Odin napísal:
Jerson: musim nesuhlasit s tym, ze system poskytuje moznosti. System ti situaciu iba ulahcuje. Ako priklad mozeme pokojne uviest MW vs DrD. Neda sa povedat, ze to co dokazes urobit v jednom sa neda previest v druhom. Da, ale system ti to ziadnym sposobom neulahci. Pretoze to, co zucastneni ( DM a hraci ) mozu a nemozu urobit, urcuje zase len DM. K tomuto najlepsie sedi to prirovnanie, ze system je len barlickou. Chodit uz musi skupina.
Obávám se, že tady bych mohl spadnout do rozebírání významů a to nechci. Moje preference je třeba taková, že systém musí zvládnout udržet hru vyváženou sám od sebe, aniž bych já jako Vpyravěč musel v každé druhé situaci zasahovat. Pokud vím, tak Mountain Witch pracuje s mechanismem důvěry, ne? Ten v DrD nenajdeš. A DrD ani není stavěné na takové úpravy.
A moc nechápu větu o tom, že to co můžou zúčasnění dělat určuje DM - nechápu ani význam, ani praktické dopady. Mohl bys to nějak rozvést?
Alefe, když se zeptám hráčů "Jaké máte preference?" tak na mě budou koukat. Stejně tak koukám já, když se někdo zeptá mě. Já vím, že to není o nic složitější než jsem nakonec napsal, ale prostě mi nejde v nich přemýšlet.
Tedy vezmu opět DrD - v něm jsem si chtěl zahrát dvě postavy. Válečníka který napřed vyjednává a až jako poslední možnost bojuje a člověka z města, který se vyzná ve sběru informací, ale nikdy by někoho neokradl nebo nezapíchl zezadu, ani by se to neučil. Ani jednu z postav nemůžu v DrD hrát - válečník nemá žádné dovednosti pro vyjednávání (on je tedy nemá vlastně nikdo), takže to zda uspěju nebo ne závisí jen a pouze na vůli PJje. No a člověku z města nejvíc odpovídá zloděj, jenže ten bude mít vždycky "vybírání kapes" a pokud z něj nebudu chtít udělat lupiče, tak bude jeho síla psočívat v rozvíjení mafiánských organizací. Nevím jak bych toto přeformuloval do "preferencí", proto raději říkám "Tohle chci a tohle nechci."