HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 56 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4  Ďalšia
Autor Správa

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ROFL jaka pekna debatka na urovni...

je len dodam nezaujimavy ale môj nazor, že classy su uplne nahovno. aspoň ked si ich vezmeme klasicky (fighter, mage, whatever)...

su pre strašne vela ludi priliš obmedzujuce a strašne archetypalne...

a už davaju aj nejaky background...

to potom je každý nehorozený bojovnik jak z coveru ManOWar alebo Hammerfall..
alebo mág jak gandalf... uplna trapnosť.

v tom sa mi pačí warhammer, že ti dáva možnosť hrať napr meštana... vieš bojovať, vieš kecať.. ale si meštan.. a zasa inak vymyšlaš background...

preto sa mi skôr páči teoretický vyber classu.. kedy si povieš že chceeš vedieť sekať mečom... ale nie že si fajter... sekať mečom a kecať.. musiš byť fighter/rogue? aby si to zvladol? ak ano, načo ti dava priručka hrača MRTE skill bodov a take blbosti ako pick pocket? kebyže ja chcem hrať fighter/rogue ktorý je ale nabuchany a chytrý, na čo mi je pickpocket? prečo nemožem mať nejaky skill ktorý mam normalne cross-class ako classovy?

to ma trošku srrrdi... že všetko ti dáva akesi mantinely... v ktorych sa MUSIS pohybovať.. tvoriš si novu postavu thiefa? ano?nechceš byť zlodej, chceš byť len výrečny a šikovny...  maš KOPU skillpointov... všade si ich už daš... ale ostavaju ešte class skily ako pickpocket... no tak si tam čo to šupneš...

tak by to nemalo byť...

corvus a nevrav že to je len o urovni hračov... proste ta to láka... :) aj starších a skusenejšich:)

btw: nemam rad maga čo nevie sekať mečom. uplna blbosť že by bol mag neschopny bojovať:)

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Warrior: a NUTI ta niekto davat si skill pointy do pickpocketu? v nasej skupine su traja akoze 'roguovia' a pickpocket ma len Aina pretoze to je cigoska ;)

a aj drogy su lakave a nie kazdy fetuje. :lol:

a kariery z warhamemru su este archetypalnejsie kde je background jasne dany. kazda z nich ma PRESNE dane skilly ktore sa moze naucit. v DnD sa mozes ucit co len chces len nieco ti ide tazsie a nieco lahsie.

btw ja mam toto uz poriesene na systemovej urovni. Na Ceste Umu a Zrucnosti (co je prerobeny rogue) si moze hrac zvolit X skillov ako class skilly a to podla backgroundu.
"Favored skills:
Choose 25 skills that fit your background. Knowledge, Craft and Profession skills are taken separately."

a preco by pre boha mal mag vediet sekat mecom ak cely zivot stravil v skolskej kniznica WTF? ak to bol mag co trenoval mecom, nic mu nebrani zobrat feat martial weapons nie?

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
Dalcor napísal:
Dračí Doupě Plus by bylo naprosto božské kdyby vyšlo v době kdy se na něm začalo dělat.


...v tom čase pochybujem že bolo v stave rovnakom ako v čase vydania. pokiaľ viem (a kompetentní ma isto opravia...) aktuány systém tabuliek a logaritmov nebol na začiatku Pluska. A práve ten je to, čo mi na Pluskách, ako na systéme pre Hrdinský Fantasy RP úplne sedí.

Dalcor napísal:
V čom - ve svobodě herní, ve svobodě nad kontrolou postavy. Nemá mechaniky omezující tvorbu postavy, naopak spíše podporující svobodu a rozmanitost, byť v možnsotech C'n'L her.


v čom ťa DrD+ obmedzuje? potrebuješ PowerGameovať? nestačí ti mrte skillov, kúziel a schopností ktoré každé povolanie ovláda? ich prepojenie cez jeden logický systém hodov? a k tomu všetkými postavami použiteľné skilly?

pozrime sa "len" na povolania: čo potrebuješ v DrD+ stvoriť? MultiKlas? Prestíž Klas?

viem si  pomocou archetypov bojovníka z DrD+ vytvoriť ktorýkoľvek prestíž klás fightera z d20. obdobne je to s čarodejom, kňazom, hraničiarom.
a o zlodejovi a theurgovi ani nevravím.

že DrD+ v základnej forme nepodporuje Multiklás? NO A ČO? MC sú pre powergamerov...  :) (a navyše, aby sa aj im vyhovelo...  som už videl pripravené "úpravy" k pluskám ktoré umožnia postavám multiklásovať - aj keď je to len munchkinovanie...)

...a bavíme sa "LEN" o "Hrdinskej Fantasy", však?  :wink:
Tenhle Tvůj příspěvek mě uráží. Zajímavé je že já debatuju o tom jak je špatný systém (a on výtečný opravdu není, spíše průměrný) a ty tu útočíš na mě! To se mi nelíbí. Většinou se k tomu uchylují ti co nemají co říct.

Systém tvorby a hlavně kontroly nad postavou během hry  závisí jen na předem daných lineárních postupech a to mi nestačí.

Nebyl jsem schopen udělat si postavu kterou cchi - to beru jako omezení možnsoti tvorby postavy.

Mimcohodem mám za sebou celou řadu plodných diskuzí s tvůrci, vydavately  i hráči pluska, sám jsem si plusko zahrál a chystám ho hrát abych si to vyzkoušel. A musím říct že se semnou shoduje spousta lidí.

A právě mechanika zázemí, ve které jsme se bavili dříve mě omezuje nejvíce.


Hore
 Profil  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus napísal:
a preco by pre boha mal mag vediet sekat mecom ak cely zivot stravil v skolskej kniznica WTF? ak to bol mag co trenoval mecom, nic mu nebrani zobrat feat martial weapons nie?


cupilupi cupilupi a sme pri tom čo nemam na povolaniach rad.. nutia ta bytniečim čo nechceš byť..


btw: drogy su trošku ina vec ako classy :lol:

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ked nechces byt mag tak si neber class mag nie? ak chces byt mag co rad bojuje rucne tak multiclassuj s fighterom..

hladas problem tam kde nie.. vsetko je to v hracovej hlave.

a opakujem warhammer kariery ta drzia na uzde omnoho viac.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ale warhammer kariery ti davaju život, background a istú neotrepanosť...
už len kôli tomu že sa nevolaš thief, ale povedzme diplomat... chapeš ten rozdiel slov?
tak ako ty pri pozerani na ich obrazky frfleš že je to munchkinove ked su tam lebky (iinak vo svete warhammeru bezny jav) tak ja frflem, že povolanie ti SPROSTYM nazvom možepokaziť celu hru a aj tvoj pohlad naň...

čo može hrač je jedna vec, čo mu hra podvedome nuti je vec druha

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ide o to ze vo Warhammery hras beznych ludi... v DnD hras 'dobrodruhov' to je jasny rozdiel... v DnD by nikto nechcel hrat Chytaca potkanov alebo Zapalovaca lamp...

este k tym obrazkom: zober si prvu ediciu WFRP a pozri si obrazky ku karieram a spocitaj kolko karier ma na obrazku postavicky vyzdobene lebkami...

ak nemas pri sebe tie pravidla tak ti to prezradim: 0.

podla mna je blbost aby bezni ludia chodili doobliekani ako vo WFRP2, lebky dakto vymyslel pre vojakov do WFB a teraz to prebrali do WFRP lebo to vyzera cool.  :x

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ale warhammer je JEDEN svet.. nemožeš oddeliť WHRP od WHFB.. teda možeš, ale potom to dopada jak s hollywoodom a sfilmovaním knih :)

napriklad lebka havrana ochraňuje pred nemocami :) čiže je to dobry dovod aby ju mal, že?

na prve pravidla sa neodvolavaj furt... su už DAVNO po záruke:)

a ja nerád hravam hrdinov. hrdinovia su nudny a pre ludi čo si kompenzuju nejake mindráky... (som uplny totalny loozer, tak budem NABUCHANY sEXI hrdina... najlepšie aj zly... lebo:))) )
preto mi vyhovuju obyčajny ludia z warhammeru

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
cupilupi cupilupi a sme pri tom čo nemam na povolaniach rad.. nutia ta bytniečim čo nechceš byť..


Ano, na to je skill-based system najlepsi. Aj ked mam pocit, ze s tym nutne prichadza vyssia miera zlozitosti. Navyse, mnohi hraci, ktori uz niekedy videli fantasy RPG, aj tak sklznu do archetypu, pretoze cely cas sa na nich valia preddefinovane povolania.

A inak, debatu o lebkach a hrdinstve skuste riesit inde.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Chaos Sorcerer
Obrázok používateľa

Založený: 05.03.2005
Príspevky: 1277
Body: 16
Bydlisko: the Screaming Vortex
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Poviem tak, že najradšej mám skill based systémy, hoci väčšina, ktoré som hral, sa mi nepáčili, zakotvil som až teraz pri Alnag's & SEB's O Fortuna, ktorý mne absolútne vyhovuje, pretože je dynamický a nevnucuje skoro žiadne (nepotrebné) pravidlá. Priznávam sa však, že väčšinu života som strávil C'nL systémami, prevažne DnD. A sralo ma na tom obmedzovanie, ale holt musel som s tým žiť, keďže väčšina družiny bola spokojná. Na GURPSe a ShadowRune ma sral nespočet debilných až príliš simulatívnych pravidiel, proste kvalita, ale žiaden fun (aspoň pre mňa nie). Ohľadom multiclassu, povedal by som, že je to chabý pokus, pretože Tí, čo chcú mať postavu pestrú si to proste houserulujú, aspoň ja to tak robím všade, skroo žiadne pravidlo pre mňa nie je sväte (a hlavne stále a potrebné), takže sme si z DnD zhruba 60% pravidiel vysekali. To by podľa mňa mal urobiť každý rozumný hráč, kašľať na to čo sa mu nepáči a jednoducho to ignorovať (a.k.a. I am chaotic neutral RPG player).

_________________
Chaos is the only answer


Hore
 Profil ICQ Facebook  

Pútnik

Založený: 26.08.2006
Príspevky: 4
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
pokiaľ viem (a kompetentní ma isto opravia...) aktuány systém tabuliek a logaritmov nebol na začiatku Pluska.

No tak zrovna myslenka te zakladni tabulky pochazi uz od Vladi Chvatila a na zacatku vyvoje Pluska byla.


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor,

je mi veľmi ľúto ak ťa môj predchádzajúci príspevok uráža.
...ak si si ho vyložil ako útok proti Tvojej osobe a nie ako iný názor na Pluská - prosím... aj ja som často vzťahovačný.

Ako som mal vedieť že si proces tvorby postáv v DrD+ podrobil logickej a štatistickej analýze, ktorou si zistil, že je obmedzujúci?

Neobmedzuje ťa tvorba postáv v DrD+ jednoducho preto, že si od neho očakával niečo iné?

Citácia:
Systém tvorby a hlavně kontroly nad postavou během hry  závisí jen na předem daných lineárních postupech a to mi nestačí.
Nebyl jsem schopen udělat si postavu kterou chci - to beru jako omezení možnosti tvorby postavy
.

ako je to možné?
nie je tu hlavné to
Citácia:
nebyl jsem schopen
?
nemáš priveľmi zažité mechaniky tvorby postavy z iných RPG hier?

**OT
na serveri, ktorý sa venuje jednej českej RPG, kde som sa donedávna poyboval najviac, je "kult DrD", na týchto fórach (a nielen tu) panuje, zdá sa, "kult (A)DnD".
a všetko je to zle, ide predsa o príbeh a o zábavu...
OT**

prosím ťa, daj mi konkrétny príklad postavy, ktorú si si nemohol v DrD+ vytvoriť, alebo ma odkáž na diskusiu kde si to už konkrétne zdôvodnil, a prosím udaj aj dôvody ktoré ťa obmedzovali.

tvorba postáv v RPG nie je totiž lineárna - podľa mňa je logický postup tvorby postavy v akomkoľvek RPG nasledovný:

(0. dohoda so spoluhráčmi na štýle hry a hracom systéme)
1. vytvorenie príbehu a charakteru postavy
2. zasadenie príbehu a charakteru postavy do hracieho sveta pomocou mechaník hry.
3. vyladenie vzniknutej hráčskej postavy dohodou s Rozprávačom/PJ/DM.

ako si s tvorbou postavy postupoval ty?

ak tvoríš postavy "len tak aby si oskúšal systém" tak prídeš na to, že systém ťa obmedzuje. každý jeden systém :)

Citácia:
A musím říct že se se mnou shoduje spousta lidí.

to je v poriadku,  ja ti názor neberiem, len si uvedom na akú hru sú dimenzované pravidlá v Pluskách. Som snáď hlúpy, ak s tebou nesúhlasím?

s prianím veselej mysle  :D

Bouchi:
Vďaka. o tomto som nevedel... aj keď fóra o Pluskách sledujem nejaký ten čas... :)

//tento príspevok rovnako dobre mohol byť v inom threade...//

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bohužel mi systém nepovolí sestavit elfa z úplné rodiny, který bude mít na meč, bude se umět pohybovat v lese, vyzná se v rostlinácha ve zvířřatech, mluví nejen elfí ale alešpoň lidksou řečí, a bude umět ovládat tři různé zbraně a k tomu navíc tancovat.

A BTW není to to tom že bych měl nějaký oblíbený systém, a nebo byl zvyklej na určitou formu tvoření postav (viz příspěvek v jiném, původním threadu.

Očekávám určitou volnost ve tvorbě a možnsot vytvořit si psotavu dle svých voleb a ne pdole toho co mám napsaného u povolání jako jedinou schopnost. (Tím myslím tu linearitu).

A znovu opakuji bavíáme se o mechanické části rpavidel a ne podle toho jaks e dohodnu s DM  :roll:  to umí každej.

Rpzhodně nechápu proč proto abych mohl mluuvit více jazyky uměl základy tance a ovládal lesní moudrost musel být z neúplné rodiny - pak je to kontraproduktivní.

Jestliže budu šlechtic a k tomu odpovídající majetek, nebudu mít dobré dovednsoti a navíc budu lemro, které nevyleze ani ne koně?

Tomu říkám omezení při tovrbě postavy.

Linearitu vidím v tom že musím jít po tom co mi ukazuje moje volba povolání a oficiálně nemám kam uhnout jinam...třeba k multiclassu. ;)


Hore
 Profil  

Pútnik

Založený: 26.08.2006
Príspevky: 4
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
Bohužel mi systém nepovolí sestavit elfa z úplné rodiny, který bude mít na meč, bude se umět pohybovat v lese, vyzná se v rostlinácha ve zvířřatech, mluví nejen elfí ale alešpoň lidksou řečí, a bude umět ovládat tři různé zbraně a k tomu navíc tancovat.

No tak si to zkusme. Dejme te postave dobre zazemi (15 bodu zazemi). 4 body do Puvodu (slusna rodina), 4 do Majetku (100 zl, takze na mec mit bude), 7 do Dovednosti.  Asi to bude hranicar, cili to je nasledujici mnozstvi dovednostnich bodu - 8 fyzickych, 3 psychicke a 7 kombinovanych. Za 8 fyzickych muze mit Pohyb v lese na 2. stupni a trikrat Boj s... na 2. stupni. 4 kombinovane prevedeme na 2 psychicke, cili mame 5 psychickych a 3 kombinovane. Za 5 psychickych muze mit Botaniku na 2. stupni, Zoologii na 2. stupni, Cizi jazyk (lidsky) na 1. stupni. Za 2 kombinovane muze mit Tanec na 2. stupni. A jeste si muze vzit nejakou dalsi kombinovanou dovednost na 1. stupni.


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
A udělej to v kombinaci aby teda když už má takové dovednosti měl k tomu odpovídající vlastnosti. A je to bojovník ne hraničář.

TO je moje představa.


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 56 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun