Videl som vyseky z prirucky tejto hry. V podstate ide o nizkourovnovy, ne.epicky svet plusminus blizky realite slovanskeho sveta 10. a 11. storocia.
Prirucka je kombinovanou priruckou herneho sveta a pravidiel pre hraca.
Obrovsku cast (polovicu?) zabera fluff, teda popisy vtedajsieho sveta, historia, popis miest (odohrava sa to na terajsom uzemi Polska a Ciech, zoznam krestanskych radov (i so zoznamom papezov), typicke dracakovske pribehove lyricke vsuvky... V podstate prve pravidla sa zjavia az na osemdesiatej strane.
Na mechanike je vidiet, ze sa inspirovala kde-cim. Je tam 6 klasickych d20 atributov. Napodiv existuje viacero ras - popri ludoch su tu vily, divozienky, stolemovia (lesni "obrovia"), krzaty (nieco ako hobitotrpaslici),
Povolania neexistuju - jestvuje len nieco ako archetypy a to su typicke veci ako Kupec, Zbrojnos, Bojovnik, Lovec, Knaz... je ich vela. Jediny mechanicky rozdiel je v tom, ze kazde povolanie ma ine dva talenty, co mu urcuje mnozinu zrucnosti, ktore sa dokaze naucit. (Zrucnosti sa riesia podobne ako v d20).
Existuju potom szkolenia, co je ekvivalent featov, cize specialnych specialnych schopnosti - tu spadaju znalosti specialnych utokov (silovy, riposte), schopnost vidiel v tme, alebo hrozivy vyzor. Featy sa kupuju za body, ktore prideluje Pan lesa namiesto skusenostnych bodovza body sa tiez daju vylepsovat zrucnosti.
Suboj je vyrieseny svojsky. Kazda akcia stoji niekolko pohybovych bodov (ked ste niekedy hrali Realms of Arkania, tak nejak tak). Hadze sa utok vs obrana, pocitaju sa uspechy (podobne ako v CaroDejovi Zs. Vargu). Co sa tyka zivotov, mam pocit, ze postava ma niekolko obrannych bodov, ktore su zlepsene vysokou silou, brnenim a schopnostami. Uspesny utok potom ubera z obrannych hodov a ak ich presiahne, tak znamena to, ze hrdina to nevykryl a odhryzne mu to zo Zdravia (Constitution).
Magia funguje z ideologickeho hladiska zaujimavo - v pripade Slovanov existuje viacero radov, a kazdy zodpoveda za isty druh Magie. Napr. Svarog manipuluje so svetlom a ohnom. Kuziel existuje len malo, kupuju sa za body Pana lesa a pri zosielani sa overuje, ci sa kuzlo zoslalo. Samotne kuzla su pomerne slabe - najsilnejsia utocna vec bol nejaky blesk.
Okrem toho Slovania maju pristup do Niwii (nieco ako astral) a este existuje moznost vyvolavat slabsich bozikov.
-------------------------------------------------------------
Celkovo ma prekvapuje mnozstvo fluffu, len naozaj si kladiem otazku, ci mechaniky obstoja (kedze je to zmes vsetkeho mozneho: d20 principov, podhadzovaciek, nadhadzovaciek, zrucnosto-talento-featov).
Mozno by to chcelo skrizit Warheart s arkonskym fluffom. Ako by povedal Corvus, je zvlastne, ze to nikomu doteraz nenapadlo.
_________________ Light hand of Empelol.
|