HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 3 ] 
Autor Správa

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Obrázok
Momentalne citam tuto knihu a tak sa chcem podelit o informacie ktore sa mozu zist ludom co hraju v DarkSun settingu.
Kedze je toho dost vela budem sa snazit najprv podat zakladne podstatne informacie a tie potom casom rozpisovat podrobnejsie.

Obsah:
1. Historia
2. Psychologia - Mentalita, Clutch, svorka a "narod", TK pohlad na svet, pohlad na ine rasy a lov ako zakladny princip
3. Fyziologia - telesna stavba, reprodukcia, vyvin jedinca
4. Boj a specialne schopnosti
5. Thri-Kreenska spolocnost
6. Svorka a "narod" thri-kreenov podrobnejsie
7. Thri-kreeni ako PC - prestige classy

Slovnik:
Kreen = ludia, clovek (inteligentna hmyzia bytost podobna podobna modlivke)
Dra = ludia-cicavce, ti co spia, spanok
Thri-Kreen (TK) = Nomadic person = Modlivky zijuce nomadskym sposobom zivota
Tohr-Kreen = settled person = Modlivky zijuce usadenym sposobom zivota
Clutch = ak niekto najde rozumny slovensky vyraz tak ma u mna pivo. Hniezdo, znáška je dost blbe. Dovtedy budem pouzivat anglicky vyraz.
------------
A prosim vas o to aby ste nepisali do tohoto threadu, nechcem vsetko pisat do jednoho postu a chcem aby to bolo co najprehladnejsie. Ak mi na tuto temu chcete nieco povedat alebo sa spytat nejake dalsie nespomenute detaily, opravit chyby atd, kontaktujte ma cez PM alebo ICQ.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Naposledy upravil Aljen dňa St. 11. Jún 2008, 13:43, celkovo upravené 10 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Historia

Rasa Kreen je na svete Athas velmi stara. Jej zaciatky su v Modrom veku kedy bola planeta pokryta oceanmi a vodnymi plochami. V tejto dobe boli kreeni len hmyz ktory na kridlach lietal z ostrova na ostrov. Uz vtedy to boli predatori - lovci. V nasledujucom Zelenom veku voda ustupila a na pevninach bola hojnost zvierat a rastlin. Stretnutie zo starymi half-lingami a neskor s rasami co sa z nich vyvinuli zapricinilo posunutie vyvoja TK vdaka nutnosti osvojit si nove zrucnosti, techniky boja a psioniky. Kreeni tieto rasy oznacuju dodnes za dra - spacov. Vo veku Rajaata boli kreeni usetreni cistiek, kedze nepochadzali z half-lingov a prezili ho bez vacsich problemov.
Thri-kreeni (TK) sa delia na dve podskupiny: Jeral a Tok'sa. Jeral su cilizovanejsie modlivky, ktore sa pouzivaju ako PC a Tok'sa su barbarskejsie modlivky ktore sa ciastocne odlisuju vzhladom aj spravanim sa.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Naposledy upravil Aljen dňa Ne. 06. Júl 2008, 13:25, celkovo upravené 2 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Psychologia
Clutch
Zakladom kreenskej mentality je tzv clutch mentalita. Nieje je to nejake nevedome rojove spravanie ako si myslia ne-kreeni. Aj ked ucta a potreba byt v clutchi je instinktivnou zalezitostou, mody spravania sa v clutchi vyzaduju vedomy umysel. Clutchova mentalita teda nieje zalozena na psionickej a feromonova komunikacii ako pri skutocnych rojovych druhoch.
Clutch ma pre kreenov 3 vyznamy:
    1. vsetky vajcia polozene pri jednej znaske jednou samickou.
    2. vsetci kreeni co sa z jednej znasky vyliahnu - nazyva sa obcas aj Rodny clutch
    3. kreeni a ine inteligentne bytosti ktore boli kreenom prijate za clutchdruhov

TK moze patrit do viacerich clutchov obycajne patri do aspon dvoch. Do rodneho clutchu a do neskor vytvoreneho clutchu z kreenom akceptovanych clenov.Medzi clutchmi ma rodny clutch o nieco vyssie postavenie, inak su si vsetky rovne.

Svorku tvori niekolko clutchov dohromady pricom v kazdom clutchi je aspon jeden TK ktory patri do aspon dvoch clutchov tak aby bol navzajom spleteny celok - svorka. Osamoteny TK okamzite hlada novych clutch druhov, ale pritom ich dokladne vybera. novy clutch druh je podvedome testovany podla roznych subjektivnych kriterii a TK mu musi verit, respektovat ho a mat ho rad aby sa mohol stat clenom jeho clutchu. Casto sa ale stava ze ak ina rozumna bytost bojuje po boku TK proti spolocnemu nepriatelovi tak ju zacne TK povazovat za clutch druha takmer okamzite. V pripade ze TK je uz clenom clutchu, tak dalsi clenovia ktorych by chcel prijat musia byt schvaleni vsetkymi clenmi clutchu. Akceptacia noveho clena clutchu je niekedy zdelena slovne, a niekedy predpokladana - odpozorovana podla reakcii ostatnych clenov clutchu. Neschvaleni clenovia sa stale mozu stat clenmi novych kreenovych clutchov. Je dolezite podotknut ze novy clen clutchu nemusi byt vzdy o svojom prijati do clutchu informovany. Medzi TK je podobna informacia zdelena feromonmi a feromonom je zdeleny aj nesuhlas. V pripade ne-kreenoveho clutch druha preto moze nastat problem ze sa stane clenom bez ohladu na to ze by o tom vedel. Nasledne spravanie sa proti clutchovym pravidlam, ktore kreeni instinktivne ovladaju, moze byt pre ne-kreena az fatalne. Skusenejsi TK vsak poznaju odlisnosti spravania sa ne-kreenov a tak ich najprv docasne akceptuju ako samostatnych clenov svorky a az po dalsom overeni ich prijmu za regularnych clutch druhov.

Pre spravanie sa v clutchi plati niekolko pravidiel ktore sa daju zhrnut do jedneho :"Pomahat clutchu"
    1. kreen moze mat presvedcenie lubovolne, dobre alebo zle, ale voci ostatnym clenom clutchu sa vzdy sprava ako zakonne dobry (co je dovod preco TK povazuju ostatne rasy za nevypocitatelnych)
    2. Chranit a pomahat clutchu a clutch ruhom
    3. Zlepsovat sa v love a zrucnostiach potrebnych pri preziti v divocine
    4. Ak je potrebna alebo vyziadana pomoc inym tak je poradie jej poskytnutia nasledovne:
      a) clutch
      b) svorka
      c) ostatni kreeni
      d) ostatne inteligentne bytosti
      e) korist
    5. Nasledovat rozkazy vodcu clutchu
    6. Pre dobro clutchu je nutne vyzvat na suboj vodcu ktory sa stal slabym a byt pripraveny prevziat od neho vodcovstvo
    7. Poskytnut vodcovi rady ak mate vedomosti ktore on nema
    8. Akceptovat vysledok prehraneho suboja o miesto v hierarchii bez argumentov. Nieje ziadna hanba byt v clutchi druhy alebo posledni. Tak ako je niekto najsilnejsi tak niekto musi byt najslabsi. Je uplne dostatocne patrit ku clutchu

Zrusenie clutchovych vztahov
Prakticky jedina moznost ako je mozne prestat byt clenom clutchu je umriet. TK sa nikdy nespoja do clutchu omylom a tak toto spojenie nikdy nezrusia (vdaka feromonovemu prenosu informacii), ale pri ne-kreenoch sa to moze stat. Vacsina TK chape ze pri prijimani ne-kreenov mozu nastat omyly, pretoze ne-kreen nemusel byt informovany o svojom clenstve v clutchi (feromony) a tak priamo povedia ne-kreenovi ze uz viac nieje clutch-druhom. Zrusenie tohoto zvazku je vsak bez nejakeho nasledneho hnevu alebo nenavisti - aspon zo strany TK. V zriedkavych pripadoch moze TK formalne poziadat ineho TK o zrusenie zvazku co vyzaduje jeho suhlas. Ak maju obaja uplne odlisne ciele tak sa to obvykle konci priatelskym zrusenim zvazku, ale ak tuto poziadavku druhy TK zoberie ako urazku tak okamzite nasleduje boj v ktorom sa snazi dokazat ze nieje zly clutch druh. Velmi ojedinele moze lutch druh spravit nieco take priserne (napriklad zrada clutchu) ze je okamzite vyluceny z clutchu a TK urobi vsetko preto aby dotycneho usmrtil tak rychlo a brutalne ako len dokaze. V kreenom jazyku existuje na tekehoto jedinca vyraz trhac clutchu ale je to tak extremna nadavka ze na nu kreeni ani nemyslia nieto aby ju vyslovili. Akonahle je clutch-breaker zabity, kreen pokracuje v obvyklej cinnosti akoby sa nic nestalo a o tom jedinci uz nikdy neprehovori. Sprava sa ako by ten clutch zvazok nikdy neexistoval.

Hierarchia v clutchi
Clutch je pre kreenov prisne hierarchicky usporiadany a kazdy clen ma svoje miesto. Kazdy clen vie kto je silnejsi a kto je slabsi. Vo vacsine pripadoch sa miesto v hierarchii urci mierumilovne podla toho kolko prikazov alebo navrhov ktore dany kreen vyslovi a podla toho kolki ostatni kreeni sa nimi riadia. Pri zvazovani pozicie sa teda jedna o posudenie sily, inteligencie, zrucnosti a osobnej charizmy ostatnych. Na cele stoji vodca a za nim je druhy v clutchi ktory funguje ako jeho zastupca. Ak je kreen z nejakehodovodu nespokojny zo svojou poziciou tak vyzve vyssie postaveneho na suboj, ktory skonci iba ak sa jeden z bojujucich vzda alebo zomrie. Po boji a vyrieseni otazky dominancie vsak medzi zucastnenymi nieje ziadna zla krv alebo hnev. Rozdelovanie rozkazov v kreenskom clutchi funguje inak ako v ludskej spolocnosti (kde by najhorsiu robotu robil vzdy ten na najspodnejsej priecke hierarchie). Vodca dava rozkazy clenom ktori maju podla neho najlepsie schopnosti aby danu praci zdarne dokoncili, alebo tym ktorych schopnosti chce otestovat, alebo tym u ktorych chce aby pracou ziskali nove skusenosti. Ak nemenuje pri vydani rozkazu nikoho konkretneho, tak druhy v clutchi alebo ten co je najschopnejsi vykonat danu vec sa prihlasi automaticky dobrovolne.

Svorka a "narod"
Thri-kreeni z Tyru sami seba nevidia ako narod. Najvyssou stavebnou jednotkou spolocnosti pre nich je svorka. Pojem Kreensky narod pouzivaju skor ne-kreeni ako oznacenie viacerych svoriek ktore sa pohybuju na rovnakom uzemi a robia podobne veci. Svorky sa vsak navzajom rozoznavaju a maju aj svoje mena (Hladaci-stratenych-vedomosti, Lovci-zo-zltych-hor). Svorka ma svojho vodcu (tato pozicia sa vzdy rozhodne subojom), druheho v svorke a radu svorky. Vodcom je najsilnejsi z vodcov clutchov, ale nemusi to byt vodca najsilnejsieho clutchu. Vsetci vodcovia clutchov vytvaraju osobitny clutch - radu svorky, ktorej ulohou je radit vodcovi svorky. Pravidla pre spravanie sa clena svorky k ostatnym clenom su podobne pravidlam v ramci clutchu, ale ani zdaleka niesu tak pevne.
Civilizovanejsi kreeni zo severu rozoznavaju aj pojmy ako druh v rase. Ten isty pojem by pouzili TK z Tyru skor na vyjadrenie inteligentnej bytosti ako takej. Viacmenej niekoho kto moze byt potencionalnym konkurentom pri love.

Lov
Lov je tak ako clutch zakladom mentality kreenov. Nielen ze kreeni lovia aby prezili, aspekt lovu prenasaju aj do inych oblasti zivota ako je boj (ti co padnu v boji s TK su automaticky povazovani za vojnovu korist) obchodovanie (koncept penazi je pre nich ale uplne neznamy a uznavaju vyhradne bartrovy obchod podla presnych ritualualov), zbieranie vedomosti. Uz mali TK sa hraju hry ktore ich pripravuju na ulohu lovca. Dospeli TK zase travia vela casu opravovanim zbrani a starostlivostou o pazury a kusadla.
TK su masozravce a dokazu zjest prakticky akukolvek korist. Uprednostnuju bylinozravce pred masozravcami a neinteligenty zivot pred inteligentnym. Nikdy nejazdia na zvieratach - chapu to rovnako ako ked sa ludske dieta hra s jedlom.

TK a elfovia
Thri-kreenom elfie maso sice chuti ale aj ked ich laka vyzva lovit presibanu korist, nerobia tak ak nieje nudza o jedlo naozaj velmi vysoka. Nech si myslia elfovia cokolvek, ak by boli naozaj oblubenou castou TK jedalnicka, tak TK lovecke a bojove schopnosti, ich rychlost, pocetnost a neznalost nutnosti spat by rychlo sposobila elfie vyhynutie - ak by ich TK cielene lovili. Avsak v momente ked su TK donuteni lovit inteligentnu korist tak su elfovia prvym cielom. Nielenze sa vyskytuju v rovnakych oblastiach ako TK, ale su aj konkurenciou pri love ostatnej koristi.. A naviac ked elfovia utekaju, alebo sa boja tak vylucuju pach ktory vyvolava u TK chut k jedlu. Bez ohladu na to ze TK prednostne lovia neinteligentnu korist, nieje pre nich nicim zlym pozierat rozumne bytosti ak je to nevyhnutne. Robia tak kvoli prezitiu a pre prakticku hmyziu mysel je vlastne akakolvek bytost mimo clutch v case nudze potencionalnou koristou.

Sposob lovu
TK vyvynuli cely rad loveckych technik. najcestejsie zautocia na prekvapenu korist naraz z roznych stran a vo velkom pocte aby ju co najskor zdolali a co najviac znizili riziko vlastneho zranenia. Skyvaju sa v skalnych formaciach alebo medzi rastlinami a cakaju kym sa korist nedostane do vhodnej pozicie. Taktiez su specialisti v stvani koristi po cele dni. Vdaka ich rychlosti, vydrzi a tomu ze nemusia spat dokazu prebehnut za den vacsiu vzdialenost ako prevazna vacsina ostatnych tvorov.

Po love
Akonahle sa lov skonci, tj korist bola zabita, TK sa utaboria a zacnu jest. Ak je koristi malo tak jedia podla poriadia dominancie v svorke a v jednotlivych clutchoch pricom deti nemaju ziadnu prednost (TK vedia ze su buducnostou ich rasy, ale predovsetkym musia prezit ti co su najlepsie schopni zabezpecit prezitie svorky - tj najlepsi lovci). Okrem masa zuzitkuju kosti, kozu a prakticky vsetko co sa im z koristi hodi. Z kosti vyrabaju zbrane a z roznych casti zvieracich tiel su schopni vyrabat lieky. Zvysne maso susia na slnku (nepouzivaju ohen a dym) a beru ho zo sebou na horsie casy, ale ked je koristi vokol dostatok tak sa tym obvykle neobtazuju (vzdy sa snazia ulovit len tolko kolko momentalne spotrebuju aby sa korist mohla mnozit a oni mali potravu aj v buducnosti).

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 3 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun