HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Táto téma je zamknutá, nemôžete upravovať príspevky ani posielať ďalšie odpovede.  [ Počet príspevkov: 121 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Ďalšia
Autor Správa

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Ako to tak citam, tak vase problemy su:

  1. Pridanie hraca po "initial Pitch Session"
  2. Nedostatocne vzajomne stotoznenie sa s ideami na Pitch Session prezentovanymi


Ludovo povedane, pitch session nebol taky ako ma byt, a preto teraz serial nenaplna predstavy ziadneho z vas.

(ak sa pytate ze co s tym, tak podla mna je uplne najlepsie to cele zahodit a spravit novy serial, v drasticky odlisnom zanri)

(anyway, ja iba idem okolo cestou ku vlastnemu topicu o DRYH, kludne ma ignorujte)

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Peekay, vitaj na fórach!

Súhlasím s tým čo píšeš, ešte by som pridal 3) a to zlé uchopenie celého systému pri samotnom hraní. Osobne si myslím, že aj napriek mnou kritizovaným nedotiahnutým veciam z pitch sessionu z toho mohla byť dobrá hra, ale veľmi krčovito sa pri hre potom ukázalo naše používanie systému (prílišné zjednávanie o scénach, bordel v tom kto čo má hovoriť a podobne).

Inak mne napadla ešte jedna vec, ako zaručiť, že napr. na pitch sessione sa schváli nápad (upíri), pritom hráči majú rôzne skúsenosti s týmto okruhom - niekto videl Blade, niekto videl klasické filmy, niekto hral angsty WoD, etc. Pri Wushu sme to chytro riešili pozeraním kúskov filmov, ale keď na pitch session ideme s tým, že nemáme konkrétnu predstavu (ešte nevieme, že hra je o upíroch), tak mi tam vzniká problém toho, ako sa spolu zladiť.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
lev napísal:
Peekay, vitaj na fórach!


Dakujem dakujem :D

lev napísal:
Súhlasím s tým čo píšeš, ešte by som pridal 3) a to zlé uchopenie celého systému pri samotnom hraní. Osobne si myslím, že aj napriek mnou kritizovaným nedotiahnutým veciam z pitch sessionu z toho mohla byť dobrá hra, ale veľmi krčovito sa pri hre potom ukázalo naše používanie systému (prílišné zjednávanie o scénach, bordel v tom kto čo má hovoriť a podobne).


No, ja som mal to obrovske stastie, ze po pociatocnom nadchnuti sa systemom som na prve hranie mal fantasticku zostavu - Markus, Bifi, Dvorax, Fin. Niektore veci, ktore mi neboli uplne jasne, som si tam ozrejmil/vyhouseruloval.

Inac co sa zjednavania scen tyka, toto vyzaduje agresivnu kontrolu producenta. Na nasich sessionoch musim pri requestovani sceny kolkokrat cloveka zastavit, pretoze nehovori agendu sceny ("o com to bude?"), ale priamo zacne definovat konflikt. Toto je nespravne, pretoze konflikt musi vzniknut az priamym odohranim sceny.

lev napísal:
Inak mne napadla ešte jedna vec, ako zaručiť, že napr. na pitch sessione sa schváli nápad (upíri), pritom hráči majú rôzne skúsenosti s týmto okruhom - niekto videl Blade, niekto videl klasické filmy, niekto hral angsty WoD, etc. Pri Wushu sme to chytro riešili pozeraním kúskov filmov, ale keď na pitch session ideme s tým, že nemáme konkrétnu predstavu (ešte nevieme, že hra je o upíroch), tak mi tam vzniká problém toho, ako sa spolu zladiť.


Mno... neviem, na mojich pitch sessionoch s tymto nikdy problem nebol. Ale ak sa rozhodnes pouzit tuto techniku, musis si byt vedomy obmedzeni, ktore tym nakupujes (konkretne, ze nevyrobis nieco vizualne nove, maximalne kolaz uz existujucich veci).

Kazdopadne ak to nezabalite, tak by som sa rad prisiel pozriet na session (robit audience, pripadne guest star). Mozno potom budem vediet trosku poradit, ze v com je presne problem :)

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Peekay napísal:
Inac co sa zjednavania scen tyka, toto vyzaduje agresivnu kontrolu producenta. Na nasich sessionoch musim pri requestovani sceny kolkokrat cloveka zastavit, pretoze nehovori agendu sceny ("o com to bude?"), ale priamo zacne definovat konflikt. Toto je nespravne, pretoze konflikt musi vzniknut az priamym odohranim sceny.


Hej toto sa nám presne stávalo.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Paradoxne, je to najcastejsi problem s PtAckami a kazda skupina si tym prejde (overene aj z Forgu). Nikto netusi preco to tak je, dokonca ani sam Matt Wilson. Mozno na to ten system trochu navadza - je to intuitivne, ale napriek tomu nespravne (a tusim pred tym knizka dokonca vystriha).

Dalsia vec, ktoru som zo zaciatku robil a neskor som o nej usudil, ze je nespravna, je ako producent podlahnut pokuseniu "Mas jasnu predstavu, tak si to zaramuj". Ramovat scenu ma vzdy producent, podla jasneho a strucneho poziadavku od hraca "Teraz chcem charakterovu scenu doma v kuchyni, kde sa budem hadat so zenou". Uz request typu "chcem hadku so zenou o tom, ci ma milenca" je nespravny, pretoze uvadza fakty, ktore sa mali uviest az odohranim sceny samotnej.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
suhlasim. robili sme presne tie chyby ktore spominas.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Peekay napísal:
Ako to tak citam, tak vase problemy su:
1. Pridanie hraca po "initial Pitch Session"

Ehm.  :lol:
Rád by som o sebe neuvažoval ako o probléme.  :D
Myslím, že som sa snažil byť prispôsobivý (aj keď sa zatiaľ nebolo veľmi čomu prispôsobovať) a z hľadiska postavy nijako dominantný. Navyše mám pocit, že vďaka tomu, že som bol na druhej Pitch Session (mali sme dve! hahá!), tak sa prostredie lepšie prekreslilo a mám tam kúsok aj ja. Problémom IMHO je, že nám nie je jasný žáner (detektívka? romanca? Underworld? Nosferatu? noir?) a že je to skoro pre všetkých skoro úplne nový spôsob hrania RPG (takže myslieť popri tom všetkom ešte aj na žáner nemusí byť easy).

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Kňažná
Obrázok používateľa

Založený: 29.09.2007
Príspevky: 326
Body: 5
Bydlisko: ja som vsade
Pohlavie: Žena

Neprítomný
nie ze nemusi....ono to easy vobec nie je....

blbe je ale hlavne to, ze ma nenapada ziadne konstruktivne riesenie.......

napady?...sem s nimi...

lebo skoncime pri zavrhnuti celej hry....

_________________
Don't let your head rule your heart or vice versa


Hore
 Profil  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Nuž vo mne chuť a zapálenie do hry dosť obnovili Peekayove príspevky. :)

Inak ja som za jeho návrh skúsiť niečo odlišné a urobiť pitch so všetkými hráčmi (+ využiť Peekayovu jed šíriacu prítomnosť, haha).

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
skusime teda druhe podanie s inym pristupom? ja som tiez za, pretoze tuto konkretnu hru povazujem uz za prilis 'tainted'.

je tu ale problemik, ze thera piatok odchadza a pride az o tyzden v sobotu. takze nova pitch session je mozna z v nedelu ked sme mali naplanovane hranie.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Bifi napísal:
Ehm.  :lol:
Rád by som o sebe neuvažoval ako o probléme.  :D


Ale no tak sensei, tebe to snad naozaj vysvetlovat nemusim (kto ma ucil teoriu, ze hej).

Ci chces alebo nie, skutocnostou ostava, ze ak si nebol na initial pitch sessione, tak nebudes vediet o nejakych implicitnych predpokladoch. Nie je totiz podstatne iba to, co bolo v konecnom dosledku vybrainstormovane, ale aj postup, ako sa k tomu prislo. Z povodnych elementov, ktore boli navrhnute, su totiz automaticky do finalnej kolaze preberane iste crty, predpoklady, kriteria.

Priklad:
Po pitch session skoncime so serialom, ktory by sa dal zhrnut ako "Elves... in space!". Ako sme k tomu prisli? Hrac A je nadsenec do vesmiru a mysli si, ze by to dalo dobre zapletky. Aku temu reprezentuje hrac B? Ma na mysli nieco ako Tolkienovskych elfov, a teda chce melancholiu a znudenost nesmrtelnostou? Alebo skor nieco ako Shadowrunovych elfov, ktori sa citia uvazneni v spolocnosti, ktora ich neprijima? Alebo chce proste rychlopalne luky, surfovanie na stitoch a metalove ucesy?

Tieto veci sa nie vzdy daju vycitat z finalneho vysledku - jednak v procese brainstormu casto postupne odbublaju tie prvky, podla ktorych by si to vedel... a navyse, neda sa nikdy zapisat vsetko, a navyse si casto neuvedomis existenciu implicitnych predpokladov (ak sme sa cely cas bavili o elfoch, ktori su genetickou mutaciou-anomaliou, ani ma nenapadne pisat, ze nejde o nesmrtelnych elfov).

Bifi napísal:
Myslím, že som sa snažil byť prispôsobivý (aj keď sa zatiaľ nebolo veľmi čomu prispôsobovať) a z hľadiska postavy nijako dominantný.


Nuz, ako by som ti to... vies byt nevedomky velmi dominantny, aj ked nechces/snazis sa nebyt. Spominas si na pitch session, z ktoreho vypadlo Betrayed in Chicago?

Bifi napísal:
Navyše mám pocit, že vďaka tomu, že som bol na druhej Pitch Session (mali sme dve! hahá!), tak sa prostredie lepšie prekreslilo a mám tam kúsok aj ja.


Popravde, z tohoto som si trhal vlasy, ked som si to precital (nie naozaj, lebo su este stale prikratke na to, aby sa dali poriadne uchopit, ale... you know what I mean :D).

(prva) Pitch session ma koncit v momente, kedy je nalada vsetkych "Toto je SUPER! Uz aby sme zacali hrat!!!". Ak povodna toto nesplnala, mali ste zahodit cely koncept a skusit znovu (pretoze je zrejme, ze to, co bolo vyprodukovane, nenadchlo vsetkych zucastnenych). Ak to splnala, tak absolutne nevidim priestor na druhu (pretoze ta toto nutne spominane nadsenie uplne zabije - trochu ako ked si kupis novy kabriolet, nevies sa dockat, kedy sa budes prehanat po dialnici s vetrom vo vlasoch... a potom ti niekto oznami, ze musis pockat 9 tyzdnov, kym pride predna naprava lodou z Hong-Kongu).

Druhy comment sa tyka "lepsieho prekreslovania prostredia". Ucelom Pitch Session nie je prekreslovat prostredie. To robi pilot (a dalsie hranie). Pozri sa na lubovolny serial - ako divak Firefly si ani len netusil, ako to vyzera na planetach jadra skor, ako si videl jedenasty diel. Tak preco by si tu chcel vsetko riesit dopredu? Navyse si uvedom, ze do "divackej existencie" prichadza kazdy fakt az v momente, kedy vstupi do hry. Kym nenastane scena s mojou milenkou ktora je starostovou zenou, tak divak netusi o jej existencii. For all intents and purposes, v ramci predostieraneho pribehu ani neexistuje.

Alebo mas dojem, ze ked zacinaju pustat v televizii novy serial, tak ti najprv pustia zostrih 20hodinoveho rokovania scenaristov a producentov, kde ti su vysvetlene vsetky realie daneho fiktivneho univerza?

Bifi napísal:
Problémom IMHO je, že nám nie je jasný žáner (detektívka? romanca? Underworld? Nosferatu? noir?) a že je to skoro pre všetkých skoro úplne nový spôsob hrania RPG (takže myslieť popri tom všetkom ešte aj na žáner nemusí byť easy).


Opat, syndrom prilisneho starania sa. Aby som zacitoval Rona:

"Trust the game!"

Tebe sa nezda zvratene najprv si urcit zaner, a potom sa do neho umelo tlacit? Ked neviem, aky zaner z toho vyjde, preco tomu nedat trochu priestoru, odohrat pilot a potom sa uvidi, aky zaner z toho vznikol? V televiznom seriali je stravitelna prakticky lubovolna kombinacia (ako extremnejsi priklad uvedme Weeds, co su kombinacia sialeneho, absurdneho sitcomu a socialno-psychologickej dramy), a priam existuju serialy, kde sa zaner meni od serie k serii (Alias), obcas dokonca od epizody k epizode.

Argument s novym sposobom hrania samozrejme beriem, preto vas prosim, aby ste na tuto moju srdcovku nezanevreli :)


Dalsia vec, ktora mi udrela do oci: levov dojem, ze kompromisy cinil iba on.

Neviem, ako to vyzeralo pocas hrania (na toto som narazil vo svojom poslednom sessione - dost ma nastvalo, ze ked sa konecne jeden z tichsich hracov poriadne rozsupol, tak ho iny zacal zotierat, ze ta scena nema konstruktivny ramec, dejovu relevanciu a trva prilis dlho.... mal som ho chut tam na mieste zaskrtit (potom som to ale zavrhol, lebo v dalsej epizode ma spotlight a dost by mi tam chybal ;) )), ale pocas Pitch Sessionu sa to zjavne dialo.

Jeden komentar je, ze zavrhnut nieco "lebo o tom nic neviem" mi nepride celkom vhodne. Jednak sa tu bavime o televizii.... mate snad dojem, ze producenti/scenaristi Herkula ci Xeny realne nieco vedeli o antickom Grecku?! (:D) Nehovoriac o tom, ze zijeme v tretom tisicroci - kazdy s pristupom k Wikipedii moze byt do 15 minut priemerne zorientovany v prakticky comkolvek. Druha alternativa je - ked lev navrhne nieco, co mi absolutne nic nehovori, tak sa bud spytam "zhrn par vetami, co by som o tom mal vediet", alebo sa zacnem zaujimat, aka tema presne ho na tom zaujima (mozno chce francuzsku revoluciu kvoli treniciam medzi socialnymi vrstami, mozno preto lebo ho laka imagery gilotiny stinajucej hlavy s napudrovanymi parochnami, a mozno chce hrat v diktatorskom, ubijajucom prostredi Hrozovlady).

Jednoduche, kratke a rezolutne "nie" je jednak ubijajuce, a dvak nikam nevedie. Preco sa radsej nespytat, trochu nerozpitvat, skusit co z toho vylezie?

lev napísal:
Inak ja som za jeho návrh skúsiť niečo odlišné a urobiť pitch so všetkými hráčmi (+ využiť Peekayovu jed šíriacu prítomnosť, haha).


Toto som len tak zacitoval, aby to nahodou ludia neprehliadli v tom mnozstve prispevkov...

*whistles tunelessly*

:lol:



p.s. ufff.... som sa dajako rozsupol. No nic, snad to neposobi prilis rozblabotane a mudrlantsky.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Citácia:
Pitch session ma koncit v momente, kedy je nalada vsetkych "Toto je SUPER! Uz aby sme zacali hrat!!!". Ak povodna toto nesplnala, mali ste zahodit cely koncept a skusit znovu (pretoze je zrejme, ze to, co bolo vyprodukovane, nenadchlo vsetkych zucastnenych). Ak to splnala, tak absolutne nevidim priestor na druhu (pretoze ta toto nutne spominane nadsenie uplne zabije - trochu ako ked si kupis novy kabriolet, nevies sa dockat, kedy sa budes prehanat po dialnici s vetrom vo vlasoch... a potom ti niekto oznami, ze musis pockat 9 tyzdnov, kym pride predna naprava lodou z Hong-Kongu).

toto sa nam PRESNE stalo. z prvej sesny sme boli nadseni, z druhej znechuteni.

Citácia:
Ucelom Pitch Session nie je prekreslovat prostredie.

Tebe sa nezda zvratene najprv si urcit zaner, a potom sa do neho umelo tlacit?

ano aj toto sme robili. bifi a lev to chceli mat co najpresnejsie. baby naopak chceli vacsinu veci riesit az v hre. ja som sa bezradne tackal medzi tymito polmi  :?

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
K tomu prostrediu, aby si rozumel: boli to len 2 lokácie pre postavu a dohodlo sa, že to má byť high society a Paríž.

Ten druhý pitch je vlastne moja vina, to je pravda: ak by som sa nerozhodol pridať, vôbec by nebol. (Máte možnosť povedať mi, že ma nechcete.  :roll: )

So žánrom si nemyslím, že máš pravdu. "Mafiánsky príbeh v štýle The Departed" bolo klasifikovanie nášho seriálu a to mi príde akurát vystihnuté. Ale keď mi niekto povie "upírsky príbeh", tak neviem vôbec nič, lebo to nehovorí o žánri, ale o jednom prvku prostredia (sú tam upíri). Podľa žánru si tvoríš postavu a volíš issue, volíš spôsob rozprávania a to, čo v scénach opíšeš ako dôležité a čo vynecháš, a aj to, ako sa Tvoja postava bude chovať. Ak nemám žáner (cf. ideme hrať elfský príbeh, ideme hrať vikingský príbeh?), tak som hodne mimo, lebo neviem ako začať. Nemám nič proti tomu, aby sa premisy a témy voľne objavovali v hre a zase mizli (o takýchto veciach si myslím, že sa naozaj neoplatia vymýšľať napevno vopred), aj keď to vyžaduje schopnosť improvizácie.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Pilot je ako keby "hra nanecisto", kde si vyskusate, ci vam to cele vyhovuje a viete tak v pohode hrat. Ak zistite, ze vam vyhovuje nieco ine ako bol povodny koncept... who cares? Hlavne, ze sa vsetci bavili!

Ale myslim, ze tu sa prejavuju aj tie ine problemy (prilisne riesenie, napriklad). Ked ste to umelo dusili a nenechali situaciu vyvinut sa prirodzene, tak ste samozrejme nemohli zistit, co vam najviac vyhovuje. A vznika kriza.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
No ja sa teraz zmietam medzi Bifim a Peekayom.

Bolo HODNE vecí, o ktorých som ani na sekundu neuvažoval ohľadom postavy. To ako sa stala šialenou, to prečo chce odstrániť Nathana, etc. to všetko som nechával voľne na hru. (btw, Peekay, sú už takéto veci prílišná príprava postavy?). Na druhej strane si neviem pomôcť, ale ak by sme sa dohodli na Grécku, a seriál by skonvergoval ku Xene, tak neviem úprimne či by ma to bavilo; predpokladám, že s touto partiou hej, čo však neznamená, že si viem predstaviť trochu ucelenejší a menej ujetý seriál, ktorý by sme mohli vytvoriť a pritom by to každému vyhovovalo (inak takto úplne bez prípravy hrávame Wushu oneshoty).

Možno sa príliš držím nejakých hráčskych zlovykov, ale keď mám jasnejšiu predstavu o žánri tak sa mi ľahšie hrá a spolupracuje s ostatnými.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Táto téma je zamknutá, nemôžete upravovať príspevky ani posielať ďalšie odpovede.  [ Počet príspevkov: 121 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun