HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 17 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
O Class & Level (rozumějte hrách typu Dračí doupě nebo D&D, kde figuruje kombinace povolání a úrovně) se obvykle traduje, že nejsou moc univerzálně aplikovatelné. Že se hodí v podstatě jen na hrdinské hry, kde postavy hráčů jednoznačně dominují nad "běžným lidem".
Myslíte si, že se dají úrovně vykládat a uplatnit také jinak. V jiném "žánru", v jiném úhlu vnímání? A jak?

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2006
Príspevky: 196
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Noooo nazdar  8)

Myslím, že to nemusí nutne byť len Hrdinská Fantasy, kde C&L môžme použiť. Viď Legendary Quest, kde je tých povolaní možno sto? Dôležitý je aj Strom tried (dobre, mám to z RPG Design Patterns  :wink: ) ktorý určuje, čo si môže kto ako ďalšie povolanie zvoliť podľa toho, čo je teraz. Dobrým príkladom sú aj online MMORPG, kde môžeš byť obyčajný kováč alebo kuchár...

J.

_________________
Bags, nothing is ever easy....


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
C&L moze byt hrdinsky ci nehrdinsky rovnako ako hociktory iny system.. je to o nastaveni tempa zlepsovania sa. cim je strmsia krivka tym je system hrdinskejsi pretoze postavy rychlejsie 'unikaju' beznym ludom ktori nepostupuju tak rychlo.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 31.08.2006
Príspevky: 18
Body: 5
Bydlisko: Olomouc

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
C&L sa predsa dá hrať úplne nehrdinsky. Nevidím prekážku tomu, aby sa v tom nedala hrať psychologická hra, detektívka, alebo nějaký komorný príbeh.
Obvyklé námietky proti C&L (rýchly postup a nelogické zlepšovanie toho, čo postava nerobí) sa dajú vyriešiť jednoduchou úpravou zo strany DMa + hráčov. Záleží, čo komu ako vyhovuje.


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus: No jasně, že "míra hrdinskosti" se nastaví strmostí růstu úrovní. O tom žádná. Ale myslel jsem tu původní otázku tak, jestli by se úrovně nedaly využít netradičně úplně jinak, než jako "míra hrdinskosti". Prostě aby znamenaly tuplnem něco jiného...

Andtom: Ale jasně, že se dá C&L hrát úplně nehrdinsky. O tom já se vůbec nechci hádat. Chtěl jsem jen říct, že v tradiční koncepci, prostě postava na vysoké úrovni je daleko - silnější/zdatnějí - než postava na nízké úrovni. Ale nedají se ty úrovně nějak využít i tak, aby postava byla stále stejně silná/zdatná, ale úrovně ji rozvíjely nějak jinak.

Třeba si představte nějaký mnohovesmír s průchody do jednotlivých vesmírných kapes. Úroveň vyjadřuje množství průchodů, které postava zná/umí použít. Jinými slovy, které vesmíry dokáže navštívit. Jinak je stejně obyčejný člověk.

Nebo úroveň jako vyjádření kulturně technologického vzdělání. (1. úroveň - klacek a oheň, 20. úroveň - jaderná energie).

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 31.08.2006
Príspevky: 18
Body: 5
Bydlisko: Olomouc

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ALNAG: Ach tak, už rozumiemm ako to myslíš  :)  Zmeny postavy, ktoré ju neurobia prvoplánovite silnejšou.

Čo trebárs spojiť postup po Lvl s vracaním sa pamati po amnézii ... odkrývanie svojho vlastného Ja.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mne sa napr. celkom pacil O Fortunovsky system ,,osvieteni" a ,,slavy".

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
andtom napísal:
ALNAG: Ach tak, už rozumiemm ako to myslíš  :)  Zmeny postavy, ktoré ju neurobia prvoplánovite silnejšou.


Přesně. Uvažuju prostě nad dalšími možnostmi jak využít toho "skokového" růstu v nějakém jiném než tradičním smyslu.

andtom napísal:
Čo trebárs spojiť postup po Lvl s vracaním sa pamati po amnézii ... odkrývanie svojho vlastného Ja.


Jasně. Proč ne... to zní velice zábavně a napínavě. Určitě by se na tom dalo postavit celé tažení. Např. ala Akta X. Postavy byly uneseny (doměle nebo skutečně mimozemšťany). Probírají se a pamatují si jen určité střípky o sobě navzájem, o svém minulém životě i o únosu. Snaží se rozkrýt svůj minulý život (doslova získat zkušenosti) a tím získávají úrovně... sice by to chtělo ještě dopilovat co ta úroveň bude v mechanickém smyslu slova (resp. zřejmě by navracela nějaké schopnosti z dřívějška...), ale přijde mi to jako zvrhle dobrý nápad...  :wink:

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 31.08.2006
Príspevky: 18
Body: 5
Bydlisko: Olomouc

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ALNAG: Pekne si to rozvinul, C&L mód "Lost memory"  :)


Hore
 Profil  

Pútnik

Založený: 18.09.2006
Príspevky: 21
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Teď mě tak napadlo... co takhle DEGRADUJÍCÍ levely?

Ve smyslu...

Představte si svět, taková ranná renesance, ale ve stylu třeba Vampire hunter D nebo otevřeného World of Darkness (jako že se ty bytosti neutajují přded světem). V tomhle světě by byla všem přístupná nějaká síla... magická síla. Nazvěme ji třeba Temnota.
Temnotu se můžete učit ovládat, ale navíc má Temnota jakousi vlastní vůli, takže se může sama podbízet i těm, kteří ji nestudují. Problém je v tom, že čím více Temnotu dokážete ovládat, tím více jste sice mocní, ale tím větší moc má také ona nad vámi. Lze se zastavit... ale není cesty zpět.

Ve hře začínáte jako obyčejný člověk (nebo klidně i neobyčejný, třeba nějakej Dark Hunter nebo něco podobného...) s levelem jedna. Temnota vám není nijak přístupná, ale na druhou stranu jste plně sami sebou.
Za každý skutek odpovídající povaze Temnoty, který spácháte (vražda, mučení, znásilnění, krádež... třeba i větší lhaní, záleží na nastavení hry) získáváte "expy". S každym dalšim levelem roste vaše moc nad Temnotou... ale na druhou stranu zároveň roste moc Temnoty nad vámi! Získáváte různé duševní vady (sadismus, paranoiu, nesnášenlivost... kervelačnsot) které jsou tím horší a tím hůř se jim odolává, čím vyšší level máte. Na konec (na poslednim levelu) přestanete existovat a stanete se pouze hmotnou schránkou Temnoty.

V takovém světě by bylo zlo silné - protože by samo vázalo temnotu, i když by o to dotyčný nestál, takže ti zlí by byly automaticky mocnější. Z normálních lidí by asi povstávali lovci temnoty... jenže ti by časem Temnotě také sami propadali. Z počátku i úmyslněm, aby měli moc se jiným Temným postavit... jenže kde je hranice?

Šlo by to i nakombit se skill base (na normální vlastnosti) nebo taky ne...

_________________
Hi, Alnag! I couldn´t live without you ;)


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Analogia je zrejme myslienka Sanity z Call of Cthulhu, nie?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Sirien napísal:
V takovém světě by bylo zlo silné - protože by samo vázalo temnotu, i když by o to dotyčný nestál, takže ti zlí by byly automaticky mocnější. Z normálních lidí by asi povstávali lovci temnoty... jenže ti by časem Temnotě také sami propadali. Z počátku i úmyslněm, aby měli moc se jiným Temným postavit... jenže kde je hranice?


To se mi zdá taky jako výbornej námět. V podstatě to obrací naruby ono klasické hrdinské schéma. Vidím tam správně nějakou tu inspiraci ve WoD?  :wink: Ale přijde mi strašně zajímavé, stálo by to za sepsání. A IMO je to na C&L jako dělané, tedy ne že by to ve skill-based nešlo udělat, ale přijde mi, že právě tohle se lépe vyjádří v úrovní.

Hned bych si něco takového i zahrál (jenže já bych se určitě děsně rychle nechal zkorumpovat jak se znám...  :twisted: )

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 31.08.2006
Príspevky: 18
Body: 5
Bydlisko: Olomouc

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ako dalšie použitie C&L ma napadá koncept "Bonds" (Putá). Podstata tkvie v navazovaní/prehlbovaní spojení s niekým/niečím spojené postupom po Lvl. V roznych variantách, napr.:
- postava získa/prehlbuje s každým Lvl telepatickú vzájomnú vazbu k inej sebe zrovnateľnej bytosti
- postava získa/prehlbuje s každým Lvl telepatickú vzájomnú vazbu k nezrovnateľnejj bytosti napr. k planéte v zmysle Gaia, k nehmotnej bytosti či bytosti z inej roviny existencie, k dušiam zomrelých, k bohu ...)
- postava získa/prehlbuje s každým Lvl spojenie do určitých bodov v minulosti/budúcnosti (len ich videnie alebo može aktívne zasiahnuť = zaujímavé časové paradoxy)
atd.


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
andtom napísal:
Ako dalšie použitie C&L ma napadá koncept "Bonds" (Putá). Podstata tkvie v navazovaní/prehlbovaní spojení s niekým/niečím spojené postupom po Lvl. V roznych variantách


Vida. Další zajímavá varianta... Si říkám, že to je škoda, že se úrovně (alespoň co vím) více méně zastagnovaly na původním D&D řešení.

andtom napísal:
- postava získa/prehlbuje s každým Lvl telepatickú vzájomnú vazbu k inej sebe zrovnateľnej bytosti


A hráč tak v podstatě může hrát dvě postavy... resp. jednu hraje plně a z druhé mu dorůstají schopnosti se zesilováním vazby. Nebo by mohl každou postavu svázanou poutem hrát jiný hráč a v závislosti na síle vzájemné vazby by si mohli vzájemně přebírat kontrolu nad postavou (by bylo dobrý psycho, btw. to je myslím taky někde ve WoD).

andtom napísal:
- postava získa/prehlbuje s každým Lvl telepatickú vzájomnú vazbu k nezrovnateľnejj bytosti napr. k planéte v zmysle Gaia, k nehmotnej bytosti či bytosti z inej roviny existencie, k dušiam zomrelých, k bohu ...)


Tohle trošku připomíná to Sirienovo s tou temnotou, ale obecněji a posunuto trochu jinam. Zajímalo by mne, nakolik je ta vazba jednostranná. A vůbec jakým způsobem se posiluje... rituály? čas?

andtom napísal:
- postava získa/prehlbuje s každým Lvl spojenie do určitých bodov v minulosti/budúcnosti (len ich videnie alebo može aktívne zasiahnuť = zaujímavé časové paradoxy)
atd.


Tohle mi přijde zvlášť vypečené... zvlášť kdyby ten bod byl třeba relativně vzdálený o určitý čas a místo tak by to mohlo být zajímavě zábavné. A pokud by to bylo do budoucna tak taky naprosté psycho pro Vypravěče (a dobře mu tak  :wink: )

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 31.08.2006
Príspevky: 18
Body: 5
Bydlisko: Olomouc

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Koncept "Karma" čiže C&L naplno :wink: :

Postavy sa s každou zmenou levelu prevteľujú na základe princípov karmy (čin a následok). Level = odohranie jednej alebo niekoľkých situácií jednoho života. Ako sa kdo činil v minulom živote, to sa potom odrazí do jeho prevtelenia, do koho a s akými danosťami/možnosťami sa prevtelí. Neplatí, že vyšší level = vyššie schopnosti postavy.
Hráčom sa však ponecháva vybrať si z určitých možností - vychádzam z určitých poznatkov reálnych ľudí pri regresoch, že si mohli v určitej miere zvoliť, kam sa narodia plus tomu svedčí to, že podľa slov mnohých z nich v roznych životoch stretávajú blízkych ľudí.
Čas ako veličina mimo náš vesmír neexistuje, preto prevteľovanie nemusí postupovať v časovej následnosti (historicky), ale kľudne napreskáčku či dokonca v tom istom čase može postava prežívať dva či viac životov (zaujímavé pre hru, keď hráč s postavou v hre na vyššom leveli stretne postavu hranú predtým sebou samým alebo iným hráčom na nižšom leveli).
K hre je vhodné poznať trochu históriu a jej reálie a mať rád sci-fi  :)


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 17 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun