HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 30 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mozno tato tema tu uz je v mnohych variaciach mnohokrat, ale mata ma tato otazka:
Chcel by som pocut vase nazory na negativa triapolkovej edicie. Poprosim rozumne argumenty, nie vyroky typu ,,lebo je to #^$(@#$#", ,,lebo WoTC sux", ,,lebo vydat novu ediciu po troch rokoch je svinacina".

Dakujem :-)


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 07.10.2004
Príspevky: 7236
Body: 121
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
zjednodusenie-niak sa mi to nezda ale cim jednoduchsie tym horsie kde su casy ked som mal 12 saving throwov
urcite najhorsi je system abilit -ved je to ako draci doupe
niektore realie boli upravene ale neviem konkretne
predmety- nic proti ale s nastupom 3 edicie som prestal mat zaujem o magicke predmety-asi za to moze neverwinter nights
nostalgia-vzdy ked si spomeniem tak mam chut vratit sa spat alebo ubit vizardom hlavu
mali pokracovat alebo rozsirovat a nie hrabat prachy

_________________
Blep


Hore
 Profil  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ako hráčovi počítačových implementácií tohoto systému sa mi to páči viac, ako AD&D. Má to síce viac možností, ako powergamiť (min-maxiť), ale to je vždy záležitosť konkrétneho hráča / DMa.

A tiež sa mi DND zdá trochu reálnejšie, pretože som nikdy nechápal, prečo môj ranger nemôže byť tak trochu aj slabý bard a prečo moja druidka ani za nič na svete nevystrelí z toho luku.

Na druhú stranu sa mi ale nepáči nový , D20-tkový spôsob hádzania na útok a AC. Kde sú staré dobré časy THAC0 a záporných AC, ja pýtam sa?

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 07.10.2004
Príspevky: 7236
Body: 121
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
presne to je to co sa mi pacilo -ohurovat ludi ktory si myslia za si debil ked mas ac - 11a saving throw vs polymorph 3
a obmedzili level len do 20

_________________
Blep


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
mne sa zasa akurat nepaci to ze kazda postava moze zobrat nejake druhe povolanie... Ked som raz mag tak asik nebudem taky dobry v tom ze zoberiem do ruky obojrucny mec... je daleko pravdepodobnejsie ze ten mec ani nezdvihnem... Plus to ac ma dostalo. A najviac ma aj tak stve ze sa pridavanim levelov zvysuju atributy.... Prosto raz nieco mam dane a basta, nemeni sa, maximalne s vekom alebo magicky...

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Teda, mne osobne sa pacia tri logicke savy, nez 5 nelogickych (,,a co teraz? je toto spell? wand? breath weapon? ani jedno z toho?)

farar_metod: Ake realie boli upravene? Co myslis pod realiami? Forgotten Realms?

S predmetmi je to zvlastne. V kazdom pripade sa da vysvetlit, ako prichadzaju na svet magicke predmety. V AD&D je vytvorenie magickeho meca priam heroicky vykon -- co sa mi naozaj velmi paci, ale napr. take potiony mozu vyrabat az osmolevelny klerici. Ak sa uvazi, kolko je na svete takych vysokolevelnych klerikov a ked sa uvazi, kolki z nich varia cele dni potiony, tak mi je zahadou, preco su potiony take bezne...

Ability, ano, presne ako DrD, to ma tiez napadlo...

Argument ,,hrabat prachy" je sice pravdivy, ale podla mna je filozofickou otazkou, kde by boli Wizardi, keby neprisla tretia edicia (tesne pred tym bolo TSR v pekle).

S tym ohurovanim ludi, no, ehm, to hadam tak pre ludi, co sa na hranie pridu pozriet prvy krat. Mne sa osobne zda logickejsie konzistentne pravidlo ,,cim vacsie cislo, tym lepsie". Ak by som sa raz rozhodol vratit spat k AD&D, tak by som skusil obratit minimalne system THAC0/AC a savy naopak (zda sa mi, ze tomu nic nebrani).

Obmedzenie levelu len do 20ky ma podla mna dve vysvetlenia: mam pocit, ze v AD&D jest napisane ,,po dvadsiatom leveli je to uz nuda, to sa uz nikomu nechce". A keby aj nie, tak jestvuje prirucka pre epicke (20+) postavy. Takze sa mi zda, ze tento argument tiez velmi neobstoji :-)

So zvysovanim abilit je to podla otazka preferencii -- odhliadnuc od toho jestvuje mnoho moznosti, ako si ability zvysovat.

Mam pocit, ze najvacsou tragediou su featy a multiclassing. Multiclassing podla mna vyrazne potrebuje ustanovanie domacich pravidiel DMom -- inak sa naozaj podporuje munchkinism (minmaxovanie). (multiclass fighter/wizard je mozny aj v AD&D a pokial sa dobre pamatam, tiez tam nie su nejake ine predpoklady, azda len sila 9 ;-) .

Featy su dobrou myslienkou, ale tiez uvazujem, ci sa nemal ich pocet jemne obmedzit.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ano sila 9 a inteligencia 13, lenze to moze kuzlit maximalne 4 levelove kuzla co je trocha pomoc ale aj tak. Ale zaroven pri tom na sebe nesmie mat ziadne brnenie, prve obmedzenie, dost velke. POtom dostava iba priemer HP nedostava HP za kazdu classu zvlast ale dostane (figter/mag) 10+4/2 co je 7. Na maga je to sice dost ale zasa figter bez brnenia.... A dalsia vec je ze sa mu expy delia dvoma, co efektivne spomaluje jeho postup po leveloch na polovicu. To som hovoril o multiclasse samozrejme. Dualclass je o niecom inom.

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tak pozor, v tretej edícii vieš tiež kúzliť kúzla len toho levelu, koľko máš INT - 10. (ak si sorcerer, tak CHAR, ak clerik, tak WIS, samozrejme).

A čo sa týka expov, ak nie si človek, wizard / fighter nie je tvoja favored class a je medzi nimi viac ako 2 levely rozdiel, máš EXP penaltu. A expy sa efektívne tiež delia dvoma, pretože level 4 fighter je expami ekvivalentný s level 2 magom / level 2 fighterom (ak ten f/m nema exp penaltu). Dokonca by som si dovolil tvrdiť, že multiclass ma v tomto v ADAD dokonca výhodu, pretože tam máš za rovnaký počet expov omnoho menšie rozdiely medzi multi a normálnou postavou (teraz si to vycucám z prstu, lebo sa mi nechce hrabať v tabuľkách, ale napríklad level 15 fighter je tam ekvivalent s level 12 / 12 fighter / mage).

A ak nosíš brnenie, máš šancu zlyhať v castingu (ak na to nemáš hafo featov). Táto šanca je relatívne vysoká už pri koženom brnení so štítom a nemyslím, že by v trojke behalo nejako veľa mágov obrnených (a ak áno, museli tomu venovať značný vývoj svojej postavy a veľa tomu obetovali, čo si myslím, že je ok).

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Já nadhodím post z nedávné diskuze z Czech DnD fór, kde se na mě snesla kritika že nadávám na 3,5E a 3E kudy kráčím, takže moje reakce:

Tak pozor Sylvaene, jde o to že já nemám nic proti hráčům, ani nic proti těm kteří to hrají, já ventiluji své pocity vůči vydavately, a protože máme svobou slova, nevidím důvod proč bych své pocity nemoh ventilovat. Já respektuji a toleruji ostatní kterým se 3E líbí, ale to ještě neznamená že budu mlčet. Jesltiže tě to uráží tak ti opakuji tovje slova, tak to toleruj. Já na třetí edici nevidím opravdu nic pozitivního, je mi líto. Nevím jak jsi přišel k tomu že tím že urážím třetí edici shazuji i lidi kteří ji hraji. To je docela hodne stahovačné.

Třetí edice totiž ač jí tak vychvaluješ nepřináší skoro nic převratného a pokud používáš rozšířený systém druhé edice, tzv. Player´s Option máš stejné, ne-li lepší možnosti budovat psotavu k obrazu svému.

Uznávám že 3E má určité množství vychytávek, ale prostě jí nemám rád, stejně jako nemám rád jak s ní WOTC zachází.

Je mi líto Syle, ale nikdo a nic mi nemůže zakázat ventilovat své pocity vůči systému, proti hráčům nic nemám!


Sylvaen: Ale vzhledem k tomu že naše názory jsou natolik rozdílné, nemá cenu je zde rozpitvávat. Nemám jí rád a basta.Osobně jí považuji za přeboostovanou, zbytečně krvavou podporující Pwer play a Hack'n Slash kampaně vzhledem ke konstrukci a stavbě jednotlivých povolání. Ovšem nikdo mi nevyvrátí že 3E daleko více podporuje Power play, kterému se nikdo nedokáže ubránit. Já za tím vidím jenom obchod a komerci, zvlášt "převratné! změny mezi 3E a 3,5 E.

Co je pozitivní je systém větší konroly nad vytvářenou postavou při postupech na úrovních (skilly - ty ale fungují jenom druhotně a velký rozdíl mezi NWP a Secondary Skills vydím jen v jejich vylepšování, featy - jak udělat z psotavy absolutně vychytaného vládce všech, Prestige Class nemají žádná omezení - jen bonusy a argument když si dám tuhle prestige class nemuho postupovat v tomto neobstojí, protože úrovně pořád zvětšuješ akorát máš jiné bonusy, ne?).

Co ale absolutně nesnáším je systém vícenásobných povolání, ty teda opodstatnění a logiku psotrádají a i když to zde někdo vysvětloval jako že měsíc jseš klerik, pak si vzpomeneš že chceš krást, a pak si zase vzpomeneš že by jsi rád uzdravoval, nebo podbně, tak toto vysvětlování neberu. Nebo mu nerozumím. A další věc co nesnáším je zvyšování atributů - vlastností.

To asi tak ve zkratce co mi nejvíce vadí a proč ji nemám rád. Ale to vše jde směrem k vydavately a tvůrcům, ne k lidem kteří ji hrají. proč bych neměl respektovat, nebo nějakým jiným způsoben shazovat (nedej bože považovat za blbce) lidi kteří hrají 3E. K tomu nemám důvod. Stejně jako nemám důvod napadat lidi kteří hrají GURPS, SHADOWRUN, či Dračí doupě. Považuješ ty lidi kteří hrají dračí doupě za nějaké horší? Ne. nevidím proč by kritika systému měla spojitost s lidmi, kteří systém hrají.


Hore
 Profil  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Annun - ohledně multiclassování v 2E - závisí na DM, stejně jako všude, protože ALL RULES ARE OPTIONAL! já osbně povoloval různé způsoby 2E multiclassování.


Hore
 Profil  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mne sa na Wizardoch páči jedna vec (aj keď teraz budem za zdroj považovať ich stránku o Magicu). Nemajú problém verejne povedať: áno, ide nám o prachy, no vždy sa snažíme nájsť kompromis medzi komerciou a spokojnosťou zákazníka (Magic totiž od svojho vzniku prešiel už nejedným obrovským škandálom, kedy sa na wizardow zosypala vlna kritiky za "komerčnosť").

Osobne si myslím, že ako firma majú veľmi inteligentný marketing a nech už sú ich "monopolné stratégie" akékoľvek, je fakt, že dokázali udržať na žive hafo hier, často ako jediní v obore.

A myslím si, že z tohto pohľadu bola trojka (triapolka) dobrý krok, pretože to oživilo ako firmu, tak aj hráčsku obec.

Dalcore, k tomu dlhému príspevku veľmi nemam čo povedať, keďže tu ťa z ponižovania nik neobvinil :), tak akurát snáď to, že pravidlo ALL RULES ARE OPTIONAL sa dá tak isto aplikovať aj na triapolku.

A snáď ešte to, že mne naopak systém premiešavania povolaní pripadá reálnejší. Stačí sa pozrieť na Drizzta napríklad. Ak by sme ho brali ako literárnu postavu, určite tam vystupuje viac ako Fighter / Thief / Ranger (okrem výborných bojových schopností a rangerskej filozofie má totiž aj dar využívať trochu zlodejské prepady zo zálohy a tak). Tiež nevidím dôvod, prečo by napríklad mág nemohol vedieť páčiť zámky, či prečo by bojovník nemohol raz za čas zanôtiť bardsong. To vysvetlenie, ktoré poskytil tebe (chvíˇul robím to, potom si "spomeniem" a robím to) je blbosť, skôr by som povedal, že niektoré postavy môžu byť takí "jack - of - all - trades", ktorí síce vďaka veľkému počtu povolaní v ničom nevynikajú, ale majú mnoho rozličných talentov.

PS: čakám na post "ty musíš být vždy v opozici!" :)

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ohledně Drizzta: Jistě, máš nepochybně pravdu, ale ve druhé edici dosáhneš naprosto stejných výsledků a logičtěji.
ěj tak přece nemůžeš zlodějem být
Podívej se na systém získávání EXP - Questové, a zabíjecí (existují i jiné, mi třeba užíváme takový vycházející z CLASS SKILLS AND FEATURES). Když mág bude kouzlit a učit se jak je možné a vůbec se připravovat na dráhu mága a najednou si vzpomene že chce páčit zámky - 1. na to má kouzla, 2. doteď to nedělal jak je možné že po dosažení X-tého levelu jako mág si najednou uděláš zkušenost jako zloděj.

Tady je daleko lepší 2. Edice ze souběžným multiclassováním ale s rozdělováním zkušeností nerovnoměrně. TJ začneš jako M/T, ze začátku budeš cpát expy do M, ale class skills jak jsou popsány v DM genie ti půjdou do T, tj budeš najednou Multiclass M5/T2.

Je to rozhodně logičtější a daleko více to odpovídá stylu získávání zkušeností - pokud nezískáš zkušenosti jako zlodějem


Hore
 Profil  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
Když mág bude kouzlit a učit se jak je možné a vůbec se připravovat na dráhu mága a najednou si vzpomene že chce páčit zámky - 1. na to má kouzla, 2. doteď to nedělal jak je možné že po dosažení X-tého levelu jako mág si najednou uděláš zkušenost jako zloděj.

To že má na to kúzla je síce fakt, no nijak to nesúvisí s tým, prečo by nemohol vedieť páčiť ich aj ručne. A to platí aj pre ostatné povolania (ktoré kúzla nemajú). Čo sa týka drastického "z levelu na level" získania nových skillov, to samozrejme veľmi realisticky nepôsobí, na druhú stranu, neexistuje systém, ktorý by dokázal realitu premietnuť dokonalo. Ja to beriem ako chybu na kráse triapolky, ktorú som ochotný prehltnúť, keďže mi inak poskytuje viac možností. Podobný protiargument sa inak často používa aj proti featom či skillom (jeden level mám v tracking 0, druhý už 5. wtf?), ale to je jednoducho spôsobené tým, že kým RPG používajú systém levelov, alebo teda stupňovaného zlepšovania postavy, bude to tak vždy. Jediné riešenie by bol prechod na úplný systém skillov, ktoré by sa zvyšovali priebežne tréningom (tak trochu ako napr. v Morrowinde).
Dalcor napísal:
Tady je daleko lepší 2. Edice ze souběžným multiclassováním ale s rozdělováním zkušeností nerovnoměrně. TJ začneš jako M/T, ze začátku budeš cpát expy do M, ale class skills jak jsou popsány v DM genie ti půjdou do T, tj budeš najednou Multiclass M5/T2.

To ale znamená, že sa od začiatku hry rozhodneš, že chceš byť M/T. V triapolke môžeš podobné rozhodnutie učiniť tiež, jediný rozdiel je, že tak spravíš až na druhom leveli, kedy si priberieš to druhé povolanie. Čo ak ma ale páčiť naučí nejaký starý deduško až keď budem mocný mág?

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Hmm...

Pravda je ze v dany okamzik je pak 3,5 E pruznejsi, ovsem ve 2E by se to dalo resit novou NWP profecienci Open Locks Kdyz si ji vezmes poprve das si RACE BASE podle tabulky u zlodeje + 10%. A kazdy dalsi vzati si teto NWP je + 10% a dalo by se to osetrit jeste tak ze za kazde rozumne pouziti dostanes treba + 1-10%. Takze 3 k tomu nepotrebuji :)

Me nepresvedcis stary priatel ze 3E je lepsi a o tolik pruznejsi :)

Co treba jednorazova inciativa navic nepocitano rychlosti zbrane - s rapirem jsi stejne rychlz jako s dvourucakem.


Hore
 Profil  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
Pravda je ze v dany okamzik je pak 3,5 E pruznejsi, ovsem ve 2E by se to dalo resit novou NWP profecienci Open Locks Kdyz si ji vezmes poprve das si RACE BASE podle tabulky u zlodeje + 10%. A kazdy dalsi vzati si teto NWP je + 10% a dalo by se to osetrit jeste tak ze za kazde rozumne pouziti dostanes treba + 1-10%. Takze 3 k tomu nepotrebuji :)

Ja som si teraz uvedomil, ja blbec starý, že v triapolke lockpicking už je skill, ktorý vie používať každé povolanie, ale thief ho zvyšuje rýchlejšie, takže to je vlastne takto spravené už teraz.
Dalcor napísal:
Me nepresvedcis stary priatel ze 3E je lepsi a o tolik pruznejsi :)

Začínam mať pocit, že ty ani tak neobhajuješ druhú edíciu, ako skôr nejakú svoju, značne modifikovanú variantu. Potom je ale samozrejmé, že na každý argument nájdeš protiargument. Takto ale môže postupovať aj každý obhajca tiapolky.
Dalcor napísal:
Co treba jednorazova inciativa navic nepocitano rychlosti zbrane - s rapirem jsi stejne rychlz jako s dvourucakem.

Do tohto vôbec nevidím, takže sa neviem vyjadriť. Okom laika v tom tak akurát ale vidím snahu Wizardov o zjednodušenie celej veci (ono mne tak v mnohom pripadá celá triapolka a nevidím to ako negatívum).

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 30 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun