Po uzitocnej debate som nadobudol pocit, ze nie som sam, kto to pochopil zle.
Ak sa niekomu alchymista paci napriek jeho zjavnej pociatocnej pravidlovej nevybalansovanosti, je to len dobre. Ved co viac, nez zabavu mozno chciet? Cela debata vsak vznikla z faktu, ze ked som si pozrel (napr. v D&D) povolania, ktore su k dispozicii, zdali sa mi vsetky z hladiska systemu rovnako atraktivne. Alchymista mi vsak v uvode pripadal oproti ostatnym ako ,,chudobny pribuzny", specialne pri pohlade na hraniciara, ktory ma 5P a este dalsie dve navyse.
Zial, k mechanikam roleplaya nie som kompetentny povedat nieco mudre, k pravidlam momentalne nemam pristup. Ale tie mechaniky, co si spominal, su podla toho co poznam, v Dracaku o nic lepsie, ani horsie ako v ostatnych systemoch.
Bifi by vedel porozpravat o systemoch, v ktorych su mechaniky na roleplay v takej podobe, ze Dracak s D&D zblednu zavistou (resp. ze sa zacnu javit ako parodia na roleplay).
Citácia:
zistil som ze ten system je vlastne taky "neuplny" koli tomu, lebo dava priestor na vytvaranie vlastnych pravidiel a realizaciu jak PJ tak hracov...
Budem filozofovat :-)
K tomu chcem povedat len tolko: jestvuje kopa pripadov, ked vynechanie pravidiel na danu situaciu ma svoj vyznam. Zrejme nie je nutne mat mechaniky na meranie potreby hladu, dychania a pod.
Mam vsak pocit, ze v mnohych pripadoch sa vsak ludia snazia ospravedlnovat ,,rule heavy" system (teda system, ktory sa snazi osetrit velky pocet situacii), v ktorom autori zabudli, ci nedomysleli nejake to pravidlo, argumentaciou, ze predsa si maju pravidla domysliet hraci.
Do akej kategorie spada DrD? Do kategorie systemov s volnymi pravidlami? Alebo do kategorie ,,rule heavy?"
DrD Plus si kupim, ale az vo chvili, ked vyjde normalna opravena verzia. Nedokazem zit s pocitom toho, ze vlastnim nieco, co je plne systemovych chyb.