HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 60 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4  Ďalšia
Autor Správa

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Staci sa pozriet na ten dotaznik a zistis, ze otazky su postavene velmi konkretnym sposobom, ktory skresluje odpovede. Takze nim by som asi moc neargumentoval.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mohl by mi prosím někdo srozumitelně vysvětlit, v čem spočívají Flags? Raději více než méně slovy, plus nějaké příklady z vlastní hry.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tema, ktoru si da hrac do postavy, lebo ho zaujima a chce to v hre riesit. Vacsinou je to natolko zrejme, ze to priam vyskakuje z papiera.

(priklad: komunizmus v mojej postave na tvojej minulorocnej Slezinovej hre)

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Naposledy upravil Peekay dňa St. 18. Jún 2008, 15:33, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Trosku sa to tu uz rozoberalo, na zaciatku temy. Ale konkretne priklady tu este neboli..


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Takže stačí u každého hráče tak jedno dvě témata, která chce rozvíjet ... třeba když je jeden z mýách hráčů pilot, tak mu mám dávat do hry víc letadel a letecké mise, když je druhý ruský opravář a la Armagedon, tak mu mám dávat nefunkční věci - častěji než obvykle?

A jak to dělat s CPčky?

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
skuseni GMovia radia ze s NPC je zaklad aby mali jasny zamer co chcu dosiahnut a aby mali vztah s postavami: bud ich chcu zneuzit, ublizit im alebo chcu od nich pomoc.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jerson napísal:
Takže stačí u každého hráče tak jedno dvě témata, která chce rozvíjet ... třeba když je jeden z mýách hráčů pilot, tak mu mám dávat do hry víc letadel a letecké mise, když je druhý ruský opravář a la Armagedon, tak mu mám dávat nefunkční věci - častěji než obvykle?


V podstate. Ale bacha na dve veci:

  • Hracske preferencie sa pocas hry menia
  • Pri flagoch sa nepozeraj iba na to, co si hrac ziada, ale skus sa zamysliet aj nad tym, preco si to ziada. Ak mu to budes schopny poskytnut inou ako zjavnou cestou, velmi si taku scenku uzije

Jerson napísal:
A jak to dělat s CPčky?


Vysvetli otazku. Ako co robit s CPckami? Uspokojovat flagy? Hladat flagy? Nieco ine?

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
zase zacitujem z toho podla mna vyborneho clanku.

kto ho prelozi (najlepsie cely)?

alef0 volim si teba!

Obrázok

Spoiler! :
Making NPCs

Now, that the players are set up, you set up your characters. You know what the players want the game to be about, so the NPCs are just tools to make that happen. The NPCs exist SOLELY to produce scenes and conflicts that hit what the players have asked for via Flags.

Look at the Focus, build characters who fit in with that, and either oppose, support, or make things complicated for as many Flags as possible. For example, if two Flags involve "Loyalty to Family" and "Always do what is right", it's easy to produce a family member who is corrupt. Notice that two different PC's can have these flags, and it still will be interesting.

Any NPCs of importance want one of three things:
1) Help from the PCs
2) Oppose the PCs
3) Use the PCs

WRITE DOWN WHAT THE NPCs WANT/NEED. WRITE DOWN GENERAL PERSONALITY TRAITS THAT WILL HELP YOU ROLEPLAY THEM.

Good conflict happens when someone is:
1) Desperate
2) Overreacting
3) Violent
4) Irreponsible
5) Immoral
6) Irrational/Fanatical
7) Hiding Something
8) Jealous
9) Any/all of the above.

Basically, someone's willing to do something crazy and fuck someone over. You don't even need a lot of characters like this- even one will do, provided he or she sets the rest of the characters off in a chain reaction.

The NPCs should be set up in a web of problems- some allied, some against each other, for a variety of reasons. For short term play, you want between 1-3 problems depending on how likely the players are to buy into the conflict. For most games, I'd recommend around 3-4 seperate problems tangled together. In all likelihood, the players are going to latch onto one or more of them as interesting, and in the event you toss out a dud or two, you still have something to work with.

No NPCs should be isolated, you want to be able to follow a chain of connections between them (which can be blood, sex, friendship, opposition, duty, etc.)

YOU WILL WANT BETWEEN 3-12 NPCS DEPENDING ON HOW LARGE OF A SITUATION YOU ARE BUILDING.

Nameless minions

A lot of characters will have secondary allies, servants, minions, friends, gangs, etc. These folks basically exist to serve main NPCs, you might have to stat them up for the system, but you don't need to give them motivations or consider them independently. Only do the above process for characters likely to make their own decisions.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus napísal:
skuseni GMovia radia ze s NPC je zaklad aby mali jasny zamer co chcu dosiahnut a aby mali vztah s postavami: bud ich chcu zneuzit, ublizit im alebo chcu od nich pomoc.

Též k Peekayovi ...

Mám CPčko, které žije svým vlastním životem a o hráčských postavách vůbec neví, ne dřív, než mu vstoupí do života. Jakým způsobem to udělají ale nevím a možností je mnoho, takže připravit si dopředu nějaké flags pro dotyčné CPčko neumím, protože scéna ve které se vyskytne může být dost rozličná.

Druhá věc - co když z hráče nejsem schopen žádným způsobem vypáčit, co vlastně chce, natož co dopravdy chce? Jaké Flags zkusit na něj?

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jerson: myslim ze zaklad je zmenit predpoklad ze CP si zije vlastnym zivotom.

Citácia:
The NPCs exist SOLELY to produce scenes and conflicts that hit what the players have asked for via Flags.


k druhej veci: flag funguju na principe ze ti ich hrac ukaze v tvorbe postavy. najlepsie na to funguju vyssie spominane systemy, ktore maju vyrazne flags uz zabudovane a neda sa im vyhnut. ak ti hrac flags nijak neukaze, tak logicky je metoda zalozena na flags tazko pouzitelna.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jerson, skus mi prosim odpovedat, nech mozem podat rozumnu informaciu.

Corvus - existuje viac filozofii, henten clanok prezentuje iba jednu.

(o tomto viac, ked pridem do roboty)

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jerson: Flag je mechanická alebo backgroundová voľba pri tvorbe postavy, ktorá slúži ako informačný kanál, ktorým hráč komunikuje najmä GM-ovi svoje preferencie (ktorých si nemusí byť explicitne vedomý). Slúžia GM-ovi na to, aby vedel konštruovať scény, v ktorých hráčske postavy majú príležitosť dostávať sa do takých situácií, aké hráča tešia. Výhodou flags je, že už sú mediované systémom a GM sa nemusí hrať na psychoanalytika. Nie všetky mechanické alebo backgroundové voľby sú však flags a aby to GM rozlíšil, tam sa už možno na psychoanalytika hrať musí.

CP-čka nemajú flags, lebo sú konštrukty GM-a, to by bola schizofrénia, nie? GM komunikuje sám sebe svoje preferencie? (Pokiaľ to nie je cvičenie v prekonávaní bariéry medzi vedomím a podvedomím.)

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
CP-čka nemajú flags, lebo sú konštrukty GM-a, to by bola schizofrénia, nie? GM komunikuje sám sebe svoje preferencie? (Pokiaľ to nie je cvičenie v prekonávaní bariéry medzi vedomím a podvedomím.)


dobry postreh. vyraz flag tu bude asi pouzity v inom vyzname (co je asi trochu matuce). myslim ze NPC flags sluzia GMovi na to, aby mal referenciu o co NPC ide (motivacie a zamery) a vedel ako ich ma hrat. ako priklad ma napada dat NPC Kluc pomsty voci nejakej postave...

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Flags - su male zastavky ktorymi hrac mava na gamemaestra: "Haloo toto tu chcem riesit a toto je pre mna dolezite"
preto ich nemoze mat NPC postava - nemoze nimi mavat kedze je cela vyplodom GMa
NPC vsak ma svoju agendu a definovane osobne ciele uz vopred. Pri stretnuti s PCs sa to mozu ale nemusia zmenit.

cisto z laickeho hladiska by sa to dalo chapat takto nie? (Bifiho druhy odstavec ma asi zdementnel cudzimi slovami)

tolko co ma napada na tuto temu, komplikovane slova prenecham teoretistom
:P

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifiho druhý odstavec hovorí to isté čo Ty hore. NPC flags môžu mať tú funkciu, aby GM sám seba lepšie v kontexte hry spoznával: "Tomuto NPC som dal vysoký Climb. Prečo chcem, aby malo vysoký Climb?" Inak nevidím účel. Flags je komunikačný kanál, nie zámer postavy.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 60 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun