HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 35 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3
Autor Správa

Žoldnier
Obrázok používateľa

Založený: 11.09.2004
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: dublin/bb

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja som postup vyriesil salamunsky, teda clovece porad si sam. :-)

Ak postava trenuje sama, stoji ju to menej, ale trva jej to dlhsie a treba jej na to zhruba o 1/3 skusenosti viac. Predsa len sa uci metodou pokus-omyl, a to je ine ako ked ju vedie ucitel.

Nechavam na hracov co si vyberu. Samozrejme prislusneho majstra treba najst a ukecat na ucenie, takze niekedy je jednoduchsie naucit sa to sam.

Peniaze na prestup by postava mala mat v oboch pripadoch, ved ucenie nieco stoji (liecenie sparing partnera v boji, nakupovanie surovin a ingrediencii, pristup do kniznice,....). Vyssia cena pri uceni sa u ucitela je dana ucitelovou odmenou za ucenie.

_________________
www.rpg.sk
Slovensko-český portál venovaný stolným RPG hrám
rpginspirations.blogspot.com
Find your RPG inspiration here. One idea a day.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Niektore idey su naozaj salamunske, ale ty asi nehras D&D, inak by tvoje mudre idey boli odmenene no, ehm, nazvime to minimalne znechutenim hracov...

Peniaze za postup na level sa predychat este daju (a ma to urcite svoju logiku, i predstavit si to viem), ale 30% skusenosti naviac je trochu vela (aj ked tvoje vysvetlenie je prirodzene)....

----
Je toto minmax? Kde je hranica medzi minmaxom a udrziavanim game balance?

,,Ak získavate útočné bonusy v závislosti na počte vašich jazykov...
....pravdepodobne ste munchkin"

-- Munchkin Player's Handbook


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 07.10.2004
Príspevky: 7236
Body: 121
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
to je teda riadne chore ,niektorz vedia vela reci ale ako to suvisi?

_________________
Blep


Hore
 Profil  

Cestovateľ
Obrázok používateľa

Založený: 20.01.2005
Príspevky: 30
Body: 5
Bydlisko: Münster, Germany

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Vendui'!
S tou skusenostou a novym levelom je to take komplikovane. Ja to vidim tak, ze sa postavy s bojom a dobrodruhovanim zlepsuju, az su o tolko lepsi, ze vedia lepsie seknut mecom, znesu viac zraneni atp - cize novy level nie je nieco, co sa naucia u ucitela, ale prave v terene na vlastnych uspechoch a chybach.
O tom sa da samozrejme diskutovat - kde sa wizardi naucia nove kuzla? ako ziskaju nove knowledge? Niekto povie, ze len treningom u ucitela. Na druhej strane si neviem predstavit, ako si postava u ucitela zvysi pocet HP, alebo taky Fortitude save... to ju natiahnu na mucidla a po dvoch dnoch pekla je odolnejsia?
Kazdopadne sme to v nasej parte vyriesili tak (po viacerych pokusoch), ze postava moze automaticky postupit kedykolvek po ukonceni nejakej etapy dobrodruzstva (teda nie uprostred boja, dungeonu; typicky pri odpocinku, ci uz v krcme alebo inde) - a len kuzliaci sa nove kuzla mozu naucit az prilezitostne v meste, kniznici atd.

Co sa tyka magickych komponentov... jednoducho predpokladame, ze kuzelnik ich ma pri sebe vzdy dost na 1 mesiac, a len ich musi doplnat - za normalne komponenty (cena <1GP) zaplati 1GP tyzdenne, a za cennejsie komponenty si z praktickych dovodov odpisuje peniaze priamo pri kuzleni.
Myslim, ze materialny komponent kuzla len vyjadruje, ako zlozite je toto kuzlo zoslat. Priputany wizard zosle len taky Knock (bez S a M komponentu), a sorcerer v grapple musi na zoslanie Haste najprv 1 akciu zalovit vo vrecku a ten materialny komponent vytiahnut (neviem ani, aky je - stoji menej ako 1GP :)). A tiez, ze kazde zakuzlenie Identify stoji 100GP, kazda Stoneskin 250GP atd.

K.

_________________
There is nothing wrong with any one person that can't be fixed with a hired assassin.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Krocan napísal:
Vendui'!
S tou skusenostou a novym levelom je to take komplikovane. Ja to vidim tak, ze sa postavy s bojom a dobrodruhovanim zlepsuju, az su o tolko lepsi, ze vedia lepsie seknut mecom, znesu viac zraneni atp - cize novy level nie je nieco, co sa naucia u ucitela, ale prave v terene na vlastnych uspechoch a chybach.
O tom sa da samozrejme diskutovat - kde sa wizardi naucia nove kuzla? ako ziskaju nove knowledge? Niekto povie, ze len treningom u ucitela. Na druhej strane si neviem predstavit, ako si postava u ucitela zvysi pocet HP, alebo taky Fortitude save... to ju natiahnu na mucidla a po dvoch dnoch pekla je odolnejsia?
Kazdopadne sme to v nasej parte vyriesili tak (po viacerych pokusoch), ze postava moze automaticky postupit kedykolvek po ukonceni nejakej etapy dobrodruzstva (teda nie uprostred boja, dungeonu; typicky pri odpocinku, ci uz v krcme alebo inde) - a len kuzliaci sa nove kuzla mozu naucit az prilezitostne v meste, kniznici atd.

Co sa tyka magickych komponentov... jednoducho predpokladame, ze kuzelnik ich ma pri sebe vzdy dost na 1 mesiac, a len ich musi doplnat - za normalne komponenty (cena <1GP) zaplati 1GP tyzdenne, a za cennejsie komponenty si z praktickych dovodov odpisuje peniaze priamo pri kuzleni.
Myslim, ze materialny komponent kuzla len vyjadruje, ako zlozite je toto kuzlo zoslat. Priputany wizard zosle len taky Knock (bez S a M komponentu), a sorcerer v grapple musi na zoslanie Haste najprv 1 akciu zalovit vo vrecku a ten materialny komponent vytiahnut (neviem ani, aky je - stoji menej ako 1GP :)). A tiez, ze kazde zakuzlenie Identify stoji 100GP, kazda Stoneskin 250GP atd.

K.


<ot>
Asi najlogickejsie je ,,spojite postupovanie", lenze to by sa v (A)D&D riesil asi velmi komplikovane, ba az nemozne. Preto tie levely -- od istej chvile postava ,,poskoci" vo svojich schopnostiach, zivotoch a pod.

Tiez sa drzim pravidla, ze postup na dalsi level sa vykona po istej etape -- nie uprostred dungeonu (,,a v krcme ste porozpravali o svojich heroickych (zlo)cinoch..."), aj ked niekedy hraci jemne protestuju.

Podobne suhlasim s ucenim kuziel a dokonca, aj ked k tomu este neprislo, so struzlikanim magickych predmetov (v dungeone je prilis zle podnebie na varenie Potionu of *).

Hitpointy v realite nemaju analogiu, tomu treba jednoducho verit :-)
</ot>

Na magicke komponenty v 3.5e sa podla mna aj oficialne diva jednoducho takto: pokial nie je explicitne pri kuzle napisana cena, tak sa komponent povazuje za ,,pomerne bezny" a teda nema velky vyznam evidovat kazdu hrudku (sucheho!) netopierieho guana. Do uvahy sa to zacne brat, ked kuzelnikovi jeho miešťok s komponentami ukradnu. A tiez v grappli, ako si povedal.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 35 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun