Doplním Dalcora definíciou (z iného threadu na Castli):
Bifi napísal:
"Fanatismus je osobnostní strukturou spoluurčené, na omezené obsahy a hodnoty vztažené osobní přesvědčení s vysokým stupněm identifikace, které je udržováno nebo sledováno se značnou intenzitou, stálostí a dusledností. Trvá neschopnost dialogu a kompromisu s jinými systémy a lidmi, se kterými se bojuje jako s vnějším nepřítelem nasazením všech prostředku a v souladu s vlastním svědomím."
- Hole, G. 1998. Fanatismus: sklon k extrému a jeho psychologické kořeny. Praha: Portál, s. 27.
(Diskusia bola o tom, aký je rozdiel medzi RPG-fanatikom a kresťanským fanatikom. Mojím záverom bolo, že "RPG je činnosť, nie hodnotový systém. [...] Fanatikom človek môže byť len vo vzťahu k nejakému hodnotovému systému. [...] RPG môže byť o sebaidentifikácii (skupinová príslušnosť), ale nie je osobným presvedčením. [...] Hráč môže byť závislý, ale slovo fanatik sa väčšinou používa nesprávne. [...] Fanatizmus je osobnostný mechanizmus, ktorý človeka núti presadzovať jeho svetonázor.")
Paladin môže ale nemusí byť fanatik a vo veľkej miere závisí od osobnosti. (Fanatizmus nemá nič spoločné s tým, či niekto premýšľa alebo nepremýšľa.) Pokiaľ paladin nie je schopný priznať, že jeho kódex/ciele/metódy/vierouka nemusia byť v niektorých situáciách vhodné, resp. jedinou správnou cestou, tak je fanatik - trpí neschopnosťou dialógu a kompromisu. Pokiaľ verí, že všetci musia jeho cestu pochopiť, akceptovať a prípadne nasledovať, tak je fanatik.
Môžete byť kresťanský alebo muslimský fanatik a nebyť pritom terorista! Akurát si myslíte, že vaša cesta je jediná správna a ostatní by to (pre ich dobro) mali pochopiť. Rovnako môžete byť fanatikom vo vzťahu k svojej politickej príslušnosti, firemným hodnotám, rodinným tradíciám, národnosti alebo subkultúre - ku všetkému, čo obsahuje nejaký hodnotový systém.
M