HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 217 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Ďalšia
Autor Správa

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Počuj to nie je HotB - tu nemáš súkromnú armádu (aj keď weightload armády je zaujímavý). A neťahaj to do frašky ešte než sme začali, kurník :D

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
PK!
Ja som prvy hovoril ze chcem byt Paladin
a na to musim byt Soldier!
Neber mi moju rolu v druzine, ako potom budem moct robit to spravne RP!

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tentokrat som to nemyslel ako frasku - postavu zoldnierskeho kapitana si chcem zahrat, odkedy som prvykrat cital Ciernu Legiu od Glena Cooka.

A co sa tyka kradnutia roly v druzine... 4 povolania, 6-9 hracov. You do the math ;)

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
no
ja som soldier a ostatni su healeri?
tak?

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 04.01.2008
Príspevky: 10
Body: 5
Bydlisko: Brno, Česká republika
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Old-school DnD s Bifim můžu jenom doporučit. Jím vedený Ravenloft v ADnD pravidlech je dodnes nejlepším zážitkem v roli hráče, který mám. Ever.

Zvažuji, že bych pe připojil - ale rozhodnu se až poté, co domluvíte termín. Nechci být logistickou přítěží. :D

(PS: škoda, že není povolený mystik, napadlo mě skvělé jméno pro orientálního mnicha/válečníka - Fang Zahn (ale možná by to mohl být i magic user, nebo bojvník... a mluvil by o sobě ve třetí osobě... a (fuck, I'm already hooked)))

_________________
Stay calm, this is not happening.


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
(Takmer) povinné čítanie pre potenciálnych hráčov: Primer to Old-School Gaming

Nedá sa uplatniť úplne, lebo nehráme 0e, ale 1e. Takže v pravidlách je thief, ktorý má schopnosti Find Traps a Remove Traps. A medzi skillmi je tuším aj Discern Lies. Ale vystihuje to to, čomu sa chcem priblížiť.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
:shock: :shock: :shock: O_O

toto ma byt OLD school playing???

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ralph Mazza napísal:
These concepts come directly from the days when "gaming" meant historical miniatures wargames. .. Which is why I'd call that how to play REALLY Old School. That was Old School when Old School was still New School.

To povedal o tom Primeri vyššie.

Ak za old-school človek považuje AD&D (2e) a celú fantasy heartbreaker ligu, tak ten Primer je "prehistoric school". :lol: Naša hra bude niečo medzi tým a "2e AD&D old-school". Troška ďalej ako Sword & Wizardry a Tunnels & Trolls, teda niekde okolo Labyrinth Lord, Basic Fantasy a Castles & Crusades.

O resource management (čas, svetlo, jedlo, peniaze, hit pointy, kúzla, pomocníci, predmety) pôjde. Rád by som mnohé situácie riešil opisom, clever riešením zo strany hráčov založenom na tom, že si tú situáciu naozaj predstavia a interreagujú s ňou, a že GM dáva improvizovaný ruling alebo sa výsledok dohaduje konsenzom.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
no vsak

a fajne pribehove mi to pripada (prave to clever riesenia hracov ktore nie su neuspesnym zabite hodom kockov)

oproti 3.xe a 4e

HOOOOODNE sa mi to luubi :)

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Super, teším, že sa páči.

Z Wikipédie ešte dávam pre informáciu čosi o histórii jednotlivých edícií - aby ste vedeli, že ideme hrať 30 rokov starú hru :wink: :
Citácia:
In 1981 Basic Dungeons & Dragons was revised by Tom Moldvay. However, for reasons that are debated to this day, the game was not brought in line with AD&D but instead was made even more different. Thus the Dungeons & Dragons game (sometimes called Basic D&D to distinguish it from AD&D, though TSR never referred to the entire system as such) became a separate and distinct product from TSR’s flagship game AD&D. (...) Although simpler overall than the ‘Advanced’ game, it included rules for some situations not covered in AD&D. There were five sets: Basic (1977, revised in 1981 and again in 1983), Expert (1981, revised in 1983), Companion (1983), Master (1985), and Immortals (1986, 1991). (...) The first four sets were later compiled as a single hardcover book, the Dungeons & Dragons Rules Cyclopedia (1991).

Advanced Dungeons & Dragons (or AD&D) was a more complex version of the game. It was designed to create a tighter, more structured game system than the loose framework of the original game. While seen by many as a revision of D&D, AD&D was at time declared to be “neither an expansion nor a revision of the old game, it is a new game”. The AD&D game was not intended to be directly compatible with D&D and requires some conversion to play between the rule sets. The term Advanced describes the more complex rules and does not imply “for higher-level gaming abilities”. Between 1977 and 1979, three hardcover rulebooks, commonly referred to as the ‘core rulebooks’, were released: The Player’s Handbook (PHB), the Dungeon Master’s Guide (DMG), and the Monster Manual (MM). (...)

Advanced Dungeons & Dragons 2nd Edition (sometimes referred to as AD&D2 or 2nd Ed) was published in 1989, once again as three core rulebooks.

Moldvayove D&D je dodnes mnohými považované za najlepšiu verziu z tých starých. Samozrejme, Player's Choice príručky do 2e AD&D (tzv. "2.5e"), tretia edícia a štvrtá edícia to posúvajú inam a majú priaznivcov s inými preferenciami.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ech...tak Wick v skutočnosti nevymyslel nič nové...len si spomenul, ako sa hrávalo kedysi. Uvidíme, ako to pôjde, teším sa (oproti 3.x a 4e sa mi ale tento prístup na počutie páči o hodne viac).

(Rady pre hráčov sú super :D)

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Snad som to este stihol. Velmi rad by som si to zahral. Hlasim sa, ak je este miesto.
(velmi ma pritahuje uz len osadenstvo)


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 04.01.2008
Príspevky: 10
Body: 5
Bydlisko: Brno, Česká republika
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tím pádem by nás bylo šest - to je na BDnD ideál, ne?

Strašně mě deptá to, že bych si už rád vybral class, abych mohl pročíst relevantní pravidla... ale to nejde, protože nevím co hodím na vlastnosti! :shock: :lol:

(jo, tímhle potvrzuji účast, definitivně - Bifim nalinkovaný primer mě totálně zlomil)

_________________
Stay calm, this is not happening.


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
skutocny drsoni si najprv nahadzu vlastnosti a potom si hodia kockou ake povolanie budu hrat

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
:D Skvelé.

Dobre, takže sme šiesti plus prípadní hostia a prirodzené fluktuácie. :ikonka01:
Aby som to ako GM zvládol, nutnosťou sú hráčske funkcie "mapper" (kreslič mapy) a "caller" (obojsmerný sprostredkovateľ medzi hráčmi a GM, hovorca). Tých si hráči potom zvolia spomedzi seba.

Aby sme sa pohli, vygenerujem vám 6 náhodných setov vlastností. Použijem tento náhodný generátor: http://www.random.org/integers/

Prvé 4 kroky tvorby postavy sú nasledujúce:
1. Vezmete svoj blok vlastností. (p. nižšie)
2. Zvolíte si povolanie. Musíte spĺňať obmedzenia, ktoré uvádzam nižšie.
3. Vlastnosti môžete upraviť, pričom musíte dodržať nejaké obmedzenia.
4. Skúsite si postavu predstaviť a zdôvodniť jej vlastnosti.



1. Vygenerované sady vlastností

Aljen:
Kód:
STR  DEX  CON  INT  WIS  CHA
11   10   10   14   11   8
8   11   13   10   11   14
11   9   7   4   9   6
11   11   14   12   7   7
15   8   12   11   13   8
11   17   7   11   13   12

Baelara:
Kód:
STR  DEX  CON  INT  WIS  CHA
11   9   10   13   5   11
10   7   15   10   6   13
8   6   11   14   9   10
11   12   8   17   12   14
6   15   7   11   11   13
7   8   10   10   12   8

Peekay:
Kód:
STR  DEX  CON  INT  WIS  CHA
8   8   14   12   8   8
11   7   8   15   16   13
12   7   10   10   7   15
16   10   7   7   11   14
6   11   9   8   12   11
7   11   9   6   12   10

Quicci:
Kód:
STR  DEX  CON  INT  WIS  CHA
9   9   15   12   11   8
14   8   10   15   10   9
8   6   12   7   13   8
8   10   15   10   11   16
10   8   6   15   10   12
8   10   6   14   7   4

Conlai:
Kód:
STR  DEX  CON  INT  WIS  CHA
7   6   12   4   16   14
10   6   13   14   14   5
9   9   15   13   10   12
10   11   5   7   15   11
14   13   13   7   6   13
7   17   6   9   6   9

Majo:
Kód:
STR  DEX  CON  INT  WIS  CHA
13   13   15   11   12   11
14   7   8   7   8   9
13   10   12   10   15   8
11   10   13   10   11   4
5   13   11   14   9   15
12   5   5   11   10   13

Tie sety sú miestami dosť drsné. Nuž, hádže sa 3d6. (Prípadne si pozrite v PHB 2. edície AD&D, ako sa tam generovala postava a ako sa vysvetľovali jej čísla.)

2. Voľba povolania
K dispozícii je 7 povolaní: bojovník, kňaz, zlodej, čarodej, elf, trpaslík a polčík (hobit). Prvé 4 povolania sú ľudské. Nevyžaduje sa v nich žiadna minimálna vlastnosť, zvoliť ich môžete s ktoroukoľvek sadou vlastností. V rasových je to odlišné. Elf vyžaduje minimálnu inteligenciu 9, trpaslík minimálnu odolnosť 9, a polčík minimálnu obratnosť 9 a odolnosť 9.

Výška vlastností a modifikátory:
Je to odlišné ako v 3e a neskôr.
3 ............ -3
4-5 ........ -2
6-8 ........ -1
9-12 ..... +0
13-15 ... +1
16-17 ... +2
18 ........ +3

Asi nemusím vysvetľovať, čo ktorá vlastnosť robí, akurát pri charizme zdôrazním, že okrem modifikátoru určuje, koľko môžete mať retainerov (žoldnierov, pomocníkov a pod.) a akú budú mať morálku.

Elf, trpaslík a polčík nebudú obmedzení v leveloch (v normálnych pravidlách sú totiž celkom silní, a preto majú obmedzenie, že trpaslík môže dosiahnuť najviac 12. level, elf 9. a polčík 8. - aj keď trocha sa zlepšujú aj potom). Používajú sa variantné pravidlá zo s. 266-267.

3. Úprava vlastností
Každé povolanie má primárne vlastnosti, ktoré môžete zvýšiť. Primárne vlastnosti sú tieto:
kňaz - múdrosť
bojovník - sila
čarodej - inteligencia
zlodej - obratnosť
trpaslík - sila
elf - sila, inteligencia
polčík - sila, obratnosť

Platia pritom nasledujúce obmedzenia:
Zvýšiť môžete len primárnu vlastnosť. Za zvýšenie o 1 bod musíte jednu inú vlastnosť znížiť o 2 body. Nemôžete pritom ale znižovať odolnosť a charizmu (čiže tie sa nemenia). Nemôžete znížiť ani obratnosť, ale ak ste zlodej alebo polčík, dá sa zvýšiť. Žiadnu vlastnosť nemožno znížiť na úroveň 8 a menej.

Mne z toho vychádza, že asi žiadne úpravy nebudú. :roll:

Výška primárnych vlastností pritom ovplyvňuje bonus alebo postih na získanú skúsenosť:
Obrázok

4. Zdôvodnenie vlastností
Skúste si postavu predstaviť. Prečo má napríklad charizmu 5? Možno preto, že je neustále zachmúrená a namosúrená. Obratnosť 6 možno znamená, že kríva - možno zle zahojené vojnové zranenie. Nízka inteligencia môže znamenať, že postava kedysi dostala úder do hlavy a je chvíľami dezorientovaná. Ako sa prejavujú vysoké vlastnosti? Vysoká odolnosť možno znamená fakt tuhý korienok, osobu, ktorá je živá a vitálna a snáď nikdy nebola chorá. Získajte nejaký obrázok o postave - čo výška jej vlastností vypovedá o jej minulosti či jej správaní.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 217 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun