HuSä
http://annun.sk/

The Dark Arts, alias jedy všetkých druhov
http://annun.sk/viewtopic.php?f=3&t=3541
Stránka 1 z 1

Autor:  Aeris [ Po. 10. Júl 2006, 17:37 ]
Predmet príspevku:  The Dark Arts, alias jedy všetkých druhov

Nedávno som diskutoval s Alef0m o výrobe jedov a vznikla nezhoda, keďže môžu byť dve formy ako sa túto činnosť naučiť provozovať. Existuje kúzelnícky feat Craft Poison, ktorý funguje zhruba rovnako ako všetky ostatné kúzelnícke Craft featy - nepotrebuje vraj materiál a suroviny, a potom je tu skill Craft(Poisonmaking) z príručky Complete Adventurer. Výroba pomocou skillu je rovnaká ako pri ostatných Craft skilloch, rozličné jedy majú svoje vlastné DC na výrobu a je potrebné mať na ne suroviny (ktoré vôbec nie sú lacné, pokiaľ sú v danej oblasti zle dostupné, hlavne u tých najsilnejších jedov). Chcem sa vás opýtať, či ste túto otázku už niekedy riešili (ak ste pravdaže jedy vôbec používali) a ak áno, k čomu ste dospeli.

Edit: zabudol som dodať, ide o DnD 3.5e

Autor:  alef0 [ Po. 10. Júl 2006, 21:20 ]
Predmet príspevku: 

Traps & Treachery (vyd. Fantasy Flight Games) ma asi 10stranove pojednanie o jedoch. Vyroba jedov je feat, ktoreho naucenie ,,by DM mal urobit take narocne, ako to len ide". (Je to feat pre tvorbu veci (Item Creation Feats)). Vychadza sa zo zrucnosti Remeslo (Alchymia) (Craft (Alchemy)). Poskytuju velmi flexibilne pravidla pre tvorbu jedov - v principe si mozete uvarit lubovolnu kombinaciu nasledkov, ci zraneni. V principe kazdy efekt zvysuje DC potrebne na uspesne overenie Remesla.

Jediny problem, co som spozoroval, bolo, ze jedy s parametrami podobny jedom z Dungeon Master's Guide mali VELMI rozptylene ceny (od extremne lacnych po neskutocne drahe).

Autor:  Aeris [ Po. 10. Júl 2006, 21:47 ]
Predmet príspevku: 

Podľa mňa je lepšia interpretácia z Complete Adventurer. Keďže výroba jedu trvá dosť dlho (ak sa bavíme o silných a hlavne drahých jedoch) a je zvyčajne náročná na suroviny. Pre príklad, môj obľúbený Deathblade jed má craft DC 25, cenu 1800 gp, moja postava s dokopy 24 bodmi vrátane bonusu v poisonmaking ho vyrába zhruba 2-4 týždne, účinky jedu sú: injury, 1d6 Con/2d6 Con, save DC 20, čiže sa veľmi zneužívať nedá (možno u slabých jedov, ktoré spôsobujú len choroby, otravu či paralýzu by sa to dalo ... záleží však aj od DMa). Samozrejme je nutné aby mal DM rozum, pretože rozdiel ceny surovín pre jed sa dramaticky líšia v závislosti od toho či sú práve dostupné alebo nie (príklad pre Deathblade, cena pre dostupné suroviny je 300 gp, pre nedostupné je to aspoň 1350 gp).

Autor:  Alnag [ Po. 10. Júl 2006, 23:17 ]
Predmet príspevku: 

Taky dávám přednost Craftu. Bylo to tak popsané už v Song and SIlence, Complete Adventurer je jen 3.5e update...  :P

Autor:  alef0 [ Ut. 11. Júl 2006, 8:46 ]
Predmet príspevku: 

Len na druhej strane: Track je feat, Brew Potion je feat...preco by aj Poison Brewing nemal byt feat? (Lebo prekonavam DC?)

Autor:  Corvus [ Ut. 11. Júl 2006, 8:53 ]
Predmet príspevku: 

alef0 napísal:
Len na druhej strane: Track je feat, Brew Potion je feat...preco by aj Poison Brewing nemal byt feat? (Lebo prekonavam DC?)


podla mna to moze fungovat ako Track/Survival kombo teda pouzijes skill ale AJ feat ..

Autor:  alef0 [ Ut. 11. Júl 2006, 8:57 ]
Predmet príspevku: 

Ono zase Stopovanie ma odlisnost v tom, ze kazdy vie stopovat, ale len po istu obtiaznost (predsa len tie konske stopy na skale, ked 20 dni prsalo). Zase v pripade jedov asi nema velky vyznam spravit toto delenie.

Autor:  Corvus [ Ut. 11. Júl 2006, 9:01 ]
Predmet príspevku: 

preco? zlozitejsie jedy mozes robit len s featom a ten feat by ti povedzme aj zarucil ze sa pritom nahodou neotravis...

Autor:  alef0 [ Ut. 11. Júl 2006, 9:02 ]
Predmet príspevku: 

Nad DC 20 s featom?

Autor:  Corvus [ Ut. 11. Júl 2006, 9:15 ]
Predmet príspevku: 

povedzme...

Autor:  Aeris [ Ut. 11. Júl 2006, 9:28 ]
Predmet príspevku: 

Corvus napísal:
preco? zlozitejsie jedy mozes robit len s featom a ten feat by ti povedzme aj zarucil ze sa pritom nahodou neotravis...


Pri výrobe jedu je VŽDY 5% šanca, že to zbabreš AJ keď na konci týždna uspeješ na craft DC jedu. Feat Poison Use (má ho napr. PrC Assassin) zaručuje, že pri jeho aplikovaní sa nikdy neotráviš a feat Improved Poison Use (má to tuším napr. PrC Ninja Spy z Oriental Adventures, ale nie som si istý) ti umožňuje aplikovať jed ako volnú akciu v boji.

Edit: dodatok... v Complete Adventurer je to zbrabranie jedu aj špecifikované, tuším ak neuspeješ na craft DC o 4 a menej bodov, tak si tento týždeň nepokročil v jeho výrobe, ak neuspeješ o 5 bodov a viac tak si to celé zbabral, zničil pri tom polovicu surovín a musíš si kúpiť nové a začať odznova.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/