HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 33 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia
Autor Správa

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Baelara napísal:
(cim sa opat dostavame k jednotlivym hracom a ich kompatibilite, resp. zohrnanosti v skupine)


...presne.
niekomu moze vadit ze spoluhrac jeho postavu posunie o 2 kroky,
niekto sa nasrdi na slova ktory spoluhrac vlozi jeho postave do ust,
a niekto taketo twisty privita.

horsie je ked je to jednostranne: ak niekto so sebou neda pohnut a komanduje ostatnych. nastastie som to este nezazil vo velkom.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Bojovník

Založený: 26.10.2007
Príspevky: 165
Body: 5
Bydlisko: PN\BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Samotne urcovanie akcii inej postavy moze za urcitych okolnosti urobit zaujimave dilemy. Ja osobne by som videl ale problem skor v ludoch, tj dokazem akceptovat to, ze postava nie je uplne moja a neurcujem uplne jej konanie? Ako uz bolo spomenute vyssie, je to hlavne o navykoch.

A co sa s tym da urobit? Da sa to povedat dotycnemu a dalej sa uvidi, ako sa podla toho da zachovat. Taktiez by som spominany problem videl hlavne pri radikalne inom sposobe hrania ( klasicky problem DnD vs indie ).


Hore
 Profil ICQ  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifi> ja toto vnimam skor z hladiska pribehu a settingu. Teda prist v zombie action o ruku je znacny handicap a rozhodne si nebudem vychutnavat a skusat hrat jednoruku postavu :)

Baleara> ano je tu pravo veta atd. ale osobne dam prednost tomu aby pribeh siel dalej nez aby sa musela hra zastavit a treba riesit ci je alebo nieje dane konanie realne a v sulade s postavou. Je to pre mna rovnako rusive ako v "klasickom" rpg nazerat pocas hry do pravidiel a zistovat kolko ma ktora prisera zivotov a ake ma schopnosti. Radsej si to vymyslim aby som neprerusil rozpravanie.

_________________
Obrázok
"He who controls the past commands the future, He who commands the future, conquers the past."
--Kane--


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Will napísal:
Bifi> ja toto vnimam skor z hladiska pribehu a settingu. Teda prist v zombie action o ruku je znacny handicap a rozhodne si nebudem vychutnavat a skusat hrat jednoruku postavu :).

V tom prípade je ale Tvojím cieľom hrať takticky, nie príbehovo. Taktické hranie je by default o kontrole. Vyhovárať sa na to, že keď mám zlomenú ruku, ťažšie sa mi opisuje, je mimo. Navyše strata končatiny mi do zombie žánru sedí ako riť na šerbeľ.

Odin napísal:
Taktiez by som spominany problem videl hlavne pri radikalne inom sposobe hrania ( klasicky problem DnD vs indie ).

Snažil som sa naznačiť, že to nie je úplne pravda. Hranica medzi indies a tradičným hraním nesúvisí úplne s hranicou medzi prístupom "nie" a "áno, a ...". Kopa ľudí hrala už na začiatku 90. rokov hry ako Ars Magica a White Wolf prístupom "áno, a...", kopa ľudí hrá aj dnes indies prístupom "nie".

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifi> Nie ked hrame movie style akcia takmer nonstop. Kludne si zasijem ranu a nasadim na kypet motorvu pilu ked bude kedy. Inac moja postava akurat tak exne zo straty krvy :)

_________________
Obrázok
"He who controls the past commands the future, He who commands the future, conquers the past."
--Kane--


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Sme väzňami v klietkach, ktoré sme si sami postavili.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Will napísal:
Bifi> Nie ked hrame movie style akcia takmer nonstop. Kludne si zasijem ranu a nasadim na kypet motorvu pilu ked bude kedy. Inac moja postava akurat tak exne zo straty krvy :)


Alebo sa pokusis o kreativny pristup a postava bude vsetko ovladat lavou rukou, a samopal naprikald bude strielat uplne mimo kam akoze tvoja postava chce, ale zasiahne nejake ciele, ktore si predtym ani nevsimla - prave preto, ze ma handicap a je nesikovna s lavou rukou.
Strata ruky je nestastie pre postavu, ale NIE pre pribeh, o ktory vo wushu ide.

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifi: trefne :?

Will: Ash v Evil Dead na to nasadenie motorovky na ruku tiez nemal dva dni :) a okrem toho vo wushu je najmensi problem povedat ze teraz si idem nasadit motorovku na pahyl bude to kool.. nikto nebude riesit ze by si vykrvacal...

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ano mozem byt kreativny, odbehnut si do skladu pre pilu, nasit si ju na ruku a v dalsom kole sa vratit do akcie, mozem si vymysliet magicky artefakt mozem... mozem rozmyslat nad situaciou a usudit, ze prisivat si motorovu pilu na ruku je rovnako nevhodne ako master zombie ktoru sme tam tiez nedali. Pre mna postavy tvoria pribeh tudiz taketo zmeny v postavach sa musia odrazit na pribehu, inac je to fakt uplne jedno co spravim a to sa mi nepaci. Nehovoriac o niecom takom ako psychicky vyvoj postav ale to sme uz uplne inde.

Toto je zbytocne dotahovanie sa a tak nejak to odbaca od povovnej otazky ktoru zda sa budem riesit az ked k tomu v hre pride a nieco zaimprovizujem :)

_________________
Obrázok
"He who controls the past commands the future, He who commands the future, conquers the past."
--Kane--


Hore
 Profil  

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tak kde je problem? Ze nemas ruku sa odrazi v pribehu, ak to tam das. Ked je vola, je cesta.

Az mam pocit, ze ziadny problem neexistuje, kym si ho sami nevyrobime :)

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
tiez celkom nerozumiem co sa willovi nepozdava :ikonka15:. prist o ruku je celkom zaujimavy zvrat v pribehu, urcite je to ozvlastnenie. a ked sa hra one shot wushu tak si uz naozaj nemusis robit ziadne starosti.

ta master zombie je uplne iny pripad. tu sme tam nedali lebo nesedela do zanru. zombie nemaju osobnosti. (master zombie bola v I am legend a bol to trapas) motorovka na ruke by bola super kool :)


ale toto naozaj nepatri uplne do temy. a tu sme esste nedoriesili.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Problem ovladania cudzej postavy sa da riesit tak, ze hrac predtym nez opise konanie druhej postavy sa zamysli, ci by sa mu pacilo, keby toto niekto spravil s jeho postavou, a ak si nie je isty, tak to odkonzultuje - aj prerusenie hry je lepsie ako vnasat do nej napatie takto vznikajuce medzi hracmi. A asi je vhodne sa povzniest nad "svoju" postavu a vnimat celok (v idealnom pripade pribeh) - toto je asi u kazdeho individualne.
Pripadne zakaz opisovat konanie inej postavy (viem, ze nie vzdy sa to da, ale v takom wushu urcite) - tymto sa vsak mozu vyblokovat potencialne zaujimave zvraty ako vo vyvoji postav, tak celeho pribehu.

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Hore
 Profil ICQ  

Commander
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2006
Príspevky: 9934
Body: 398
Bydlisko: Trvale
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Baleara> No to je to coho sa obavam aby nedochadzalo k zbytocnym prestojom pri rozpravani pribehu. Tu radsej akceptujem vyzvu ktoru predomna hrac polozi nez skocit do toho stylom ale nieeee nelam mi ruku a znovu ... pribeh :) teda ako sama pises vnmimat hru ako celok.

Oprav ma ale neprotireci si to s tvojim predoslym vyhlasenim?
Baleara napísal:
Strata ruky je nestastie pre postavu, ale NIE pre pribeh, o ktory vo wushu ide.


Len na toto som poukazoval, ze na jednej strane mi hovorite je jedno co sa s postavou stane a na druhej strane sami poukazujete na hru ako vyssi celok a zvraty v deji odvyjajuce sa od postav :)

_________________
Obrázok
"He who controls the past commands the future, He who commands the future, conquers the past."
--Kane--


Hore
 Profil  

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Pribeh nemusi nutne znamenat, ze sa tvojej postave nic nestane, alebo ze to musi prezit :) Skor naopak - pribeh sa graduje cez utrapy a problemy postav - toto samozrejme prudka zavisi na tom, aka je dohoda pred hranim.
Pokial ty vnimas nejaky zasah ako prekazku, s ktorou si nevies predstavit odohrat zbytok sessionu (teda to akymsi sposobom brani tebe, aby si dalej staval pribeh), tak sa treba ohradit. Pokial to zvazis, a vymyslis sposob, ako dalej vyvijat pribeh aj v nastolenej situacii, tak sa ide dalej.

Na co som narazala je skor to, ze v klasickom RPG na styl D&D hras jednu postavu niekedy aj roky, a si s nou taky zzity, ze pri alternativnych hrach sa uz nedokazes pozriet na pribeh ako celok, a napriklad skalicenie postavy beries ako "game over" (teda mam postih do rychlosti, presnosti, a kadecoho ineho). Tuto si s kludom mozes opisat pre svoju postavu cokolvek, proti comu ostatni nebudu nadavat, a casto nieco, co normalne vnimas ako handicap mozes otocit a pouzit ako nadherny prvok na ozivenie pribehu.

Ide o dohodu celej skupiny a o pochopenie jednotlivych hracov, co ostatni este "beru" a co uz nie. A to sa bohuzial inak ako tym, ze si to vydiskutujes neda zistit (teda ak neoplyvaju vsetci telepatiou alebo neodohrali spolu tolko sessionov, ze uz sa poznaju ako stare ponozky).

A este jeden edit: Ohradenie nemusi nutne vyzerat ako "Ty idiot, co mi to robis s postavou? Vymysli nieco ine!" ale mozes navrhnut nieco, co sa tebe tiez zda zaujimave, a pritom to nenastoli problem, ze nevies co dalej s postavou. Alebo rovno hodit do plena otazku "A co mam teraz s takou postavou robit?" a mozno si z odpovedi vyberies nieco, co bude super cool.
Inak povedane - veto z definicie nie je hadka, ale brainstorming.

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Naposledy upravil Baelara dňa Po. 25. Feb 2008, 16:03, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Naberam dojem, ze termin "pribeh" sa v tejto debate zacina pouzivat ako vseobecna vyhovorka na uplne vsetko. Skusme si zadefinovat, co to ten vlastne ten "pribeh" je, v kontexte tejto debaty.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 33 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun