HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 27 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2
Autor Správa

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
to je potesujuce.

Obrázok

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen napísal:
Takze to vyzeralo:
druidka: dorazim ho
paladin: ja ti to nedovolim
druidka: nevsimam si ta a podrezem ho
                   paladin: utocim na vlka
To bola najnapatejsia situacia aka vznikla medzi mojim paladinom a Majlovuo druidkou. Majlo, chudacik skoro vyskocil z koze. :D  Keby som mu dal zamienku nevedno ako by to dopadlo.
Podla mna je to ale takto spravne: Jedna postava sa chova realisticky, druha postava sa chova realisticky, podla presvedcenia. A ja osobne by som sa vysmial tomu kto by my povedal ze si mam hodit na blaf ci paladin zautoci alebo nie.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen napísal:
druidka: dorazim ho
paladin: ja ti to nedovolim
druidka: nevsimam si ta a podrezem ho

Dočítal som práve jednu veľmi pekné knižočku o improvizácii v RPG. Jedno zo základných pravidiel je nepotláčať input hráča (teda nepovedať nie). Naopak, buď ho prijať a stavať na ňom ďalej (teda stalo sa, čo hráč navrhuje a ďalej...), alebo zvýšiť stávky, vyostriť konflikt a presunúť ho inde. Hráč paladina podľa tohto pravidla zareagoval nesprávne, pretože nepovedal nič, len "nie" (asi najmä preto, že neposkytol žiadne detaily).*

Mohol napríklad povedať "paladin už tomu podrezaniu už nestihol zabrániť, ale zhodil druidku na zem, mieri jej na hrdlo mečom a žiada po nej, aby prisahala, že to už nikdy nespraví". (Na čo samozrejme hráč/-ka druidky nesmie povedať nie, teda odpovedať "nezhodíš", "ujdem ti" alebo "nič ti nesľúbim".) Alebo mohol povedať "mierim ti na hrdlo mečom" - a hneď je z toho pekný standoff.

____________
* Tú istú chybu hneď spravil/-a hráč/-ka druidky, pretože negoval/-a pokus paladinovho hráča tomu zabrániť.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To "ja ti to nedovolim" ber len priblizne - bolo to skor ako modelova situacia. Ako to bolo v reali si uz presne nepamatam. Myslim ze islo o koflikt medzi vlkom (ktoremu druidka prikazala zakusnut nepriatela na zemi) a paladinom. Cerebro sa ho hned pytal ako mu v tom zabrani. Paladin povedal ze mu telom zabrani sa k ranenemu dostat a bude ho odtlacat (co sa mi zda dost tazko preveditelne). A uz neviem ci ho potom aj svahol mecom - sa mi vidi ze hej.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier
Obrázok používateľa

Založený: 29.08.2005
Príspevky: 234
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Majo napísal:
A ja osobne by som sa vysmial tomu kto by my povedal ze si mam hodit na blaf ci paladin zautoci alebo nie.


Na to sa bluff ani neda pouzit. Bluff je o zakryvani klamstva.

_________________
Run my pretty chicks of XP, run!


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Suhlasim. Ale aky mechanizmus by si pouzil ty? Ako vravim slovne sa to ocividne nedalo vyriesit.
Alebo napriklad sa casto stavalo, ze nasa nasertivna druidka dorazala nepriatelov (podrezat hrdielko, pustit vlka a pod) a paladin bol znacne proti. Takze to vyzeralo:
druidka: dorazim ho
paladin: ja ti to nedovolim

Neviem, ci by som pouzil nejaky mechanizmus. Ten paladin tam z hladiska sveta asi nema logiku, jednoducho ked chce fungovat logicky a v zmysle popisu, tak sa nevyhne vytvaraniu takychto konfliktov. Navyse tie konfliky sa neustale budu opakovat (radovo v kazdom suboji), co mi nepride velmi optimisticke.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Na to by sa skor hadzala Diplomacy :D

alebo pouzilo co nieje v pravidlach DnD (ach taa hroooza) - spomenute stavky
typu:

Pred kazdym konfliktom musi ten co konflikt vyvolava uzrejmit "co" (cinnost) chce dosiahnut a ale aj "preco" (zamer) to chce dosiahnut. Hrac moze povedat ze ide vylomit zamok (cinnost) ale vlastne sa chce dostat dovnutra (zamer). Pred kazdym hodom na konflikt sa musi rozhodnut "co je v stavke", teda co sa stane ak hrac uspeje (to rozhodne hrac) a co ak neuspeje (to rozhodne GM alebo hrac oponent). V nasom priklade sa nehadze teda na to ci hrac vylomi zamok, ale na to ci sa dostane dovnutra.

ukradnute z mounatin whitch threadu :P

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Neviem, ci by som pouzil nejaky mechanizmus. Ten paladin tam z hladiska sveta asi nema logiku, jednoducho ked chce fungovat logicky a v zmysle popisu, tak sa nevyhne vytvaraniu takychto konfliktov. Navyse tie konfliky sa neustale budu opakovat (radovo v kazdom suboji), co mi nepride velmi optimisticke.

Z hladiska sveta bol v pohode. Klasicky DnD svet - nic specialne.
Problem bol skor v tom ze hrac pochopil znenie Lawfull Good trochu ... inak. Zivot nado vsetko, aj nad paladinstvo a zdravy rozum (aj ked hovorit o zdravom rozume pri paladinovi ...)

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
osobne som to riešil tak, ze sa strhol boj v tej konkretnej situacii...  medzi nimi dvoma... teda vlastne paladin vs druidka+vlk...

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier
Obrázok používateľa

Založený: 29.08.2005
Príspevky: 234
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Cerebro napísal:
osobne som to riešil tak, ze sa strhol boj v tej konkretnej situacii...  medzi nimi dvoma... teda vlastne paladin vs druidka+vlk...


Ak by vlk nebol dost zraneny, asi by ta "asertivna" druidka nevahala ani chvilu :D

_________________
Run my pretty chicks of XP, run!


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
nasertivna druidka nastastie zachovala chladnu hlavu.
Ak by sa vlkovi zadarilo zhodenie paladina na zem (ci jaky to ma speci utok), asi by sme museli trepat dve mrtvoly.
A neviem neviem ci by spravil osobnostny test ako mag ...
:lol:

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier
Obrázok používateľa

Založený: 29.08.2005
Príspevky: 234
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen napísal:
nasertivna druidka nastastie zachovala chladnu hlavu.
Ak by sa vlkovi zadarilo zhodenie paladina na zem (ci jaky to ma speci utok), asi by sme museli trepat dve mrtvoly.
A neviem neviem ci by spravil osobnostny test ako mag ...
:lol:


A nebol by to jediny vlcik :D

_________________
Run my pretty chicks of XP, run!


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 27 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun