Hráči: Corvus (?), Quicci, Katka, Thera (?), Bifi, Conlai (cezpoľný, ?), Dvorax (?)
Sorcerer & Sword je prídavok k rolovej hre Sorcerer (Ron Edwards, Adept Press 2001). Hráči hrajú postavy vo svete, kde mágia nie je prirodzenou, ľahko ovládateľnou záležitosťou. Ľudia sami o sebe neovládajú mágiu, vedia však čiastočne privolávať a ovládať démonov, ktorí z reality vytvárajú pokrútenú a zmanipulovanú perverznosť, v ktorej neplatia žiadne známe princípy. Človek však riskuje nebezpečné spojenie; démon má vlastnú vôľu a vlastnú osobnosť a môže spôsobovať problémy nielen zosielateľovi, ale aj celému ľudstvu.
Svet v ktorom k tomuto dochádza má kataklysmický nádych, v očakávaní niečoho nevysloviteľne skazonosného. Éra, keď Prastarí ovládali svet sa skončila apokalyptickým bojom o dominanciu. Moc Prastarých bola rozviata vetrom tejto spúšte, na svet prišli ľudia a podmanili si ho v boji s posledným z oslabených Prastarých, vrcholiac v kataklysme, ktorá zmietla prvé ľudské kráľovstvá. Nastal zlatý vek ľudí. Na svete však existujú temné miesta, na ktorých sa vojna podpísala, a ktoré dokazujú, že Prastarí nevymizli zo sveta úplne.
Hráči hrajú postavy - mágov schopných ovládať a privolávať démonov. Zároveň sú to postavy, ktoré pomoc zakázanej a zákernej mágie potrebujú, pretože sú “seriously fucked up”, konfrontovaní s problémami, ktoré vyžadujú toto nečisté riešenie. Základnou otázkou hry je, ako ďaleko postavy zájdu, aby dosiahli svoj cieľ.
Postavy v Sorcererovi nie sú nutne samozvaní zločinci, ani hrdinovia. Sú to ľudia, alebo postavy dohnané k tomu aby robili zakázané a nebezpečné, z dôvodov s ktorými sa môžeme stotožniť.
V tomto svete bizarnej hrôzy, odvážnejšej a neostýchavejšej než si myslíme že je, sa odohráva hra Sorcerer & Sword. Mágia nie je ako povel “prines”, ani ako riadená strela proti protivníkovi. Je naplnená strachom a mimo z tohto sveta. Psy brešú a deti plačú keď okolo prechádza mág; sedliaci si mrmlajú tajomne a chytajú pevne do rúk svoje vidly; šlachtičky utekajú rýchlo preč, zastavujúc sa iba na posledný pohľad. Keď prebehne kúzlo, znepokojujúce psychadelické efekty obklopia vzduch a látka z ktorej je vysnovaná realita sa premieňa a mení známe zákony. V tomto svete je mágia rovnako záležitosťou morálky, ako aj fyzickým javom.
Spoločnosť vo svete nie je priateľská a dobrosrdečná. Žiadni láskaví mágovia poskytujúci pomoc, kryptické rady a záchrany v poslednom momente. Naopak, spoločnosť je priama, seznuálna a brutálna. Kráľovia sú šialení, kráľovné sú dekadentné a kňazi sú skorumpovaní. Život má malú cenu, a zaniká ešte lahšie než je stvorený. Ľudské práva sú pojmom bez nejakého významu. Polovično vyvinuté (alebo polovično upadnuté) opočloveky zápasia o svoj vývoj z jaskýň, a havrani krákajú protivne.
Žiadna skupina postáv putujúca po svete, individuálne a osobné príbehy prelínajúce sa navzájom. Nelinearita plynutia času. Sedenia ako uzavreté poviedky. Prepájanie poviedok navzájom cez Kickery postáv a GM. Spoločná tvorba sveta. (Hranie démonov hráčmi.) Silná preferencia v hre na retrospektívu a fantasmagórie cez ktoré sa prepája príbeh. Element hrôzy a Prastarých v deji. Ženský príbeh pre ženské postavy. Kataklysma v ktorej majú prsty aj postavy a vývoj sveta pred a po nej
Hlavný zdroj literatúry:
R.E.Howard (rôzne poviedky), M.Moorcock (Elric), J.Salmonson (Tomoe Gozen)
A prvá vec k hráčom:
Hlavné postavy v tomto žánri sú mix, obrovský mix rôznorodých prístupov k životu, vlastností a povolaní. Intelektuáli, zákerní, zločinci. Hlavne si uvedom, že postava je tvoja, a pokiaľ jej nevdýchneš srdce, bude nudná, a nudný bude aj jej príbeh. Nespoliehaj sa iba na mechaniku tvorby postavy; rozmýšlaj o tom čo ťa baví a čo ťa zaujíma; aký príbeh svojej postavy by si rád videl, aké témy v nej budeš hľadať.
Nezabudni, že postava nie je hotový produkt. Je to prostriedok k vytváraniu príbehu. Uvedom si, že máš nielen zodpovednosť za hranie postavy, ale aj za hranie protagonistu. Ty určuješ príbeh, a musíš si to uvedomovať pri hraní postavy. Musíš ňou zaujať publikum, tak ako spisovateľ zaujíma svojich čitateľov. A publikom sú v hre ostatní hráči. Na to je nutné, aby si postavu poňal ako protagonistu.
_________________ "Však lev, to je vlastne kôň."
Naposledy upravil lev dňa Pi. 21. Dec 2007, 21:00, celkovo upravené 1 krát.
|