Na ten save som zabudol, to je celkom slusny upgrade.
Favored enemies sa zlepsili asi tak, ze na 20 tom lvl mas celkovo bonus +18 (spocitany dokopy), predtym mal +15. Ze by to bolo nejake extremne zlepsenie sa neda povedat, ale zlepsenie to je.
Combat mastery je bud, alebo. Bud sa specializujes na boj zblizka, v tom pripade to mas to co predtym, alebo na luk. Fakt, ze je o 1 feat viac je sposobene tym, ze ten feat v 3e neexistoval. V 3.5 ho pridali. Je celkom logicke, ze ho dostane, kedze sa na ten sposob boja specializuje. Nevidim v tom nijake extra zvyhodnenie, oproti tomu, co bolo.
Evasion - drsny upgrade
Animal empathy, swift tracker, endurance, woodland stride, camouflage - to su veci, ktore sa kazdy ranger postupom casu proste nauci. Jednoznacne mala byt vacsina z nich aj v 3ed. Predstava rangera, ktory stopuje rovnako rychlo ako hocijaky dilinko co si vezme track je zaujimava. Tieto veci su vesmes nebojove. Davaju viac moznosti ako roleplayovat. Hrac sa viac vzije do postavy, ked sa nachadza parta v lesoch, konecne ma pocit, ze je platnym clenom druziny.
Hide in plain sight - no na to, aby sa mu podarilo uspesne sa skryt aj ked ho niekto sleduje to musi byt Pan hider. Na tak vysokych leveloch ma vacsina typkov aj tak cosi na sposob true seeingu.
Ten companion na sposob druida je len RP doplnok, kedze ma efektivny level / 2. Take zvieratko v boji nepomoze a moze si len ublizit. A to by spravny ranger nikdy nepripustil.
Suma sumarum, podstatne zmeny su : -2hp, +1 dobry save, +evasion, +2skill pointy. Vsetko ostatne su bud kozmeticke doplnky pravidiel, alebo skratka veci, ktore su pre kazdeho rangera samozrejme a v podstate ani nevnima, ze je v tom nejak vynimocny.
Zaver: Rangera jednoznacne postihlo jednoznacne najviac zmien zo vsetkych povolani, ale ani tak sa proste neda povedat, ze je brutalny. Skratka sa len vyrovnali rozdiely v jeho kvalite a kvalite inych povolani.
PS: vysvetli mi konecne, co je to ,,Munchkin" :)
|