bol Command and Conquer: Tiberium Sun, kde uz aj prosty lud ako my prisiel na to, ze frakcie boli jednoducho nevyvazene.

V kazdom pripade: Game of Thrones by si este chcelo zahrat viackrat, aby sme nevynasali prenahlene sudy zalozene na jedinej hre.

Autor:  Yarpen [ Ut. 09. Jan 2007, 10:54 ]
Predmet príspevku: 

alef0 napísal:
V kazdom pripade: Game of Thrones by si este chcelo zahrat viackrat, aby sme nevynasali prenahlene sudy zalozene na jedinej hre.


Áno. To som minule zabudol napísať. Tento typ hier viac ako iné, potrebujú na dobré hranie viac partií a ak je to možné, tak s rovnykými ľuďmi. Potom sa eliminuje problém s "roznymi" vlastnosťami jednotiek a rodov. Po x hrách, už jednoducho budete vedieť, kto čo môže a dokáže a budete sa vedieť dopredu zariadiť.
Ale je toto je aj problém testovania. Ak hrajú testeri pokope a ešte sú aj fandovia predlohy, často sa stane, že podvedome hrajú podľa knihy a ujde im nejaký detail.
Sám viem koľko mi trvalo, kým som v hre WotR prestal hrať podľa JRRT a Boromira som separoval od Froda hneď ako to bolo možné. Ale smrť Gimliho niekde na začiatku hry dodnes znášam iba ťažko. Čo sa dá robiť: Nomen omen.  :wink:

Autor:  alef0 [ St. 10. Jan 2007, 22:24 ]
Predmet príspevku: 

Report zo sessionu 2:
Na rozdiel od minulajska boli len styria ucastnici a hra bola vskutku zapamataniahodna. Kleriker tentokrat vskutku nastudoval pravidla tak, ako ich zamyslali autori a pustili sme sa do toho.

Kedze vypadol piaty hrac, vypadol zaroven aj jeden rod (Greyjoy), co sposobilo to, o com sme dodatocne usudili, ze malo znacny vplyv na posilnenie moci Starka. Stark obyvajuci sever totiz skoncil v zaujimavej situacii: tri narody sa tlacili a kynozili na spodnej polovici mapy, pricom Stark si veselo lebedil v slastnom mieri a roztahoval sa :-)

Hlavnym elementom tejto hry boli "slony", inak povedane utok severskych barbarov (nehracska frakcia), ktory sa deje nahodne. V nasom pripade prisli slony v druhom kole - a takpovediac nebolo v silach hracov ich odvratit, co malo za nasledok prudke oslabenie zeleneho a zlteho tisnuceho sa na juhu. (Zelenemu ostala jedina jednotka) Naviac moj zlty rod z nepozornosti pouzil dve kola posebe taktiku Annunom zvanu "taktika sliepky, ktorej prave odsekli hlavu" :-) (inak povedane, dve kola robil nic).

Casom zregenerovaneho zeleneho zatlacili zlty a cerveny, pricom sa ukazalo, ze verejne rodove karty su velmi uzitocna vec (kazdy rod ma specificke karty, ktore musi pouzit v suboji armad. Napr. zeleneho najlepsia karta zahratim automaticky zavrazdi nepriatelsku jednotku, co v optimalnom pripade znamena automaticke vitazstvo v bitke).

Zial (moj) zlty pokracoval v chaotickej taktike a uplnym klincom do rakvy bol druhy utok barbarov, ktory bol rozhodnuty (bielym starkovskym) kralom velmi pregnantne: zlty a zeleny instantne umreli, kedze barbari im ukradli dve/styri jednotky. V tom case vsak uz bol biely tak rozvinuty, ze nemal problem s cervenym.

Inak sa opat ukazalo, ze zo zahadneho dovodu nik nepouzil rozkaz "fakle", ktorou je mozne rusit rozkazy inych hracov. Inak povedane, mate moznost zrusit rozkaz nepriatelovej jednotky na boj, ci na obranu. Zrejme trauma z minula.

Autor:  Silverbow [ St. 10. Jan 2007, 22:28 ]
Predmet príspevku: 

Eh, fakle praveze rusia len korunky, ine fakle a support. Nemozes rusit march ani defense.

Autor:  Kleriker [ Št. 11. Jan 2007, 12:17 ]
Predmet príspevku: 

A pre Wildlingov sme sa ani tak nestretli,aby nase uzemia natolko susedili, ze by sme mohli pouzivat tolko orderov naraz. Treba to upravit, wildlingovia na zaciatku tak zbrdia hru ze az hroza. A namiesto Greyjoya vyhodit Lannisterovcov, proporcialne by tak sa mal na severe okrem Starka objavit Grey so silnou poziciou, ktory automaticky hranici so starkom, takze uz Stark nebude mat take pokojne hry. Pri 5 si stale myslim, ze Stark to nema v poho.  A juh je z jednej strany Baratheon a druhej Tyrell, to je akurat. Stretnu sa za dve kola a musia skor ci neskor sa pustit do seba. Skor skor :P

Autor:  Kleriker [ Pi. 12. Jan 2007, 1:32 ]
Predmet príspevku: 

No dnes sme skusali dalsie hry. Lannister ma dost ubohu poziciu, pokial si ho podaju dvaja, no pri sebe ma hned lokaciu z hradom a inymi vymozenostami,dokonca dve, a raz sa mu podarilo stat dost silnym a nicil Greyjoa. Dalej Stark ma v greyjoyovi obstojneho protivnika, povedal by som,ze sa navzaom len velmi tazko dokazu v Siji porazit,lenze Greyjoy ma dobre lodstvo an tej straen ostrova a tak lahko napadne Staqrka odzadu, comu sa neda branit inka ako vydrziavanim posadky aj hore, cize Stark to vobec ema ruzove,pokial, po nom ide Greyjoy.

Co sa tyka wildlingov, je to cisto o nahode, dnes nam nechodili vobec, vlastne chodili ael so silou 0. Navyse,ak uz prisli aspon v druhom kole, kazdy uz mal dost power tokkenov, aby ich dokazal mozno i sam zahnat. Jedine Tyrell je ako vzdy na minime. Ten vsak ovplyva dobrym supportom, to sa vsak nezvykne prejavit na zaciatku,lebo aby to malo efekt,musel by mustering prist dva krat na zaciatku. Takym Starkom to bvsak mzoe spravit problem, maju malo supply na severe.

Karty nam vysli tak,ze musteringy sa akosi ocitli na konci, vsetky tri medzi poslednymi 5 kartami,cize si viete predstavit,ake namasovanie to bolo

A zistili sme novinku, support sme hrali zle, supportovat mozu len jednotky hraniciace s uzemim bojiska, zatial co sme vzdy hravali tak,ze supportovali jednotky aj tie,co susedili s uzemim, z ktoreho pochadzal utok.

Autor:  Dalcor [ Po. 28. Máj 2007, 10:19 ]
Predmet príspevku: 

Mám za sebou dvě hry, jednou ve třech, jednou ve čtyřech.  V první jsem hrál za Starky a to jsem zatím chápali teprve koncept hry a Lannister nás převálcoval. V druhé jsem hrál za Tyrelly, ve hře dále byly Lannisteři, Greyjojovéa  baratheoni.

baratheon (Jiron) hru blbě rozehrál a navzájem jsem se přibrzdili soubojem o území východně od Vysoké zahrady. Za Tyrelly jsem dobil Sluneční kopí a Královo přístaviště, v 10 kole 6 hradů, ovšem psoeldní ve hře - Baratheon mi na poslední chvíli sebral Bouřný konec, čímž umožnil vyhrát Greyjojovi na počet vlivů.

Lannister měl standartně velký rozjezd, ale velmi brzy se začal být s Greyjoi, který obsadili celá sever. Tím mi jako Tyrellovi umožnil nerušenou expanzi směrem na jih, kterou mi navíc špatnous trategií usnadnil Baratheon.

Musím říct že pořád dělám chyby, ale přesto je hra velice působivá a nabízí obrovské možnsoti. zatím se do hry ale nevloudila ústní politika ;)

Autor:  Kleriker [ Po. 28. Máj 2007, 10:23 ]
Predmet príspevku: 

Ustna politika je krasna vec, hlavna ako je nestala :P

Par hier sme vsak hrali aj bez nej uplne, ked sme si nahodne rozdelili hracov na dva tymi po 3 alebo 2 hracoch. Clovek si potom mysli, ze taky Tyrell proti Baratheonovi, Martellovi a Lannisterovi ako svojim nepriatelom nema sam sancu, no drzal sa dlho, vsetko zavisi od hracov. Lannister drzal hranicu s Greyjoyom a aj ked to vyzeralo ze prehra, na konci hry ostalo Greyovi jedno uzemie, no Stark zas rozobral baratheona cez more.

Autor:  Dalcor [ Po. 28. Máj 2007, 11:53 ]
Predmet príspevku: 

Já teď scháním 5tého hráče...

BTW jaké je u vás procento vyhraných her

Autor:  Jiron [ Po. 28. Máj 2007, 14:53 ]
Predmet príspevku: 

Já bych rád poznamenal, že jsem za Baratheony uděla zásadní chybu v tom, že jsem málo využíval loďstvo a směřoval jsem se do silně obydlených oblastí. To mi nakonec prohrálo hru protože jsem začínal být úspěšný až někdy v 7. kole.

Autor:  Silverbow [ Po. 28. Máj 2007, 15:53 ]
Predmet príspevku: 

Dalcor napísal:
V druhé jsem hrál za Tyrelly, ve hře dále byly Lannisteři, Greyjojovéa  baratheoni.

To vas ako napadlo? Dat Greyjoyovi zadarmo cely sever? :?

Autor:  Dalcor [ Po. 28. Máj 2007, 16:44 ]
Predmet príspevku: 

Hrali jsme to podle pravidel - tedy losovali o rody

Autor:  Silverbow [ Po. 28. Máj 2007, 16:55 ]
Predmet príspevku: 

Myslim, ze pravidla specifikuju, ktory rod nehra ak hraju len 4 hraci, a urcite to nie je Stark.

Autor:  Kleriker [ Po. 28. Máj 2007, 18:40 ]
Predmet príspevku: 

nehra Greyjoy. CO je sice pekne, ale Lannister ma velmi dobru poziciu potom.

Statistiku? Uff, tak to fakt neviem, SIlver, ty nevies?: Neda sa vsak povedat, ze by u nas vyhraval jedne rod permanetne, navyse ked sme dali nahodne tymi, tak to uplne zmeni mocenske rozdelenie sil. Ale myslim ze v expanzii je vcelku v dobrej pozicii Tyrell ( rozhodne mam vzdy strasnu chut podat si Martella a na to staci vyhrat jednu namornu bitku, no naopak to nejde, lebo Tyrell ma vytvorene nove "sukromne" more, z ktoreho dokaze uzasne supportit obranu) a Lannister ma zas najlepsie karty.

Stránka 2 z 5 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/