HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 71 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

NewWoD alebo OldWoD?
NewWoD 31%  31%  [ 4 ]
OldWoD 69%  69%  [ 9 ]
Celkový počet hlasov : 13
Autor Správa

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aeris v prve řadě bych byl rád kdyby jsi vyhodil konfliktni modus operandi :)

Já myslel souvislost s věkem, ty s hraním, já si z toho dělal srandu, ty to bereš jako konflikt.

Proč mám rád nWOD jsem vyjádřil soukromým názorem, který nekritizuj. Je to moje právo a názor.

Tvůj názor je oapčný tka ho zde napiš, stejně jako Warrior, já ho budu respektovat. Otázka je přeci psotavená oWOD vsnWOD, já an ní odpověděl a ostatní názory respektuji, ale nemusím nad nimi debatovat a někohonutně lanařit do jiného systému ;). BTW já myslím dostupnost originálů, máme z bratrem asi 8 knih nových originálem, DC mě nezajímá, ale koupit starý systém se dělá dost blbě (Noble Knight, Ebay). :)

CO mě ale zajímá, je počet - ty říkáš staří hráči chtěli ponechat starý fluff s novým systémem. Za prvé komerčně je to hovadina. A White Wolf někdo musí živit že, když to nedělá Magic. Za druhé bylo jich milion, nebo aspoň 100 000? Ne? Kolik z nich nakonec hraje nWOD i oWOD? Kolik z nich si koupilo nové knihy a změnilo názor? (To není kritika, mě by to zajímalo a také by mě zajímalo zda jsi nad tím přemýšlel i takto).

Warrior - jenom proto že se ti nový WOD nelíbí ho nemusíš urážet. Sux stejně starej, tak idiotské nápady jsou poplatné době vzniku.  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Mě se více líbí i vampíři, už to nejsou děvčata v síťovanejch punčochách  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :wink:


Hore
 Profil  

Chaos Sorcerer
Obrázok používateľa

Založený: 05.03.2005
Príspevky: 1277
Body: 16
Bydlisko: the Screaming Vortex
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
Aeris v prve řadě bych byl rád kdyby jsi vyhodil konfliktni modus operandi :)

Já myslel souvislost s věkem, ty s hraním, já si z toho dělal srandu, ty to bereš jako konflikt.

Proč mám rád nWOD jsem vyjádřil soukromým názorem, který nekritizuj. Je to moje právo a názor.

Tvůj názor je oapčný tka ho zde napiš, stejně jako Warrior, já ho budu respektovat. Otázka je přeci psotavená oWOD vsnWOD, já an ní odpověděl a ostatní názory respektuji, ale nemusím nad nimi debatovat a někohonutně lanařit do jiného systému ;). BTW já myslím dostupnost originálů, máme z bratrem asi 8 knih nových originálem, DC mě nezajímá, ale koupit starý systém se dělá dost blbě (Noble Knight, Ebay). :)

CO mě ale zajímá, je počet - ty říkáš staří hráči chtěli ponechat starý fluff s novým systémem. Za prvé komerčně je to hovadina. A White Wolf někdo musí živit že, když to nedělá Magic. Za druhé bylo jich milion, nebo aspoň 100 000? Ne? Kolik z nich nakonec hraje nWOD i oWOD? Kolik z nich si koupilo nové knihy a změnilo názor? (To není kritika, mě by to zajímalo a také by mě zajímalo zda jsi nad tím přemýšlel i takto).


Ja tú poznámku ohľadom veku neberiem osobne, to, že niekde nedám smajla, neznamená, že to beriem vážne.

Tvoj názor nekritizujem, kritizujem a vyvraciam len tvoje odôvodnenia, už som sa predtým vyjadril, že mi je jasné, že existujú aj zástancovia nWoD.

Svoj názor som tu vyjadril, len je možná trošku rozlezený po viacerých predošlých príspevkoch. Nikoho tu nelanárim, len obhajujem oWoD. Dostupnosť originálov je jasný prípad, WW nie sú komunisti, takže neprodukujú na skládku, "staré a zlé oWoD" bolo zlikvidované, aby mohol vyštartovať nWoD. Navyše WoD nikdy nebol komerčnou sračkou ako napr. DnD 3e.

Hej premýšľal som nad tým aj tak, za mnou stoja viaceré už dosť staré a dlho žijúce WoD fóra, kde aj nadaľej majorita "starých" diskutuje a hrá oWoD, schválne si ich choď zopár omrknúť.

_________________
Chaos is the only answer


Hore
 Profil ICQ Facebook  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
OOKEJ

Stejně ačkoliv jsem WOD chtěl hrát jsem si našel jinou alternativu - Cadwallon. Ale ten Novosibirsk nakonec stvořím ;)


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Kolko hracov odsudilo novy WoD len preto, ze kainovsky pociatok a gehennovsky koniec boli z pribehu vyhodene?

Inak v diskusiach na usenete vyplynula zaujimava myslienka: co takto povazovat stary a novy WoD za dva pohlady (dve spracovania) na tu istu vec? [konkurencia]

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
:x my hatered will carry on...
:wink:

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Pútnik

Založený: 18.09.2006
Príspevky: 21
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No... já jsem rozhodně pro nWoD.

>Mnohem lepší systém.
>V oWoD bylo víc Shapeshifterů, než lidský populace. Navíc mi některý z nich byly dost hnusný (mogolové aj.)
>oWoD je vytvářen s tím, že se hraje podle pravidel jedné rasy, a ostatní sekundují. Když se pokusíte je nějak logicky propojit, narazíte (a tvrdě).
>v nWoD nejsou postavy tak mocné. Pokud chci hrát urbanfantasy horor, ke kterému je WoD určený, tak to je o dost vhodnější
>nWoD podporuje hraní obyčejných mortálů (ve starym byly, bez ěnjaké podpory duchů nebo tak něco, jen zákusky).
>Přehlednější klanování (zaprvé - netvrďte mi, že jste se v oWoD pořádně vyznali. To protě nešlo. Zadruhé - mnohem míň to svádí ke hraní archetypů, to že jste u nějakýho klanu ještě neříká, co jste zač

Pravda, že nWoD má i nevýhody, ale nejsou tak strašný, aby se nedaly předělat.
>Je dětinštější. Ale schopnej ST tohle smázne ani se nad tim nepozastaví
>Není v něm technokracie. Ne, že bych postrádal sektu ovládající svět, ale schází mi ten směr magie.
>Systém magie tak jak ho nabízí MtAwk se mi líbí o dost míň, než systém MtAsc (mluvím o systému ve smyslu settingu, ne kostek)


Skutečnost, že
>nWoD postrádá celkový komplot, mi přijde spíš příjemná. Hra se mnohem víc soustředí na hraní postav samotných a na jejich charakter, než na globální problémy.




Jinak z oWoD bylo pár her, který bych si klidně hnedka zahrál, třeba Wraith the Oblivion nebo Demon the Fallen.

Changeling the Dreaming byly dobrý RPG, ale mizerný WoD.

Takže asi tak z mojí strany.

_________________
Hi, Alnag! I couldn´t live without you ;)


Hore
 Profil  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 30.09.2004
Príspevky: 73
Body: 5
Bydlisko: Spodne vrstvy spolocnosti

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
heh, ja sa zas napak pridavam na stranu stareho WoD a to velmi pervelmi razantne. zacnem poporiadku

  vampire-co sa tyka neprehladnosti a mnozstva starych klanov, to mi nikdy ani nenapadlo..boli nejake stereotypy, ktore vsak hrac mohol porusovat, system nenavisti bol prepracovany, co sa tyka siekt, politickych bojov atd. a nechapem, preco niekto prisiel s uplne novou koncepciou, ktora starych hracov ktori boli zazrati proste musi odradit, pretoze im chyba jedna a viac drobnosti ktore mali radi. a ja nenavidim aj tu lenivost tvorcov, ked uz chcu nieco nove, tak nech to aj nove je , a nech tam nenachadzam veci ako Malkovian, SanGiovanni ci niektore klany, s ktorymi si ani nedali tu namahu aby ich premenovali, len ich niekde presunuli...

 mage- v starom mage musel kazdy mag ovladat niekolko ciest, a aj tak nebol nabuseny. priklad nekromancie - Euthanatos musel mat prime, matter aj forces na druhom stupni, aby mysticky ozivil prvotny ohen dany do kosti pri kreacii. hrac si takto stvorenu zombiu ceni a nevyuziva tu schopnost kazdu chvilu, kedze dane vycarovanie nieco stoji a paradox je svina...v novom WoDe staci sfera death 3 a frcis so zombiami len tak jedna radost a nemas k nim ani citovy vztah :)

werewolf-nehodnotim, niesom oboznameny s novym, aj ked vynechanie ostatnych schapechangerov nemusi byt az tak na zahodenie..alebo aspon ich obmedzenie na niekolko jedincov, co je ale cisto moj pohlad na vec, niekto moze menicov milovat a vypustil by upirov...kazdopadne pozerajuc sa na zralokodlaka a dinosaurodlaka cosi vo mne hlboko hrklo..

 wraith-priserne ochudobnenie na uroven ubohych teenage americkych horrorov...vsetka atmosfera v cudu, ani som to nemohol citat...ble. oproti staremu Wraithu co sa tyka atmosfery nula bodov

 promethean- KONECNE ich napadlo, ze mozu tvorit nieco ine, nove a nevykradat samych seba. promethean je jediny pozitivny krok, mimo zjednodusenia pravidiel, dokonca som jedneho prometheana zahrnul aj do hry stareho WoDu

pravidla-na polemiku. skuseny PJ si ich aj tak prisposobil. osobne hody kockami riesim velmi malo a viac sa zameriavam na to, ze pozriem do hracovho papieru a z jeho vlastnosti usudim, ako by to mohlo vyst. plus si hodim raz aby bol zastupeny prvok nahody. inak podla mna WoD je minimalne o hadzani kockou a stokrat viac o atmosfere

howgh

_________________
"Mors principum est..." Smrť je len začiatok....


Hore
 Profil  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
K tym shapeshifterom a premnozenosti supernaturalov - berte to ako X rocnu historiu sveta pocas ktorej vychadzali nove prirucky a s nimi aj nove bytosti, kazdy mesiac v magazine nova postava atd. Ja osobne som tymto obcas az zhrozeny.

Naozaj si myslite, ze novy svet tomuto unikne? Ze donho zase s casom nenacpu vsetko? Mozno v obmenenej forme ale skonci to pri tom istom. Je to vecna otazka trvalo udrzatelneho rozvoja :) ked kazdy takto expandujuci universe musi raz za cas prejst uplnym vyhladenim a novym startom.

To co ma skor trapi je, ako tu bolo spomenute odraz doby v ktorej vznikol. Momentalnu dobu a jej pristup k storytellingu nemam moc rad.

P.S.: Ak hrate sessnu napr. v Bratislave a je vas tam 4-5 + cela societa, uz to samo o sebe je pretazovanie sveta a vobec k tomu nepotrebujete 100 druhov supernaturalov, stci, ze ste vsetci vampiri ;) Ale to chcete koli kazdej kravine cestovat do Viedne a Prahy?  :ikonka01:


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Momentalnu dobu a jej pristup k storytellingu nemam moc rad.

Nie je problem hlavne v tom, ze sucasny svet je ako dobre namazana masina, do ktorej mas velky problem nieco pridat, aby sa nezrutil?

Hlavne ked to nieco su vampirovia?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Alef0> z hladiska settingu si myslim, ze co to sa tam este da pridat ajked mozno ja by som skor ubral a vylepsil zostavajuce (patrim k ludom co povazuju vsetky sub bloodlines za uplnu zbytocnost :D). Zaroven je viacero pristupov k tomuto svetu, staci si porovnat iba WoD a romany Ann Rice.

Tebou citovana veta sa ale tyka realneho sveta. Nepaci sa mi tzv. "fast, fluid and fun" pristup ktorym sa ohana dost tvorcov v sucastnej dobe a v konecnom dosledku tak zabehnuty svet degeneruju a strategicke ci balancujuce elementy neutralizuju len preto aby sa dala plne nabusena zakladna postavit do 5 minut. Tento priklad je teraz z PC sveta (konkretne C&C3 pri ktorom som sa prvy krat zapojil na EA fora a bol som velmi sklamany ako dnesna generacia hracov vnima zaner RTS) ale prejavuje sa aj v inych odvetviach.  Dokonca mam pocit, ze tato jednoduchost PC hier v poslednej dobe prechadza do papieroveho sveta a to je to co ma trapi. Zatial co pri akcii na monitore sa da mnoho prvkov vypustit pretoze hrac sa actually pozera na to co robi papier podla mna vyzaduje omnoho komplexnejsi pristup aby sa vsetky veci dali dobre robit aj v opisnej forme.
Hlavne pristup ku storytellingu kde by setting mal dbat na to aby hraci mali dost priestoru sa vzit do role a nie iba si rychlo vytvorit postavy a ist do akcie. Papier nikdy neponukne to odreagovavacie klikanie a ani to nieje jeho ulohou.


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Will - súhlas.

SW Saga Rulez!
DnD v4.0 Rules, too!
:nonono:

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
eh? potrebujete aby RPG hra mala nutne prekomplikovane pravidla?

ja toto streamlineovanie pravidiel celkom vitam (dokedy sa to neprezenie) ...

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus> Zjednodusovanie pravidiel je fajn ale nemalo by tlacit na storytelling.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mam pocit, ze celkove svet speje k zjednodusovaniu, zrejme casy patstostranovych uberrealistickych uberdetailnych pravidiel skoncili.

To vidiet na smere kam sa ubera D&D, to vidiet na tom, ako sa "hype"uju jednoduche 20stranove pravidla a to vidiet aj na tom, ze kopa ludi vidi, ze "get & go" pristup ma nieco do seba.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Will napísal:
Corvus> Zjednodusovanie pravidiel je fajn ale nemalo by tlacit na storytelling.


tejto vete vobec nerozumiem....

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 71 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun