HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 66 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Autor Správa

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jo. Hádej kde...

Teda pokdu si správně pamatuji staré nauky - demografie - rozložení obvatelstva? :oops:


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Kde? Pokial sa pamatam, tak psie kusy sa robili a robit budu.

Priklady:
* v Tolkienovom uberprepracovanom svete sa prosty lud temer nespomina (nehovorte, ze vsetci boli natlaceni v Gondore).
* v poslednej knihe z Dragonlance, co recenzoval Dalcor, sa ludia presuvaju po pusti hore dole chaoticky a bez zmyslu
* vo Forgotten Realms sa Great Glacier za 10 rokov zmensil na polovicu svojej velkosti, cim mal uvolnit miesto pre populaciu.
* typicky zbuchany svet hracov funguje stylom ,,tu budu goblini, tu orkovia, tu levy" a malokto sa zamysla nad logicnostou.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 31.08.2006
Príspevky: 18
Body: 5
Bydlisko: Olomouc

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Ale uprimne povedane, existuju nejake pripady, ked to ma demografia skutocny vyznam pre pribeh/svet?

IMHO to význam má a dá sa to dobre použiť v deji - nepriamo (politická situácia a nálady na danom území) alebo priamo (sympatie/nesympatie k postavám).
Xenofóbia, rasizmus, špionáž ... na druhej strane zas súdržnosť, fungujúca multispoločnosť ...


Hore
 Profil  

Pútnik

Založený: 18.09.2006
Príspevky: 21
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
v Tolkienovom uberprepracovanom svete sa prosty lud temer nespomina (nehovorte, ze vsetci boli natlaceni v Gondore).

Lidi sou komparz určený k tomu, aby byly:
utlačováni
sežráni/rozpáráni/rozsekáni
obviňováni z rasismu
nenáviděni
litováni
...
takže o co jde?
--
ok, vim že to tak neni. Ale spooouuusta lidí to tak bere.

Citácia:
Jo. Hádej kde...

Forgoten realms? Asterion? :lol:

_________________
Hi, Alnag! I couldn´t live without you ;)


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor: Jo, jsi hrozný...  :P Tak samozřejmě mapa mořský proudů je vcelku základní věc (mimochodem, Creet má taky mapu mořských proudů, ale zatím jen v ruce nakreslenou, chystám se ji hodit i do PC podoby). Ale ono tam jde primárně o ten vývoj civilizace... primitivní společnosti lovců sběračů -> první sídla v nejúrodnějších oblastech -> městské státy -> první větší uskupení -> přirozené hranice (řeky, hory) -> proměna státních celků v důsledku jejich interakce... atd. (To je ale samozřejmě jen pro maniaky...)

Alef0: Troufnu si tvrdit, že ano... má to význam. Neříkám, že pro Eberron, ten je evidentně někde jinde, ale určitě by se něco vymyslelo a ubezpečuji tě, že když jsem dělal svůj svět, tak jsem se snažil alespoň částečně (jak mi znalosti umožnily) tyhle věci zohledňovat.
Má to význam tehdy, když to někoho ve skupině lidí, co to hrají zajímá. Projeví se to, pokud hraješ hodně v civilizaci, pokud cestuješ v čase (tam se to projeví fest hodně), pokud se snažíš hrát na velkou věrohodnost atd.

A přesně jak píše andtom - xenofobie a různé výstřelky střetu civilizací se dají v dobře demograficky a vývojově postavené světě snáz usledovat. Můžeš si je samozřejmě i implantovat, ale potom musíš mít možná lepší přehled, než člověk, který si zrychleně ten vývoj projede.

Ale co se Eberronu týče, on tam i ten autor píše, že to měl v původním manuálu jinak. Bůh ví, jak ten vývoj vypadal. Něco jako, ok... tak teď to vezmem do ruky my zkušenější, a ty koukej přikyvovat mladej. To by možná vysvětlovalo i tu nechuť autora... ale to samozřejmě vařím z vody.

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Alnag napísal:
Ale ono tam jde primárně o ten vývoj civilizace... primitivní společnosti lovců sběračů -> první sídla v nejúrodnějších oblastech -> městské státy -> první větší uskupení -> přirozené hranice (řeky, hory) -> proměna státních celků v důsledku jejich interakce... atd. (To je ale samozřejmě jen pro maniaky...)


táto vec ma z celej tvorby mojho sveta bavila najviac, najviac som si ju užival a konzultoval ju čas od času s profakom

no je tu aj ta sranda, že väčšinou maš v každom svete nejaku staršiu rasu...
ta by tie mladšie dosť ovplyvnila a myslim, že tak v podstate prijdu o tradičny historicky vyvyn... (niečo ako kmene indianov)... a začali by použivať/kopirovať low-tech veci staršej civilizacie, či by ju dokonca postavili na svoje božstvo...
čiže lovcov a zberačov by si užili maximalne tak elfovia (ako tradičny zastupcovia staršej rasy) a ludia by, ak by sa do toho elfovia miešali, nezažili krásy pojedania zelenych muchotravok a inej havede v hre s nazvom pokus a omyl, tradične nazyvanej neoliticka revolucia :D

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Warrior: Jo, mně taky... no kdybych měl ve svém světě starší rasu (jakože nemám), tak za prvé není nikdy řečeno, že se starší rasa samotná dostala za hranice lovectví/sběračství. Naopak "indiány" tak mohou být právě ti elfové a to zejména tehdy, pokud se vyvíjejí v oblastech, které zemědělství neumožňují nebo ztěžují. Potom to taky může být obráceně.

Nicméně, ať už je pokročilou rasou kdokoliv, může být docela švanda, když ostatní nažene do civilizací, dá jim nějakou místní samosprávu a zdeptaná "pomalejší" rasa jen chlastá, ručičky dozadu, nic nedělá a nadává na ty zlé "z pokročilé rasy".  :wink:

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Alnag napísal:
Dalcor: Jo, jsi hrozný...  :P Tak samozřejmě mapa mořský proudů je vcelku základní věc (mimochodem, Creet má taky mapu mořských proudů, ale zatím jen v ruce nakreslenou, chystám se ji hodit i do PC podoby). Ale ono tam jde primárně o ten vývoj civilizace... primitivní společnosti lovců sběračů -> první sídla v nejúrodnějších oblastech -> městské státy -> první větší uskupení -> přirozené hranice (řeky, hory) -> proměna státních celků v důsledku jejich interakce... atd. (To je ale samozřejmě jen pro maniaky...)[
Jenže tady je problém tvorby světa. Protože tvorba světa jako třeba DL,  je narozdíl od našeho kde je otázku církevního dogmatu , opravdu tvořen bohy, kteří orpavdu tovř rasy k obrazu svému, tudíž tam není "ten vývoj" od australopythéka, stejně jako vývoj od prvobitně pospolené společnsoti nutný. Nahradí ho výuka otcem stvořitelem (Pozor neříkám že je to tak správné). Ovšm někde určité náznaky nějakého vývoje jsou. V DL trvá lidem X tisíc let než vytvoří první spoelčnosti, stejně tak i Ogrům a pod. Ovšem pak už tato společnost tisícelet stagnuje.

Nejvíce mě fascinuje když jsme četl Forgotňácky Silmarillion (Evermeet Island of Elves)a  k tomu herní materiály. Elfy začínají vytlačovat chlupatí lidé kteří přišlia  množí se. Ale odkud přešli jak se vyvinuly a z čeho. Můžeme předpokládat že člověk stvořil elfy, hrající si na stvořitele. Nebo je to napůl hobgoblin, napůlelf? Jak se lidi vyvinuli. Elfové byly na Torilu společně s draky první myslící rasou, tzn že buď se všechno vyvinulo z elfů a nebo z magie (vedlejší produkty). Oproti tomu si třeba DL s rasovým vývojem hraje (ve smyslu že je jeich přícho na svět odůvodněn, ne že by tam byl Darwinovo-Fišpánova teorie o vývoji života.

Je třeba si uvědomit že logika u světa který je vykován na kovadlině opravdu není potřeba hledat, protože vše se o/upravuje. Navíc jak říkám církevní dogmata nejsou výmysly ale pravda a je to Boží ruka která tvoří svět, ne VELKÉ BUM! Alespoň tak to povětšinou funguje. Ovšem jestli to je správné, to je zajímavý názor. Je to prostě jen jiná varianta tvorby světa.

Teraformace je běžná věc a v DL ji mají i draci. Jak chceš udržet logiku? Bohové vše opraví, pohnou proudy a tak.


Hore
 Profil  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 31.08.2006
Príspevky: 18
Body: 5
Bydlisko: Olomouc

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V tejto súvislosti som si spomenul na manuál k PC RPG hre Arcanum, kde je IMHO pekne logicky napísané formou akejsi hypotézy - zhrnutia dosiaľ doposud známeho archelogického výzkumu v onom svete (zatiaľ nedokončeného) , ako v Arcanu vznikli rozme rasy a prečo sú také, aké sú. Je to trochu OT, pretože sa jedná "len" o PC RPG, ale skutočne sa mi páči, ako autory naložili s obmedzeným priestorom daným časťou manuálu PC hry, z toho by si mohlo brať príklad ledajaké pen&paper RPG.


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
keď o tvorbe, logike atď...

čítali ste niekto všeobecné rady k tvorbe a fungovaniu sveta prezentované v PPJ DrD+?

tie sú na rozdiel of fluffu z už hotových svetov, ktorý tu prezentujete, nezávislé na systéme, podávajú kvalitne ucelený postup a návod ako tvoriť svet, ktorý prežije aj bez postáv.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
.


ked už sme pri tom, stačí na strednej škole davať pozor na hodianch dejepisu a geografie :P

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
Jenže tady je problém tvorby světa. Protože tvorba světa jako třeba DL,  je narozdíl od našeho kde je otázku církevního dogmatu , opravdu tvořen bohy, kteří orpavdu tovř rasy k obrazu svému, tudíž tam není "ten vývoj" od australopythéka, stejně jako vývoj od prvobitně pospolené společnsoti nutný. Nahradí ho výuka otcem stvořitelem (Pozor neříkám že je to tak správné).


No... musím říct, že teď jsi mne dostal... Takže nezbývá, než smeknout a říct damn GOOD POINT!  :ikonka39: Jasně, pokud má svět jen jednu sadu bohů, kteří ho opravdu "stvořili až do stavu řekněme středověku", tak s nějakým postupným vývojem si není třeba dělat starosti.

Dalcor napísal:
Ovšm někde určité náznaky nějakého vývoje jsou. V DL trvá lidem X tisíc let než vytvoří první spoelčnosti, stejně tak i Ogrům a pod. Ovšem pak už tato společnost tisícelet stagnuje.


Ano, to je bohužel taková smutná dohra... světy vytvořené božím zásahem tak říkajíc zničeho obvykle trpí tím, že mají "téměř dokonalou rovnováhu" a tak nejsou tlačené do vývoje, takže obvykle stagnují (pokud je neposouvají další a další zásahy boží ruky)

Dalcor napísal:
Je třeba si uvědomit že logika u světa který je vykován na kovadlině opravdu není potřeba hledat, protože vše se o/upravuje. Navíc jak říkám církevní dogmata nejsou výmysly ale pravda a je to Boží ruka která tvoří svět, ne VELKÉ BUM! Alespoň tak to povětšinou funguje. Ovšem jestli to je správné, to je zajímavý názor. Je to prostě jen jiná varianta tvorby světa.


Nejde o správnost nebo nesprávnost, jde o funkčnost.
Pokud je svět stvořen jedním bohem, nebo skupinou bohů, má smysl mluvit o existenci jiných bohů? Proč? Stvořitel má přece mnohem větší význam, než nějaká banda příživníků od vedle. A jakmile existuje jen jeden správný pantheon co to znamená pro dynamiku světa? No velkou výhru asi ne..
Navíc mám pocit, že v kosmologii D&D byla nějaká zmínka o tom, že bohové si sice hrajou na to, jak všechno stvořili, ale ve skutečnosti to s tim není tak žhavé. A hlavne kdo stvořil sféry? Kdo stvořil bohy? Jak to, že temné síly Ravenloftu jsou tak mocné, že dokáží (dočasně) uvěznit i bohy (= Vecnu)? Ehm? Anyone?

Dalcor napísal:
Teraformace je běžná věc a v DL ji mají i draci. Jak chceš udržet logiku? Bohové vše opraví, pohnou proudy a tak.


No to je sice hezké, že to všechno funguje, ale vidím za tím jen úmysl wizardů vydávat stále nové a nové opravené mapy podle čerstvě teraformovaných nových řečišť. Muhehe...  :twisted:

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 31.08.2006
Príspevky: 18
Body: 5
Bydlisko: Olomouc

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Alnag napísal:
...světy vytvořené božím zásahem tak říkajíc zničeho obvykle trpí tím, že mají "téměř dokonalou rovnováhu" a tak nejsou tlačené do vývoje, takže obvykle stagnují (pokud je neposouvají další a další zásahy boží ruky)

Na druhú stranu to nemusí být nelogické, pretože práve može byť veľkým záujmom boha mať svet odkázaný a závislý na jeho voli ...


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Alnag napísal:
No to je sice hezké, že to všechno funguje, ale vidím za tím jen úmysl wizardů vydávat stále nové a nové opravené mapy podle čerstvě teraformovaných nových řečišť. Muhehe...  :twisted:
A vydávat nové debilnější příručky jako je Dragonlance SAGA

Problém se světem v Rovnováze, v Dragonlance vyřešili vpravdě  božím zásahem (2x Pohroma). Mimochdoem v DL je další Overpower - Chaos, ve FR je to AO, ale co jsou oni??


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
Problém se světem v Rovnováze, v Dragonlance vyřešili vpravdě  božím zásahem (2x Pohroma). Mimochdoem v DL je další Overpower - Chaos, ve FR je to AO, ale co jsou oni??


A co je Paní Bolesti v Sigilu? Jo, to se asi nikdy nedozvíme... Chjo...

andtom napísal:
Na druhú stranu to nemusí být nelogické, pretože práve može byť veľkým záujmom boha mať svet odkázaný a závislý na jeho voli ...


No, nelogické to asi není... zato by mně to teda pěkně štvalo...  :P Ale ne, máš pravdu. Skutečně je to tak. Svět jednoznačně stvořený bohy a závislý na boží vůli má vnitřní konzistenci. Nejproblematičtější jsou světy, které bohy de facto nemají (nebo jen takové nějaké vlažné), usilují o dynamiku a zároveň se vůbec nedrží reality. (Klasická odpadní směska...)

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 66 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun