Twoflower napísal:
Ja sa priznávam, že hrám hlavne ako Gamists. Nchystať dobrodružstvo pre Narrativistov vyžaduje viac času a toho sa mi nedostáva a tak Gamestický pohľad rozširujem.
Myslím si, že pripraviť dobré gejmistické dobrodružstvo vyžaduje viac prípravy ako narativistické, pretože pri nar. má GM nejaké vstupy od hráčov, pomáhajú mu hru viesť. Pri gejmizme je treba dopredu zohľadniť schopnosti postáv, predmety atď., nachystať adekvátne prekážky, byť schopný odhadnúť ako sa ich prekonávanie bude vyvíjať, s čím môžu hráči prísť, ako nakombia ktorý feat s ktorým spellom, aké majú byť odmeny (XP, peniaze, predmety) a aké budú mať odmeny následky a celé to aj musí mať zároveň hlavu a pätu. Naviac GM je skoro vždy (ak nemá neskúsených hráčov) horší v taktike ako hráči, pretože oni jednu postavu hrajú X levelov, no on má pri každom boji nové NPC, príšeru alebo inú prekážku. Pre mňa ako GM sa aj preto v DnD stávala hra pri vyšších leveloch postáv nezvládnuteľnou, lebo som nevedel efektívne používať a kombinovať kúzla protivníkov ap.
M