HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 41 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Můžeš se na to dívat i tak, že druhý systém může poskytovat více možností a přitom řešit všechno co řeší systém první.

Ano, to bola presne druha moznost, ktoru som spominal vyssie. Ze bud a) system viac vyhovuje preferenciam alebo b) pokryva vsetky vyhody a odstranuje nevyhody.


Citácia:
Mě moc nejde přemýšlet o preferencích

Ale ved to nie je komplikovanejsie nez to co vravis. Preferencie mozu byt presne "chcem si zahrat a nedohadovat sa pol hodinu o blbostiach." To znamena, ze ked tymto hracom predlozil D&D ako novy system, tak ho asi vyhlasia za blbost.

Na druhej strane, ked mas hracov, ktori si chcu zahrat Enemy Gods, a obetovat ucenie sa systemu vymenou za dobry zazitok.

Alebo este iny priklad: fanusikom D&D mozes predlozit Wushu a im sa vobec nemusi pacit (lebo ich preferencie su o prekonavani prekazok a vylepsovani postavy).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Odin napísal:
Jerson: musim nesuhlasit s tym, ze system poskytuje moznosti. System ti situaciu iba ulahcuje. Ako priklad mozeme pokojne uviest MW vs DrD. Neda sa povedat, ze to co dokazes urobit v jednom sa neda previest v druhom. Da, ale system ti to ziadnym sposobom neulahci. Pretoze to, co zucastneni ( DM a hraci ) mozu a nemozu urobit, urcuje zase len DM. K tomuto najlepsie sedi to prirovnanie, ze system je len barlickou. Chodit uz musi skupina.


Obávám se, že tady bych mohl spadnout do rozebírání významů a to nechci. Moje preference je třeba taková, že systém musí zvládnout udržet hru vyváženou sám od sebe, aniž bych já jako Vpyravěč musel v každé druhé situaci zasahovat. Pokud vím, tak Mountain Witch pracuje s mechanismem důvěry, ne? Ten v DrD nenajdeš. A DrD ani není stavěné na takové úpravy.

A moc nechápu větu o tom, že to co můžou zúčasnění dělat určuje DM - nechápu ani význam, ani praktické dopady. Mohl bys to nějak rozvést?

Alefe, když se zeptám hráčů "Jaké máte preference?" tak na mě budou koukat. Stejně tak koukám já, když se někdo zeptá mě. Já vím, že to není o nic složitější než jsem nakonec napsal, ale prostě mi nejde v nich přemýšlet.
Tedy vezmu opět DrD - v něm jsem si chtěl zahrát dvě postavy. Válečníka který napřed vyjednává a až jako poslední možnost bojuje a člověka z města, který se vyzná ve sběru informací, ale nikdy by někoho neokradl nebo nezapíchl zezadu, ani by se to neučil. Ani jednu z postav nemůžu v DrD hrát - válečník nemá žádné dovednosti pro vyjednávání (on je tedy nemá vlastně nikdo), takže to zda uspěju nebo ne závisí jen a pouze na vůli PJje. No a člověku z města nejvíc odpovídá zloděj, jenže ten bude mít vždycky "vybírání kapes" a pokud z něj nebudu chtít udělat lupiče, tak bude jeho síla psočívat v rozvíjení mafiánských organizací. Nevím jak bych toto přeformuloval do "preferencí", proto raději říkám "Tohle chci a tohle nechci."

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 31.12.2005
Príspevky: 84
Body: 5
Bydlisko: Brno, říše snů a stínů
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Zkusil bych se na to mozna podivat z jineho pohledu. Predstavte si, ze by jste zamerne chteli udelat spatny system. Dokazali byste to? A jak byste na to sli? A co dobry system? A v cem by spocivali rozdily? Byl by jeden lepsi nez druhy? A pokud ano, proc?

_________________
"There are two kinds of people in the world, those who divide all the people in the world into two kinds and those who don't."
Metagame si not a necessary evil
Našlapuj zlehka, neboť šlapeš po mých snech - William Butler Yeats

Ex-Qualdezar


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Qualdezare (proč se pokaždé jmenuješ jinak? (: )
myslím že se málokdo snaží vyrobit špatné věci (kromě výrobců placených od prodaného kusu bez záruky), a myslím, že člověk ani nemůže záměrně vytvářet špatný systém. Systém se ukáže dobrý nebo špatný při hře.

Samozřejmě kdyby někdo nahrnul dvacet nesourodých pravidel dohromady ... pro vytvoření postavy ... jen co se týká vlastností, dovednosti by měly vlastní sadu pravidel, tak by z toho nejspíše vyšel tak nehratelný systém, že by ani nešlo zjistit jako moc je špatný ve smyslu předchozí definice, protože by byli hráči otráveni ještě než by skutečně začali hrát, ale co z toho odvodit, to nevím.

Leda bych udělal výtah z různých pravidel a řekl "tohle je dobré a tohle špatné", ale i tak jsou pravidla kombinací všech částí.

Zcela určitě je špatný systém osvětlení a viditelnosti z DrD+, malá část hráčů ho použila jednou a zavrhla a zbytek ho nepoužil vůbec. Jenže tohle špatné pravidlo pro mnoho hráčů nesnižuje kvality DrD+ jako celku, tak nevím.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 19.05.2008
Príspevky: 4
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Podla mna by sa sistemi delit s na "dobre" a "zle" vobec delit nemali .Pretoze to je len vec toho ktoreho cloveka ktori sa tomu urcitemu sistemu venuje dlhsie a nie Pozorovatelovi ktori si precita zopar clankov o tom sisteme a podla toho ho bezredmetne sudi .No je zase nanom ci posudi sistem ako zli pretoze iba on je ten ktori si ma zvolit prenho dobri sistem a ten ktori mu nevihovuje nech nesumi ako zli.Z TOHO VIPLIVA ZE VSEOBECNE ZLI SISTEM NEEXISTUJE ,EXISTUJU IBA SISTEMI DOBRE PRE TICH KTORI SA IM VENUJU A SU RADI/UZIVAJU SI TO SE SA MU VENUJU .


Hore
 Profil  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Gideon napísal:
Podla mna by sa sistemi delit s na "dobre" a "zle" vobec delit nemali .Pretoze to je len vec toho ktoreho cloveka ktori sa tomu urcitemu sistemu venuje dlhsie a nie Pozorovatelovi ktori si precita zopar clankov o tom sisteme a podla toho ho bezredmetne sudi .No je zase nanom ci posudi sistem ako zli pretoze iba on je ten ktori si ma zvolit prenho dobri sistem a ten ktori mu nevihovuje nech nesumi ako zli.Z TOHO VIPLIVA ZE VSEOBECNE ZLI SISTEM NEEXISTUJE ,EXISTUJU IBA SISTEMI DOBRE PRE TICH KTORI SA IM VENUJU A SU RADI/UZIVAJU SI TO SE SA MU VENUJU .

suhlasim, jedine co idem vytknut su tie i/y :)

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Je to pořád stejný argument, jako že na první pohled a pozěžkání v ruce nedokážu řict, že montážní klíč ze strojní oceli je lepší než hliníkový, přestože když si s nimi bude hrát pětileté dítě na mechanika, tak mu může vyhovovat jeden i druhý.

A i když ten hliníkový klíč budu mít rád a budu ho stále opravovat a přibrušovat, nic to nemění na věcdi, že pořád bude horší než ocelový. A že díky zkušenosti s ocelovými klíči a hliníkem obecně můžu tohle říct bez nutnosti zkoušení.

Nevidím důvod, proč by se jeden typ nástrojů dal posuzovat na stupnici "dobrý / špatný" a druhý nikoliv.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jerson napísal:
Nevidím důvod, proč by se jeden typ nástrojů dal posuzovat na stupnici "dobrý / špatný" a druhý nikoliv.

Pozri svoje vlastné argumenty v diskusii o cieľoch a prostriedkoch.
Kritérium na hodnotenie kvality kľúča si definoval úplne jasne.
Síce viem, že máš teóriu na hodnotenie kvality RPG, ale aj tak: vieš urobiť to isté s RPG?

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Síce viem, že máš teóriu na hodnotenie kvality RPG, ale aj tak: vieš urobiť to isté s RPG?

Poslední otázku nechápu vůbec. Ale pokud tím myslíš, zda dokážu definovat nějaká kritéria pro hodnocení RPG systému, tak ano, dokážu.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
OK, tak ich prosím zopakuj. Možno sa teraz posunieme niekam ďalej (to nemyslím sarkasticky).

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
1) Sjednocovat představy hráčů o herním světě
2) Vyhodnocovat konflikty úmyslů dostatečně rychle, jednoduše, jednoznačně a opakovatelně
3) Poskytovat vodítko při popisu herních skutečností

Tyhle tři věci pokládám za základ každého RPG systému, i když mohou být pojaty dost různě.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 41 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun