HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 54 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalšia
Autor Správa

Cestovateľ

Založený: 01.03.2006
Príspevky: 38
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tak poporiadku :) Low fantasy ako toto slovne spojenie mi nic nehovori ale asi viem co mas na mysli. Warhammer poznam dobre.

A uz chapem podstatu WH. Mozno prave preto ma mrzi ze dobry system ako ma WH nebol zasadeny aspon do "medium fantasy" (myslim ze sa chapeme).

Skupina orkov dokaze vazne ohrozit skupinu 13. levelovych charakterov aj v DnD. Ale kebyze to tu mam cele rozpisovat tak sa asi nedopisem. Ale len podotknem take veci: Orkovia su dost inteligenta vojenska, bojova a lovecka rasa. To znamena mozu flankovat,grabovat (co by sa malo podla mna viac vyuzivat lebo v boji by bolo bezne ze jeden ork pribehne zozadu k bojovnikovi pekne ho schmatne zozadu a dalsi ork mu bude ostatnym boxerom busit do tela ), vyuzivaju prostredie, vedia pripravovat pasce, alebo napriklad nemusis vybrat orkov z bestiara dat im nejaky equipt a hura systemom ist na hrdinov. Pouzi orkov iba ako rasu, nie ako monstrum a uvidis co sa vsetko da vymysliet. Toho je strasne vela co sa da vymysliet a netreba na to az tolko namahy.

A co sa tyka Pana prstenov. :) Vidite ..aj mne sa to paci.. Aj tam sa v znacnej nevyhode postavili hrdinovia prot armadam a uspeli :) Nic sa viac nepodoba DnD Fantasy svetu ako Pan prstenov.. A dam krk nato ze kazdy druhy dwarfsky bojovnik spraveny v klasickom DnD si predstavuje ze ras bude ako Gimli.. :) Mam pravdu? :) ale to bolo len tak od cesty. Chcel som len poukazat ze aj high fantasy svet i pre zarytych WH - pouzivatelov moze byt zaujimavy. :)


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nikdo to tu netočí proti tobě, jen máme trochu jiné názory na to co "musí" být Fanatsym já bych třeba podle warheart hrál klidně ve středozemi, Dragonlance, či Forgotten Realms.


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ManiaCCC napísal:
A dam krk nato ze kazdy druhy dwarfsky bojovnik spraveny v klasickom DnD si predstavuje ze ras bude ako Gimli.. :) Mam pravdu? :) ale to bolo len tak od cesty.
Ano. Bohužel.

A bohužel nemůžu souhalsit ani s celým tím příspěvkem, /tedy kromě toho že orci jako rasa budou problémem/


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
http://en.wikipedia.org/wiki/Low_fantasy

podla mna je lotr dost low fantasy (minimum magov a kuzlenia, minimum magickych predmetov.... a hrdinovia tam NIKDY nebojovali sami proti armade..) (aspon dufam ze si to dobre pamatam..)

edit: som nad tym este rozmyslal a doslo mi ze lotr je skor high fantasy/low magic.. to len tak pre upresnenie...

hej aj ja by som d20Warheart kludne pouzival v hociakom prostredi... len to zmeni pristup hracov k realnej hrozbe.

k orcom: no jasne ked z orca urobis 15.leveloveho fightera tak jasne ze to ide... ;) a vyuzivat prostredie, flankovat a grabovat vie aj druzina.. ;)

ide o to ze vo d20warhearte sa ani 13. levelova druzina nevyruti proti dvojnasobnej presile orkov, pretoze je tam stale realna sanca ze to jeden z nich seredne odskace...

a to je ten princip...

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Naposledy upravil Corvus dňa St. 01. Mar 2006, 17:54, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dovolim si povedat, ze horda primernych orkov nepredstavuje pre k-levelnu druzinu temer ziadny problem. Druzina moze utrpiet straty len za _velmi_ nevyhodnych podmienok, alebo ak sa budu spravat mimoriadne hlupo.

Ale nie o tom chcel. Na to si mozeme zalozit dalsiu zaujimavu debatu! :-)

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Cestovateľ

Založený: 01.03.2006
Príspevky: 38
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus napísal:
k orcom: no jasne ked z orca urobis 15.leveloveho fightera tak jasne ze to ide... ;) a vyuzivat prostredie, flankovat a grabovat vie aj druzina.. ;)
a to je ten princip...


No a presne o to ide ze boje su vyrovnane ..a nemusi byt ani presila orkov :) staci o jedneho naviac a uz je ohen na streche :)

To Dalcor: S cim vsetkym nemozes suhlasit?


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ManiaCCC napísal:
No a presne o to ide ze boje su vyrovnane ..a nemusi byt ani presila orkov :) staci o jedneho naviac a uz je ohen na streche :)


bavime sa o priemernych orkoch, nie UBERorkoch. .

trochu tendecne si ma citoval. spravna citacia bez vynechania toho doleziteho je toto:
Corvus napísal:
ide o to ze vo d20warhearte sa ani 13. levelova druzina nevyruti proti dvojnasobnej presile orkov, pretoze je tam stale realna sanca ze to jeden z nich seredne odskace...

a to je ten princip...




..ale suhlasim aby sa tato debata odsunula do ineho threadu.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No nesouhlasím s tím že Fantasy musí být vždy High /ač ho mám rád/ a už vůbec nemůže být pro 13 úrovňovou družinku o 4 lidech 5 orků nějakým dlouhým zážitkem a vůbec ohrožením. TO je totiž divné, ani za použití dovedností jako je flank či grab to nejde.

Ork je HD 2, nebo 3 že? tj něco okolo 30 Hp, BAB okolo 4. Hm to spraví jeden lightning bolt, že. Nebo jeden Full Attack, že? 13 levelová psotava má něco okolo 80 HP (D10), BAB tak okolo +10/+3 ac okolo 25 +/-?? Musím na útok házet 21 a více a když flankuju tak 19 a víc?? TO je fakt opravdu vyrovnané!

NEJDE VYROVNAT? NEJDE, buď máš nešikovné hráče, kteří se nevyrovanjí s svou 13 levelovou postavou a nebo nevím  :wink:


Hore
 Profil  

Cestovateľ

Založený: 01.03.2006
Príspevky: 38
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Chce to novy topic  

A zjavne mame obaja rozne myslenie..na jednej strane rozpravas o Low Fantasy a velkej realite bojov a na druhej strane poukazejs nato aby orkoviva boli o iba ubohy protivnik skutochych charakterov  

Moj nazor: Ak sa nejedna o WH je to zle- aspon mi to tak z tvojich prispevkov pripada...

Takze nevidim jediny dovod preco Ork by mal byt ubber kvoli tomu ze sa vyrovna charakteru..to je podla mna blbost.. Chce to sice viac namahy pre DM ale treba uznat ze aj v klasickych DnD pravidlach sa da spravit vyrovnane dobrodruzstvo a boj a pritom sa nemusi jednat ani o ubber monstra. Ako som uz raz napisal.. Je tam strasne vela faktorov ktore ovplyvnuju boj... Staci sa len posnazit...

EDIT: Prosim o presun do noveho topicu dakujem...


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ty ma asi nechces rozumiet... tak po lopate:

dalcor pise o priemernych orkoch ktorych je v kmeni orkov 95% a pri tych aj zostaneme... ti sa nikdy nestanu vysokolevelovi fighteri.. jednoducho na to nemaju a ziju kratko.

v DnD je priemerny orc pre 13.levelovu postavu jednohubka bez akejkolvek sance na to ze postave nieco urobi.

vo d20Warheart je to sice slaby protivnik, ale stale realna hrozba. jeden podareny critical obojrucnou sekerou a postava ide dole nech ma levelov kolko chce.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Prakticky mel byt Maniakův příspěvek před mým, protože už dávno byl v jiném topicu


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ManiaCCC: nechces napisat nejake pojednanie o tom, ako sa da vysporiadavat s takymi zalezitostami (prefikani nepriatelia a pod?). Mohol by to byt aj nejaky clanok na hlavnu stranku za 300.

Mna by to fakt zaujimalo. Alebo to skus rozviest.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Cestovateľ

Založený: 01.03.2006
Príspevky: 38
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To nepatrilo jemu :) ale tebe :) este v tom minulom topciu :) trosku nedorozumenie..

No a suhlasim primerny ork je jednohubka i ked je pravda ze aj tam sa da pouzit advancement system.. ale o to teraz nejde.. Stale ale neviem preco sa bavime o monstrach z bestiara...podla mna cele pravdila SRD DnD su len zakladny princip hry... a nie podrobny navod ako hrat hru atd. Raz ked sa mi bude chcet mozem popisat aspon jednu situaciu co bude ale na strasne dlhy post.. ale uz teraz hovorim.. ja pouzivam bestiar iba ako predlohu pre to s cim sa stretne druzina... (btw: ta druzine ja velmi skusena), za tych 5 rokov som sa naucil ze bestiar ako taky je prakticky iba ispiracia..nic viac...

Kym nieco napisem tak sa tu objavia dalsie posty tak je v otm zmetok :) oka vecer nieco spisem.. :)


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
to je jedno o akych monstrach sa bavime... ide tu o principy, ktore si zjavne nechces pripustit alebo pochopit.


ja to budem opakovat ako mantru:
d20Warheart nie je pre kazdeho.
d20Warheart nie je pre kazdeho.
d20Warheart nie je pre kazdeho.
d20Warheart nie je pre kazdeho.
d20Warheart nie je pre kazdeho.

:roll:

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Cestovateľ

Založený: 01.03.2006
Príspevky: 38
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus napísal:
to je jedno o akych monstrach sa bavime... ide tu o principy, ktore si zjavne nechces pripustit alebo pochopit.


K tomuto uz je komentar zbytocny :) aj tak si presvedceny o mojej neschopnosti pochopit jednoduche veci :) Takze to uz necham napokoji.

Chcem iba poukazat ze aj v DnD sa da spravit obtiaznejsi boj bez toho aby si pouzil mosntra o 15 levelo a pod. Ako som povedal boje zavysia najvaic od prostredia bojov a to je cisto na DM ako miesto on pre boj viac - menej zvoli.. Na hracov uz ako sa s bojom vystaraju alebo vyhnu alebo hraju aby mali vlastnu vyhodu a podobne. Nebudem tu pisat co vsetko sa da spravit aby bol boj kvalitny. Asi viac vam napovie priamo priklad z praxe.

Parta ktora mala wizarda, rangera, barbara a clerica medzi 11-13 level sa mala vydat z jedneho mesta do druho cez les v k torom sa nachadzali 2 orkske kampy. Partia isla normalne po vyznacenej ceste ked ich zdialky zazrel orksky prieskumnik. Ani jeden z hracov nehodil listen natolko aby ho poculi.. Hraci isli pomerne pomalym tempom tak ork stacil povedat a malej druzine vo svojom kampe kde sa rozhodli ze im prirpava male prekvapenie. Takze vyrazila skupina 2 orkskych rangerov a 3 bojovnikov pripravit sa na stret s druzinou. Ako som povedal..nepouzivam monstra priamo z bestiaru..teda malokedy..casto-krat ich pouzijem ako inspiraciu. Takze som si tych orkskych rangerov a bojovnikov spravil podla jednoducheho systemu advancement (neviem ci sa to tak vola ale tak nejako to je :) )cize som ich zvysil na level 8-11. A aplikoval par veci z ranger a fighter classu. Zatial druzian pokracovala na ceste ked po urcitej dobe uvidela pred sebou asi tak 60 stop na zemi lezat bezvladne telo orka. Po chvilky rozhodovania sa teda isli pozret pripadne prehladat. Cleric vycitil urcite nebezpecenstvo tak dal na seba aspon zakladne proteckne kuzla. Ked parta dorazila k telu vzduchom presvistali dva sipy a hned nato dalsia salva mierena na wizarda. Jeden sip minul. zvysne trafili. Kedze tam bol moment prekvapenia stale mala partia orkov kolo v dobru ked znova poslali salvu na wizarda z ktoych jeden sip zasiahol kriticcky a dva minuli. Wizard zacal mat vazne problemy a dalsia salva ho mohla definitnve zabit. Dostali sa na tah hrdinovia ked zistili ze niekolko desiatok stop  z prava na nich spoza stromu a krikov miera dvaja orkovia s lukmi. Cleric prirkyl sam sebou wizarada a pouzil svoj heal na jeho zachranu mag si na seba dal zakladne mage armor. Barbar sa bez rozmyslu rozbehol chargom proti jednemu z orkov a dostal sa do priameho stretu. Ork sa zacal branit a druhy strelec sa posunul trosku dalej a zas vypalil po wizardovi a zasiahol zas kriticky. Zatial co barabr bojoval zo stromu priamo nanho skocil jeden z bojovnikov orkov. Pri jednoduchom reflex save barabr nesavol a tak nasledoval klasicky hod na zrazenie na zem. Kedze to barbar necakal a ork ma tiez masu barbar pada k zemi. Dalse kolo islo v podobnom duchu ked celric pouzil svoj najlepsi heal, mag zakuzlil utocne kuzlo na jedneho zo strelcov. Strelic opetovali utok na maga a druhy na clerica, ork mlatil na zemi barbara ktory sa zameriaval na obranu a snazil sa postavit, ranger spustil salvu na zraneneho orka s lukom ktory skoncil uz takemr mrtvy. Zo stromu skocil nazem dalsi ork bojovnik a rozbrhl sa priamo na rangera. A navyse bezvladne telo si nikdo nevsimol ze sa pohlo a necakane posledny z orkov sa snazil tripnut maga co sa mu aj podarilo. Dalsie kolo boja kde sa ranger pustil do priamho stretu  s rokom, mag bol na zemi , jeden z rokov sa pustil priamo na clerica, strlece palil po clericovy.a v tjeto chvile to bolo sice 4v4 ale hraci mali znacne problemy ..teda hlavne wizard a barbar. Barabrovy sa s nizkym poctom zivota podarilo postavit a zautocl na orka. Ktoremu pribehol na pomoc aj cleric ktory nechal na zemi zatial wizarda ktory sa tiz postavil. Ranger zatial musel opustit svoje miesto a pomoct wizardoy. Po dvoch dobrych hodioch na criticky ranger zabil dalsieho orka ale barbarovi zostalo asi 5hp a wizardovi tak 6. Po tom ako padol aj ork pri barabarovy ktoreho nukol cleric z barabrom zvysny dvaja orkovia utielkli z boja. Vysledok bitky: 3 mtvy orkovia, barbav s velkymi problemamy a aj wizard zostali nazive, ranger bol sice takmer nedotknuty ale cleric si tiez odneisol par silnych ran.. A to bolo tych orkov iba o jedneho viac a mali znisie levely. Mali ste vidiet to spokojne odfuknutie ked boj skoncil a boli radi ze prezili.

A este jeden kratsi priklad aby som ukazal ze sa da spravit zaujimavy boj aj s monstrami z klasickeho bestiara - Koboldi neurpavovany boli styria proti 5-clenej skupine, maly len kuse a dyky, a boli velmi nizke levely. Takze situacia. Zaplavena jaskyna. Hraci na dvoch pltiach sa plavili po jaskyny  ked vchadzali ako keby do dlhej a uzkej jaskynej miesnotsi. Z prava asi tak 10 stop bolo par vyklenkov a ako keby skalnych balkonikov. Jeden z hravcov zapocul koboldi hlas. Tak z maximalnnou opatrnostou sa vybrali do tho uzkeho prieplavu ked to uvideli jedneho kobolda v jednom vyklenku ktory vystrelil kusou smerom na plt a dalsi traja koboldi odtlacali tazky balvan smerom do vody. Zhodili ho v blizkosit plti. Plte sa rozhybali a 3 hraci nesavli reflex a padli do vody. Koboldi spustili potom salvu s kusi na hracov co sice nerobilo az take skody ale hraci vo vode sa nemohli branit a dostavali celkom slusne skody. A navyse vo vode sa objavilo mlada jedneho vodneho tvora ktore narobilo velke problemy. Hraci zasypavany sipkami z kuse mali co robit aby nepopdadali do vody aj ostatni a navyse museli zachranovat vlastnych. Boj sa skoncil utekom parite. Kde sa na situaciu uz pripravili a dasli pokus o den neskor bol o mnoho uspesnejsi.

Ja viem toto su dve situacie kde sa dostali hraci do momentu prekvapenia.a podobne..ale verte mi ze podbnym stylo sa daju spravit aj ine situacie.. vsetko zalezi len na fantazii DM .


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 54 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun