toto som pisal na czechdnd ale hodim to aj sem:
no takze.... vcera sme zahrali prvu pokusnu kratucku FATE session...
no pojdem po poradi:
-FATE ma zaujal hlavne svojou zaujimavou tvorbou postavy, precital som si pravidla, ktore sa mi zdali zaujimave hoci velmi nekompletne... hlavne magia je totalne odflaknuta ale myslel som ze to nejak pojde...
-ked som chalanom o FATE rozpraval tak zareagovali pozitivne, povymyslali si pribehy svojich postav a v krcme sme vymysleli aspekty a bavili sa pri tom.
-prvy problem nastal ked sme pred hrou zacali vymyslat skilly. prvy problem: ake skilly priradit takym aspektom ako: fobia z ohna, hanblivy a podobne... nejak sa to tazko k tomu nieco vymysla... druhy mozno este zavaznejsi problem je pyramida skillov... to je taky strasne chaosny system ze som bol az prekvapeny, ked som to cital v pravidlach, tak som myslel ze to bude v poho.. ale ked doslo k robeniu postavy tak sme chaosili, stale pocitali skillpointy, menili, skrtali a nakoniec to robenie postavy trvalo dlhsie nez ked sa robi d20 postava... a neviem si predstavit ako tu pyramidu sledovat pri priebeznom udelovani skillov, aby bola na po styroch skilloch vyrovnana... postava je tym dost obmedzovana do coho moze davat skilly... nepacilo sa to mne ani hracom... ale je mozne ze som jednoducho neprisiel na rozumny sposob ako tu pyramidu sledovat...
-ku skillom sa viaze dalsia vec ktora mi velmi vadila a zistil som to az ked sme robili postavy: ked hrac da do skillu jeden skill point tak ma jeho skill hodnotu 0 a nie 1 ... a to je velmi velmi matuce...
nikomu sa nepacil ani napad davat skillpointy do magickych zbrani...
-kocky... toto bol problem, pretoze sme mali len normalne d6, tak bol casto problem rychlo zistit co kto hodil... k tomu sa viaze dalsi problem a to je to ze sa nam nepacilo ze padaju aj zaporne hodnoty... nejak to neposobi dobrym dojmom.. neviem to povedat inak... :think:
-magia: magiu som pouzil upraveny system door to shadow tak ze som sa snazil upravit moje existujuce kuzla z d20Warheart, ale nejak som s tym mal problem pretoze som to nevedel dobre odhadovat DC, kedze tie hodnoty na kockach idu od -4 do +4... dobre urobeny vyvazeny klasicky system magie jednoducho FATE chyba ako sol... neviem si predstavit ako by sa s tymto potykal zaciatocnik v RPG...
-boj: urobili sme taky pokusni boj 3 postavy vs. 5 orkov. boj bol kratky.. teda co do poctu kol. pouzili sme turn based combat a simple weapons and armor, pretoze s exchange combatom som sa jednoducho nemohol stotoznit... co sa tyka mechanizmu bol som velmi sklamany. bolo tam dost scitavania a odcitavania a celkovo sa mi to prislo celkom zlozite..
problem bol aj v tom ze ja ako GM som si nevedel nejak rozumne urobit jednoduche sledovanie zranenia orkov... mal som problemy sledovat kto je clipeed,hurt, injured aky ma vlastne postih pretoze je to chaos... clipped trva len kolo, hurt je -1 aj ked su zaskrtnute oba stvorceky .. narozdiel od injured kde sa postihy scitavaju..
-posledna vec je pouzivanie aspektov... hraci nevedeli ako ich pouzivat.. teda hned sa zacalo vadenie ci moze pouzit tento aspekt na prehodenie tohoto skillchecku a preco tento nemoze pouzit atd.... to by sa mozno casom vyriesilo ale toto 'vadenie' sa mi v d20Warheart uz dlho nedeje...
takze ked sme skoncili, boli sme vsetci dost sklamani a vsetci jednohlasne povedali ze sa vraciame k d20Warheart.
a v ten den sme hrali len d20miniatures
jedine pozitivum bolo to ze si chalani poriadne premysleli pozadie svojich postav :wink:
to ale nic nemeni na tom ze by som FATE rad vyskusal ako hrac s nejakym GM co ma s FATE skusenosti a mozno by som ziskal iny pohlad...