HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 66 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Autor Správa

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
nie celé, ale prevažne... (...ako som písal...) Artušovská idea kráľovstva v lese (WH - Impérium) je krásna pre účely Fantasy, kým si to lesné kráľovstvo nemá vydržiavať rozsiahly byrokratický a vojenský aparát...

hm, hm...
v stredoveku nastúpila poľnohospodárska "revolúcia", počet obyvateľov v Európe sa násobil v priebehu 10-13. storočia, v podstate do Čiernej Smrti (polka 14. storočia), ktorá rozvoj zastavila/brutálne spomalila. Tu sa klčovalo, pálilo a rozširovala orná pôda jedna radosť. (príklad: http://idcs0100.lib.iup.edu/WestCivI/te ... ations.htm )
Lode prišli na rad až potom...


nieje to offtopic imo:)

no artušovska legenda sa skorej dotýka Bretonie, Imperium vychadza z realii Svatej rišerimskej a naroda nemeckeho...
aj mapa imperia uvadza par velkych lesov (drakwald, Laurelon, Les tieňov a Veľký les), zvyšok sú zalesnené oblasti, čo však v podstate neznamená džunglu ani temné lesište :)

pár provincí ako Reikland, Stierland, Averland, Wissenland a Ostmark sú dokonca značne odlesnené... tam sú sýpky cisárstva... :)

napríklad taká GB stratila svoje lesy až s rozvojom namorníctva :)
detto aj zvyšok európy. Východná potrebovala obranu proti turkom, západná lode...  (ak sa pozrieš, slovensko je myslim že s finskom, najhustejšie zalesnena krajina dneška)

to čo ty uvadzaš ako brutalne klčovanie je nič oproti udalostiam po-renesancii a na začiatku jej konca :) ... nehovoriac už o totalnom masakre lesov počas priemyselnej revolucie

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Warrior:
fúúúha... keď sa nájde čas na odpoveď, vyzerá odpoveď inak....  :twisted:

vyzerá to tak, že som bol škaredo oblbnutý. a dosť lacno. (z jediného dôvodu: som lenivý)  :P

no nič, aj tak sa bojím urobiť na území Impéria nejakú detailnú hospodársku analýzu :)
- som lenivý
- to sa predsa nerieši...

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
Warrior:
fúúúha... keď sa nájde čas na odpoveď, vyzerá odpoveď inak....  :twisted:

vyzerá to tak, že som bol škaredo oblbnutý. a dosť lacno. (z jediného dôvodu: som lenivý)  :P

no nič, aj tak sa bojím urobiť na území Impéria nejakú detailnú hospodársku analýzu :)
- som lenivý
- to sa predsa nerieši...


-keď je chuť konečne niečo vyprodukovať :)

-nemaš byť lenivy:)

-tak tak, to sa nerieši... osobne to nemam priliš rad, lebo aj v realnom svete sa hospodarska analiza da oklamať (see madarsko:D:D:D  :wink: )

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
mne warhammer pride ako fungujuci svet .. (ked sa neberie tak ze tam je furt masova vojna.. to sme uz preberali inde)

quicci ake v nom vidis logicke diery?

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Žádný uměle tvořený svět nemůže být úplně logický. A Warhammer logický není - na jednom území staré evropy jsou hospodářsky jinak vyspělé země, což by asi nefungovalo, že ;) Jsou tam stejné logické záseky v jako jakémkoliv jiném tvořeném světěa  jejich tam hafo. Například opět vzpomeňme elfy. Rasa která je kulturně na takové výši a i počtem obyvatel že si ostatní musí logicky podrobit je uzavřená na svém ostrově. Ošwtřeno válkou s Dark Elfy. Stejné jako jinde ;)

Quicci - tedy jaký je rozdíl mezi historikem a znalcem kánonu porovnáme li hraní ve světech jakoje pseudohistorická Evropa a Dragonlance? Tvoje hledisko je dost omezené. Ano člověk má jistou povědomost o tom co se v Evropě dělo v 5. století. Ovšem člověk který Dragonlance nečetl, a začíná v prostředí které je ve všem (až na přítomnost magie) naprsoto odpovídající středověku 13.-15. století má stejné starovací infomace jako člověk který DL do té doby nehrál. Logika světa, i epic fantasy, totiž musí fungovat na historickém základě, tudíž výhody či nevýhody nejsou žádné.

V PMce jsi vzpoměl svět páně Sapkowského, jak je dobrý s atmosférou a myšlenkou. Můžeš to prosím rozvést? V čem se liší od jiných světů... V čom je tak jinší než standartní americká produkce? Mimochodem Westeros znáš? Když jsme u té US produkce. Musím říct že to je jeden ze světů který je co se týče politického hlediska a vlastně i hospodářského poměrně logicky stvořen, Tedy až opět na to zamrznutí v 14.-15. století...

BTW nehlídej pořád offtopicy dokud se držíme alespoň okrajově tématu, od toho jsem tady já a redakce.

BTW 2: hrozně se mi líbí když někdo posuzuje stvořený svět na základě epické beletrie. TO je opravdu na výši  :roll:


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
V "Low magic" svetoch je totiž iný "pocit" z mágie, iný prístup a iné zaobchádzanie s mágiou. Môže byť znakom prestíže, príslušnosti ku privilegovanej skupine, alebo naopak objektom prenasledovania a potierania.
Naopak, vo svete kde sa magicky zavlažujú polia a kde každá druhá bytosť ovláda kúzla je atmosféra iná. (nie "lepšia" ani "horšia", iná. mne nesadne.)


Ano, jenže otázka je jestli ten "jiný pocit" z magie je skutečně dán její kvantitou. IMO totiž obvykle v low-fantasy světech magie i jinak funguje, má tu jinou kvalitu/podstatu. V high-magic světech je magie spolehlivá a rychlá jako mrknutí oka. V low-magic světech může jít o ve své podstatě alchymii, rituály. Selhání jsou častá a uplatnitelnost teď a tady mizivá. A to je IMO rozdíl v podstatě.

Quicci napísal:
A to je sakva rozdiel. To, že si prečítate knihu, vám môže pomôcť predstaviť si krajinu v nej, stále si však (pravdepodobne) predstavujete mentálny obraz príslušnej krajiny na Zemi.
...
tu som zistil, že hrať na Zemi je jednoduchšie - predstavy hráčov o prostredí nie sú také rozdielne ako by to bolo u vymyslených krajín a svetov.


No, to záleží jak u koho... Zdánlivě je snazší hrát rovnou na Zemi, než se tvářit, že to je a není Země, ale to platí jen pro ty, co "dávali pozor ve škole" resp. už někam cestovali a něco viděli. Pokud vezmeš na hraní nějaká trdla, co nevytáhla paty od obecního rybníka a jejich světová orientace je zrhuba srovnatelná, velké štěstí se svou prezentací historických epoch Země neuděláš a obzvláště ne tehdy, když na tebe budou při slovech tundra a tajga zírat vytřeštěným pohledem člověka, který právě slyšel nové slovo. Ale obecně máš pravdu (jen bych to nehnal do takových generalizací). Čím blíže má ovšem daný svět k Zemi, tím snáze se v něm pracuje.... pomocí odkazu typu, je to jako... (renesanční Itálie).

Quicci napísal:
"tak akorát :)" - čo si pod tým predstavím? keby som v Creete chcel hrať postavu ktorá vie o svete veľa, alebo nedajPerún viesť v ňom hru, preštudoval by som si fungovanie sveta. ak by som našiel "botu" ("bug" - nelogickosť - podobne ako v už spomínanom WH), stratil by svet na príťažlivosti. Aspoň pre mňa.


No a to je právě ta podstata toho "tak akorát". Neboť "tak akorát" napsaná CSka (a pozor, znova opakuju, že Soumrak magie není CSko!) by měla být napsána tak, aby ses jako vypravěč a ani jako hráč nedozvěděl jak se věci mají a tudíž nebyl schopný tam najít "botu", která by tě od hraní v takovém světě odradila. Trik je v tom, aby si tam každý vypravěč vpravil strukturu fungování světa tak, jak mu vyhovuje a tudíž si byl za všechny boty zodpovědný sám...  :P
Samozřejmě, pokud máš nějakou zvláště vzdělanou postavu, měla by se podrobnosti nad rámec CS dozvědět právě od vypravěče, který má za úkol rozpýtlit ten zamlžený opar, který mu má poskytnout dostatečně manévrovací prostor.

Quicci napísal:
V prípade DL (ako aj v každom inom umelo vytvorenom svete), majú naopak výhodu ľudia ktorí poznajú kánon. Literatúru, dejiny sveta, príručky, proste fluff.


No to je nepochybně pravda. Ale v podstatě to platí vždycky a všude... jde jenom o to, jak moc přístupný nebo nepřístupný ten kánon je. Evropu lze nastudovat v obecní knihovně z řady zdrojů, zatímco na DL si budeš muset prosurfovat web resp. získat těžko sehnatelé knížky od TSR za posledních deset let. Ale pro autentické hraní prostě musíš znát kánon světa a když ho znáš jsi ve výhodě s tím se nedá nic dělat.

BTW: Ha, ještě že jsem napsal ten článek o gestech a pozdravech v Creetu...  :P

PS: Jinak by mně taky docela zajímal detailnějí rozbor bot ve warhammeru (včetně té neustálé masové války). Takže sem s tím... bude to nepochybně zajímavé a poučné. Nestyďte se.

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
. Například opět vzpomeňme elfy. Rasa která je kulturně na takové výši a i počtem obyvatel že si ostatní musí logicky podrobit je uzavřená na svém ostrově.


práveže elfov veľa nieje.
navyše sa stiahli po vojne brád zo starého sveta a tym padom sa to premietlo aj do kultury... možeš kludne povedať, že navrat na old world je pre nich čosi ako tabu.
nemajú dôvod sa tam vrátiť... izolácia porovnatelná povedzme so správaním USA do prvej svetovej vojny, alebo Japonskom či čínou .

Corvus napísal:
mne warhammer pride ako fungujuci svet .. (ked sa neberie tak ze tam je furt masova vojna.. to sme uz preberali inde)


tam nieje vždy vojna :) to je iba aby mohli vychádzať knihy atd.. ved aj vojna Storm of Chaos sa odohrava až nejakych dvesto rokov či kolko po Magnus the Pious, kedy bolo podobne ťaženie zo severu zastavene v imperiu... čiže tá vojna nezúri stále...
ale šarvátky tam sú na dennom poriadku, to kludne môžme povedať...

errata: tie boty vo warhammeri by zaujimali i mňa :)

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Warrior: no sak uz sme sa o tej neustalej vojne bavili a vyjasnili sme si to... ono to len tak na prvy pohlad vyzera kedze je to z vacsej casti prostredie pre wargaming...

k tym elfom: je to tak ako napisal Warrior..teda oni boli oslabeni po vojne brad, (tusim od trpazlikov dostali na budku)... a zdrhli na ostrov... na pevninu ich to uz moc nelaka.. teda bavime sa o high elfoch.. wood elfovia zostali a z vlastnej vole sa zabarikadovali v dvoch lesnych 'risach' a oproti high elfom su o dost viac 'barbarski' a nemaju zaujem o dobijanie rise...

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
Quicci - tedy jaký je rozdíl mezi historikem a znalcem kánonu porovnáme li hraní ve světech jakoje pseudohistorická Evropa a Dragonlance? Tvoje hledisko je dost omezené. Ano člověk má jistou povědomost o tom co se v Evropě dělo v 5. století. Ovšem člověk který Dragonlance nečetl, a začíná v prostředí které je ve všem (až na přítomnost magie) naprsoto odpovídající středověku 13.-15. století má stejné starovací infomace jako člověk který DL do té doby nehrál. Logika světa, i epic fantasy, totiž musí fungovat na historickém základě, tudíž výhody či nevýhody nejsou žádné.

jeden príklad za všetko: spýtaj sa priemerného hráča RPG, aké prostredie si predstaví pod pojmami "Germánia"  a "Panónia", "Peloponéz" a "Andalúzia". A potom to isté skús s pojmami "Ergoth" a "Arsalon", "Kislev" a "Stirland".
Dalcor napísal:
V PMce jsi vzpoměl svět páně Sapkowského, jak je dobrý s atmosférou a myšlenkou. Můžeš to prosím rozvést? V čem se liší od jiných světů... V čom je tak jinší než standartní americká produkce?

v použitom jazyku, výrazových prostriedkoch, príbehu (ktorý nie je o záchrane sveta ani o Veľkom Queste...). v nehrdinských hrdinoch.
Dalcor napísal:
Mimochodem Westeros znáš? Když jsme u té US produkce. Musím říct že to je jeden ze světů který je co se týče politického hlediska a vlastně i hospodářského poměrně logicky stvořen, Tedy až opět na to zamrznutí v 14.-15. století...

zgúglim...
Dalcor napísal:
BTW nehlídej pořád offtopicy dokud se držíme alespoň okrajově tématu, od toho jsem tady já a redakce.

mám rád debatu k veci :P. je to chyba?
Dalcor napísal:
BTW 2: hrozně se mi líbí když někdo posuzuje stvořený svět na základě epické beletrie. TO je opravdu na výši  :roll:

...tu sa ťa dovolím spýtať... ako hráš PnP RPG? máš v hre aspoň náznak epiky, príbehu? Samozrejme, že budem svet posudzovať podľa príbehov v ňom, pretože aj "faktografia-fluff" je stále len fikcia. a pri študovaní "fluffu" si neužijem toľko zábavy ako pri čítaní príbehu. tož, nie som wargamista :D

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
a pri študovaní "fluffu" si neužijem toľko zábavy ako pri čítaní príbehu. tož, nie som wargamista :D


toto je zbytocne trolenie ktore moze vyustit do flamu.. aj ked si tam dal smajlika...

ja citam fluff vacsinou az ked je to nutne... teda nastudujem si zakladne udaje o svete plus prostredie kde sa budu dobrodruzstva odohravat.. a ostatne veci dostuduvam az ked ich potrebujem...mam prirucku o Marienburgu a este som ju poriadne ani neotvoril pretoze som ziadne dobrodruzstvo v marienburgu nerobil...ale viem priblizne co je to za mesto.

urcite nastudovanie fluffu je dobre aj pre hracov... lepsie im to pomoze zasadit postaqvy do sveta... tu musim ocenit moju druzinu ktora k tomu pristupila velmi zodpovedne a potrebny fluff si nastudovali...

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ja fluff milujem  :D

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 04.10.2005
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: KE

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Osobne mi je šuma fuk, či nejaký svet zotrváva hoci 1000000 rokov v dobe kamennej, alebo hustota jeho obyvateľstva neumožňuje trvalo udržateľnú, pokročilú spoločnosť. Hráči nebudú robiť cenzus, vyberať dane, venovať sa demografickému vývoju...etc. Čo mi dvíha žlč je osôbka na epickej úrovní, ktorej jediným zmyslom je buzerovať a kontrolovať PC, aby vybili všetkých dvanásť goblinov, hostinský, ktorý vás spečie fireballom ale pritom sofistikovanosť upratovania jeho krčmy končí pri mokrej handre. Ako povedali oveľa múdrejší ľudia dlho predo mnou, podstatné je to, čo sa týka hry samotnej, aby hladko a logicky fungovala.

Na druhej strane, ak je niekto simulacionista, nech. Aj to môže byť dobrá zábava. Ale najprv si treba ujasniť to najužšie späté s herným dianím, inak podrobne premyslený, fungujúci svet nemá zmysel - nemá zmysel, ak ostane v hlave DM a hráči k nemu ani nepričuchnú. Takže im môže byť ukradnutý. Ak to tak nie je, nebavíme sa už o hre, skôr o nejakom súkromnom šuflíkovom tvorení, čo je ok. Kiež by som mal čas a vôľu pustiť sa do podobnej veci.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bentley Mirrorshade napísal:
Na druhej strane, ak je niekto simulacionista


simulacionista v zmysle GNS? ehm ..sorry asi nie..  :ikonka24:

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bentley Mirrorshade napísal:
Ale najprv si treba ujasniť to najužšie späté s herným dianím, inak podrobne premyslený, fungujúci svet nemá zmysel - nemá zmysel, ak ostane v hlave DM a hráči k nemu ani nepričuchnú.


No IMO to má smysl i když fungující svět zůstane v hlavě DMa. Neboť si myslím, že se to projeví na jeho chování... znáte takové ty scénky, kdy si DM uvědomí, že udělal blbost a začne zmatkovat, aby to nějak zamluvil/zamaskoval. To je obvykle docela mizerný okamžik pro hru. DM, které to má v hlavě srovnané, promyšlené prostě působí sebevědomějším dojmem... to podle mně vytváří lepší hru.
Takže i když hráči nemají přímý přístup k fungujícímu světu, mají spokojeného a sebevědomého DMa a to je také důležitý bonus.

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 04.10.2005
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: KE

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Asi záleží na rámci diania.

Keď ide o politickú drámu v hlavnom meste, prehľad gamemastera a jeho erudovanosť v danom settingu sa sakramentsky hodí, minimálne na ten sebavedomý úsmev s akým servíruje hru. Zas v takej odľahlej, zaostalej a izolovanej rybárskej dedinke na konci sveta môže byť úplne jedno, či leží v Gondore, Brelande, na Pobreží mečov alebo Sicílii. A práve takéto dobrodružstvá mám tendenciu robiť a v takom prípade mi je prehľad vo svete na...

Čo je GNS?


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 66 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun