Krocan napísal:
Vendui'!
S tou skusenostou a novym levelom je to take komplikovane. Ja to vidim tak, ze sa postavy s bojom a dobrodruhovanim zlepsuju, az su o tolko lepsi, ze vedia lepsie seknut mecom, znesu viac zraneni atp - cize novy level nie je nieco, co sa naucia u ucitela, ale prave v terene na vlastnych uspechoch a chybach.
O tom sa da samozrejme diskutovat - kde sa wizardi naucia nove kuzla? ako ziskaju nove knowledge? Niekto povie, ze len treningom u ucitela. Na druhej strane si neviem predstavit, ako si postava u ucitela zvysi pocet HP, alebo taky Fortitude save... to ju natiahnu na mucidla a po dvoch dnoch pekla je odolnejsia?
Kazdopadne sme to v nasej parte vyriesili tak (po viacerych pokusoch), ze postava moze automaticky postupit kedykolvek po ukonceni nejakej etapy dobrodruzstva (teda nie uprostred boja, dungeonu; typicky pri odpocinku, ci uz v krcme alebo inde) - a len kuzliaci sa nove kuzla mozu naucit az prilezitostne v meste, kniznici atd.
Co sa tyka magickych komponentov... jednoducho predpokladame, ze kuzelnik ich ma pri sebe vzdy dost na 1 mesiac, a len ich musi doplnat - za normalne komponenty (cena <1GP) zaplati 1GP tyzdenne, a za cennejsie komponenty si z praktickych dovodov odpisuje peniaze priamo pri kuzleni.
Myslim, ze materialny komponent kuzla len vyjadruje, ako zlozite je toto kuzlo zoslat. Priputany wizard zosle len taky Knock (bez S a M komponentu), a sorcerer v grapple musi na zoslanie Haste najprv 1 akciu zalovit vo vrecku a ten materialny komponent vytiahnut (neviem ani, aky je - stoji menej ako 1GP :)). A tiez, ze kazde zakuzlenie Identify stoji 100GP, kazda Stoneskin 250GP atd.
K.
<ot>
Asi najlogickejsie je ,,spojite postupovanie", lenze to by sa v (A)D&D riesil asi velmi komplikovane, ba az nemozne. Preto tie levely -- od istej chvile postava ,,poskoci" vo svojich schopnostiach, zivotoch a pod.
Tiez sa drzim pravidla, ze postup na dalsi level sa vykona po istej etape -- nie uprostred dungeonu (,,a v krcme ste porozpravali o svojich heroickych (zlo)cinoch..."), aj ked niekedy hraci jemne protestuju.
Podobne suhlasim s ucenim kuziel a dokonca, aj ked k tomu este neprislo, so struzlikanim magickych predmetov (v dungeone je prilis zle podnebie na varenie Potionu of *).
Hitpointy v realite nemaju analogiu, tomu treba jednoducho verit :-)
</ot>
Na magicke komponenty v 3.5e sa podla mna aj oficialne diva jednoducho takto: pokial nie je explicitne pri kuzle napisana cena, tak sa komponent povazuje za ,,pomerne bezny" a teda nema velky vyznam evidovat kazdu hrudku (sucheho!) netopierieho guana. Do uvahy sa to zacne brat, ked kuzelnikovi jeho miešťok s komponentami ukradnu. A tiez v grappli, ako si povedal.