Suhlasim ze problemy to su a verzia "zranenie, vysatie levelu" je riesenie dost biedne.
Ide mi vsak o to ukazat (hlavne Majovi) ze postava na 1 leveli vobec nemusi byt truhlik ktory odpadne ked uvidi krv alebo pocuje neslusne slovo a ktora nevie za ktory koniec sa drzi mec. Ze taka postava uz mohla davno riesit moralne dilemy zabit/nezabit alebo ja/oni.
Moj zlodej v sucasnej kampani prezil detstvo na cisarskom dvore plnom intrig a najomnych vrazd. Zmasakrovali mu celu rodinu (ako inac
). Potom bol ukryty 4 roky ako clen mafie hlavneho mesta a dalsieho 1.5 roka uteka pred zabijakmi do pre neho neznamej krajiny pricom sleduje konkretny vytyceny ciel.
Je na prvom leveli ale prezil desiatky extremnych situacii a urcite sa nevyhol zabitiu humanoida alebo nehumanoida. Urcite kradol, podvadzal a klamal.
Nieje mu prijemne niekoho zabit ale chladnokrvne to urobi ked si mysli ze nema na vyber (a to nielen z kratkodobeho ale aj strednodobeho pohladu - odstranit nebezpecenstvo skor ako bude neriesitelne). Preco by toto vsetko postava nemohla zazit?
Pretoze pravidla hovoria ze za zabitie potvory s takym a takym HD je tolko a tolko XPov, za ukradnutie, oklamanie, vyriesenie problemu ich je asi tolko a teda postava ktora toto vsetko spravila musi mat level aspon Y?
Ved inak by museli byt vsetky postavy prveho levelu vyrastat v klastore pod sklenenym zvonom oddeleni od realneho sveta. Jasne ze take postavy su a je aj zaujimave take hrat, ale ani zdaleka nie vsetky 1lev. postavy su len nepopisanou knihou, prekvapene z kazdej novej situacie do ktorej sa dostanu.