lev napísal:
Pod backgroundom postavy v tejto diskusii poprosím striktne brať prípravu postavy pred hrou. Aký background dávate svojej postave? Pripravujete ho s ostatnými hráčmi? Je pre vás dôležitý?
najprv by som sa vyjadrila asi k otazke spolocnej pripravy....
po doterajsich skusenstiach by som skonstatovala, ze preferujem asi kombinovanu pripravu... t.j. urcity koncept postavy, vztahy v skupine, ak je to potrebne, vytvorit v spolupraci s hracmi, GMom (to ci vacsinu aspektov smerodajnych pre charakter postavy, alebo len urcitu cast zavisi samozrejme aj od konkretneho typu hry t.j. Wushu kontra d20)
pokial sa jedna o dlhsie hranie, je pre mna ziaduce dotvorit si postavu podla svojho vkusu v urcitych podstatnych veciach, ale tak aby zapadli do celkoveho konceptu hry
Citácia:
Ako už bolo povedané, v "tradičnom" hraní je dôraz na uveriteľnosť správania sa hráčov v roli a je potrebné pred hrou vykonštruovať identitu postavy (čoho dôkazom sú všelijaké dotazníky, prelúdiá a checklisty)
Citácia:
V príbehovom hraní príbeh začína okamihom hry. Je dobré, ak existuje background v podobe NPC (rodiny, priateľov, milencov, nepriateľov, kontaktov), lokácií a motivácií (len v máloktorej hre ide začať bez toho)
otazka, ktora ma zaujima, nakolko je mozne najst> hrat taky system, ktory by tieto dva pristupy spajal
totizto mam pocit, ze som skusala hrat obidvoma pristupmi a obidva pre mna maju vyhody, ktore sa mi pacia
existuje nieco ako synteza tychto rozlicnych pristupov? nielen teraz v tvorbe backgroundu, ale aj celkovo> ako pristupu tradicneho a pribehoveho hrania, kedze tieto dva pristupy mozno zobrat ako dva protipoly leziace na opacnych stranach jedneho spektra... lezi nieco v strede, resp. nieco co sa nevychyluje silne na jeden pol?
ci to zalezi od daneho konkretneho systemu a bolo by potrebne skusit viacere a hladat, cktory vyhovuje najblizsie?
pri tvorbe postavy sa totiz snazim zistit zakladne a podstatne udalosti, ktore mali vplyv na to, aka je v okamihu zacatia hrania, zistit, preco sa v danej postave vyvinuli take vlastnosti, ktore jej prave chcem dat pri vstupe do hrania (t.j. nedovera voci muzom napr. pretoze mala s nimi zenska postava zle skusenosti v minulosti, je postava ustrachana, naopak zbytocne sa vrha do dobrodruzstva? pre mna je dolezita otazka hlavne PRECO sa to stalo? atd.)
tieto vopred stanovene urcite oporne body, akasi kostra postavy je pre mna dolezita, aby som si dokazala predstavit, ako by postava mohla reagovat v danej situacii
teda dolezite je aj to klasicke "vcitenie sa do postavy"
avsak nemyslim si, ze by to nejako obmedzovalo moje rozhodovanie sa v konfliktnych situaciach, nemyslim si, ze ako tu uz bolo spominane sa "ochudobnujem o moznosti v hre"... prave naopak, tymto konfliktym situaciam to akosi dodava tu spravnu "stavu" prave kvoli tomu, lebo postava je nutena sa rozhodovat medzi svojou mozno skusenostou a novym stavom veci....
tuto vec uz spominala aj venus, toto je akysi odrazovy mostik pred hrou
avsak hlavne s cim suhlasim, dovody a motivy pre konanie postavy v hre sa daju vzdy nejako najst, teda postava najprv kona urcitym stylom v hre, lebo sa tak rozhodnem a z toho sa tvori aj mozno nejaky spätny pohlad na postavu v minulosti (v backgrounde su biele miesta, ktore som nemusela/nechcela specifikovat, nebolo to potrebne)
bolo spominane pisanie dlhych backgroundov pred hrou a nedodrziavanie v hre> suhlasim s tym, ze niekedy naozaj staci napisanie si par viet a s tym ist do hry a na tych postavit konflikty a pribeh> pre mna je to dokonca aj vyhodnejsie a pohodlnejsie
> aj tam si vsak rada aspon domyslam, preci tie vety pre danu postavu platia, robim tomu akusi vypln, ak sa da
ked potom pride hranie a postava sa aj nesprava podla daneho backgroundu, resp. sa niektore veci z neho uplne odignoruju, dokonca sa urcite vlastnosti popru... to mi vobec nevadi, prave to doplna plastickost postavy, jej roznorodost
pokial si vsak v backgrounde otvorene stanovim urcite veci, resp. vyslovene naznacim veci smerujuce do buducnosti (ako napr. levova postava chcela hladat sestru, moja postava zasa nejake informacie o otcovi), tak potom je zcasti aj ziaduce, aby sa tieto veci riesili v hre, aby na nich GM daval bangy resp. aby si ich samy hraci tvorili, ak to hra povoluje> v tomto pripade je teda ten "klasicky sposob" hrania a la questy dost problematicky
a inak mi napadlo> nemozno brat prave syndrom toho, ze sa castokrat vobec nehra podla backgroundu ako dosledok toho, ze sa vo vsetkych aj tradicnych hrach pouziva tiez zcasti pribehove hranie? pretoze postavy, povaha, charakter sa tvoria tym ako hrac reaguju na situacie v hre aj jednoducho hraju, tak ako chcu a neobzeraju sa az tak na background (mne sa tiez stalo, ze som nieco mala v backgrounde nieco napisane a hrala som inac, ako to v tej situacii bolo vyhodnejsie a nemyslim, ze by som s tym spatne mala problem)