HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 7 ] 
Autor Správa

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dajú sa naratívne prvky zakomponovať a vimplantovať do nenarativneho systému (napr. D&D)?
Nejak tak aby to neurobilo problémy.
Je to možné?
Ak áno, tak aké prvky sa dajú, a do ktorých systémov?


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja by som rad odpovedal, ale netusim, co znamena "narativne" v tomto ponimani. Aby nenastala diskusia o slovickach, mozno je lepsie povedat, ze ktore prakticky zazite prvky z alternativnych RPG pozname a ktore by sa dali zaradit do klasickych hier ako DrD ci D&D.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
kedze ani ja netusim co ma Majo na mysli taktiez mam problem s odpovedou akokolvek nefundovanou :)

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
hej presne. s tymito termitmi zvyknu ludia zachachadzat velmi odviazane. 'gamisticky', 'narativny', 'pribehovy' nedaj boze 'premisa' :o ten kto cital Edwardsove eseje si predstavi nieco ine nez ten kto tie pojmy pocul povedzme od Alnaga :)

ja som s prenasanim indie napadov do klasickych hier trosku experimentoval napriklad kluce z tSoY idu do dnd preniest celkom bez problemov. ani s fate pointami by nemal byt problem. hranie s vlajkami tiez nie je nemozne. napr. conflict resolution uz skrka, hoci s trochou snahy sa to da.

zaujimaju ta nejake konkretne techniky?

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Pod slovom narativne som myslel to ze hraci dostavaju moc zasahovat do pribehu podobnym sposobom ako DM. Ze pribeh prestava byt absolutne sukromnym vlastnictvom DMa. Ze DM nie je ten jediny ktory pozna pozadie fungovania stveta v ktorom sa odohrava dobrodruzstvo. Toto som si myslel ze znamena narativne, ale mozno to znamena nieco uplne ine.

Fate pointy mi tiez napadli, tie su podla mna dobry napad. Co myslis hranim s vlajkami? Myslis flags?


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Takze v skutocnosti nemyslis narativne hranie, ale autorske pravomoci (i.e. "player empowerment").

Ano, ide to, kedze je to viac vecou vystavby konkretnej hry (a nastavenia GMa a hracov) ako systemu samotneho. Ved si spomen na to, ako si Aljen na prvom DS vyrobil Rekiraxa a dal mu miesto v pribehu (zaujimave, podotykam) -> autorske pravomoci v praxi.

Niektore systemy s tymto pracuju implicitne (teda ze bez takychto prvkov vobec hra nebude poriadne fungovat - napriklad Inspectres ci Enemy Gods), a do niektorych sa to vsuva omnoho lahsie, pretoze nemaju presne vyclenene delenie pravomoci, ale v konecnom dosledku to ide spravit (aspon v nejakej forme) vzdy.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tiez suhlasim s Peekayom, ze do kazdej hry sa to natlacit da, akurat niekde mozes narusit rozpravacovi jeho koncepciu.

V klasickych hrach (DrD, D&D) moze byt problem v pripade, ze ma rozpravac pripraveny pribeh od zaciatku az do konca. Akykolvek rozpravaci zasah hraca mu ho moze narusit a potom rozpravac musi natlacit hracov do predpripravenej linie. Inak povedane, rozpravac moze mat pocit, ze opisy hracov su prenho skodlive a zacne sa stavat do opozicie.

Ale aj tam sa daju robit mountainwitchovske triky (akiste pamatas):
Hrac: Aka siroka je cesta?
Rozpravac: Ja neviem, ja na nej nestojim. Povedz, aka je siroka.

teda na dokreslovanie detailov.

Dokonca mi napada, ze pri klasickom dracakistickom prechadzani labyrintu by DM mohol mat len pripravenych niekolko klucovych miestnosit a hraci by si mohli opisovat, ako ten labyrint na krizovatkach vyzera.

Ak rozpravac funguje tak, ze ma len niekolko volnych bodov, ktore zahrna do hry (myslim, ze takto funguje nejeden rozpravac), tak hracom sa da dat dost velka miera pravomoci.

Akurat, ze ich na to treba upozornit. Mnoho hracov o tejto moznosti vobec netusi, pretoze sa traduje, ze rozpravac je jedina autorita, ktora rozprava, co hraci vidia, pocuju, atd.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 7 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun