HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 18 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Co robit, ked si pripravite uzasne patvrstvove detektivne dobrodruzstvo, kde mate do detailov naplanovane, co sa ma stat a nakoniec zistite, ze hraci skoncia v prudkom zakyse?

Nakopnete ich nejakym cinom "deus ex machina" (neprirodzenym, ale zato najvhodnejsim riesenim v danej chvili)? Nechate ich varit sa? Dovolite im hodit overenie Knowledge, ktore im doda dolezitu stopu?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
v tom nasom dobrodruzstve to bolo trochu o inom. jedine mozne riesenie sme jedoducho odmietali spravit. (zmlatit chuda dievca, ktore sme pred tym zachranili aby nam ukazala smer cesty za vlkodlakov v lese v tme a v dazdi)
a na ziadne ine sme nedosli.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dobre, ale aj to spada do tapania. Napr. ked si DM mysli, ze vypalenie polovice mesta je jedinym najvhodnejsim sposobom, ako ukoncit dobrodruzstvo a hracom sa to prieci a nevidia inu moznost.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
tomuto konkrétnemu prípadu sa nehovorí tápanie, ale morálna dilema.

išlo o to či postavy majú žalúdok dokončiť čo sa začalo.
či majú "gule" obetovať niečo pre "menšie zlo" (alebo "väčšie dobro"...?!!)

preplesk mladej NPC a jej draggovanie po lese nie je nič ak už 7 dedinčanov skončilo v spároch beštie.  8)

edit: There som vravel že tam BUDE jedna takáto vec (morálna dilema - v mojich stories je vždy. alebo sa snaží byť.)... ale zjavne som ju dosť zakopal a nebola "na prvý pohľad" jasná...

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Hej, ale nie je to take, ze (vulgarne povedane) postavy s good alignmentom sa malokedy znizia k takemuto zlu?

A co ked hraci nevedia tu dilemu vyriesit?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Hej, ale nie je to take, ze (vulgarne povedane) postavy s good alignmentom sa malokedy znizia k takemuto zlu?

A co ked hraci nevedia tu dilemu vyriesit?

ANO, o tom moje hry sú...  8)  :lol:

ot
teraz DMujem v DrD+:
mám príbeh kde ak postavy urobia veci správne, v podstate zničia dedinu.
ak však nechajú veci bežať, dedina sa dostane samovoľne do spárov škaredého zla.
čo je tu "dobré"? čo je "správne"?
ani jedno.
/ot

práve tieto morálne rozhodovania sú pre mňa korením na hraní RPG - tu sa hráč proste musí rozhodnúť kam a za koho kope.
preto je zaujímavé hranie charakteru Paladinov  :twisted:
a Inkvizície  :twisted:  :twisted:

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No, ono stale vies tapanie vyriesit tak, ze si povies "nema to vyznam, neriesime to dalej" (s prienikom hernej i nehernej urovne).

Lenze to asi nie je uplne to, co sa ocakava od kvalitnej sessiony.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
myslim quicci, že tlačiť postavy (aj nasilu) k takemuto zlu... je nie moc šťastné... ked to postavy nechcú... hlavne v tomto dedinkastyle kontexte...

ale vtakej dlhej kampani si viem predstaviť behom roka (hrania) spraviť z paladina blackguarda...alebo dačo

no na jednu session... to nemusí byť to pravé :)

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
čo sa očakáva od kvalitnej session?

to, na čom sa hráči dohodnú... (a nebudem rozoberať konkrétny tento prípad, povieme si to pri IRL pive niekedy...)

edit: preplesk NPC a nahučanie naň je ZLO? (tu sa dostávame do rekurzívnej debaty...)

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
este k tej konkretnej hre: ja som priznam sa moralnu dilemu vobec nezaregistroval.. skor dilemu so zdravym rozumom. ked jurgen nevrhol ist do lesa tak som si len poklepal na celo.
mozno to bol problem ze bolo treba spravit DVE veci ktore sa priecili postavam.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dřív jsem to dělal tak, že když měla nějaká situace jen jedno řešení, tak jsem hráče dusil tak dlouho, dokud ho - třeba jen náhodou - neřekli. Dneska vidím, že takový postup je chyba. Chce to minimálně dvě stopy, dvě možnosti, dvě nápovědy vedoucí k rozluštění, aby jedna mohla být stále v zásobě. Ale ještě lepší je mít jich víc a nemít jediný správný způsob řešení.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
suhlasim...
ale ked je moznost len jedna a hracom to nejak nedochadza tak vacsinou zacnem s malymi hintami a koncim pri hode na inteligenciu.  :roll:

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
2 riešenia...

ak áno, tak potom jedno nepríjemné a druhé ťažké.

Corvus napísal:
ked je moznost len jedna a hracom to nejak nedochadza tak vacsinou zacnem s malymi hintami a koncim pri hode na inteligenciu. :
presne toto som robil včera:)
na druhej strane, hráči počuli Legendu a nepýtali sa na podrobnosti... (double pwnage)

ale zjavne som to trochu prepískol  :oops: .

troll - nie sú hráči čo by hrali Grim n Gritty Survival príbehy  :lol:  - /troll

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
znalost legendy by nam nijak nepomohla, tak ci tak by som do lesa z vlastnej vole neutekal. ale tieto konkretne veci patria do ineho threadu.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Niekedy sa da podstrcit drobnost napr., podrobnejsim opisom miestnosti , niekedy sa da predmet jednoducho premiestnit (hraci uplne ignorovali nejaku lokaciu ale preskumavali inu tak jednu stopu nasli tam instead.

Vzdy je ale lepsie mat pripravenych niekolko variant, obzvlast pre mensie veci u ktorych sa nikdy neda dopredu urcit co vsetko si hraci vsimnu ci budu chciet skumat.

_________________
Obrázok
"He who controls the past commands the future, He who commands the future, conquers the past."
--Kane--


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 18 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun