HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 13 ] 
Autor Správa

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Na Lopuchu jsme s Jersonem rozvířili diskuzi týkající se trochu pochbyné mechaniky Zázemí v DRD+.

Při tvorbě charakteru se musí hráč rozhodnout jakým způsobem si bude tvořit postavu. kromě určitého Point buye nebo nahození s ejedná o nákup vlastností či záemí.

Postava se může rozhodnout pro 3 možnosti
1. Důraz na vlastnosti (5 bodů zázemí)
2. Kombinace vlastnosti a zázemí (10 bodů zázemí)
3. Důraz na Zázemí (15 bodů zázemí)

Zázemí s eskládá ze třech kategorií:
* Majetek
Do toho lze investovat body. De facto je to tuším. S majetkem 3 mám 100 zlatých s majetkem 4 mám 300 zlatých. Nejvíce bodů můžu mít tuším 15. Upozorňuji že v Příručce pro Hráče není ceník, takže hráč si nemůže ověřit reálnou hodnotu tohoto majetku.

*původ - hráč investuje body do původu a posouvá se na společenském žebříku. Hodnota 4 rovná se neúplné rodině. Tuším.

*Dovednosti - body spálené do kategorie dovedností ti v další tabulce ukáže kolik máš různých dovednsotí - při hodnotě 3 má bojovník 4 fyzické dovednostii (přičemž jeden slot = jeden, max dva druhy zbraní), 1  psychickou  dovednost (např další jazyky) a 2 kombinační dovednosti  (tanec)

Podle toho jakou kategorii z těch třech jsme vybrali se pak upravuje jak počet bodů pro nákup vlastností  v point buy a dále
Bohužel tu nemám pravidla s sebou, takže nemůžu opakovat přímo číeselné hodnoty. Pokud se postavy nahazují v případě varianty 1 se hodnoty hodu kostky  rovnají tuším 1-2/+1, 3-4/+2, 5-6/+3. Upozorňuji že 0 je průměr. U druhého, kombinačního způsobu jsou pak hody kostku přepočteny jako: 1-2/0, 3-4/+1, 5-6/+2. No a důraz na zázemí je to pak samozřejmě o další rozsah posunuto.

Tato mechanika zásadně ovlivňuje a omezuje tvorbu postav, neumožňuje vůbec vytvořit některé druhy postav. navíc podružné mechaniky jako je původ postavy a jejich počáteční majetek (ale bez udání reálné hodnoty majetku) promítá přímo do tvorby postav.

Doufám že jsem to podal dostatečně průhledně. Na dotazy rádi odpovíme. Co si o takové mechanice myslíte? Má vůbec nějaký podobný mechanismus.

Jak jsem anpal omezuje to zásadně tvorbu psotavy a třeba když jsme s bratrem dělali psotav do hry , museli jsme kombit naše dovednosti abychom alespoň ve dvojici udělali lovce kožešin znalých pohybu v lese. A stejně  nám nezbylo místo třeba na další jazyky. Takže mluvíme jen elfsky.

Dotazy nejasnosti rád zodpovím


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ahoj,

tento aspekt tvorby postavy v DrD+ ani mne nejde dobre dolu krkom, ale:

- tabuľka časti zázemia ovplyvňujúca pôvod sa v kľude dá upraviť podľa settingu v ktorom sa hrá, každému "pôvodu" je možné priradiť dodatočné zdroje, ktoré do začiatku hry postava dostane.

- obdobne sa dá upraviť hodnota majetku, ktorý postava dostane za jednotilvé body zázemia.

tento sys tvorby postavy  je modifikovaný zo skill-based systémov (viz napr. ShadowRun) a má jeho muchy.
napriek tomu filozofia tvorby, dávajúca do protikladu vlastnosti a zázemie je dobrá, len by to chcelo dotunovať tabuľky podľa vlastného gusta.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
JQuicci to vím také že to jde upravit. Ale já se bavím o tom že je to blbě napsané - teda že je to blbá mechanika. Na RPG Fórum jsem teď prdnul první kapitolu z Dalcorem přepsané tvorby postav :)


Hore
 Profil  

Žoldnier
Obrázok používateľa

Založený: 11.09.2004
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: dublin/bb

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
stale neviem, preco sa dava do protikladu zazemie a schopnosti, podla mna clovek s vacsim zazemim ma viac moznosti sa naucit nove vece.

priklad: v stredoveku obycajny vidlak vedel tak akurat hnoj kydat, cest vynimkam, naproti tomu slachtic rozpraval viac jazykmi, jazdil na koni, vedel bojovat, vyznal sa v heraldike, obcas hral na hudobny nastroj, niektori vedeli aj pisat, ....

_________________
www.rpg.sk
Slovensko-český portál venovaný stolným RPG hrám
rpginspirations.blogspot.com
Find your RPG inspiration here. One idea a day.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
TO ani já nchápu, proto to taky předělávám ;)


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Crowen: Přesně. Moje řeč. Oni takzvaní všehoschopní sirtoci z ulice jsou IMO mýtus z doby romantismu.

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No, tak zalezi od toho, v akom obdobi chces hrat. V takom 13. storoci to nepochybne plati, ale za ery romantizmu sa presadilo vela ludi z normalnych rodin.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
fajn, zabite Altar za to, že vydáva rádoby univerzálne pravidlá  :twisted:

za to, že nemá na to, aby vydal špeciálne pravidlá pre settingy DrD+ za čias Fantasy Renesancie, Staroveku, Temného Veku, Klasickej Fantasy, Tech Fantasy, Steampunku, Cyberpunku...

prečo? pretože TRH. kto by im to všetko kúpil? (nevraviac o tom koľko by trvalo kým by sa to dalo dokopy...)

nezastávam sa Altaru, ale počujte sa sami na čo vlastne papučujete...

Altar nie je predsa TSR...

DrD+ má IMHO jeden z najprepracovanejších a najinšpiratívnejších hracích systémov.  8)

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
fajn, zabite Altar za to, že vydáva rádoby univerzálne pravidlá  :twisted:


DrD+ má IMHO jeden z najprepracovanejších a najinšpiratívnejších hracích systémov.  8)
Tak tohle je IMHO blbost.

V prvé řadě -. máme snad chválit ALTAR že vydává zastaralá pravidla, s nedostatečnou univerzálností, desítkama mechanických chyb a vyloženě špatnými mechanikami zásadně ovlivňujícími herní svobodu?

Ne ALTAR není TSR, ještě nezkrachoval.

Teda jestliže propracovaností nazýváš složitost a insparitvností nazýváš že je tak omezenj na vlastní mechaniky světa pak máš nepochybně pravdu ;)

Argumenty obdivujme ALTAR že vydává českou hru neuznávám, argumenty že ALTAR vydal DRD+ přes obrovské problémy neuznávám, ty totiž nemají vliv na dobré či špatné mechaniky...


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor:

tak sa zase ponorím do hlbín siete, aby som našiel niečo lepšie ako d20 (ktoré je imho nedobré.)

prečo zastaralé? lebo im vývoj trval dlho?

hracie mechaniky v DrD+ -> k6 only, exponenciállna/logaritmická  tabuľka sú podľa mňa nie zastaralé. určite nie oproti tomu čo ponúka d20.

mechaniky sveta v DrD+ -> uznávam tvoj argument, sú na hlavu. nikdy by mi nenapadlo hrať vo svete s mágiou a "duchovnom" ála DrD+. obmedzujú. ale v SRD ich nedostaneš vôbec. a tieto som nebhajoval.

Citácia:
Argumenty obdivujme ALTAR že vydává českou hru neuznávám, argumenty že ALTAR vydal DRD+ přes obrovské problémy neuznávám, ty totiž nemají vliv na dobré či špatné mechaniky...


a Altar neobdivujem. :lol:

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ked som bol decko 14-16 ročne, Dračko som žral jak dáááábel... možno ecev 17tich... mam naň len pekne spomienky. aj ked usmevne. ako na všetko čo som mal rad ako decko:)

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
Dalcor:

tak sa zase ponorím do hlbín siete, aby som našiel niečo lepšie ako d20 (ktoré je imho nedobré.)

prečo zastaralé? lebo im vývoj trval dlho?

Dračí Doupě Plus by bylo naprosto božské kdyby vyšlo v době kdy se na něm začalo dělat.

BTW nevím co okamžitě vzpomínáš D20 nebo DND.  Je pravda že je to jediný systém (DND) se kterým můžemne +ko srovnávat - také anachronický class and level. Ale jak DnD, tak primárné D20  je o kus ku předu.

V čom - ve svobodě herní, ve svobodě nad kontrolou postavy. Nemá mechaniky omezující tvorbu psotavy, naopak spíše podportující svobodu a rozmanitost, byť v možnsotech C'n'L her.

A rozhdoně si nedovolím tvrdit že DnD potažmo D20 je zcela bez chyb. Ale pořád je před Pluskem.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
* Na ohovaranie DrD plus znovupouzite existujucu temu, alebo zalozte novu. Debata o multiclassovani bola odsunuta do samostatnej temy *

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 13 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun