heh, ja sa zas napak pridavam na stranu stareho WoD a to velmi pervelmi razantne. zacnem poporiadku
vampire-co sa tyka neprehladnosti a mnozstva starych klanov, to mi nikdy ani nenapadlo..boli nejake stereotypy, ktore vsak hrac mohol porusovat, system nenavisti bol prepracovany, co sa tyka siekt, politickych bojov atd. a nechapem, preco niekto prisiel s uplne novou koncepciou, ktora starych hracov ktori boli zazrati proste musi odradit, pretoze im chyba jedna a viac drobnosti ktore mali radi. a ja nenavidim aj tu lenivost tvorcov, ked uz chcu nieco nove, tak nech to aj nove je , a nech tam nenachadzam veci ako Malkovian, SanGiovanni ci niektore klany, s ktorymi si ani nedali tu namahu aby ich premenovali, len ich niekde presunuli...
mage- v starom mage musel kazdy mag ovladat niekolko ciest, a aj tak nebol nabuseny. priklad nekromancie - Euthanatos musel mat prime, matter aj forces na druhom stupni, aby mysticky ozivil prvotny ohen dany do kosti pri kreacii. hrac si takto stvorenu zombiu ceni a nevyuziva tu schopnost kazdu chvilu, kedze dane vycarovanie nieco stoji a paradox je svina...v novom WoDe staci sfera death 3 a frcis so zombiami len tak jedna radost a nemas k nim ani citovy vztah
werewolf-nehodnotim, niesom oboznameny s novym, aj ked vynechanie ostatnych schapechangerov nemusi byt az tak na zahodenie..alebo aspon ich obmedzenie na niekolko jedincov, co je ale cisto moj pohlad na vec, niekto moze menicov milovat a vypustil by upirov...kazdopadne pozerajuc sa na zralokodlaka a dinosaurodlaka cosi vo mne hlboko hrklo..
wraith-priserne ochudobnenie na uroven ubohych teenage americkych horrorov...vsetka atmosfera v cudu, ani som to nemohol citat...ble. oproti staremu Wraithu co sa tyka atmosfery nula bodov
promethean- KONECNE ich napadlo, ze mozu tvorit nieco ine, nove a nevykradat samych seba. promethean je jediny pozitivny krok, mimo zjednodusenia pravidiel, dokonca som jedneho prometheana zahrnul aj do hry stareho WoDu
pravidla-na polemiku. skuseny PJ si ich aj tak prisposobil. osobne hody kockami riesim velmi malo a viac sa zameriavam na to, ze pozriem do hracovho papieru a z jeho vlastnosti usudim, ako by to mohlo vyst. plus si hodim raz aby bol zastupeny prvok nahody. inak podla mna WoD je minimalne o hadzani kockou a stokrat viac o atmosfere
howgh