Aljen napísal:
druidka: dorazim ho
paladin: ja ti to nedovolim
druidka: nevsimam si ta a podrezem ho
Dočítal som práve jednu veľmi pekné knižočku o improvizácii v RPG. Jedno zo základných pravidiel je nepotláčať input hráča (teda nepovedať nie). Naopak, buď ho prijať a stavať na ňom ďalej (teda stalo sa, čo hráč navrhuje a ďalej...), alebo zvýšiť stávky, vyostriť konflikt a presunúť ho inde. Hráč paladina podľa tohto pravidla zareagoval nesprávne, pretože nepovedal nič, len "nie" (asi najmä preto, že neposkytol žiadne detaily).*
Mohol napríklad povedať "paladin už tomu podrezaniu už nestihol zabrániť, ale zhodil druidku na zem, mieri jej na hrdlo mečom a žiada po nej, aby prisahala, že to už nikdy nespraví". (Na čo samozrejme hráč/-ka druidky nesmie povedať nie, teda odpovedať "nezhodíš", "ujdem ti" alebo "nič ti nesľúbim".) Alebo mohol povedať "mierim ti na hrdlo mečom" - a hneď je z toho pekný standoff.
____________
* Tú istú chybu hneď spravil/-a hráč/-ka druidky, pretože negoval/-a pokus paladinovho hráča tomu zabrániť.