HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 71 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

NewWoD alebo OldWoD?
NewWoD 31%  31%  [ 4 ]
OldWoD 69%  69%  [ 9 ]
Celkový počet hlasov : 13
Autor Správa

Chaos Sorcerer
Obrázok používateľa

Založený: 05.03.2005
Príspevky: 1277
Body: 16
Bydlisko: the Screaming Vortex
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ako je všeobecne známe, roku 2004 skončil "Starý" World of Darkness a nastúpil zlepšený a upresnený "Nový" World of Darkness. Hoci White Wolf sa oháňajú tým, že nWoD je lepší a oveľa presnejšie vyjadruje ich pôvodnú predstavu o WoD, väčšina priaznivcov a hráčov WoD tento nový svet neznáša a tvrdí, že všetko v ňom je otrasne prerobené.

Teda, otázka znie, ktorý World of Darkness preferujete? New alebo Old? Čo sa vám na ňom páči/nepáči? S čím prípadne nieste spokojní?

_________________
Chaos is the only answer


Hore
 Profil ICQ Facebook  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
starý samozrejme...
čo na novom nemám rád? odpoviem veľmi Elunovsky a Archerovsky, ale VŠETKO!

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

vis maior
Obrázok používateľa

Založený: 20.07.2004
Príspevky: 4458
Body: 21
Bydlisko: Morava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tazko povedat..novy som ani poriadne nevidel nie to este skusal takze sa kvalifikovane neviem vyjadrit, ale ak je pravda, ze sa znizil pocet klanov, disciplin, atd tak to je urcite krok zlym smerom.
A uprimne..neviem si predstavit, ze by stary WoD mohli po stranke settingu nejak vyrazne vylepsit..co sa tyka hernej mechaniky tak tam by urcite bolo co zlepsovat, ale svet a prostredie by som nemenil...takze aj ked neviem ako vypada novy WoD, hlasujem za stary :)


Naposledy upravil Nightfall dňa St. 15. Nov 2006, 11:50, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Chaos Sorcerer
Obrázok používateľa

Založený: 05.03.2005
Príspevky: 1277
Body: 16
Bydlisko: the Screaming Vortex
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nightfall: Mno čo sa týka Vampire a Werewolf, tak tých prekopali v nWoDe nehorázne otrasne. Konkrétne, všetko scvrkli (klany, disciplíny, dary, atď.) a fluff/setting je tak výrazne "omg horror 4 kids-like", až je z toho človeku zle. Takisto, zmizli všetky druhy pôvodných meňavcov(a.k.a shapeshifters) okrem vlkodlakov, niektorých premenili na spirity (napr. kitsune - vy ******** ****), alebo ich prisúdili skinchangerov, čo sú ľudia, ktorí si vyberajú zvyčajne jednu bytosť, na ktorú sa môžu "meniť". Proste, jediné čo zlepšili je troška základný systém (tuším to trochu stenšili) a vylepšujú iba Mage a Promethean, všetko ostatné dostalo krásne na frak.

_________________
Chaos is the only answer


Hore
 Profil ICQ Facebook  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja sa tiez neviem kvalifikovane vyjadrit, kedze WoD poznam len z pocutia. Akurat mi je trosku luto za vampirovskym metaplotom.

V kazdom pripade to hodnotim skor ako marketingovy tah, nez nejaku nutnu potrebu aktualizovat svet.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Chaos Sorcerer
Obrázok používateľa

Založený: 05.03.2005
Príspevky: 1277
Body: 16
Bydlisko: the Screaming Vortex
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Ja sa tiez neviem kvalifikovane vyjadrit, kedze WoD poznam len z pocutia. Akurat mi je trosku luto za vampirovskym metaplotom.

V kazdom pripade to hodnotim skor ako marketingovy tah, nez nejaku nutnu potrebu aktualizovat svet.


Metaplot stratili aj všetky Changing Breeds (Werewolfovci included), čiže keď to spočítame, tak nWoD zničil všetko čo hráči milovali na oWoDe.  :)

Hej, tak nejak to vidí väčšina WoD-positive ľudí. Nechápem, že WhiteWolf ignorujú fakt, že väčšina hráčov stále hráva oWoD a nechcú nWoD, hoci nemôžem poprieť, že ako sa stalo v prípade s DnD 3e, pritiahlo to k WoDu mnoho mladých nováčikov, ale nezdá sa mi, že by to WoDu prospievalo.

_________________
Chaos is the only answer


Hore
 Profil ICQ Facebook  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Na druhej strane: ma niekto skusenosti s myriadami tych klanov? Ja som mal od isteho momentu v starom WoDe pocit, ze kazdy den sa zrodil novy klan, subklan, subsubklan a pod.

Je niekde nejaky prehladny zoznam zmien? [Nechce sa mi hladat]

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Samozřejmě NWOD - rychlejší pružnější modernější systém, rozhodně zajímavějšá fluff i lepší setting (IMHO)

A naposledy nemusím o něm poslouchat každé ráno když jedu do práce, oprtoi oWODU, o kterém si jeden ůj kolega myslí že je reálněj a že jeho Fiána zase ožrala ubhého já nevím co...


Hore
 Profil  

Chaos Sorcerer
Obrázok používateľa

Založený: 05.03.2005
Príspevky: 1277
Body: 16
Bydlisko: the Screaming Vortex
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
Samozřejmě NWOD - rychlejší pružnější modernější systém, rozhodně zajímavějšá fluff i lepší setting (IMHO)


Systém ako taký je lepší (ale zas nie až tak podstatne, ale tie drobné úpravy a zlepšenia to trochu urýchľujú, hoci už sama podstata WoDovského storytellingu je, aby sa hádzalo len vtedy keď je to fakt nutné a pre dej významné), ALE nemuseli kvôli tomu predsa zničiť a otrasne prekopať starý fluff? Preboha veď koľko ľudí koncom 2003-začiatkom 2004 na WW fórach zúfalo požadovalo ponechanie starého fluffu? Tomuto vravím ignorácia najhrubšieho zrna. Myslím si, že hovorím za podstatnú časť WoDfans, keď poviem, že urobiť tretiu edíciu Old WoDu so systémom New WoDu by bolo tisíc-krát lepšie a výtanejšie než to čo tie "prolhané svině" urobili.

_________________
Chaos is the only answer


Hore
 Profil ICQ Facebook  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Je pravda, ze mozno mohli spravit revidovane vydanie (piate?), kde by nahodili nove mechaniky a vydali stary upratany fluff v priruckach v pevnej vazbe.

Na druhej strane: co vam brani narvat nove mechaniky (ktorych je nie vela) na stare pribehy a pozadie?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Chaos Sorcerer
Obrázok používateľa

Založený: 05.03.2005
Príspevky: 1277
Body: 16
Bydlisko: the Screaming Vortex
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Je pravda, ze mozno mohli spravit revidovane vydanie (piate?), kde by nahodili nove mechaniky a vydali stary upratany fluff v priruckach v pevnej vazbe.

Na druhej strane: co vam brani narvat nove mechaniky (ktorych je nie vela) na stare pribehy a pozadie?


Mohli, ale debilita a ešte debilnejší marketing rulez with WhiteWolf  :?

Nič, veď to robí zhruba polovica oWoD hráčov.  :) Ale to vieš, kybicujeme už len z toho princípu, že sa to opovážili urobiť.

_________________
Chaos is the only answer


Hore
 Profil ICQ Facebook  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Na druhej strane: co vam brani narvat nove mechaniky (ktorych je nie vela) na stare pribehy a pozadie?


sakra Alef toto som sem isiel presne napisat!!! ja to tak robim s Warhammerom, tiez ho dost pomenili a ja novoty ignorujem (aj ked tym Zrudiho pekne serem  :twisted: )

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 11.01.2005
Príspevky: 76
Body: 5
Bydlisko: Aldis, Ravnica a Praha

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Zdravím vás po letech.
Začnu tím že vše co tady napíšu je IMO (Humble k tomu opravdu nedodám bratře)

Tak New one má mnohem logičtější a snadnější systém. logický je v tom, že i když máte postavu s haldou puntíků, stále je stejná (nebo téměř stejná) šance na to, že se vám něco extrémě povede, či nepovede. Na rozdíl od toho, když házíte v Oldu 10 kostkami, je poměrně snadné mít v hodu 3x jedničku. a to už je na smrt všeho v okruho 10m kolem postavy.

Další věc je výrazné zjednodušení soubojů. Místo původních 4 hodů na JEDINOU konfrontaci (útok, obrana, dmg, soak) stačí hodit jednou. Což výrazně zrychlí hru, která podle mě a i podle autorů rozhodně není o soubojích.

Teď k supernaturálním bytostem:
Mám zkušenosti s šíleným Cross-overem v Owodu. Horší hru jsem pravděpodobně vživotě nehrál. Osobně vítám, že jiní shapeshifteři v novém WoD nejsou protože by potom mohl svět být přeplněn vším co se někam mění!

Snížení počtu kmenů a klanů. Je to mnohem přehlednější. Dále to taky dost výrazně omezuje škatulkování postav. Nevím jak to vyjádřit ale většina hráčů co znám hrála nějaký archetyp svého kmene. Můj názor (a podle pravidel i autorů) se nemá nový vlkodlak přizpůsobit kmeni, ale má si vybrat kmen ve kterém se cítí nejlépe.
Jinak je tomu samozřejmě u upírů. Tam je to řešeno přiznávám méně šikovně ale přesto přehledněji. Stal se z vás upír, máte svůj klan (řekněme Daeva) a podle toho co přesně chcete hrát si hráč vybere bloodline toho kmene.

Faktor strachu supernaturálů:
Co nutí starého vlkodlaka aby se bál? Co mu brání v potulování se v Crinu po městě plnym lidí a vraždit je? Wyrm? těžko, lidi? vůbec! jeho rod? Ten ano ale proč?
Tady musí vlkodlak brát bojovou formu až tehdy, když to opravdu potřebuje a ani tak v ní dlouho nevydrží. Každý supernaturální tvor má něco čeho se bojí. A bojí se toho velmi. Tento faktor byl ve starém WoD příliš snadno potlačitelný.

Doufám, že jsem řekl jasně co si o tom myslím.
teď se podívám jak tady všichni "šiftěj" nebo nahazujou disciplíny a já budu s hrdostí stejnou jako když čelím Spiritu stát a nechám se kamenovat! :twisted:

_________________
He, who stands with me shall be my brother!


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bratr to trefil, ve starém WODu byly opravdu SUPERNATURÁLOVÉ v novém jsou hodne pozadu, starej oWod (Samozřejmě je to také o tom dko ho vede a hraje) byl IMO více SUPER.

Máš samozřejmě pravdu, Aerisi, že WOD není o hodech kostkou, ale v systému kde jsi potřeboval 4 hody na jednu činnost v ráci kola je zásadní rozdíl použít hod jeden, zrychluje to hru, která se místo řešení souboje může věnovat práve Vyprávění.

Ta jakási střídmost a musím říct že atmosféra strachu, rychléhoa  násilného konce, to že jseš opravdu pod tlakem okolí, je ve V.:TR a  W:TF zdůrazněná daleko více než ve starých WODech. Tam jsi bojoval s Wyrmem, tady tě hodní spiriti, Praví, ostatní smečky, lidi a ještě máš strach sám před sebou. Jsi lovná zvěř, ať už jsi upír. nebo vlkodlak to IMHO ve starém chybělo.

Jediné co mě láká ze starého WODu je Demon the Fallen.


Hore
 Profil  

Chaos Sorcerer
Obrázok používateľa

Založený: 05.03.2005
Príspevky: 1277
Body: 16
Bydlisko: the Screaming Vortex
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jiron: Čo sa týka zlepšenia systému... beriem. Ale fluff sa mi páči taký aký je v Starom. A áno, Crinos-form u shifterov bol veľký problém a práve tento nový systém to zlepšil a výtam to, lebo sa mi nepáčia isté sklony hráčov-vlkodlakov behať furt v Crinos forme a oháňať sa tým, že veď delírium sa postará o zametenie stôp. Ja hrám Yakan (Metis, pureblood) Kitsune, ktorí delírium schopnosť nemajú a sú podstatne slabší v boji, ale aj tak som si zvolil cestu Eji (Warrior), pretože Eji majú okrem niekoľkých čisto bojových schopností aj iné, ktoré uplatním skôr pri pohybe, kradmosti a stopovaní, atď (navyše ako Kitsune sa môžem učiť aj kradnúť užitočné dary iných  :twisted: ). Ten strach je podľa mňa jediné fluffové plus. Rôznorodosť klanov atď. mi nikdy nevadila. Čo sa týka všemožných shifterov v Starom, hráčom sa to viac páči než nepáči, ale je mi jasné, že existujú aj opačné názory, no Changing Breeds nie sú "default" takže nie je nutnosť ich vôbec komponovať do hry.  :wink:

btw: dúfam, že tento môj zhluk myšlienok nie je príliš chaotický.

Dalcor: kým sme tu ešte mali WoD družinu, tak sme pokiaľ sa pamätám vždy hrali dosť non-supernatural, bolo to skôr detektívneho rázu, sem-tam okorenené stretmi medzi mocami (Wyrm, mocný spirit, hostile Kuei-jinovia - upíri) a DM nám dal cítiť, že žiadne srandičky ako vo filmoch sa nekonajú. Crinos formu som využil možno raz za dva-tri sessiony. Áno viem, že nie každý hral oWoD ako my, ale pre mňa nWoD okrem rýchlejšieho systému nepriniesol nič pozitívne.

_________________
Chaos is the only answer


Naposledy upravil Aeris dňa St. 15. Nov 2006, 15:48, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ Facebook  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 71 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun