Pod backgroundom postavy v tejto diskusii poprosím striktne brať prípravu postavy pred hrou. Aký background dávate svojej postave? Pripravujete ho s ostatnými hráčmi? Je pre vás dôležitý?
_________________
Osobne som kedysi robil dlhé backgroundy, plné rodinných vzťahov, vzťahov k svetu, k NPC, so životnými postojmi, vysvetlením prečo a čo vie postava robiť a podobne. Backgroundy sme robievali osobitne, z čoho potom nastával problém, ako skĺbiť postavy dokopy. Niežeby to nešlo, ale bol s tým vždy problém. Druhá vec, tieto veci sa veľmi pri "questovom" type hry neprejavili.
Moja prvá postava sa vydala do sveta z bezpečia domova, lebo mal postihnutú sestru a chcel zarobiť peniaze na jej vyliečenie. Toto sa snáď nikdy v hre neukázalo.
Druhá postava bola trochu hlúpejšia, a rodina s ňou ľahko manipulovala, bola zbavená ambícii a vyslaná do sveta z duchovných motívov. Nemal som nikdy pocit, že by to malo vplyv na hru.
Tretia postava bola v konflikte s rodinou. U nej sa síce prejavil motív toho, že jeho ženu niekto zabil a pátral po vrahoch, ale motív musel ustúpiť questu, inak by sa družina rozpadla, alebo venovala niečomu, čo bolo v cieli len mojej postavy.
etc.
Podľa mňa je dôležité robiť postavy spolu. Jednak je dôležité vidieť, či postava zaujíma aj ostatných hráčov, a jednak ich môžete silne previazať. A nemyslím si, že dôležitý je rozpracovaný background, stačia tri podstatne vety, ale nech sa do hry premietnú. Osobne sa ma tiež zmocňuje to, že prípravou backgroundu "hrám pred hraním", a potom si ochudobňujem možnosti v hre. Toto je ale čisto moja osobná preferencia, niekoho pravdepodobne baví aj príprava postavy.
Ešte ukážka mojich Wushu postáv:
Jedna bola v severskom prostredí trollbornom. Snažila sa začleniť do spoločnosti, bola však odvrhovaná z nej. Iba jeho vojnové schopnosti, sila a zúrivosť spôsobovali, že bol osožný pre komunitu. Tento motív odcudzenia sa naplno prejavil v hre tým, že moja postava bola zlákaná čarodejnicou, ktorá mu ponúkala domov a uznanie. Nakoniec sa moja postava úplne zmenila na neľútostné zviera v poslednom boji a zúčtovala so svojou minulosťou tak, že zradila svojich spoludruhov.
Minule som mal postavu v post-apo prostredí, ktorá pochádzala zo zasľúbeného mesta, opradeného mýtami, kde bolo všetkého dostatok. Bol vychovaný ako mních a bol vyvrhnutý do sveta majstrami, lebo izolovaný v kláštore nedokázal už ďalej chápať, čo je to niečo cítiť k niekomu, a strácal to čo ho tvorilo ľudským. Do zničeného sveta sa vydal hľadať svoju príbuznú. Nakoniec v poslednej scéne sa tento "hláškovací majster kung fu" rozhodol obetovať svoj život pre svoju príbuznú, a naučil sa tak hlavnú lekciu.
_________________ "Však lev, to je vlastne kôň."
Naposledy upravil lev dňa Po. 07. Jan 2008, 16:49, celkovo upravené 1 krát.
|