HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 10 ] 
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
One. Povazujte toto za report o tom, ako dlhorocny hrac AD&D a D&D na jednu session z GURPSu zatiahnuty bol a ci z nej vobec zdravy odisiel. V tomto reporte neopomenieme obligatne nadavky na GURPS a velebenia systemu D&D (tak to predsa ma byt).

Kde bolo, tam bolo, nachomejtol som sa k jednemu DMovi, pardon GMovi (ten si urcite nepraje byt menovany) na hranie GURPSu. Koordinaty: fantasy svet, zatial dvaja hraci a DM v rozbehnutej kampani.

Nuz, o GURPSe som co-to pocul, napr. od Nightfalla (nech jeho moderatorska palica vecne svieti) a ba priam som aj kedysi videl dokument GURPS lite, v ktorom celkom zadarmo na 32 stranach jadrove pravidla k tomu systemu zhrnute su. Onen dokument som kedysi davno cital, ale nemal som volu, ani prilezitost sa nim preluskat.

Stvrtok, kedysi poobede: boli udane koordinaty, pocet hracov a miesto (kaviaren s nazvom iks pé, kolka to ironia). Slubujem GMovi, ze si skusim vyrobit postavu. V pamati mi utkvelo len to, ze 200 bodov.

Piatok, kedysi poobede. Ubehol pracovny den. Postava urobena samozrejme nebola. Otvaram GURPS lite, aby som sa aspon tvaril, ze som v obraze. Citam, citam, uvedomujem si styri atributy, pozorujem zaplavu advantages (to su po slovensky featy), krcim nosom nad flawmi (ho hum, nie je to minmaxakov raj?). Na viac casu neostava, prirucka je pisana hutnym stylom. Zaroven sa vzadu priamo pripajam k RPG Salenemu domu a zhanam regularne prirucky. Zistujem, ze fantasy prirucku mnisi Saleneho domu este nevytvorili.
Uspokojujem sa s tym, ze postava sa vytvori na mieste.


Piatok, vecer, vraj 1800. Prichadzam do icafe, v ktorej je podla nazvu mozne ziskat vela skusenosti. Stretavam tam niekdajsieho spoludruzinika (hral monka v D&D), ktory si tiez urcite tiez nepraje byt menovany, traviaceho cinnost v duchu ,,A od WoWa, neše še Hero na koňu". WoW sa casom skoncil a zacina prezentacia akehosi videa z rovnomenneho sveta, v ktorom okolo hlavneho hrdinu poletuju k nebesiam akesi letopocty. Niet lepsej motivacie ako zacat RPG.

Piatok, vecer, vraj 1830. Zacina sa tvorit postava. Hm. V GURPSE su len styri atributy, ale zato dalsie styri odvodene statistiky. Hm. Hitpointov je akosi pomenej :=). Hm. Je vseobecne zname, ze v GURPSe nie su povolania. Vyberam si klerika. Dozvedam sa, ze DM pouziva vlastne pravidla na magiu, lebo implicitna magia je vraj dost slaba. Vraj sa kuzli z FPciek. Tvarim sa, ze rozumiem. Dozvedam sa zaujimavu ideu, ze sa vyuzivaju pravidla, podla ktorych sa energia na kuzlenie berie najprv z okoliteho prostredia a ked sa ta minie, kuzlic ju berie zo svojho zdravia.

1900. Kto to vravel na ceskych forach, ze postava v GURPSe sa tvori dve hodiny? Body do atributov su rozdelene. Pozorujem, ze na rozdelovani bodov sa da minmaxovat az strach. Uz zostavaju ,,len" vyhody, nevyhody, skilly, vybavenie. Hm, nemal som si radsej pozriet tie pravidla? Letim cez advantages a uz vidim, odkial Wizardi ukradli ideu featov. GM sa snazi v rychlosti najst nejake inteligentne advantages spolu s vysvetlenim, ale to je akoby ste dietatu chceli ukazat krasy vsetkych statov sveta za minutu.

1920. GM odhaduje tvorbu postavy na dalsiu pol hodinu. Letime cez skilly, ale tam uz niet nadeje ani citat nazvy. Z klerika sa zahadnym sposobom stava bojovnik. S GMom vedieme zaujimavu debatu na temu, ako si predstavujem svojho boha. Dokonvergovali sme k akejsi predstave Helma z FR.

1925. V zaujme blaha naroda sme sa dohodli s GMom, ze postava sa uz dalej generovat nebude. Zvysnych 90 bodov sa nahodne rozhodi medzi staty. Skilly a vyhody a nevyhody sa vyriesia casom. Dostavam mace a chainmail a zakernu otazku, ci ten chainmail je celotelovy, alebo ktoru cast vlastne pokryva. Odpoved, ze vrchnu polovicu tela, zjavne nie je dostatocne vycerpavajuca.

1930. Zacina sa hrat. Cirou nahodou som vhupol rovno do suboja. Fiha, kolo trva sekundu. Fiha, hadzalo sa na iniciativu? Fiha, ziadne hadky nad standardnymi a uplnymi akciami. Fiha, vsetci hadzu 3d6 (fiha, pise sa to 3d, ine kocky nie su). Fiha, hadze sa aj na obranu. Fiha, jestvuje stopatdesiat sposobov ako utocit, a prinajmensom taky isty pocet, ako sa branit. Zaujimave, to vyzera lepsie, ako ,,hit", ,,miss". Niektore sposoby su v D&D k dispozicii v podobe featov, ale niektore vobec. Fiha, tu sa branit akrobaciou, dodgeom a parryom (nuansy dostudujem neskor). Ubehol kombat jeden, kombat druhy (fiha, 5 zdivocelych obyvatelov dediny vydrzalo v priemere jedno kolo, do priameho boja dozil jeden, aha, to bude asi to stale reklamovane, ze ,,jedna rana obojrucakom a koniec"). Po chvilke bludenia lesom nastava tma a dalsi kombat (zda sa, ze s obyvatelmi zakliateho lesa asi nebude velmi do reci). Tentokrat 12 ludi. Casom sa dostavam na rad a mozem utocit. Ubohy DM sa snazi opisat vsetkych 150 moznosti, z ktorych ale prakticky pouzitelnych je ... jedna. (To je dan za rychle generovanie). Fiha, tu sa da utocit na hlavu, telo, ucho, oblicku, lavy malicek pravej nohy. Fiha, tu sa podhadzuje (spominam si na zmatok v AD&D, kde sa na utok podhadzovalo a na damage nadhadzovalo). Fiha, preco tu a tam nastava dvadsatsekundove spocitavanie bonusov a postihov k danemu utoku? Zmateny si vyberam standardny utok na torzo. Casom akosi bojova vrava uticha. 6 ludia klesaju k zemi a to nie je ani stvrte kolo. Ale co to? Bojovnik dostava ranu a nastava kratka 10minutova zvada na temu ,,ked ta trafia, dostavas postihy na toto, hento a ono a tym padom sa posuvas na koniec poradia v iniciative".

Medzicasom studujem jeden character sheet. Fiha, galantnost k zenam ako nevyhoda. Fiha, klaustrofobia ako nevyhoda. (Ta sa pakujte do Underdarku.... Ups, ved ja nie som ich DM.). Po skonceni diskusie sa zda, ze bojove pole sa akosi vycistilo. Ale co to? Bojovnik sa zvija na zemi (aha, to bude asi to stale reklamovane, ze ,,jedna rana obojrucakom a koniec"). Kladiem ironicku otazku, ci z tych ludi nevypadol Potion of Healing. Vraj nie, toto nie je Diablo. Nuz, pouzivam jedno lieciace kuzlo. Postave je zrazu akosi unavenejsie. Nasleduje druhe lieciace kuzlo. Bojovnik vstava z mrtvych. Nasleduje filozoficka uvaha na temu, kde by sa dal zohnat, pripadne z coho by sa dal vyrobit Potion of Healing. Vraj nie, toto nie je Diablo. Udeje sa este mnoho udalosti a casom sa ziskavaju z NPCciek cenne informacie, ktore maju posunut dej dalej (fiha, oni si zabijaju dolezite NPCcka, bwahaha, tak im treba. Ups, ved ja nie som ich DM).

2200. Odchadzam zial v polovici dialogu. Dufam, ze NPCcka doziju aj do dalsieho sessionu. Cestou spat sa snazim sumarizovat a z prvych dojmov vyplyva toto: GURPS sa v tomto pripade tvarilo ako D&D v ovcom ruchu. Mnoho veci je tu realistickejsich (napr. moznosti v suboji, stupne v skilloch, ktore som zahliadol. Pamatam si tiez, ze veci, ktore su v D&D v duchu ,,true" alebo ,,false" (bud v tme vidis, alebo nie), su tu odstupnovane (elfovia ignoruju ,,tmovy" postih do -9). Na druhej strane je danou za to znacna zataz na zaciatocnika, ktory si spociatku pripada, ako Alica v risi divov. Zaplava bonusov a postihov v niektorych situaciach je minimalne taka ako v D&D. O hitpointoch som mal za tu chvilu pocit, ze ich je sice relativne malo, ale v konecnom dosledku obstali dedincania prave tak, ako by obstali v D&D (co znamena, ze v boji obstali jedno-dve kola).

No uvidime. Vyckam na dalsiu rundu.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Keď som prvýkrát uvidel pravidlá až ma zamrazilo. Kto ba mal čítať tú hrubú knižisko? V skutočnosti tam však toho nie je až tak veľa. Vyhraď si poobede dve-tri hodunky na tvorbu postavy a počas nej sa neučíš všetko dôležité (ostatné si vyhľadáš v tabuľkách aj počas hry).
PS: Vytvoriť 200 bodovú postavu je pohodička, ja väčšinou začínam so 100 bodouvou a to sa musíš aj zamyslieť.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ja som gurps len cital pravidla a okrem toho ze nemam rad podhadzovanie a scitavanie troch kociek mi to prislo fakt ze moc prekomplikovane... gurps asi robi najmenej kompromisov co sa tyka 'realnosti' ale pre mna sa to uz dost prejavuje na hratelnosti...

ono ta rovnovaha medzi realistickostou a hratelnostou je velmi krehka a hlavne pre kazdeho hraca je trochu inde... preto nie je jeden jeden 'najlepsi' system pre kazdeho...

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ono scitavanie kociek zase az take komplikovane nie je, a kazdy mudry tvor potvrdi, ze je to ,,realistickejsie" v duchu Gaussovej krivky.

Z toho konkretneho sessionu som mal vsak dojem, ze som nevidel priame vyhody GURPSu oproti D&D. (To ale nie je kritika tohto systemu, toboz konkretnych hracov, je to moj dojem).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ja poznam to pravidlo z UA, ale na boj a magiu som chcel urcite "nahodnejsiu" linearnu krivku ale na skilly som rozmyslal toho gaussa ale nakoniec som sa na to vykaslal pretoze je to uz pre mna zbytocna komplikacia a zasah do systemu..

no a ake si myslel ze gurps bude mat vyhody oproti dnd? casto totiz hodnotenie niecoho je velmi ovplyvnene tvojimi ocakavaniami... (ja mam taky problem pri hodnoteni filmov na ktore sa moc tesim)

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

vis maior
Obrázok používateľa

Založený: 20.07.2004
Príspevky: 4458
Body: 21
Bydlisko: Morava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus: Nejdem sa hadat o kockach, podhadzovani a tak podobne, pretoze to je len vec zvyku, ale najvacsia vyhoda GURPS je v jeho volnosti. Ci uz pri tvorbe postav, samotnom sposobe hry (suboje, magia), tvorbe dobrodruzstiev,...

aj ked pre objektivnost musim poznamenat, ze s D&D mam rovnake skusenosti ako alef s GURPS..tj. jedna session + preletene pravidla


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nightfall napísal:
ale najvacsia vyhoda GURPS je v jeho volnosti. Ci uz pri tvorbe postav, samotnom sposobe hry (suboje, magia), tvorbe dobrodruzstiev,...  


ok kaslime na kocky... rad by som mal ujasnene tie vyhody:

1.tvarba postav- pravda bodovy system je flexibilnejsi ale aj zlozitejsi a ako povedal alef0 tak je to raj minmaxakov... d20 system s featmi a skillmi je pre mna flexibilny akurat.

2.suboj: zase sa odvolam na alefa0 a moje kusa znalosti z pravidiel a vysledok je ze su su prekomplikovane.. spominam si ze napr. damage sa rata x sposobmi podla druhu zbrane,
napr.zdvojnasobenie damage pri impaling weapons ci tak nejak. v dnd zase chyba urcita zaujimavost takze su boje dost stereotypne...

3. magia v dnd je nahovno ... o tom ziadna pochybnost. o magii v gurps moc neviem...

4. tvorba dobrodruzstiev: dovolim si povedat ze s tymto nema system absolutne nic spolocne...

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

vis maior
Obrázok používateľa

Založený: 20.07.2004
Príspevky: 4458
Body: 21
Bydlisko: Morava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus napísal:
1.tvarba postav- pravda bodovy system je flexibilnejsi ale aj zlozitejsi a ako povedal alef0 tak je to raj minmaxakov... d20 system s featmi a skillmi je pre mna flexibilny akurat.


Ano je zlozitejsi. Pre zaciatocnika su urcite aj lepsie systemy ako GURPS. Na druhej strane, vymenou za ten cas straveny tvorbou postavy dostanes moznost si ju ovela viac prisposobit a individualizovat.
A co sa tyka munchkinov..kazdy system je zneuzitelny na minmaxovanie a zalezi na hracoch (a GMovi) ako budu k hre pristupovat.

Citácia:
2.suboj: zase sa odvolam na alefa0 a moje kusa znalosti z pravidiel a vysledok je ze su su prekomplikovane.. spominam si ze napr. damage sa rata x sposobmi podla druhu zbrane,
napr.zdvojnasobenie damage pri impaling weapons ci tak nejak. v dnd zase chyba urcita zaujimavost takze su boje dost stereotypne...


Tu plati to iste co pri predchadzajucom bode..ano asi to je komplikovanejsie ako v D&D, ale to je cena za to, ze suboje su pestrejsie, detailnejsie.. (napr. spominana moznost utocit na urcitu cast tela, rozne sposoby obrany/utoku...). Ale pravdou je aj to, ze ked sa to prezenie tak sa hra moze zvrhnut len na pocitanie bonusov a postihov.

Citácia:
3. magia v dnd je nahovno ... o tom ziadna pochybnost. o magii v gurps moc neviem...


v strucnosti..nekuzli sa z many ani sa nememoruje, ale kuzlenie sposobuje unavu, ktora potom znizuje niektore atributy (hlavne silu a s nou suvisejuce vlastnosti)
Kedze tu neexistuju ziadne classy, kuzlit moze teoreticky kazda postava. Kazde kuzlo je vlastne samostatny skill.

Citácia:
4. tvorba dobrodruzstiev: dovolim si povedat ze s tymto nema system absolutne nic spolocne...

Myslel som tym, ze do rezimu GURPS sa bez vacsich problemov daju previest dobrodruzstva akychkolvek inych systemov (napr WoD, SW,..), ci si vytvarat vlastne moduly,..


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
k boju: utocenie na casti tela mam zavedene a je to sranda... rozne druhy obrany a utoku riesim called shotmi a featmi (power attack, expertise atd...) d20 conan ma obranu rozdelenu na dodge a parry ale pre mna je to zbytocne delenie ktore nic neprinasa.. aj tak v realnom zivote parirujes a uskakujes viac-menej naraz..

magia: mne sa takyto skillovy/oslabovavi system magie tiez paci..

prevod dobrodruzstiev: stale si myslim ze to je jedno... ja pravidelne prenasam dobrodruzstva z warhammeru do d20 uplne bez problemov.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ad Corvus: Ak chces aspon priblizne zaviest Gaussovu krivku do d20 tak namiesto 1d20 hadz 2d10 (je to overene, zadarmo a super). Pripadne si poposuvaj kritikaly a threat ranges v akych pravdepodobnostiach ich potrebujes (2/20 je 1%, 2-3/19-20 su 3%, 2-4/18-20 je 6%, 2-5/17-20 je 10%, 2-6/16-20 je 15%), ja som to urobil tak, ze sa vsetky znizili o jedna (teda 20 -> 19-20 -> 18-20 atd.) a kriticky neuspech je na 2-3.

M

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 10 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun