HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 71 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

NewWoD alebo OldWoD?
NewWoD 31%  31%  [ 4 ]
OldWoD 69%  69%  [ 9 ]
Celkový počet hlasov : 13
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Will: Na RPGfore by ti vela ludi by ti povedalo, ze menej pravidiel = lepsi storytelling :-)

Netrufam si povedat, ci je to pravda.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Will: Na RPGfore by ti vela ludi by ti povedalo, ze menej pravidiel = lepsi storytelling :-)


no mozno tak par ludi by ti taketo nieco povedalo.

a potom by prisla druha minimalne rovnako velka skupina ktora by ti vysipala x mechanik ktore storytelling priamo podporuju ;)

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
To vidiet na smere kam sa ubera D&D, to vidiet na tom, ako sa "hype"uju jednoduche 20stranove pravidla a to vidiet aj na tom, ze kopa ludi vidi, ze "get & go" pristup ma nieco do seba.


Co je urcite dobre na sessny na conoch ci v pionerieskom tabore ale pre dlhodobejsie kampane mi to pride ako nulovy prinos. (Asi som konzerva v tomto smere :P)


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jedna vec je zjednocovanie herných mechanizmov na jeden typ (viď ADnD => DnD 3,5)

...druhá je hobľovanie týchto mechanizmov na jednoduchšie a agregovanie rôznych pravidiel do spoločných chlievov.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Vyjadril som sa trochu kostrbato tak to skusim rozpisat ajked som si stale neni isty ci vystihnem tu myslienku :D

Storytelling je samozrejme nezavisly na pravidlach a nieje problem si vymysliet veci ktore v pravidlach niesu ak sa veci daju v settingu zdovodnit. Ajtak mam radsej ked je svet co najviac rozmanity (e.g. mrte supernaturalov v oWoD ktorych nikto nikdy nevyuzije v jednej kamapani ale ked jedneho z nich treba nieje nutne ho vymyslat uplne z nicoho.) Pripadne nejaky aspon priblizny herny mechanizmus ak chcem nieco pouzit aby som sa nevzpriecil pravidlam sveta. To je ale individualne.

Skor mi ide o obavu z trendu lde zjednodusujuce sa pravidla navadzaju aj na flakanie storytellingu. Mozno tato obava existuje iba v mojej hlave a je odvodena hlavne z PC sceny. Obava aby aj papierove dobrodruzstva neboli iba o tom ako si raz za cas skocime do dediny nakupit lektvary a inac drtime jeden monster quest za druhym.
Nehral som ale so ziadnym s mladsich storytellerov takze to neviem realne posudit. Ako toto vninate vy?

Podarilo sa uplne presne :)


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
zjednodusujuce sa pravidla navadzaju aj na flakanie storytellingu. tato obava existuje iba v mojej hlave a je odvodena hlavne z PC sceny


toto je miesanie hrusiek a jablk a este aj PC sliviek. jedno s druhym a nieto este s tretim nema nic spolocne. zjednodusene pravidla naopak nesvecia gamistickemu stylu hrania.

Citácia:
...druhá je hobľovanie týchto mechanizmov na jednoduchšie a agregovanie rôznych pravidiel do spoločných chlievov.


precitaj si FATE ktory presne toto robi a je to jeden z najlepsich systemov na podporu vytvarania pribehu vobec.

odlisujem komplexnost pravidiel na simulaciu reality a podporovanie budovania pribehov.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
zjednodusujuce sa pravidla navadzaju aj na flakanie storytellingu

O tom si nie som isty. Ved v historii boli prve pravidla D&D na asi 30 stranach a neviem, ci storytelling flakali viac, ako v 180stranovych pravidlach o tri desiatky rokov neskor.

Rovnako si netrufam povedat, ci Vampiristi flakaju storytelling viac ako D&Dckari, a ci D&Dckari ho flakaju viac alebo menej, ako Dracakisti.

Mnozstva pravidiel podla na jednej strane podporuju vseobecny konsenzus ("ano, pad z vysky ti dava tolko a tolko zraneni"), na druhej strane mozu skoncit pri tom, ze nerobis nic ine, len optimalizujes postavu, aby si z pravidiel vytazil co najviac.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 11.01.2005
Príspevky: 76
Body: 5
Bydlisko: Aldis, Ravnica a Praha

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Podle mého názoru došlo k tomu, že se pravidla zjednodušila aby se nemuselo zbytečně vyhledávat v tabulkách a narušovat tím atmosféru hry. Všchny údaje je mnohem snazší si zapamatovat a tak ti to může ST rovnou vypálit aniž by něco hledal.

_________________
He, who stands with me shall be my brother!


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Mnozstva pravidiel podla na jednej strane podporuju vseobecny konsenzus ("ano, pad z vysky ti dava tolko a tolko zraneni"), na druhej strane mozu skoncit pri tom, ze nerobis nic ine, len optimalizujes postavu, aby si ...
... neumřel na pád z výšky.

Osobně si nedovolím tvrdit že člověk co hraje DrD je horší Vypravěč než já. Co je tohle za blbej nápad. Vždyť je jedno nakolik upravují RP, pokdu člověk nemá cit pro vyprávění, nenaslouchá a nesebereflektuje tka mu sebelepší návo je k ničemu.

Zrovna třeba Demon the Fallen také nění kdo ví co cos e týče radám ST...


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Will napísal:
Skor mi ide o obavu z trendu lde zjednodusujuce sa pravidla navadzaju aj na flakanie storytellingu.


Koukám tohle je tu hojně citovaná hláška. Tak já jí taky ocituju. Neřekl bych, že zjednodušující pravidla souvisí s flákáním storytellingu, ale jistá rizika v přílišném zjednodušování přesto existují. Existuje určitá hranice složitosti (resp. jejího nedostatku), kdy je ta hra tak s prominutím "jednoduše blbá" až je nehratelná.

Člověk vyžaduje určitou psychickou výzvu složitosti (odpovídající věku, intelektovému potenciálu) a její postupné narůstání, aby ho činnost bavila. Typický příklad jsou šachy, hra, která je zábavná díky své složitosti a tomu, že roste spolu s hráčem (tím jak se dokážete dívat víc dopředu). Oproti řekněme jejímu chudšímu příbuznému dámě - která je náročná pro děti, ale dospělý si s ní už tolik srandy neužije.

RPGčko by taky mělo nabízet něco k neustálému objevování, aby zábavné nejen bylo, ale hlavně i vydrželo. Nicméně si nemyslím, že to nějak výrazně souvisí s flákáním storytellingu, protože storyteller stojí vždycky proti nekonečné složitosti hráčského uvažování, což je výzva jen obtížně překonatelná.

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 11.01.2005
Príspevky: 76
Body: 5
Bydlisko: Aldis, Ravnica a Praha

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V tomto směru si myslím, že nWoD zapracoval na změnách ve velkém. Hra je zjednodušená natolik aby nerušila svými komplikovanými mechanikami a zároveň neí stupidní. Navíc, když vyčerpáte možnosti smertelníka, můžete nabrat nové možnosti (tedy stát se upírem, mágem, vlkodlakem, šílencem...). Hra mi v tomto směru přijde dokonale vyvážená.

Děkuji Alnagu za vynikající příspěvek.

_________________
He, who stands with me shall be my brother!


Hore
 Profil  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 30.09.2004
Príspevky: 73
Body: 5
Bydlisko: Spodne vrstvy spolocnosti

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
myslim, ze toto nemusi byt debata ohladne zjednodusovania pravidiel, kedze ide absolutne o kazdeho ST ako si voju hru pojme, a viem o ludoch, ktori hraju stare WoDko podla pravidiel noveho, so starymi realiami a naopak, o to tu podla mna nejde..

 skor mi ide o tu lenivost (nechcem pouzivat vulgarizmy) celeho WhiteWolfa a princip, akym povedali "zabudnite na stary svet, tento je uuuuplne novy, akurat v nom najdete skoro vsetko zo stareho len v poupravenej verzii"..akoze, ja som pri pohlade na nazvy ako Malkovian, Sangiovanni naozaj zaplakal..nemyslite, ze by sa WoD mali skor snazil zjednodusovat pravidla (akoze, ja som si ich zjednodusil aj sam, a bez nejakeho ukrutneho marketingoveho tahu neviemkolkych kniziek a myslim, ze kazdy ST to dokaze) a ked je potrebny nejaky vyssy zasah, pozeram do starych pravidiel.mne akurat pride ten cely princip nWoD uplne postaveny na hlavu, kedze WW mali ovela vacsie pole posobnosti..napr. Vampire z buducnosti (smrncovany do Shadowrunu..) alebo mozno situacia postapokalyptycka po Gehenne ci hocico ine..nie, oni namiesto toho zblbli starych hracov novymi principmi (nie pravidlovymi ale pravidlami sveta) a ti ktori su na stare realie zvyknuti len krutia hlavou..

_________________
"Mors principum est..." Smrť je len začiatok....


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Osobne sa vo Vampirovi nevyznam, ale zase z cisto komerncneho hladiska je ich pristup logicky.

Tak, ako sa v tretej edicii znovunakoplo D&D v tom zmysle, ze niektore mechaniky ostali (zakladne atributy), niektore pribudli (Base Attack Bonus), niektore sice ostali, ale s s povodnou verziou maju spolocne len meno (Toto je AC, ano, je to cislo vyjadrujuce obranu, ale v podstate je to uplne naopak, ako minule).

To iste sa stalo s Vampirom, len v rovine fluffu. Podla mna z marketingoveho hladiska by ziadna ina vetva nebola taka predajna, ako tato - Shadowrun Vampire je uzko specificka zalezitost, po Gehenne toho uz asi nie je velmi co robit, resp. by to bolo nekompatibilne s ideami stareho WoDu, space vampire je hroza sama o sebe. Navyse by si si akoukolvek inou moznostou zahodili potencialnych kupcov a zahodili komplet tradiciu. (Je ironiou osudu, ze sa siria klebety o tom, ze White Wolf pojde zachvilu "do kytek").

Podla mna hraci, ktori chcu hrat stary WoD s novymi pravidlami to v pohode mozu robit, takisto novy WoD so starymi pravidlami - nik tomu nebrani.

Myslim, ze aj White Wolf povedal, ze novy WoD v podstate nema so starym nic spolocne - je to kompletne novy svet - nieco podobne, ako ked sa vyda kompletne prepracovana verzia softveru.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 30.09.2004
Príspevky: 73
Body: 5
Bydlisko: Spodne vrstvy spolocnosti

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ano, to je pravda. mal by to byt uplne novy svet. ale potom by tam nemohla byt ta oplovica veci, ktore su sice nazvom totozne, alebo podobne a pritom je to nieco uplne ine, alebo podobne, ale tie najlepsie veci tam chybaju...a to je na tom to zle..

_________________
"Mors principum est..." Smrť je len začiatok....


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
ano, to je pravda. mal by to byt uplne novy svet. ale potom by tam nemohla byt ta oplovica veci, ktore su sice nazvom totozne, alebo podobne a pritom je to nieco uplne ine, alebo podobne, ale tie najlepsie veci tam chybaju...a to je na tom to zle..


To sa uz rozoberalo, ale ako vravim, co brani napr. ukradnutiu metaplotu, ak sa ti to paci?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 71 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun