Arkona je polske papierove RPG vydane v roku 2003 nakladatelstvom S.Print, zrejme pokus o nejaky polsky variant D&D. Existuje fragment na polskej Wikipedii, ktory hovori (moj amatersky preklad so slovnikom):
V roku 966 Mieško odmietol prijatie krstu (pod vplyvom(?) sameho Peruna). Europa sa rozdelila na dva tabory: krestansky a pohansky.
Hraci si vyberaju bud Slovanov (pohanov) alebo krestanov (Nemcov, Cechov, Danov a pod.) Na vybere nabozenstva zavisi vyber povolani.
Krestania nemozu pouzivat magiu, ale maju k dispozicii mnohorake vydobytky "vedy", napr. chirurgiu. Slovania maju 6 hlavnych bozstiev, mozu pouzivat magiu a prechadzat do sveta obyvaneho demonmi.
Z diskusii na polskych forach (ktore tiez trpia syndromom D&D - od tretej strany sa zacali hadat, ktore mechaniky su lepsie) sa ukazuje, ze napad je dobry, len realizacia pokrivkava - vraj to museli intenzivne opravovat a aj tak su niektore mechaniky znacne divne.
Arkona – gra fabularna
wydawca: S.PRINT
miejsce wydania: Warszawa
data wydania: 2003
nr wydania: I
ISBN: 83-919901-0-9
liczba stron: 320
kategoria: fantastyka
ilustracje: Paweł Kłopotowski Piotr Paczkowski Piotr „Tweedy” Gawiński
projekt okładki i opracowanie graficzne: Piotr Paczkowski
format książki: 200x270 mm
okładka: twarda
cena: 79 zł