S tím nesouhalsím! IMHO je paladin ztělesněním řádu, než vyšší moci nebo dobra
Třbeba příklad Rytířů Takhisis, který měly nadále své vysoké ideály a Krvavý řád a Vizi a to i poté co Takhisis odešla a tudíš nebyl žádný bůh. Drželi se však Kvavého řádu a tidíž existovaly na svých ideálech a zákonech:
(Zatím neopravená a jazykově neuhlazená verze)
Vize, Krvavý řád, Kodex
Vize je jednoduše řečeno - prohlášení o konečném cílu rytířstva. Pro rytíře hodnosti Válečník, nebo nižší (Level 5 a méně) je Vize shrnuta do fráze „Jeden řád světa“. Cíl nebyl menší než celková a bezpodmínečná dominance celém Krynnu. Vize, Krvavý řád a Kodex se musí zároveň doplňovat až do konce! V okamžiku, kdy rytíř překročí hodnost Válečníka složí Test Takhisis, část ceremonie určené k přijetí hlubší Vize - magické představy v rytířově mysli, ve které mu Takhisis zjeví svoji vůly a cíl rytířstva. Po čtyřech dní vigilií porozumí rytíř z Vize cíly rytířstva a svému místu v tomto plánu.
Krvavý řád je stejně jednoduchý jako Solamnijský Zákon: „Má čest je můj život“. Krvavý řád zní: „Podřiď se, nebo zemři“. Každý rytíř, který vstupuje do řádu odevzdá svoji duši a tělo plánu Takhisis. Všechny myšlenky na sebe jsou odstraněny či potlačeny. To samozřejmě neznamená, že žádný rytíř nesmí přemýšlet o sobě samém. Proto vznikl Kodex.
Kodex je kompletní v každém extrému a elegantní v detailech. Striktní a nemněná Instrukce Solamnijských rytířů způsobila jejich dlouhodobý úpadek od Věku moci a jejich pokračující slabost. Přestože rytíři a vojska dobra vyhráli, jsou velmi daleko k tomu, aby přinesli řád na Ansalon!
Ariakan znal slabosti všech smrtelných stvoření, Ariakan vytvořil velmi detailní soubor zákonů věnovaných hlavně vojenský, činnostem, který ale zasahuje do životů každého člena rytířstva. Je vyžadována striktní poslušnost vůči Kodexu, každý případ je ale posuzován z hlediska vlastní morálky a vyjímka z Kodexu se může naskytnout.
Rytíři ze Solamnie vždy musí svolat Rytířskou radu, aby schválila změny v Instrukci. Při pozorování mnoha takových setkání si Ariakan uvědomil, že je jen ztrátou času debatovat o každém triviálním bodu a cti (třeba ustrojování koně). Kodex je stvořen tak, aby nebylo potřeba probírat každou změnu. Ariakan si také uvědomoval, že kodex musí být flexibilní vzhledem k posunu v řece času. Kodex tak může být změněn z hlediska morálky a cti.
Vyjímky z Kodexu jsou vždy posuzovány jedním z rytířů ve velitelských pozicích. Soudcem je tedy rytíř na dvanácté a vyšší úrovni, který odpovídá jen Pánovi noci. Rytíři Trnu nemůžou být soudci! Vnějším znakem soudce je ostruha, kterou mu předá přímo Pán noci. Pokud Soudce ohlásí porušení Kodexu, souzený rytíř je okamžitě potrestán. Jestliže rytíř porušil Kodex, porušil i Krvavý řád a Vizi. Jediným možným potrestáním je smrt.
Narozdíl od Rytířů ze Solamnie mohou rytíři lhát, krást a vraždit ale jen pokud je takovýchto činů nutno k pokročení ve Vizi. Nikdy nesmí výše uvedených činů užít k osobnímu prospěchu, nebo ze ztráty sebekontroly. Rytíři Takhisis nevypalují, neplundrují dobytá místa, neboť takový čin není v souhlasu s Vizí. Neboť Vize ustanovuje řád ve světě osvobozeného od chaosu.
Popravu rytíře vykoná obhájce rytíře, pokud je přítomen, nebo rytířův velitel, pokud obhájce přítomen není. Rytíř necítí smrt jako bezpodmínečný konec, ale spíše jako postup na vyšší hodnost. Takhisis je konečným soudcem rytířova života a rytíř je Jejím temným veličenstvem odměněn, nebo potrestán. Rytíři se tak nebojí své smrti, ale hněvu své královny. Rytíři, který si přeje posouzení svého činu Soudcem musí být vyhověno. Jakmile je jeho duše doručena Takhisis uslyší svůj rozsudek.
Temná královna je známá tím, že nespravedlivě odsouzené rytíře posílá zpět, aby napravily chyby. Tito nemrtví rytíři jsou známi jako mstitelé - revenanti (Monstrous Manual Second Edition str. 302). Proto všichni Soudci se soustřeďují ve svých motlitbách a hloubají aby si byly naprosto jisti popravou rytíře.
Část Kodexu se přímo zabývá určováním sledu velení. Pokud je řád určován veliteli je snadno udržovatelný a jedná se podle něj. Ale Ariakan věděl, že rytíři snadno mohou přijít o velitele. Proto je hlavní část kodexu věnována jednání rytíře v souladu s Vizí. Pokud je komunikace mezi Rytířstvem zničena, jednotlivci znalí kompletu Vize dokážou nezávisle jednat, aby rozšiřovaly vůly rytířstva, dokud nebude komunikace a sled velení znovu fungovat. K takové situaci došlo po létě Chaosu, kdy bylo celé velení rytířstva zabito během útoku na Věž Nejvyššího kněze. Řád je tedy dále řízen i při absolutním chaosu. Ačkoliv limity příkazů nejsou nijak stanoveny, každý rytíř ví kam až může zajít při ztrátě velení takovýchto rozkazů. Pokud rytířovi činy neporuší nařízení Krvavého zákonu, Vize, jednotlivé rozkazy čí přímé příkazy, rytíř může jednat podle svobodné vůle.
Kodex je rozdělen do několika kapitol, které řídí tři hlavní řády rytířstva: