HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 47 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalšia
Autor Správa

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To co jste vždy chtěli vědět, ale báli jste se zeptat!
Ptejte se mi Vám na co budeme chtít odpovíme!

Tento thread by měl sloužit na otázkám ohledně herního systému Dungeons and Dragons a D20. Jedná se o dotazy na pravidla.  Pokud máte problém s pravidly, něco je Vám nejasné klidně se zeptejte.

Na rejpavé otázky slouží jiný thread.

Odpovídat budu já a Alef0


Naposledy upravil Dalcor dňa Ut. 12. Júl 2005, 11:32, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
PREČO ALE PREČO je v DnD 3rd Edition povyšovanie na leveloom systeme. je to neskutočne hlúpe a uplne to kazí hru. ked su charaktere na 10 levely tak možu byť len a iba silne charaktere... a to je nuda.. ked maju prvy level a utočia na deať orkov, to je maso. mňam :twisted:  8)

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Lebo je to v DnD zauzivana tradicia, preto :P:D

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ZRudi T.M. Hein napísal:
PREČO ALE PREČO je v DnD 3rd Edition povyšovanie na leveloom systeme. je to neskutočne hlúpe a uplne to kazí hru. ked su charaktere na 10 levely tak možu byť len a iba silne charaktere... a to je nuda.. ked maju prvy level a utočia na deať orkov, to je maso. mňam :twisted:  8)

Neskutečně hlúpa je tvoje otázka ne DnD

Je to proto že DnD je navržen jako Level Based a vždy byl jako level based a podle toho samozřejmě vypadají i případná další "monstra" Přesto existuje samozřejmě i DnD jako dovednostní systém


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ZRudi T.M. Hein napísal:
PREČO ALE PREČO je v DnD 3rd Edition povyšovanie na leveloom systeme. je to neskutočne hlúpe a uplne to kazí hru. ked su charaktere na 10 levely tak možu byť len a iba silne charaktere... a to je nuda.. ked maju prvy level a utočia na deať orkov, to je maso. mňam :twisted:  8)


,,Bojove umenia su neskutocne. Ked ma karatista Alef0 cierny opasok, tak moze byt len a len silny v tom, co robi.....a to je nuda.....ked skutocny Alef0 pri svojom BMI hlboko pod 20 ide na desat kick-boxerov, to je maso. mňam."

D&D je tzv. level-based system (system postaveny na leveloch). Levely umoznuju jednoduchym cislom vseobecne vyjadrit skusenost, vypracovanost, mocnost postavy. Level-based systemy, pokial sa dobre pamatam, pretrvavaju hlavne z historickych dovodov. Alternativou su napr. point-based systemy, ktorych svetlym prikladom je GURPS, alebo Shadowrun. (existuje este iny pristup?)

Levely su odrazom skusenosti, ktora je jednym zo sposobov odmenovania a motivacie hracov. Principialne ti nic nebrani hrat ,,staticku" (alebo narativnejsiu) RPG, v ktorej sa postavy nezlepsuju.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
zlepšovat sa môžu. ale nie v neumernom raste HP

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Hmm, jaksi jde o to že všechny apekty hry jsou nastavené tak aby odpovídaly systému a náročnosti hry, tedy i systém Hit Points. Jestliže Drak dělá poškození okolo 70 HP za kolo, nemůže mít postava na odpovídající úrovni 10 HP.

Jak jsme napsal jinde HP nevyjadřují kolik máš životů, ale kolikrát můžeš být škrábnutý, zasažený (zásahové body) než padneš a čím jsi více schopnejší a "tužší" tím více toho vydržíš. Je to sice trochu na úkor realističnosti, to nelze popřít. Čím jsi schopnější tím víc toho vydržíš, určtá logika v tom ovšem je.

Mimochodem tyto dotazy co kaldeš se ani tak nevztahují na otázky k pravidlům jako spíše podobn fóra Rejpave dotazy k DnD, které pro jistotou založím, na jiných fórech je to oblíbený thread vystihující snahu nižších systému rejpat do toho Nejlepšího  :twisted:


Hore
 Profil  

Banned
Obrázok používateľa

Založený: 23.08.2004
Príspevky: 4230
Body: 5
Bydlisko: Korova Milkbar

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
:lol: no ja som DnD hral asi 3roky a DrD asi tiež 4-5, takže... nejako nemusím rýpať. ale sorry. už zmlknem :)

_________________
We are legion, voice of anarchy
This is revolution, new disorder
So take my hands and come with me
We will change reality...


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Moj nazor na HP je takyto:
Miestami je to nelogicke, ale je to asi najjednoduchsi sposob z hladiska mechaniky. Ak si clovek predstavi, ze zasah (hit) neznamena fyzicky zasah, ale len akusi abstraktnu uroven poskodenia, tak sa do da. To ze ma clovek viac HP, moze znamenat to, ze mnoho zasahov vie vykryt, uskocit, vymyknut, pripadne ich zhltne zbroj (aj ked vyryvaci povedia, ze na to je Armor Bonus a Dexterity Bonus). Predpokladajme, ze by som sa ja bil s Vratkom a jeho 5kg mecom (pozn. pre nezasvatencov: BMI < 20, mec som videl len na obrazku). Obaja mame v priblizne rovnaky pocet ,,zivotov" (radovo dve rany mecom a je koniec). Lenze vratko je akiste skusenejsi v boji s mecom -- vydrzi teda viac ,,ran", vie lepsie uskakovat, ukrokovat a pod. Toto podla mna predstavuju zivoty -- je to jednoduchy sposob ratania stavu, ked je postava vyradena z boja.

Ako znalci boja v D&D vedia, mechanika je jednoducha: hod d20 + utocny bonus musi byt vacsi ako superova uroven zbroje, ktora je vo vseobecnosti nieco ako 10 + faktor obratnosti + faktor brnenia.

Jestvuje mnoho alternativnych pravidiel -- napr. v Unearthed Arcana uvazuju brnenie ako Damage Reduction -  nieco, co znizuje efektivnu mocnost zasahu (ak ma nieco trafi za 5, tak 2 body z toho su scucnute armorom, cize efektvine ma trafil za 3). Inde je napr. obrana uvazovana ako faktor ,,uskakovania", druhu zbrane a brnenia. Toto dava iste vacsiu logiku a ,,realizmus", ale zase zvysuje naroky na vypocet v hre -- menovany variant v Unearthed Arcane sposobi to, ze obrana je reprezentovana dvoma cislami.

Cize HP predstavuju podla mna uplne vyabstrahovany a velmi jednoduchy, hoci nevelmi realisticky sposob evidencie bojoveho stavu postav. A teda narast poctu HP pri postupe na level reprezentuje istym sposobom narast zrucnosti postavy celit v boji zbraniam a pod. Otazka je, ci sa da prednost jednoduchosti pred realizmom.

Samozrejme, su tu veci, ktore takpovediac biju do hlavy. Napr. pad do priepasti v D&D ubera 1d6 HP za kazdych 10 stop. Tu uz je predstava uplne mimo -- ci spadne do velkej jamy onen vratko, alebo ja, je podla mna jedno -- obidvaja zhynu pomerne rovnocenne.

(ach, ach, tento traktat temer dosahuje dlzky 1 Bifi :-)

Feedback?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja viem, ze na co myslis...HP naozaj nemaju logiku, ked sa na nich divas, ako na mieru zranenia postavy.

Dalsou vecou je to, ze sa nepredpoklada utocenie na konkretne casti tela a efekty z toho vyplyvajuce -- to je presne ta zlomena noha (musel by si nejak udelit postave udelit postihy).

To vsetko je ale kvoli jednoduchosti.

Momentalne neviem, co by sposobilo zrusenie HP a ich nahradenie narastajucim AC -- (ak by kazde povolanie malo prideleny narast AC v zavislosti od levelu).

Minimalne by sa asi narusila mechanika d20 (to je konstantovanie).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 06.04.2005
Príspevky: 7
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
MAGUS ma v sebe zahrnute aj take porananie kde zmracis alebo odseknec neaku koncatinu superovi, ale treba to povedat este pred utokom ze co je tvoj zamer. je tam aj zavedene pravidlo ze ked ti klesne HP pod 4 musis uspesne hodit skusku aby si ostal na nohach.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Hej, ale v D&D sa neuvazuju utoky na konkretne miesta tela (aj ked som tusim v nejakej druhoedicnej Player's Option videl nieco podobne, bolo to vsak riesene tabulkami na mnoho stran).

Ona skuska ,,na nohach" je tusim aj v GURPSe (Nightfall, kdeze si :-))

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ano, 2E players option řašilo mířené zásahy, 3E je řeší velmi povrchně tuším = č postihem k hodu.

Bohužel DnD 3E/3,5E jde cestou zjednodušovaní na úkor pseudorealističnosti, ale třeba PO měla tabulky pro každý druh příšery (savec, nemrtvý, humanoid, vícehlavá stvůra...) aby jsi mohl vypočítat kam mířený zásah išiel


Hore
 Profil  

vis maior
Obrázok používateľa

Založený: 20.07.2004
Príspevky: 4458
Body: 21
Bydlisko: Morava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Ona skuska ,,na nohach" je tusim aj v GURPSe (Nightfall, kdeze si :-))


Ano je. Ked postave klesne zdravie pod urcitu hodnotu (teraz neviem presne kolko to je ale tusim ze 0), tak si musi hodit ci to ustoji alebo upadne do bezvedomia.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
[size=150]Arwain se pt


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 47 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun