HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 68 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Aku styl pravidiel preferujete?
AD&D 43%  43%  [ 9 ]
DrD 14%  14%  [ 3 ]
ShadowRun 10%  10%  [ 2 ]
Vampire 14%  14%  [ 3 ]
D&D 0%  0%  [ 0 ]
D&D tretia edicia 19%  19%  [ 4 ]
Celkový počet hlasov : 21
Autor Správa

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Fingolfin napísal:
Shadow napísal:
Da sa hrat aj klasicky AD&D za vampira :D Lenze ta nikto nebude mat rad :D


Dalsia kvazi rasa, ktoru nikto nema (z mne nepochopitelnych pricin) rad :? ... svet je zkorumpovany, plny elitarov.. co si myslia, ze su lepsi, len preto, ze ... ehm, elfovia fuj. Preco mate vsetci tie nepekne predsudky voci drowom? :shock: :D

Nemám nic proti drovům jako je Liriel baenre, nebo jisty odpadlik z domu Daermon N’a’shezbaernon. Ty ostatní zabíjet pomocí kouzla, či čepele.

Hail to Corellon Larethian.

Samar Moonflower :ikonka10:


Hore
 Profil  

Ugly Retarded Homo

Založený: 05.09.2004
Príspevky: 1321
Body: 5
Bydlisko: Zvolen
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ja som iny od vas vsetkych asi,ale Mag nieje to prave orechove pre mna :P
ja skor Drow Spellsword /kde sa to da vybrat,tam si to hned vyberiem :P /..alebo take daco..alebo paladin

_________________
Obrázok


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
belial napísal:
hmm...ale 20 levelov sa nudit,aby som potom cely svet vytrieskal???
divneee... :D :P


preco nudit? preco vytrieskat? ved zabavy moze byt dost aj po 20. tom leveli (,,Hello Mr. Bane, I've never...")


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 09.09.2004
Príspevky: 410
Body: 5
Bydlisko: Fokin Koshice Sity

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No podla mna je to so systemami tak, ze kazdy RPG system je vyvazeny v urcitom prostredí.
Napríklad si neviem predstavit, ako by sme system so Shadowrunu vsadili do prostredia napr sveta Forgotten Realms.

Shadowrun system je dobrí v prostredí a dobe v akom je. ADaD je dobrý tam de je... a tak podobne.

Akurat neviem jak su riešene GURPS. Viem o čo zhruba ide len si tam neviem predstavit, jak je poriešena magia, a či vobec je nejak poriešena.

_________________
I´m not Jesus. I´m just full of peace.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Grey_Rashka napísal:
Akurat neviem jak su riešene GURPS. Viem o čo zhruba ide len si tam neviem predstavit, jak je poriešena magia, a či vobec je nejak poriešena.


Mágia v GURPSe je poriešená určite (to by asi odohnali polovicu fantasy hráčov). Tiež GURPS nepoznám a tiež sa pýtam, či sa môže stať, že sa v jednom súboji môže stretnúť kúzelník verzus chlapík s AK-47 (a ako by to dopadlo)...


Hore
 Profil ICQ  

vis maior
Obrázok používateľa

Založený: 20.07.2004
Príspevky: 4458
Body: 21
Bydlisko: Morava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Grey_Rashka napísal:
Akurat neviem jak su riešene GURPS. Viem o čo zhruba ide len si tam neviem predstavit, jak je poriešena magia, a či vobec je nejak poriešena.


Mágia v GURPSe je poriešená určite (to by asi odohnali polovicu fantasy hráčov). Tiež GURPS nepoznám a tiež sa pýtam, či sa môže stať, že sa v jednom súboji môže stretnúť kúzelník verzus chlapík s AK-47 (a ako by to dopadlo)...


Magia V GURPS samozrejme poriesena je aj ked dost odlisne od inych systemov, ktore poznam. Tu su hlavne odlisnosti:

1. GURPS je tzv. "point-based system" cize za skusenosti postava dostava body, za ktore si potom moze zlepsovat svoje vlastnosti, pripadne si "kupovat" nove. Neexistuju tu teda tradicne povolania (class) ako ich pozname napriklad z DrD a preto sa tu nestretnete ani s tradicnym magom. Kuzlit moze v GURPS v zasade kazda postava, ktora ma prislusne skilly.

2. Neexistuju tu ani vopred dane kuzla. Kuzlenie je v GURPS dost zavisle na improvizacii a fantazii hracov. Funguje to tak, ze hrac si vymysli akekolvek kuzlo (je limitovany skillmi) a toto potom popise GameMasterovi, ktory mu (ak kuzlo povoli) urci obtiaznost, na ktoru si bude hadzat, aby pri kuzleni uspel.
Kuzla sa vytvaraju akymsi skladanim. Cize napriklad pre kuzlo vyssieho stupna (povedzme fireball) musi postava ovladat nizsie kuzla (kuzlo na vytvorenie ohna + nejake kineticke kuzlo, ktorym ten ohen "hodi" )

3. V GURPS sa nekuzli z many ani sa kuzla nememoruju. Na kuzlenie sa pouziva Fatigue (vydrz?), ktora je samozrejme zavisla na sile postavy. V podstate ma podobnu funkciu ako mana, aj sa podobne obnovuje (odpocinkom, jedlom,...) ale naviac ma priame dosledky na fyzicke vlastnosti postavy. To znamena, ze ked postava vela kuzli a "spotrebuje" si napr. 90% Fatigue tak je potom primerane "unavena".


A s tym prikladom AK-47 vs magia si myslim, ze to bude ako vsade inde. Magicke postavy su na zaciatku hry mierne v nevyhode ale v neskorsich fazach sa to obrati.

Inak ja hram GURPS iba chvilu a v pravidlach sa este az tak nevyznam, takze mozno som napisal nejaku blbost, v tom pripade ma prosim niekto opravte :roll: :wink:


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 09.09.2004
Príspevky: 410
Body: 5
Bydlisko: Fokin Koshice Sity

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Neviem ako vy, ale ja som zaťažený na Shadowrun. To je svet kde je všetko možné. A pre tých čo nevedia...

Tak ako v GURPS, povolania neexistujú. Máš zoznam dovedností, schopností a vedomostí. Niektore si vyberieš, čo sa naučiš to vieš.

Za dobrodružstvo dostaneš karmu, a za tú si vylepšuješ prakticky všetko. Aj kúzla.

AK-74 s granátometom vs. mágia,.- no, nie je to neobviklé. A je to poriešené velmi dobre. V Shadowrune. Ale vecssinou rýchlejsí vyhráva. Alebo ten vychcanejší. Ked možeš, strel ho do chrbta. Bude menej problémov.

Ale musím podotknúť, že mágia je v Shadowe velmi silná. Mocný mág možeš byť prakticky od začiatku, a časom sú mágovia asi najsilnejší zo všetkých.

Ale na Shadove je fajn to, že možeš byť majster sveta, a neviem aky makač, ale jedna dávka z brokovnice večšinou spoľahlivo porieši každú postavu. To znamená, že nikto velmi nemože vyskakovať aj ked už hraje dlho. Ale zase, kto ovlada roleplay, ten si to dovoliť može, trošku, občas.... V Shadovrune totiž nesu životy. Napr v DrD, mal bojovník na 9. lvl 85 životou. Neexistoval taky škret, čo by ho sundal do desať sekúnd.

Ale v Shadowrune daj skretovy do ruky brokovnicu s laserovim zameriavaním, a trol sa do troch sekúnd váľa vo vlastnej krvi.

Proste, Shadowrun je moja love. Česť a slávu maníkom z FASA Corporation. :ikonka19:

_________________
I´m not Jesus. I´m just full of peace.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Prítomnosť či neprítomnosť hitpointov môže byť niekedy výhodou a niekedy nie. Aj keď sa životy nedajú nijak racionálne vysvetliť.
(,,Klasický priklad": predstavte si dvoch nahých ľudí prikovaných k stene. Ak sa ich niekto bude chcieť zbaviť, s jedným to vybaví jedným šmahom. Druhý vydrži šmahov 20. Prečo? Lebo druhý je bojovník na 15. leveli a má 90 životov)

Hitpointy riešia situácie, keď sa bojovník rádu a věhlasu Drizzta nemusí obávať všetkého, čo sa hýbe (pretože každý úbohý goblin môže mať v ruke kalašnikov a je preňho smrteľnou hrozbou), predpokladá sa, že jeho schopnosti a odolnosť umožňujú takého situácie riešiť s prehľadom

Chcem povedať, že sa to môže stať aj v D&D - napr. goblin nájde zvitok s fireballom - ale určite zvitky s fireballom sú menej časté ako kalašnikovy a Drizzt určite prežije fireball skôr ako dávku z AK. (V reči D&D 3e: keď goblin nájde dostane AK-47, zvýši sa jeho Challenge Rating o 30, čo je dosť zvláštne).

Neviem. Možno som príliš ovplyvnený fantasy settingom.


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V GURPSe sú tabuľky s ničivými schopnosťami všetkých zbraní. Neviem či je v nej aj AK - 75 s granátometom ale guľomety tam sú. Tieto zbrane môže používať kto chce len je tam pár zádrhelov.

1, Ceny súvisia s technickou vyspelosťov sveta kde hráš. Ak si vo fantasy svete máš asi 10-krát menej peňazí ako v 20. storočí tak ťa AK-75 výjde dosť draho.
2, Potrebuješ "Nezvyčajný Backrond" či dačo podobné aby si túto zbraň len mal. Ak jo chceš vedieť používať bude to stáť mnóóóóóho "character pointov".
3, Nikde nezoženieš muníciu.

Ak si stále myslíš, že sa to oplatí. Stačí ti už len Prehovoriť Gamemastra aby ti ten AK-75 alebo čo cheš povolil.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

vis maior
Obrázok používateľa

Založený: 20.07.2004
Príspevky: 4458
Body: 21
Bydlisko: Morava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Prítomnosť či neprítomnosť hitpointov môže byť niekedy výhodou a niekedy nie. Aj keď sa životy nedajú nijak racionálne vysvetliť.
(,,Klasický priklad": predstavte si dvoch nahých ľudí prikovaných k stene. Ak sa ich niekto bude chcieť zbaviť, s jedným to vybaví jedným šmahom. Druhý vydrži šmahov 20. Prečo? Lebo druhý je bojovník na 15. leveli a má 90 životov)


preco by sa nedali vysvetlit? podla mna je prirodzene ze skuseny bojovnik (a teda fyzicky vyspely) vydrzi viac ako nejaky vychradnuty mag :roll:


Hore
 Profil ICQ  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nightfall napísal:
preco by sa nedali vysvetlit? podla mna je prirodzene ze skuseny bojovnik (a teda fyzicky vyspely) vydrzi viac ako nejaky vychradnuty mag :roll:

No neviem, podľa mňa keď namakanému barbarovi prestrčíš cez oko rožeravený drát a vytiahneš ho cez ucho, nevydrží o nič viac ako trasoritka mág. :)

Osobne som skôr zástancom systémov, kde sú len malé rozdiely medzi hitpointami jednotlivých povolaní (alebo HP neexistujú) a celkový počet HP je veľmi nízky. Vtedy záleží skôr na obratnosti / výbave danej postavy, či ju útok položí, alebo nie. Na jednej strane to stále spôsobí, že skúsený bojovník dokáže rozchodiť niekoľkých slabších a na druhú stranu sa tým predíde situáciám, kedy jeden maník s 2000 HP roznesie celú armádu, alebo keď do neho musí kat sekerou rúbať pol hodinu, kým mu tá hlava pomaľovaná odpadne. :)

Ale ono vo všeobecnosti to je vždy na DMovi. Nič mu nebráni povedať hráčovi, ktorý ma fightera na 37 leveli so 451 HP, že jednoducho umrel, pretože priamy osamotený útok na dvojtisícovú armádu orkov je vždy zlý nápad. :)

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

vis maior
Obrázok používateľa

Založený: 20.07.2004
Príspevky: 4458
Body: 21
Bydlisko: Morava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Annun: No zase nemozes chciet, aby to bolo uplne realne..keby hrdina chcipol po prvej rane mecom, to by hratelnosti moc nepomohlo :) ale je fakt ze nesmrtelnych superhrdinov tiez nemusim


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 09.09.2004
Príspevky: 410
Body: 5
Bydlisko: Fokin Koshice Sity

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ono co ja viem, tak sa napr pád z výšky násobí úrovňou. A napr ked ta niekto podreze tak tiez. Mam teraz na mysli ADaD a podobne hitpointove systemi.

Nightfall napísal
Citácia:
preco by sa nedali vysvetlit? podla mna je prirodzene ze skuseny bojovnik (a teda fyzicky vyspely) vydrzi viac ako nejaky vychradnuty mag


no a to stale nie je dôvod preco pouzivat HP. V shadowe tiez skuseny bojovnik riesi nejakych sračov s prehladom, ale jak ti niekto z 20 centimetrov a k tomu zo zadu do hlavy streli s lahkou pištoľou, je po tebe - skúseny alebo nie... A je to podla mna realnejsie ako keby som mal tie rany ustať ešte tri. Nehovorim ze Shadow ma dokonaly system, ale nema daleko :P

_________________
I´m not Jesus. I´m just full of peace.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nightfall napísal:
Annun: No zase nemozes chciet, aby to bolo uplne realne..keby hrdina chcipol po prvej rane mecom, to by hratelnosti moc nepomohlo :) ale je fakt ze nesmrtelnych superhrdinov tiez nemusim


Este stale mi to nejde do hlavy. Bolo by mi velmi smutno, keby moju postavu vytrenovanu od plienok (v preklade: level napr. 8) odbachne nejaky goblin s Kalasnikovom v krikoch.

Twoflower spominal, ze AK-47 je vo fantasy svete dost draha. Lenze z toho co viem o Shadowrune je, ze fantasy + moderny svet v jednom, takze tam tato situacia asi nenastane - teda ze tento zazrak je vcelku bezny. Skus mi to vysvetlit, Grey_Rashka.

Hitpointy sa vysvetluju dost tazko, ale vymyslel niekto nieco lepsie?


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 09.09.2004
Príspevky: 410
Body: 5
Bydlisko: Fokin Koshice Sity

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
no alef... a ostatne ľudiá

To je tak... je to v čase 2053... technika brutalna... t.j. máš všetko možné... od pištolí cez brokovnice a samopale až po ťašké kulomety a hriankovače. Proste si predstav zem za 50 rokov. Akurat si predstav do toho sveta elfov, trollov, orkov, trpaslikov a ludí a drakov a upirov a saskvočov a krakenov a ghulov a neviem co este...(dejiny tu nebudem rozoberať, ale su premakane. v podstate ide o to ze v roku 2011 abo tak nejak nastalo prebudenie).

A kedze je to v modernom veku, existuju policajti. Aj ked je AK-47 bežné(no, teda jej modernejsia varianta) tak si nemozeš dovoliť ho nosiť hoci pod kabátom. Bo príde fízel, a hned ideš do basi. Abo na teba rovno SWAT zavolaju. Si predstav dnes niekoho jak beha s kalachom po ulici kde byvas. Niekto si rozmyslí či bude srať fízlov abo radšej doma kukať telku a žrať chipsi.

A tak. Zbrane su bežné, hlavne v podsvetí, t.j. tam kde sa hráči pohybujú. A ked už k boji dojde, postava ktora útok čaká a má vybavenie(neprestrelnu vestu) tak je velmi pravdepodobné, že útok prežije. No ked nabehne nejaky čurak od zadu, to je večšinou konec.

Ale zas, postava urcena na boj (poulicny samuraj), ma v sebe vecsinou kopu implantatov... je rýchlejsí, silnejsí a odolnejsí. Moze mat lepsí zrak a moze byt presnejsí ako iní ludia. Taky samuraj s plným vybavením moze vydrzat(s trochou stastia :D ) aj plne automaticku strelbu so spominaneho AK. Vlastne kuzelnik so spravnymi kuzlami tiez.

A je tu dalsi faktor... medicína. Je na pokrocilejsej úrovni. Samozrejme ked nemas hlavu abo pol mozgu ta us ta nic nezachráni, ale prestrelenu pečen zvládnu v poho. Aj natrhnutu miechu.

Taze tak... je to uplne ine ako v ADaD. V ADaD ked si napr bojovnik na 10. urovni, a nabehnes do krcmi s tým že sa tam robíš majster sveta a vytrepeš každého sedláka kedy sa ti zachce, v sadowe si nemozeš dovoliť nabehnuť do baru a podskakovať. Nigdy nevies, či ťa dakto nestreli do zátilku ked sa otočíš.

A to je asi to co som spominal, system Shadowrunu je dobrí pre Shadowrun... t.j. do sveta roku 2053. Neviem si s tým systémom predstaviť ADaD.

Je to dobre tak ako to je. Treba to skúsiť, ja som si to zamiloval hneď. A tý, ktorých odrádza absencia chladných zbraní, nech nezúfajú . Používajú sa hojne jak katany, tak biče(a la Jhony Mnemonic), aj sekeri, bejzbolky, boxere, a aj luky a kuše, hviezdice a kopa dalšieho sortimentu. :twisted:

_________________
I´m not Jesus. I´m just full of peace.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 68 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun