HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 61 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Autor Správa

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Práve, že môj príklad ilustruje ako segmentový systém nič nerieši. Ja navrhuje používať radšej speed factor akcie. Postup:
1, Hod na iniciatívu - výsledkom je poradie, v ktorom postavy začínajú svoje konanie (ak chtete zahlasovanie, ale nie naraz, každý zahlási až keď začína konať a vie, čo robia tí, čo začali pred ním)
2, úprava iniciatívy podľa speed factoru - výsledkom je poradie, v ktorom postavy svoje akcie dokončia
Tvoju akciu môže prerušiť, každá iná akcia, ktorú postava dokončí počas tvojej aktivity - teda každá akcia, ktorá má koncovú iniciatívu v rozmedzí, medzi tvojou počiatočnou a koncovou.
Zhrnutie: Každý má dve iniciatívy -  prvá vraví kedy začne, druhá kedy skončí (rozdiel vyjadruje trvanie akcie). Zahlasuješ až keď prídeš na rad podľa začiatkovej iniciatívy. Prerušiť môžeš akciu, ktorá už začala ale ešte neskončila.
Príklad: Kúzelník hodí na iniciatívu 14, bojovník 10. Kúzelník začína kúzliť (casting time 6) a má záverečnú iniciatívu 8. Po ňom ide bojovník, bodá dýkou (speed factor 1) a má záverečnú iniciatívu 9). Výsledok - bojovník bodne skôr, ako klúzelník dokončí kúzlo.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
A speed factory chces urcovat na zaklade coho? Pre kazdu zbran zvlast? Alebo standardna akcia 5, pohybova 2 a free 0? Alebo pre kazdu akciu zvlast? [thinks: to zavana table hellom]

Rozmyslam [v kontexte pravidiel D&D 3.5]. Znie to dobre. Len mam neodbytny pocit, ze niekde je nejaky hacik, aj ked rozum zatial vravi, ze nie je.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Twoflower napísal:
Jednoducho si totiž neviem predstaviť, ako zahlasovanie akcií rieši problém.

Zahlasovanie predsa prebieha vzdy, v kazdom kole a v kazdej hre, nie? Zahlasovanie je synonymom oznamenia akcie.

Oznamuje sa pred hodom alebo po hode na iniciativu (ak vobec nejaky je, ci uz kazde kolo alebo len na zaciatku konfliktu)? Vie si hrac vypocitat co stihne alebo nie? Aka je miera taktizovania? Je to freeze-frame (nikto sa nepohne medzi zahlasenim a vykonanim) alebo dynamicky system? Je zahlasovanie free-and-clear (dohaduje sa kym nie je kazdy spokojny) alebo co povies prve plati?
TOTO su podstatne veci, ktore ovplyvnuju hranie a nie prkotiny ako viacnasobne utoky.

Naviac prezentujes len jednu svoju verziu, nekompletnu (pozri otazky) a mimo vztahu k hocakemu z mojich navrhov, takze ani neviem ci je nova alebo mas len pripomienky k niecomu co som predtym napisal.

Samozrejme ak chces hrat na segmenty, mozes hrat bud tak ze kym mas volne akcie stale mozes utocit (co je z isteho uhla pohladu realisticke) alebo mas maximalny pocet utokov za kolo (co je realisticke zase z toho uhla pohladu, ze aj skuseny bojovnik sa trebars musi vydychat (tvoje predchadzajuce vysvetlenie)).

Dramatickost vznika tym, ze naozaj mechanicky prebieha viac akcii naraz, nie ako v DnD ze kym sa dostanes na iniciativu stojis na mieste, potom sa instantne presunies niekam inam, ale do svojho dalsieho kola sa ratas ako "running" aj ked stale stojis na (novom) mieste (cize realne nebezis nikdy). Existuje rozna miera a sposoby ako sa to da urobit a mam odskusane ze prave smerovanie k priamej opozicii v zmysle exchange-based combat to ulahcuje.

M

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Twoflower napísal:
Práve, že môj príklad ilustruje ako segmentový systém nič nerieši. Ja navrhuje používať radšej speed factor akcie. Postup:
1, Hod na iniciatívu - výsledkom je poradie, v ktorom postavy začínajú svoje konanie (ak chtete zahlasovanie, ale nie naraz, každý zahlási až keď začína konať a vie, čo robia tí, čo začali pred ním)
2, úprava iniciatívy podľa speed factoru - výsledkom je poradie, v ktorom postavy svoje akcie dokončia
Tvoju akciu môže prerušiť, každá iná akcia, ktorú postava dokončí počas tvojej aktivity - teda každá akcia, ktorá má koncovú iniciatívu v rozmedzí, medzi tvojou počiatočnou a koncovou.
Zhrnutie: Každý má dve iniciatívy -  prvá vraví kedy začne, druhá kedy skončí (rozdiel vyjadruje trvanie akcie). Zahlasuješ až keď prídeš na rad podľa začiatkovej iniciatívy. Prerušiť môžeš akciu, ktorá už začala ale ešte neskončila.
Príklad: Kúzelník hodí na iniciatívu 14, bojovník 10. Kúzelník začína kúzliť (casting time 6) a má záverečnú iniciatívu 8. Po ňom ide bojovník, bodá dýkou (speed factor 1) a má záverečnú iniciatívu 9). Výsledok - bojovník bodne skôr, ako klúzelník dokončí kúzlo.

Konecne sa k niecomu dostavame.
Zabudol si vsak na jednu vec - kuzelnik v tomto pripade carovat nebude, lebo jeho hrac si vie vypocitat ze ho ten bojovnik medzitym bodne  :) . Alebo vycaruje rychlejsie kuzlo.

M

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Naposledy upravil Bifi dňa Ut. 07. Mar 2006, 21:17, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To taktizovanie napadlo i mne. Ale podla mna sa to deje i teraz (aj ked len v pripadoch kuziel trvajucich viac nez 1 kolo, napr. Summon Monstery. Inteligentny hrac si vypocita, ze sa mu to neoplati kuzlit, ked pocas priebehu mu niekto sekne po kecke). Akurat tu sa do deje vo vacsej miere.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Pre zaujimavost:
https://www.drivethrurpg.com/catalog/product_info.php?cPath=256_116_172&products_id=1521&

M

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifi napísal:
Zabudol si vsak na jednu vec - kuzelnik v tomto pripade carovat nebude, lebo jeho hrac si vie vypocitat ze ho ten bojovnik medzitym bodne  :) . Alebo vycaruje rychlejsie kuzlo.

Práve v tom je moment dramatičnosti. kto zaručí, že kúzelníka zasiahnu? Kľudne môže padnúť kritical miss, alebo úptočník bude mať nedostatočné THAC0...

PS: Niekto by mi mohol opísať fungovanie iniciatívy v 3.5 edition. Preštudoval som ADnD a tam je to celkom zrozumiteľné (aj s postihmi a bonusmi), len si neviem predstaviť iniciatívu bez speed factorov a casting timeov (mimochodom, IWD2 je podľa 3 edition a tam casting times sú).

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

Cestovateľ

Založený: 21.04.2006
Príspevky: 26
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No tie segmenty co tam rozoberas je vlastne ten isty system co som tu opisal s jednou malou zmenou. Kdezto ja ratam segment ako fixnu jednotku tj - jedna sekunda a kazdej akcii je prideleny isty pocet sekund (ovplyvnitelny bonusom za dexteritu), ty ratas segment v spojitosti s iniciativou co je takisto zaujimave.

Co som sa ja snazil odstranit je prave round system, ze sa vsetko nuluje na zaciatku dalsieho imaginarneho kola. V mojom napade nic take neexistuje ked kuzlo trva 20 sekund urobi sa poznamka kedy zacalo a kedy prestane fungovat. Ked akcia trva 5 sekund zaskrta sa tolko policok u danej postavy a ta moze jednat az ked znovu budem mat najnizsiu hodnotu. TJ

Postava A: Nabija kusu (5sekund) napise sa cislo. Ide postava B ta zacne kuzlit pomocou gestikulacie (3 sekundy) Ide znovu postava B pretoze zatial "spendla" menej sekund a pokracuje v kuzleni (gestikulacia 3 sekundy). Teraz ide postava A pretoze ta zatial vykonala len 5 sekund a postava B 6 sekund, atd. Ak sa to zda vam byt tazke to monitorovat tak vedzte ze nie je. Staci mat stvrocekovy papier a GM si tam znaci poznamky v style ze ma v riadku zapisane postavy a len im priratava sekundy ktore vykonavaju podla ich cinnosti. A nie je problem porovnat ciselne hodnoty a zistit ktora ma najmenej tj je na kole.



Hod na iniciativu je zbytocny pretoze dexterita ovplyvnuje rychlost vacsine akcii. (


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Teda si zrusil faktor nahodnosti pri iniciative?

Ako ohodnocujes dlzku trvania danej akcie? Je na to nejaka grandiozna tabulka?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Neni to zdlouhave?


Hore
 Profil  

Cestovateľ

Založený: 21.04.2006
Príspevky: 26
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nie je to v skutocnosti mozno 20-30 typov akcii ktore maju svoju casovu dlzku. Ak sa vyskytne situacia, ktora tam nie je zapisana tak sa lahko da urcit jej dlzka storytellerom, kedze vsetko je v sekundach a staci si to predstavit.

Zldhave to urcite nie je, ale je to zlozitejsie ako normalny system. Kedze ja si vsak myslim, ze komplexnost systemu zavisi od doby hrania daneho systemu (hraci sa dokazu naucit vsetko po nejakej dobe a potom ta komplexnost odpada).


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dobre. Vyriesia sa tym ale Bifim navrhovane problemy? Myslim prerusenie akcie (,,a vrham sa do strely, 'by devu spanilu zachranil som") a pripadne tie dve ruky, co sa sapu po Grale?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Cestovateľ

Založený: 21.04.2006
Príspevky: 26
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No to je vyriesene uz v normalnych pravidlach ready akciou. Das si ready akciu na jeho strelbu a ked zacne strielat zahlasis ze sa mu vrhas do strely. A ked stojis dostatocne blizko tak myslim ze ani nie je treba riesit ziadne hody a proste on si hadze na zasah ci trafi teba.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
BrunoP napísal:
No to je vyriesene uz v normalnych pravidlach ready akciou. Das si ready akciu na jeho strelbu a ked zacne strielat zahlasis ze sa mu vrhas do strely. A ked stojis dostatocne blizko tak myslim ze ani nie je treba riesit ziadne hody a proste on si hadze na zasah ci trafi teba.


Ano, ale je to vyriesene tak, ze som temer jakziv nevidel to nikoho zmysluplne pouzit. Azda len v pripade, ked niekto povie, ze ,,akonahle vytasi mec, strielam", aj to len pred zaciatkom suboja. Hraci sa boja obetovat akciu a cas cakanim na nieco, co snad ani nenastane.

To sa asi ukaze na tom priklade ,,sapeme sa po grali". Striktne podla pravidiel by to skoncilo tak, ze ten, kto ma v danej chvili vacsiu iniciativu sa v ramci pohybovej akcie chopi gralu....a je po dramatickom momente.

Bez ohladu na to: mohol by si nejak zhrnut, v com vidis ty vyhody svojho systemu?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Cestovateľ

Založený: 21.04.2006
Príspevky: 26
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To co ty opisujes nema nic s mojim systemom. To celkom jednoducho riesia pravidla ak sa do nich zabrdas:>

To kto sa chopi gralu sa da polahky vyriesit hodom na reflex save.
To, ze u vas nikto nepouziva ready akciu na rozne akcie nie je problem pravidiel ale skor vas:> (nechcem urazat) my pouzivam ready akcie na vselico takmer stale.
Moj system riesi do hlbky a do vacsieho detailu (namiesto 6 sekundoveho roudy, 1 sekundove fragemnty) a dava vacsi priestor pre rychlejsie zbrane, rychlejsie/pomalejsie kuzla, vacsia dynamickost suboja.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 61 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun