HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 7 ] 
Autor Správa

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
„Tvoja fantázia,
Tvoj príbeh,
Tvoja hra.“

(Berengad games, 2008)

Obrázok


(Ďalšia anime hra :-))
www stranka: http://www.animaprimerpg.com/main/node/1

Tuto hru som si vsimol vdaka linku, ktory daval Kelton na rpgfore.cz. Tymto mu aj dakujem.

Setting
Hra je inšpirovaná PC hrou Final Fantasy. Ale je mozne hrat ju aj v inych podobnych prostrediach. Zaleží na hráčoch.

Kompetencie („Tvoja hra“)
Zodpovednost za hru maju vsetci ucastnici hry rovnaku. Hlavne za zabavnost. Rozpravac hra za cudzie postavy a popisuje sceny, hraci hraju za svoje postavy. Hraci maju urcitu volnost pri popisovani cinnosti svojej postavy, pokial nepopisu nieco co by v danej scene pravdepodobne nemohlo byt alebo by to nepasovalo do nalady hry.
Velmi zaujimava je tu definica konfliktu. Konflikt je len to co sa odohrava medzi nejakymi postavami. Ak napriklad postave lezie na strom, tak to nie je konflikt. O priebehu situacii ktore nie su konfliktom, rozhoduje hrac ktoreho postava sa v danej situacii nachadza. To znamen ze ak postave lezie na strom, tak samotny hrac rozhodne ci postava vyliezla alebo spadla. Ma v tom volnost, akurat musi mat na pameti, ze aj on sam zodpoveda za zaujimavost pribehu a za to aby zaujal ostatnych hracov. (toto je velmi zaujimava vec na tejto hre)

Postava
Pocas tvorby postavy si hrac vybera nikolko charakterovych vlastnosti, ktore su dost klucove:
1. Vasen (Passion). Je to vec, koli ktorej postava robi vsetko, co robi. Moze to byt: Slava, Pomsta, Laska, atd. Ked sa tato jej vasen nejako objavi v hre, hrac dostane body do zasoby na pouzivanie zvlastnych schopnosti.
2. Charakterove crty. Kazda postava ma 3. Su stylizovane do viet. Je to nejaka vlastnost alebo motto, pokrik, atd. Napriklad: „Nic ma nemoze vastrasit“ alebo“Nikdy nebudem vediet povedat Sejike, co citim“, atd.
3. Polozky pozadia a kontakty. Na zaklade svojho backroundu si kazdy hrac vypise tieto dve veci. Polozky pozadia su dolezite udalosti alebo CPcka z jeho backroundu. Ale su to take veci, ktore momentalne hrac nechce aby sa priamo objavili v pribehu hry. Naopak kontakty su veci, ktore chce aby sa v pribehu nejako objavili.
4. Charakterove pribehove semienko. Je to nieco co bude spate s postavou pocas vacsiny pribehu. Nieco co motivuje postavu k akcii. Nieco o co sa postava bude pocas pribehu snazit. Napriklad: „sanaha prekonat osobnu stratu“,“laska k niekomu nablizku“,“ snaha ziskat nejaky mysticky predmet“. Je to nieco, co nemusi byt vobec dokladne premyslene na zaciatku. Je to proste seminko, z ktoreho nieco vyrastie. Co, to sa este nevie.

Mechanika riesenia konfliktov
Vacsinov sa jedna o riesenie subojov. Popisem to skratene. Postava ma 3 kolonky zdrojov: Akcia, Utok a Zvlastne schopnosti. Na zaciatku boja ma postava v kolonke Akcie desat 6-strannych kociek, 0 kociek v Utoku a 0 kociek v Zvl. Na zaciatku boja postava nemoze zautocit, lebo nema kocky v Utoku. Musi urobit tzv manever. Popisuje co jeho postava robi, akym sposobom sa snazi ziskat vyhodu v boji, lepsiu poziciu, a ako sa pripravuje na utok. Potom zoberie 3 kocky zo zasoby Akcie. Kazdy hrac mu este moze dat 1 svoju kocku z Akcii, plus GM mu moze dat dalsie 2 kocky. Hodi. Kazda na ktorej padne 1 a 2, vidu nadarmo, tie na ktorych padne 3,4 a 5 sa daju do zasoby Utoku a 6 sa da do zasoby Zvl. Dalsie kolo moze uz postava zautocit lebo uz ma kocky v Utoku. Zoberie nikolko z nich a hodi, 1 a 2 su mimo, 3,4, 5 a 6 su zasahy. Ak zasiahne aspon tolkokrat kolko je obrana nepriatela, tak mu uberie zivot. Nepriatelia maju obycajne obranu cca 3 a cca 2 zivoty. Potom co hrac hodi tak popise co sa stalo. Toto je zjednoduseny popis. Este existuje mechanika ako robit spolocny utok alebo ako moze postava pocas boja dosahovat ine ciele ako utocenie na nepriatela, napr. odpalenie sudov s benzinom, poskodenie armoru nepriatela alebo hocico co si hraci vymyslia.

Smrt postavy
Postava v tejto hre umriet nemoze. Jedine ze by si to prial samotny hrac. Hrac moze urobit tzv „obetu“. Ak ma pocit, ze pribeh jeho postavy by bolo vhodne zakoncit, moze to povedat pred subojom. Postava ziska do tohto suboja vyborne bonusy, ale na konci boja, jej pribeh skonci a ona umrie.

Semienka (Seeds)
Hra sa z velkej casti toci okolo semienok. Su tu rozne typy: charakterove, skupinove, settingove, atd. Na zaciatku nikto nevie, ktorym smerom sa semienka vivynu a vyrastu, to sa vyriesi spontanne az pocas hry. Hraci ich mozu v hre pouzit ale nemusia, mozu si vytvorit dalsie nove. Je to mechanika, ktora pomaha spontannej hre.

Pridavky
Zadna cast pravidiel je venovana pomockam ako hrat. Je to genialna cast. Vdaka nej sa v tychto pravidlach dozviete nielen „Aka“ tato hra je a „Co“ sa v nej nachadza ale aj „Ako“ a „Preco“ to tam je a ako to pouzivat. Su tu popisane zakladne typy hracov a ako s nimi hrat a co pouzit s pravidiel. Je tu clanok o „Vlajkach“ a podrobny popis kde ich v tejto hre GM najde.

Zaujimavosti
- Na tuto hru potrebujete aspon 60 ks 6-strannych kociek
- O niektorych cinnostiach rozhoduje samotny hrac, ci sa mu podarili alebo nie
- Postava nemoze umriet
- Hru z velkej casti vymyslaju hraci

Moj nazor
Podla mna je to dobra hra. Urcite by som si ju chcel zahrat. GM ma v nej ovela menej prace ako pri standardnych hrach. Ale je to asi hra, ktora by sa dala dobre posudit asi az ked si ju clovek zahra.

Poznamka
Niektore veci som si nebol isty alebo som ich nevedel prelozit. Slovo „seed“ mi nenapadalo ako by som prelozil.


Naposledy upravil Majo dňa St. 15. Okt 2008, 8:29, celkovo upravené 2 krát.

Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tych 60 kociek sa neda nejak zjemnit? [Ved to je strasne cislo!] Predpokladam, ze sa da hadzat opakovane.

Odstrasilo ma 160 stran textu (predpokladam 80 A4iek), je nejaky dovod, aby to bolo take monumentalne?

Ako vidis suboj? Nie je tiahly? Pozeram, ze to ma miestami detailnejsi subojovy system nez D&D, vid napr. cast o Conditions / Stave...

Su s tym nejake pozitivne skusenosti?

Lebo zatial divajuc sa na rozsah a zaner je to vec, ktora ma nejak nefascinovala.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
S tymy kockami som to z casti napisal zo srandy. Ony sa daju nahradit zetonikmi alebo niecim. Ale s kockami je lepsie, rychlejsie. A 60 kociek nie je az tak vela. Hlavne ked si kupis tie mensie.
Co sa tyka velkosti pravidiel, tak podstatne su asi prvych 50 stran. Niektore sekcie su len doplnkove.
Neviem ci suboje nie su zdlhave. To by som vedel najlepsie keby som to zahral. Ale netipujem ze su zdlhave. Hlavne preto ze nepriatelia maju 2 az 3 zivoty.
Z DnD by som to vobec neporovnaval. Toto je ovela jednoduchsie. Myslis Conditions na str 147? Priznam sa ze som si tu sekciu precital az teraz, ale nepripada mi komplikovana. Ten zaciatok suvisi so sekciou Goals. Je to dolezita mechanika ktora nie je komplikovana.
Co sa tyka komplikovanosti suboja, tak ja som si tiez najprv myslel, ze je komplikovany. Ale na niektorych forach je pisane, ze ked tu hru testovali, tak sa im subojovy system rychlo dostal do krvi. Ale kto vie.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ber ma s rezervou, ja som tym pravidlam venoval 5 minut, takze mozno trollim. Tie zivoty som si nepovsimol v letku, to asi dost zavazi. (Nie je zle, ked ma suboj zlozite mechaniky ak maju zmysel, ale hlavne nech sa netiahne)

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja tiez mnohym veciam nerozumiem. Hlavne neviem ake budu v praxi.
Inac mna povodne tiez odradila dlzka pravidiel aj setting, ale neskor som si to precital. A vobec nelutuje. Je to podla mna dobre, len odporucam.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Vykupil som obchod s kockami. Mam cca 65 ks. :P To by mohlo stacit pre 3 az 4 hracov.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
mohol si usetrit a nakupit ich z nobleknighta.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 7 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun