Dalcor napísal:
Vy tady tvrdíte jak se vám o 50% zlepšilo hraní? TO je měřitelná veličina úspěchu poté co si přečtu ty teoretické žvásty?
No 50% se samozřejmě odhad. Přibližně o půlku se hry zlešili.
Dalcor napísal:
Osobně se raději budu vzdělávat tím že budu hrát, ale k tomu si přečtu chytré poznámky v pravidlech než abych jak idiot přemýšlel jestli jsem během hry měl tenhle hod provést, protže pan Edwards tvrdí že ne, pan Kim že ano a pan Steve Jackson napíše že lepší je hrát GURPS, tam by tě to před takovouhle otázku nepostavilo.
To je právě to. Edwards netvrdí že nějaká technyka je lepší. Te jo mýtus na fóru, který nechápu jak vznikl. Edwards neříka, jaké techniky jsou dobré, jaké máš používat, atd.. Jen rozebírá různé možnosti a dopady na hru. Snaží se prezentovat myšlenky, proč se kteří hráči uchylují ke kterým technikám,atd.. To ti mimo jiné jednak ukáže rozdílné způsoby hraní, z nichž některé mohou být herně zajímavé a třeba by tě ani nenapadli a jednka ti to pomůže porozumět hráčům.
Samozřejmě že to Jackson řekne, protože když budeš hrát GURPS vydělá na tom. Navíc on udělal GURPS ze svého pohledu, reprezentujíce svůj postoj ke hře (o tom už jsem psal předtím, jak to dopadne, když soje poznatky stavíš na základě pouze zkušeností ze svého hraní). Navíc Jackson se snažil udělat univerzální, realistický systém. Takže bude mít pravdu jen v případě, že ti jde o tohle. Poradí ti GURPS jakým způsoběm máš řešit konflikt RPpostavy/hod kostkou/vrozený talent hráče/schopnost stotožnit se s dovednostmi a postoji postavy? Myslím že ne.
Dalcor napísal:
Co mi teorie dá? Nové myšlenky? Možná nové nápady? A nebo mě to přivedeke stavu kdy se po každé odehrané scéně budu ptát nejmenovaného experta jestli to bylo dost narativistické?
Tohle mě už začíná štvát. Nejde přeci o to, jestli je to dost narativistické. Narativismus nerovná se hraní podle RPG teorií. V teoriích nejde jen o narativní hraní. Ale poradí ti například, jak přistupovat k metagamingu (jak ho využíta kdfy je ho vhodné využít), jak přistupovat k oné otázce, kterou jsem nadhodilu polemiky GURPS a Jackson, atd.. Nejde o hodnocení, kolikrát to mám opakovat. Proč si pořád myslíte že je teorie spojená s nějakým hodnocením.
Dalcor napísal:
Nevidím jediný důvod proč bych se měl pouštět do hlubokomyslných teorií (plných třeba skrytých reklam na právě ta vhodná Indie, které posune Váš gaming dál).
Samozřejmě tě nikdo nenutí. S reklamama to není tak jak píšeš. Na jednu stranu píšeš o hrozné náročnosti a pokud autor uvede praktický příklad s nějaké existující hry, považuješ to za reklamu. To je těžký, příklad přeci není reklama. Navíc nejsou příkladované jen indie, i když jsou možná jako příklad uváděni častěji, ale to bude tím, že jsou inovativnější, než tradiční hry.
Dalcor napísal:
Imho spíše než studie teorie ti pomůže vývoj vlastním tempem. /všechny studie jsou ti k hovnu nemáš li talent a schopnosti, způsobem systé omyl, je to pomalejší ale intuitivnější než si číst jakou metodu používám a proč zorvna ta je horší než jiná. Protože co si nevyzkoušíš, tak nemáš šanci odhadnout a nemáš šanci zapamatovat. Nemám důvod ba ani náladu abych před každou hrou ležel hodinyv teorii a studoval jak musím tu hrát aby byly všichni lepčejší.
Ale jak chceš takhle postupovat, pokud máš jenom svůj pohled. Navíc z vlastních zkušeností musím říct, že to tak není (možná je to individuální), ale co jsem se začal o teorie zajímat, musím říct, že informace, které jsem se dozvěděl, v tomhle ohledu začali stoupat mnohem rychleji, než jen hraním a mluvením se spoluhráči. A mnoho původních postojů jsem přehodnotil, protože jsem uviděl jiný úhel pohledu.
Dalcor napísal:
Dalcor napísal:
Přesto ale, proč si ji nepřečíst, že?
Přesně tak
, za zkoušku nic nedáš, určitě tě to nějakým způsobem obohatí. Akorát nesmíš přestat u první zmínky o narativním způsobu. Pokud tě narativismus neoslovil, tak ho neřeš. Podle Edwardsovi teorie, by ti měl nejvíce vyhovovat jeden způsob hraní ( i když ty jiné, mohou být dočasně osvěžující).
Shade:Shade napísal:
Ostatny: Ja sice o teorii nemozem moc hovorit, bo hram este iba velmi kratucko, ale v zasade aj zastavam nazor ze uplne najdolezitejsi su pri hre ludia. Preco aj nie? Skus si zahrat s genialne prepracovanym systemom, ale s ludmi, ktory ti nevyhovuju, popr. ti inak kazia zazitok z hry... Neverim, ze sa budes bavit lepsie ako pri hre so sice nedokonalym systemom avsak s kamaratmi, ktorych dobre poznas a vies ze hra s nimi ti zlepsi naladu este na najblizsi tyzden... Ale inak budem tuto temu radsej iba sledovat, vzdy sa rad priucim ako hru zlepsit ci ako viest hracov k rp...
Připouštím že částečně máš pravdu. RPG je společenská hra, takže je to o lidech. Lidi hrají velkou roli. Ale nehrají jedinou roli. Ten příklad který ukazuješ je extrémní a z extrémních případů by jsme neměli vycházet. Pokud bude celkem dobrý vypravěč a různorodí, průměrní hráči, tak na systému celkem záleží. Ne ve smyslu jestli používáš DrD+ nebo DnD. To jsou ve své podstatě podobné systémy. S podobným zaměřením. Ale co třeba Rozdíl mezi DrD a systémem který dovoluje hráčům zasahovat do děje (tedy částečně přebýrají úlohu vypravěče) a má na to herní mechaniky. To hru celkem změní. Navíc různým typů lidí vyhovuje různý přístup ke hře. Někteří mají rádi výzvu a její překonávání, někteří mají rádi realitu, nekteří mají rádi divadelní hraní, někteří mají rádi hluboký příběh z vnitřním lidským konfliktem, někteří rize oddělují hráče a postavu, někteří ne (ať již kvůli výhře, nebo kvůli posunutí příběhu). Každý systém může podprovat určitý způsob hraní, ať již svým přístupem, nebo herními mechanikami a radami. Doporučuji
tento článek a jiné z oněch stránek.
[/url]