HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 217 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Koniec koncov, to sa deje aj teraz. Hraci sa casto boja o svoje postavy, a nechcu aby umreli (smrt postavy je pre hraca casto traumou, ach kde su tie casy, ked moju stvrtourovnovu postavu ukusala spektra). Cim dlhsie si buduju postavu, tym viac je ich milaaasikom a tym menej radsej sa ich chcu vzdat. Alternativne je to podoprete zmyslanim, ze DM je nepriatel hracov, ktory ich chce zabit a hraci sa tak snazia zminimalizovat nebezpecenstvo.

Na rozdiel od terajsich alternativ, kde umriet pre pribeh je cest, radost a vobec. (Len si na to treba prepolovat mozog.)

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
uz vidim prvy dung. ani don nevstupime :lol: :P

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tiež mi to napadlo... :roll: K tomu Alef0vmu postrehu: je to tak. Čím dlhšie postava prežije, tým väčším svedectvom hráčovej šikovnosti a šťastia je. Na druhú stranu, zvyšuje sa buffer robiť chyby a zároveň by sa mala zvyšovať hráčova schopnosť "hrať dobre", teda sa chybám vyhýbať. Okrem toho je dnes už iný postoj k náhode. Kým pre old-school hráča je náhoda zdrojom zábavy a nečakaného prekvapenia a akceptuje to ako súčasť hry (dodnes to pretrváva napríklad vo WFRP), vo väčšine iných hier je mottom herného dizajnu odstraňovanie hráčskej frustrácie (extrémne viditeľné napríklad v 3e a 4e, ale tiež indie story games).

V old-school D&D sú tri "módy" hry:

- Dobrodružstvo, teda dungeon. V ňom sa dajú získať poklady s manažovateľným rizikom. Štvorčekový papier, ráta sa v kolách, smenách a hodinách. Podstata hry, všetko dôležité či hodné získania sa nachádza v dungeone. Dungeoneering je hlavná činnosť dobrodruha, hrať RPG bez dungeonu bolo pre hráča na konci 70. rokov rovnako cudzie ako dnes Fico pre ekonómov. Výprava sa naplánuje v meste a postavy vyrazia (možné cestovanie), ale najviac času má zaberať dungeon.

- Cestovanie. Hexový papier, ráta sa v dňoch. Cestuje sa od jedného dungeonu k druhému, niekedy od mesta k dungeonu. Cestovanie môže byť nebezpečné (random encounters), ale samé osebe nie je podstatou hry. V sandbox play je ale dôležité preto, lebo hráči obvykle začínajú na jednom popísanom hexe (ktorý má trebárs 8, 16 alebo 24 míľ priemer) a odkrývajú okolitý terén za súčasného nachádzania a absolvovania dungeonov.

- Mesto. Voľná mapa, niekedy na štvorcovej sieti. Pevnosť je pre postavy safe haven, nie dungeon (aj keď možno sú nejaké dungeony pod ňou). Dej, ktorý sa odohráva v pevnosti, je "medzi dobrodružstvami", neštrukturovaný, a nemá zatieňovať výpravu do dungeonu, ktorá je podstatou hry. To, že každá postava v Pevnosti je popísaná (aj s jej pokladmi) je súčasťou sandbox filozofie. V meste sa nakupuje vybavenie, najímajú hirelingovia a noví hrdinovia a získavajú informácie o dungeonoch (!). Samozrejme roleplaying dostáva zelenú najmä v meste.


Ešte mi napadlo ďalšie užitočné štrukturovanie. Pri encounteri postavy buď: i) bojujú; ii) vyjednávajú (parley, roleplay); alebo iii) utekajú. :P

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci napísal:
uz vidim prvy dung. ani don nevstupime :lol: :P

Samozrejme, aj to je moznost (kedysi koloval pamflet, ako zneistit DMa. Jednym z bodov bolo odmietanie lezenia do dungeonu, lebo je tam tma, nebezpecne a přegoblinováno"). Lenze tym sa zacne popierat samotny princip hry a potom DM musi pouzit railroad na to, aby tie postavy do dungeonu dostal. (Ved co uz bude robit s mapou, ktoru si pripravoval 3 hodiny).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ts ze railroad.
Volakedy to bolo easy.
Stacilo pouzit zaklinadlo: "A tak ste sa rozhodli ... "

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
S PK sme sa dohodli, že moja a jeho postava budú dcéra a otec, spoločne sú na úteku (detaily domyslime, postneme dúfam dnes poobede).

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik
Obrázok používateľa

Založený: 04.01.2008
Príspevky: 10
Body: 5
Bydlisko: Brno, Česká republika
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jen takový dotaz stranou, vlastně dva dotazy: Už máme mappera? A je ta funkce čistě "hráčská" nebo ji má odrážet i postava?

_________________
Stay calm, this is not happening.


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mapper je rovnako ako caller čisto hráčska funkcia, ale dobre by samozrejme išla k niekomu učenému :lol: .

Baelara - Máte len jedného magic-usera (Majo). A ak nebude môcť, tak žiadneho. Pozri, či sa Ti nedá vyrobiť nejaký nomádsky čarodej.

Pre magic-user a elfa zavádzam ešte dodatočné pravidlá z Fight On! a Grognardie:
1. Spontánna mágia. Keď má arcane spellcaster namemorované nejaké kúzlo, kým ho nezošle, má výhodu nejakých sekundárnych efektov. Teda napríklad ak má v hlave kúzlo Sleep, je schopný povedať, či sa ležiaca nepretvaruje, že spí, alebo donútiť niekoho zívnuť. Ak má Fireball, je schopný zapáliť lusknutím oheň. A tak.
2. Counterspelling. Vysvetlím, až bude potrebné.
3. Magický duel. Ditto.
4. Čarodeja postupne mágia pretvaruje. Predsalen, ľudské telo je príliš slabá nádoba na kozmické sily. Pri prestupe si hádže, či a ako ho mágia "postihne" - začne krívať, mať záchvaty nekontrolovateľného smiechu a tak. Neplatí pre elfov.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nemienim meniť povolanie, len špecifikovať background - predstavujem si presne niečo ako barbarskú čarodejnicu, čo zaklína a občas vyrobí nejaký ten lektvar efektným prihodením do kotla za pomumlávania niečoho nezrozumiteľného. Dcéra náčelníka na úteku mi len príde ako dobré odrazenie sa a prepojenie.

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
dcera?
preco nie matka?
babajaga lietajuca na maziari :D

:( a to je skoda ze taky cool element neplati pre elfov. Zase su neelfovia zvyhodneni.
:P

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To asi bude nejaká freudovská projekcia... chýba mi otec tak si ho vyrábam kde môžem :P

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mappera zoberiem ja, kedze sa nikto iny nehlasi.

(ktoreho Boha Gerb Buš-Šin uctieva postnem, ked to s dcerenkou dohodneme :P)

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ja by som mappera zobral smelo,
Hmmm predsalen je to trpazlik co ma najlepsiu pamat a schopnost orientacie v dunguene :)

k takym beholderom kde vas ja zavediem by vas nikto iny nedostal!

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V piatok budem moct. Akurat neviem ci si stihnem dorobit postavu (jediny moj pristup na net je cez mobil a este som si nestihol stiahnut pravidla)

Mohol by mi niekto jednou vetou napisat co je to ten sandbox? Cital som si nieco o tom ale zatial som to nepochopil.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Neboj Majo, dorábame všetkým detaily na mieste.

Hlavne sa musíme dohodnúť, na akom mieste. Máte nejaké odporúčanie, kde sa dá verejne hrať? Problém je, že je piatok a to je snáď všade plno...

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 217 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 37 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun