HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 67 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Autor Správa

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
no ked mame situaciu, ze nikto nechce byt GM, pretoze to je velka zodpovednost, tak jedine rozumne riesenie ktore ma napada je hrat hru, kde GM taku velku zodpovednost nema. je to kompromis a nie je tam ta obet, ktora je 'GM lebo inak by sme nehrali'.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus napísal:
no ked mame situaciu, ze nikto nechce byt GM, pretoze to je velka zodpovednost, tak jedine rozumne riesenie ktore ma napada je hrat hru, kde GM taku velku zodpovednost nema.


Polaris! Contenders! Shock!

:twisted:

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus napísal:
WUSHU! (Pieta TM) ehm :oops:

Inspecters!

a takto OT sa mozeme prekrikovat dlho :)

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
hej ved dopekla nemusia hrat len DnD ked im nevyhovuje ze GM ma moc/zodpovednost. je tolko hier na vyber, kde ten GM nie je tak zavaleny zodpovednostou.

ono mozno by stacilo zmenit pristup a neocakavat od GMa ze bude bavit hracov, teda hraci by mali mat proaktivnejsi pristup, snazit sa vytvarat zabavu a konflikty (kickery, kluce, spiritualne atributy,viery, ciele, motivacie) sami. to samozrejme nemusi byt na zaciatku jednoduche a lepsie to asi funguje v mensej skupine kde su hraci viacej v spotlighte. Potom staci GMovi pripravovat sa napr. podla ten flags metody ktoru som postoval do vedlajsieho threadu (ktora ide podla mna s trochou snahy implementovat aj do DnD). a potom je aj mensia sanca ze GM vyhori.

toto vsetko chcem v blizkej dobe vyskusat, pretoze to je asi jediny sposob akym som ochotny a schopny gamemastrovat.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
ono mozno by stacilo zmenit pristup a neocakavat od GMa ze bude bavit hracov, teda hraci by mali mat proaktivnejsi pristup, snazit sa vytvarat zabavu a konflikty (kickery, kluce, spiritualne atributy,viery, ciele, motivacie) sami. to samozrejme nemusi byt na zaciatku jednoduche a lepsie to asi funguje v mensej skupine kde su hraci viacej v spotlighte.


Na toto len obrátene: GMovia by tiež mali meniť prístup a zapájať tieto veci do hry. Mám dojem, že často tieto flagy od hráčov prehliadajú (stačí sa pozrieť na zapájanie backgroundov do predvytvorených dobrodružstiev).

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
lev: pravda. predpripravene dobrodruzstva a flags nejdu dobre dokopy. mame s tym skusenosti ze ano :|

preto sa treba pripravovat s charakter sheetmi v ruke.

tu je jeden dlhokansky thread(este som ho poriadne necital) o problematike

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
zda sa mi, ze cielom ucastnikov RPG je mat co najmenej zodpovednosti a co najviac pravomoci.

Přesně tak. Ale nejde jen o RPG, to je spíše obecný trend (nevím jestli jen u nás) - krafat do všeho a nemít nic na triku. Proto jsme taky raději, když se odpovědnost, kterou mohou mít hráči na hráče také shodí - motivace postav, například. Zapojení do akcí, popisy, vymýšlení detailů, vyhodnocování evidentních situací, vymýšlení kontaktů, námětů na zápletky ... atd.

Dokud se bude k RPg přistupovat tak, že Vypravěč je sedignér, scénárista, kompars, výpočetní jednitka a simulátor v jednom, zatímco hráči jen hlásí své úmysly a hodí kostkou, tak se obliba Vypravěčství jen tak nezvýší.

Edit - jak koukám, nepřečetl jsem si spslední stranu, takže opakuju již řečené.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik

Založený: 18.09.2006
Príspevky: 13
Body: 5
Bydlisko: Kladno

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Přiznávám, že s věkem jsem se naučil přijmout zodpovědnost, nevadí mi vést lidi a nutit je k něčemu. Nemám obecně problém vést hru.
Ale nemám nijak zvlášť dobrou paměť a opravdu špatný jsem v rychlé fabulaci, tedy rychle vymyslet něco improvizovaného bez vodítka (ve škole mi nejvíc vadily slohy a jazyková cvičení typu "vymyslete pět vět..."). A navíc jsem moc líný na to, aby si našel čas na nějaké rozsáhlé přípravy.
Opravdu se mi líbí ty metody vytváření příběhů na míru postavám - flagy atp., ale opravdu nevím, jak z hráčů dostat nějaké podněty předem. Funguje nahodit téma a základy příběhu?


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
LZJ napísal:
Opravdu se mi líbí ty metody vytváření příběhů na míru postavám - flagy atp., ale opravdu nevím, jak z hráčů dostat nějaké podněty předem. Funguje nahodit téma a základy příběhu?


To je uplne jednoduche - povedz im, ze kym si nepovedia, o com to ma byt, tak to nebude vobec :D

Nahodit temu a zaklady pribehu nefunguje, lebo tieto veci maju byt zavisle od toho, co si hraci povedia.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Vojvoda
Obrázok používateľa

Založený: 01.10.2006
Príspevky: 538
Body: 6
Bydlisko: Slnečné Mesto
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja mám takú otázku-dilemu, a neviem do ktorej témy to dať

Keď hrajem online RPG - kde ľudia píšu, čo robia ich postavy - či sa dá písať spisovateľsky?

Spisovateľsky - štýľ, ako keď čítaš knihu - zápletka, dej, súvislosti, blablabla - proste aj v davane sa tak dá čítať.
Ale Rp - píšeš v jednotnej osobe - za tvoju postavu - čo robí, hovorí, myslí... - teda viacej hráčov = viac pohľadov.

Teoreticky v rpg sa tvorí príbej (aj pri tvorbe poviedky), => zaujíma ma, či môžem rpg príbeh obohatiť spisovateľským štílom?

Hladám odbornú pomoc - ak niečo nejasné, tak spresním.

_________________
Múdri musia byť silní, aby sa ich zlí báli.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Celkom som neporozumel otazke, takze je mozne, ze sa nevyjadrim jasne.

Chapem to spravne, ze sa pytas, kde sa v online RPG da "spisovatelskym sposobom" opisovat to, co robia postavy? S online RPG nemam skusenosti, viem to prirovnat len k jednohracskym RPG. V nich vidim primarne problem v tom, ze pribeh je uz dany tvorcami a teda hrac nema vela roznych moznosti, ako modifikovat dej - moze maximalne vynechat niektore "zachytne body", pripadne zmenit ich poradie. Samotny dej je vsak viac-menej preddefinovany. Jedine, co hrac moze robit, je obzvlastnovat tuto pevne danu kostru svojimi lyrickymi odbockami. (Vnutorny monolog hrdinu v Planescape: Torment) V takom pripade si viem predstavit "spatne spisanie" poviedky - cize si nieco zahrate, pokonverzujete s NPCckami, dodas zmienene obohatenia a nakoniec ti z toho vypadne poviedka. Takto napr. vznikol roman nad pribehom z Baldur's Gate a dokonca aj zo Sid Meier's Alpha Centauri (co je tahova strategia!).

Viem, ze jestvuju online RPG servery, kde sa ludia snazia hrat rolovo (teda nie stylom "HI ME TIGER WANNA BBQ?"). Mam pocit, ze tam na nejake hlboke lyricke pasaze nie je velmi cas, plus, zda sa mi, ze casto nie su potrebne. Poviedka totiz musi "nahradit" citatelovi to, co nedokaze vidiet pred ocami. V takom online RPG vies skutocne mnoho veci vidiet a opisovat ich nie je potrebne.

V sumare:
Stolove RPG a v podstate aj Davano maju dve spolocne vlastnosti: veci pred sebou nevidis a nemas predpripraveny pribeh. Vsetko si musis opisat sam, a to za pomoci spisovatelskych ci filmarskych fint a opisov. Pouzivanie takychto veci je priam ziadane a prispieva ku kvalite pribehu
Online RPG ma predpripraveny pribeh a vidis pred sebou mnozstvo veci, cize finty a opisy nie su potrebne, resp. mozu sa stat, ze brania plynulemu priebehu hry.
V oboch pristupoch sa vsak mozes spatne pozriet na hranie a zostavit si z neho pribeh.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Eruner napísal:
Keď hrajem online RPG - kde ľudia píšu, čo robia ich postavy - či sa dá písať spisovateľsky?

Pravdaze ano. Tymto sposobom som zazil - precital plno pribehov v Guild Wars.
Mnohe z nich by strcili do vrecka nejednu z normalnych knih.

RPckoval som aj takym sposobom, kde sme sa dohodli ze postavy mozu vyjadrit pribeh iba priamou recou, mimikou, emotikonmi a interakciou so svetom (co v GW nebolo nijak bohate).

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 12.02.2008
Príspevky: 145
Body: 5
Bydlisko: Bratislava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Na zaklade mojich skusenosti mozem povedat, ze si nepovazujem za uzitocne opisovat veci, ktore mi sprostredkuje hra.
*Sedim na lavici.*
Pri hrani som vsak videl hracov, ktori sa opismi snazili dokreslit situaciu.
*Nervozne sa na lavici vrtim.*
Pripadne aj hracov, ktori opisovali veci, navonok neviditelne.
*S obavou v srdci myslim na zajtrajsi suboj.*

Neviem co presne myslis pod spisovatelskym pisanim, ale viem povedat, ze na mna osobne daleko lepsie posobi, ked mam pocit, ze sa nieco odohrava aj vo vnutri postavy. Nevidim problem, aby sa do tychto doplnkovych informacii (pripadne i do priamej reci) dostavali utrzky/zlomky nejakeho hracom vymysleneho pribehu, nejake informacie o jeho postave/osude. Pri troche stastia narazis na hracov/DM, ktorych tvoje nastrely zaujmu a spolu s tebou rozohraju nejaky pribeh... Necakaj vsak, ze takyto pribeh bude pod tvojou kontrolou, kazdy z hracov don vlozi kus seba a svojich predstav, takze nebudes schopny prerozpravat cely pribeh tak ako si dopredu pripravis.

Ked tak nad tym rozmyslam, mam pocit, ze chces vediet ci sa da z pozicie hraca posobit ako rozpravac (DM, ...). Odpovedie je jednoducha: ANO.


Hore
 Profil ICQ  

Vojvoda
Obrázok používateľa

Založený: 01.10.2006
Príspevky: 538
Body: 6
Bydlisko: Slnečné Mesto
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mytko napísal:
Ked tak nad tym rozmyslam, mam pocit, ze chces vediet ci sa da z pozicie hraca posobit ako rozpravac (DM, ...). Odpovedie je jednoducha: ANO.

Niečo také som skúsil - išiel som zo základov, ktoré dal rozprávač a bral som do úvahy aj to, čo napísali iný. Aj niektoré odpovede rozprávača k postavám som trochu zapasoval, aby sedeli.
Nakoniec som napísal dlhý príspevok, akoby rozprávanie, pekné čítanie, ale trochu som si nahradil rozprávača.(lebo nechcem čakať kým povie: "Áno, dvere boli odomknuté..."

Myslím, že Guild Wars by som si mal pozrieť, keďže sa dá "spisovateľsky" :)

vďaka za pomoc, ďalšie rady rád uvítam :D :wink:

_________________
Múdri musia byť silní, aby sa ich zlí báli.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Stale som nepochopil, co chces realizovat: chces hrat nejaku MMORPG rolovym stylom (teda nie len zabijat atd) a na zaklade akcii hracov vyrabat poviedky?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 67 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun